Česko — Poměrně v tichosti byla 15. února 2010 v Infoservisu oznámena další změna tarifu Českých drah týkající se cen akvizičních jízdenek eLiška pro cestování mezi krajskými městy. Tento oblíbený jízdní doklad byl s příchodem aktuálního jízdního řádu předmětem změn, které ne každý přivítal. Některé z nastolených omezení byly brzy po zavedení opět zrušeny; poslední optimalizací je úprava některých cen z tzv. kontingentu I. úrovně. Připomeňme, že stále platí, že lze jízdenku eLiška použít pouze pro cestu ve 2. vozové třídě. Pokud chce cestující k jízdě využít 1. vozové třídy, má jedinou možnost, a to zakoupit si na svou In–kartu časový doplatek, který je dostupný v týdenní, měsíční, tříměsíční a roční variantě.
Asi nejradikálnější změnou bylo rozdiferencování cen jízdenek eLiška dle vzdálenosti. Tento krok byl zdůvodněn potřebou zabránit „spekulantům“ ve vybírání zvýhodněných eLišek z delších úseků na cestu kratším úsekem. Například cesta z Prahy do Zlína šla realizovat i na jízdenku Zlín – Ústí nad Labem, čímž se počet akčních eLišek pro úsek Zlín – Praha neúmyslně zvýšil, nicméně cestující Zlín – Ústí nad Labem byl často díky tomu ochuzen o šanci šťastnou eLišku získat. Druhou nepříjemnou změnou byla možnost nakoupit jen jednu eLišku na jeden den, což byl problém pro cestující, kteří eLišku používali jako výhodnější variantu zpáteční jízdenky, například na úsek Brno – Zlín. Toto pravidlo z tarifu však naštěstí brzy po nástupu tohoto jízdního řádu zmizelo.
Měsíc po zrušení omezení počtu zakoupených dokladů na osobu a den, 15. února 2010, si pro nás ČD připravily další optimalizaci některých variant eLišek. Tato úprava se týká jen zvýhodněných cen tzv. první vlny. Nejvíce byly měněny relace s počáteční či cílovou stanicí Brno hl.n., ale došlo i na Hradec Králové, Jihlavu, Karlovy Vary a Liberec. Díky tomu je i pro úsek Zlín – Brno dostupná levnější varianta jízdenky za 80 Kč, čímž došlo alespoň k cenovému srovnání s nabídkou autobusových dopravců.
Odkazy: Aktuální ceník jízdenek eLiška
Zdroj: České dráhy
| 4.3.2010 (7:00)
Prijde mi to podivne, nebot zvlaste u slozitejsich cest (jizda brutalni oklikou apod.) je pravdepodobnejsi, ze svuj pozadavek vysvetlim rychleji a snadneji automatu nez pokladni ...
Přestup se sice nastavit přímo nedá, ale normální varianty to nabízí - http://picasaweb.google.cz/jiri.vosecek/NoveProdejniAutomatyJizdenek#5358820381957799906
Kuprikladu kdyz jezdim Ostrava Hlavni - Kuncice pod Ondrejnikem, vzdy mi nabidne pod sebou trasu pres frydek / frydlant a pak trasu pres studenku / verovice.
Jiri V. Ano to verim, ale ja prave mluvil o tomto konkretnim prikladu. Snad musi mit CD nejakou statistiku prodeje z jednotlivych pristroju a snad vidi ze maji dva plonkove unipaje v Ostrave, ktere by jinde uzivatele bezesporu uvitali. I kdyby je meli treba jen rozprostrit po Ostrave (Stred + Vitkovice nebo Kuncice)
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.










