..: Změna v cenách jízdenek eLiška :..

eLiška ČD (logo), foto: České dráhy Česko — Poměrně v tichosti byla 15. února 2010 v Infoservisu oznámena další změna tarifu Českých drah týkající se cen akvizičních jízdenek eLiška pro cestování mezi krajskými městy. Tento oblíbený jízdní doklad byl s příchodem aktuálního jízdního řádu předmětem změn, které ne každý přivítal. Některé z nastolených omezení byly brzy po zavedení opět zrušeny; poslední optimalizací je úprava některých cen z tzv. kontingentu I. úrovně. Připomeňme, že stále platí, že lze jízdenku eLiška použít pouze pro cestu ve 2. vozové třídě. Pokud chce cestující k jízdě využít 1. vozové třídy, má jedinou možnost, a to zakoupit si na svou In–kartu časový doplatek, který je dostupný v týdenní, měsíční, tříměsíční a roční variantě.

Asi nejradikálnější změnou bylo rozdiferencování cen jízdenek eLiška dle vzdálenosti. Tento krok byl zdůvodněn potřebou zabránit „spekulantům“ ve vybírání zvýhodněných eLišek z delších úseků na cestu kratším úsekem. Například cesta z Prahy do Zlína šla realizovat i na jízdenku Zlín – Ústí nad Labem, čímž se počet akčních eLišek pro úsek Zlín – Praha neúmyslně zvýšil, nicméně cestující Zlín – Ústí nad Labem byl často díky tomu ochuzen o šanci šťastnou eLišku získat. Druhou nepříjemnou změnou byla možnost nakoupit jen jednu eLišku na jeden den, což byl problém pro cestující, kteří eLišku používali jako výhodnější variantu zpáteční jízdenky, například na úsek Brno – Zlín. Toto pravidlo z tarifu však naštěstí brzy po nástupu tohoto jízdního řádu zmizelo.

Měsíc po zrušení omezení počtu zakoupených dokladů na osobu a den, 15. února 2010, si pro nás ČD připravily další optimalizaci některých variant eLišek. Tato úprava se týká jen zvýhodněných cen tzv. první vlny. Nejvíce byly měněny relace s počáteční či cílovou stanicí Brno hl.n., ale došlo i na Hradec Králové, Jihlavu, Karlovy Vary a Liberec. Díky tomu je i pro úsek Zlín – Brno dostupná levnější varianta jízdenky za 80 Kč, čímž došlo alespoň k cenovému srovnání s nabídkou autobusových dopravců.

Odkazy: Aktuální ceník jízdenek eLiška

Zdroj: České dráhy


Jindřich Březina Poslat mail autorovi | 4.3.2010 (7:00)
Related newsopen/close

More on Tarify

More from Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
05.03.2010 (15:14)  
myrha : ono nejde o lenost programátorů, ale o takovou složitost tarifu, který ten programátor prostě není schopen pochopit. To by autor tarifu musel sedět vedle programátora a každý krok znovu a znovu zkoušet ...
Programátor je odborník v oboru informačních technologií, nikoli odborník na to, aby luštil nesmyslně složitý tarif. Programátor potřebuje, aby mu tarif někdo převedl do algoritmu, tedy nakreslil, jak má program fungovat. Ten někdo musí být autor tarifu, který mu nejlépe rozumí. Pokud neumí převést tarif do algoritmu, je tarif špatný a musí se předělat.
Teoreticky by šlo překlopit to, co je v UNIPOKu, ale prakticky to nejde. I vyškolená kvalifikovaná obsluha má často problém vydat jízdenku a nezřídka si musí nalistovat manuál ... aby byla schopna požadavek zákazníka splnit.
Bohužel vrcholové vedení ČD netrvá na tom, aby byl tarif pochopitelný desetiletému dítěti, které je považováno podle SPPO za plnohodnotného a za správné uzavření přepravní smlouvy plně odpovědného zákazníka.

Farkač Karel : SA je v češtině inciálová zkratka. Německý výraz Sturmabteilung znamená ve vojenské terminologii - po překladu „útočný / úderný oddíl", který je z hlediska svého použití součástí každé armády, tu českou nevyjímaje a konec konců pod názvem URNA = útvar rychlého nasazení ho má i Policie ČR.
Skutečně hledáte problém tam, kde není. Podívejte se, kolik firem má písmena SA ve svém názvu. Z hlediska "onoho" použití se hovoří o oddílech SA ...
Registered user R.U.R.  mail  
05.03.2010 (14:00)  
Ad FRK a SA: hm, Sturmabteilung a Sovětská armáda je dobrá společnost, ale tak bych to nedramatizoval, prostě Student Agency začíná písmeny S a A, s tím nic nenaděláte, oni se kvůli vám nepřejmenují. Myslím, že není špatné takovou zkratku používat, pokud se tím myslí Student Agency a nemyslí se tím nic jiného. Špatné je, když se napíše SA a někdo si pod tím představí kdovíco. Obrazové nacistické symboly jsou něco jiného, ale tohle jsou jen dvě písmena spojená dohromady. Nehledal bych problémy tam, kde nejsou.

A myslím že za platbu Inkartou na pokladně se bonus připisuje stále. Škoda je, že třeba u elišky není žádný bonus navíc, když si ji člověk koupí Inkartou v automatu, přičemž to ČD imho vyjde levněji než když ji zaplatím platební kartou v eshopu a nechám si ji pak vydat od paní na pokladně.
05.03.2010 (11:41)  
ad M:
O St.Ag. jsem psal jen o směru na ČB a je mi jedno, kdo jinam jezdí a kolik firem a také jak často. Vím ale, že se z vlaků cestující ztrácí a to mne s..e.
Dále Vás prosím, aby jste nepoužíval pro firmu Student Agency zkratku SA. Ta náležela jiné organizaci v jiné době a v jiné zemi a neměla s dopravou nic společného. S firmou St.Ag. nemám nic společného, ale zkratka SA mi připadá značně nepatřičná!!! FRK
05.03.2010 (11:39)  
Rušení bonusů za platbu kartou:

Od 1.3.2010 není přiznáván výkonový bonus za platbu bankovní platební kartou u pokladní přepážky. Ostatní bonusy zůstávají nedotčeny.

tolik mail co chodí s novinkami k inkartě
05.03.2010 (11:21)  
ad Boksa a zruseni bonusu na EPIK - asi nejaka fama, ne, v pondeli jsem si u pokladny listek kupoval a bonus pripsan

ad eLiska: zmeny cen vitam, jen by CD meli poucit personal, aby na me pri zjisteni ze nemam na karte nahranou aplikaci (resp. jen Rail+) nekoukal jako na zlodeje a nehadal se se mnou do krve o platnosti jizdenky

ad SA: jen houst, jeste pred dvema lety by me nenapadlo s nima jezdit, jak jsem jednou zkusil, tak bych uz do Liberce, Hradce, Karlovych Varu, Budejic nejel jinak (zvlast v zime)
a reklama zabira, diky neexistenci nocniho vlaku na jih Nemecka dokazu vydrzet pri 195 cm 6 hod. v buse a da se :-)

ad UNIPAJe: nejak se mi to zacina jevit jako mrtvej projekt, uz hodne dlouho zadna zprava o novym automatu, zadna zmena softwaru... a automat v kazdy stanici ? aby to nedopadlo jako v Italii, kde jsou pokladni vestinou nahrazeny automatem, kterej je rozmlacenej nebo jinak nefunkcni a listek neni kde sehnat, Cesi nejsou Nemci...
Registered user M 
05.03.2010 (10:14)  
...Plzen, Hradec - to jsou ty mesta jak tam vede dalnice? Kolikrat denne jezdi SA do Pardubic?
05.03.2010 (8:23)  
Ad: sAd+M:
Nemluvím o objednaných trasách státem, ale o cenách, které plíživě stoupají a tudíž zákazníci, kteří na to přijdou, budou hledat jiné dopravce. Toť vše.
Ještě k M:
Ano autobus je na 50 lidí, ale ono v některých spojích z Prahy do ČB jede také jen 50 lidí, i když, jak vy píšete a je všeobecně známo, vlak je na těch 500, co uvádíte. A proč jich tam je jen 50, nad tím by se měly právě České dráhy a také MD zamyslet a vytvořit takové nabídky, aby lidé z vlaků neutíkali k jiným dopravcům.
A nejde jen o trasu do ČB, ale také jiné, například do Plzně a poslední dobou i do Hradce Králové. Ve směru na Ústí nad Labem to také není žádná sláva. Více vzduchu a méně cestujících. FRK
Registered user Sim 
05.03.2010 (6:41)  
Mam z toho rozporuplny pocity. Na jednu stranu je to dalsi zmena behem par dni - v podstate se jeste clovek nestihne prizpusobit te predchozi a uz je tu nova.

Na stranu druhou je tu konecne videt snaha cenove odlisit malo vyuzivane trasy (kde se da predpokladat nalakani par lidi do vlaku) od tech casto pouzivanych (kde by dalsi snizeni ceny bylo kontraproduktivni).

Takze nevim, jestli mam byt rad, ze takoveto zmeny jsou pomerne rychle (omezeni jedne elisky na den byla fakt blbost), nebo nastvany, ze je v tom jeste vetsi gulas. Teoreticky to mohli takhle nastavit hned v prosinci - ale prakticky to nikdo netusil, jaky nastane odliv zakazniku, takze tohle je logicka reakce.

Jinak kdyz v rychlosti koukam na Lidlenky... opet rozporuplne pocity: na jednu stranu vyborny napad, ktery ma vsak jedno ale: proc je tam proboha ten mezikrok, ze s tim musim stejne na nadrazi k pokladne? To se fakt musi draha takovymto stupidnim zpusobem jistit, ze za celou cestu mezi Prahou a Brnem neprijde stiplistek, aby jizdenku (rovnou z Lidla jako pri minulych akcich) oznacil a tim znehodnotil???
Registered user mic 
05.03.2010 (6:20)  
densha: ... a ve francii a ve vyspělém světě vůbec...:o) Ale na druhou stranu dva druhy strojů, to jsou dvě výběrka a dvoje brebendy:o) a třetí druh je ten LCD plakát s odjezdama...
Registered user R.U.R.  mail  
05.03.2010 (3:28)  
ad DenSha: Stejně tak nechápu, proč nejde na eshopu koupit všechno co je v nabídce. Když mám nějakou tarifně zajímavou cestu, musím si lístky nakoupit postupně na několika místech, protože nikde nejdou koupit všechny...
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko