..: Změna v cenách jízdenek eLiška :..

eLiška ČD (logo), foto: České dráhy Česko — Poměrně v tichosti byla 15. února 2010 v Infoservisu oznámena další změna tarifu Českých drah týkající se cen akvizičních jízdenek eLiška pro cestování mezi krajskými městy. Tento oblíbený jízdní doklad byl s příchodem aktuálního jízdního řádu předmětem změn, které ne každý přivítal. Některé z nastolených omezení byly brzy po zavedení opět zrušeny; poslední optimalizací je úprava některých cen z tzv. kontingentu I. úrovně. Připomeňme, že stále platí, že lze jízdenku eLiška použít pouze pro cestu ve 2. vozové třídě. Pokud chce cestující k jízdě využít 1. vozové třídy, má jedinou možnost, a to zakoupit si na svou In–kartu časový doplatek, který je dostupný v týdenní, měsíční, tříměsíční a roční variantě.

Asi nejradikálnější změnou bylo rozdiferencování cen jízdenek eLiška dle vzdálenosti. Tento krok byl zdůvodněn potřebou zabránit „spekulantům“ ve vybírání zvýhodněných eLišek z delších úseků na cestu kratším úsekem. Například cesta z Prahy do Zlína šla realizovat i na jízdenku Zlín – Ústí nad Labem, čímž se počet akčních eLišek pro úsek Zlín – Praha neúmyslně zvýšil, nicméně cestující Zlín – Ústí nad Labem byl často díky tomu ochuzen o šanci šťastnou eLišku získat. Druhou nepříjemnou změnou byla možnost nakoupit jen jednu eLišku na jeden den, což byl problém pro cestující, kteří eLišku používali jako výhodnější variantu zpáteční jízdenky, například na úsek Brno – Zlín. Toto pravidlo z tarifu však naštěstí brzy po nástupu tohoto jízdního řádu zmizelo.

Měsíc po zrušení omezení počtu zakoupených dokladů na osobu a den, 15. února 2010, si pro nás ČD připravily další optimalizaci některých variant eLišek. Tato úprava se týká jen zvýhodněných cen tzv. první vlny. Nejvíce byly měněny relace s počáteční či cílovou stanicí Brno hl.n., ale došlo i na Hradec Králové, Jihlavu, Karlovy Vary a Liberec. Díky tomu je i pro úsek Zlín – Brno dostupná levnější varianta jízdenky za 80 Kč, čímž došlo alespoň k cenovému srovnání s nabídkou autobusových dopravců.

Odkazy: Aktuální ceník jízdenek eLiška

Zdroj: České dráhy


Jindřich Březina Poslat mail autorovi | 4.3.2010 (7:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Tarify

Weitere aus Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
04.03.2010 (14:48)  
myrha: Nemožnost zvolit si v automatu jakoukoli trasu mi taky vadí. Ještě bych uvítal, kdyby automaty nabízely všechny druhy jízdenek a byly v podstatně větším množství stanic a zastávek než dnes. Někde by mohly třeba úplně nahradit pokladní, musely by samozřejmě umožňovat i platbu v hotovosti a bankovní kartou, což některé dnes už umí.
04.03.2010 (14:44)  
Nechic) No KB se nevyplatí, když jízdné na kilometr stojí stejně jako na In–ku.
04.03.2010 (14:42)  
Nechic: Kilometrická banka má význam hlavně jako výhra v soutěžích. Jinak je její výhodou už jen přenosnost a to, že se její držitel nemusí upisovat ďáblu (ČD). Vypsaná trasa má stejnou platnost jako běžná jízdenka, takže by měla platit dva dny.
Registrierter Benutzer Nechic  mail  
04.03.2010 (14:28)  
Mohu mít menší OT? Je ještě vubec nějaká výhoda kilometrické banky? Má ještě nějaké rozumné využití pokud nepočítám 400km cestu? Jak dlouho v ní vydrží zapsaná cesta? Třeba kdybych si tam rovnou napsal dvoudenní trasu delší než 400km, tak by mi to nevzali co? :P
Registrierter Benutzer chio 
04.03.2010 (14:17)  
Ehm, zložitejšia trasa. UNIPAJ nevie vydať ani lístok Ostrava - Čadca Gr. cez Bohumín. Z podpory mi odpísali, že sa im to nechce programovať, pretože lístky na štátnu hranicu si nekupuje dosť ľudí (samozrejme, že nie takto otvorene).
Registrierter Benutzer myrha  mail  
04.03.2010 (14:05)  
mosquitoe: mi to prijde spis jako lenost programatoru.. Kdyby byli co k cemu tak to vyzobaji z idosu nebo z pokladniho systemu a nemusi to delat znovu. Uznavam ze zlomit idos ke sve trase je obcas mazec ale jde to. Pokladni system (i ten mobilni) mi zatim vydal veskere prasarny co jsem chtel :) Nechapu ale, proc mam byt znevyhodnen kdyz mam slozitejsi trasu a ta ma tam opravdu neni (hlavne kdyz 50% spoju mi idos z Brna nabizi pres Ovu hl.n.). Jsem mozna jeden z masy ale stve me tento pristup..
Registrierter Benutzer mosquitoe  mail  
04.03.2010 (13:47)  
myrha: posilal jsem oficialni dotaz na podporu a dostalo se mi odpovedi, ze automaty neumoznuji libovolnou cestu a ani se nepocita do budoucna s tim, ze by ji umoznovaly -- ze si mam jit u slozitejsich cest k pokladne.
Prijde mi to podivne, nebot zvlaste u slozitejsich cest (jizda brutalni oklikou apod.) je pravdepodobnejsi, ze svuj pozadavek vysvetlim rychleji a snadneji automatu nez pokladni ...
04.03.2010 (13:41)  
Tomáš Vrabec: Věřím že často jsou automaty neobsazené. Mimochodem hlava mi nebere, proč při kompletní rekonstrkci hlaváku neumístili jeden automat do na začátek hlavního podchodu. Teď musí všichni odbočovat k automatům u východu metra.

Přestup se sice nastavit přímo nedá, ale normální varianty to nabízí - http://picasaweb.google.cz/jiri.vosecek/NoveProdejniAutomatyJizdenek#5358820381957799906
04.03.2010 (13:32)  
myrha: No tedka z hlavy si presne nevybavuju, zda-li se daji pridat prestupni mista, ale zcela jiste unipaje pocitaji s vice moznymi trasami.
Kuprikladu kdyz jezdim Ostrava Hlavni - Kuncice pod Ondrejnikem, vzdy mi nabidne pod sebou trasu pres frydek / frydlant a pak trasu pres studenku / verovice.

Jiri V. Ano to verim, ale ja prave mluvil o tomto konkretnim prikladu. Snad musi mit CD nejakou statistiku prodeje z jednotlivych pristroju a snad vidi ze maji dva plonkove unipaje v Ostrave, ktere by jinde uzivatele bezesporu uvitali. I kdyby je meli treba jen rozprostrit po Ostrave (Stred + Vitkovice nebo Kuncice)
Registrierter Benutzer myrha  mail  
04.03.2010 (13:07)  
Tom Vrabec: To máte pravdu, s tím mě dost vytočili :( Ale ani unipaj není všelék, některé varianty prostě nenabízí a už jsem několikrát kupoval u okýnka (např. Brno Slatina - Frenštát přes Ostravu hl.n.). Možná je chyba ve mě, bo když k automatu přiletím mám obvykle 3 minuty na studium ;) Prosím, pokud víte někdo, že se dá nastavit libovolná trasa tak mě prosím opravte :) Od INkarty mě to zrušení bonusu u okénka asi neodradí, frontu jsem u automatu narozdíl od okénka ještě nepotkal a tak mi unipaj dost spoří čas.. Pravda není-li na něm zrovna modrá smrt :)
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko