..: V uzlu Břeclav rychleji :..

Břeclav, foto: Richard Weber Břeclav — Z dostupných údajů o změnách tabulek poměrů na tratích 250, 330 a 901 (Břeclav – Vídeň) SŽDC vyplývá, že se od 1. dubna 2010 mění traťové rychlosti v modernizované části železničního uzlu Břeclav. Především mizí omezení na 40 km/h (resp. 30 km/h při jízdě do odbočky) v osobním nádraží a na jižním zhlaví stanice. Ve směru do Rakouska a na Slovensko se bude přímým směrem odjíždět od nástupišť a naopak u nich zastavovat rychlostí shodnou jako v navazujících traťových úsecích. Tedy 100 km/h z/do Hohenau, 85 km/h do Lanžhotu. Pouze ve směru od Bratislavy bude rychlost 80 km/h, neboť se jedná o oblouk menšího poloměru než u sousedící první traťové koleje. V přednádraží včetně severního zhlaví stanice se rychlost směrem do Brna i Přerova zvyšuje na 120 km/h. Mizí také omezení rychlosti na 100 km/h do výhybny Hrušky stejně jako nedávno dočasně zavedených 120 km/h směrem k Ladné. V obou navazujících tratích bude již od konce zhlaví povolena traťová rychlost 160 km/h. Ve směru do Znojma bychom se teoreticky mohli svézt osmdesátkou, tabulka ovšem uvádí odjezd rychlostí 50 km/h – patrně v důsledku uspořádání zhlaví.

schema uzlu Břeclav, foto: ZHM O to smutněji se jeví skutečnost, že tyto dobré zprávy hatí 1 km dlouhý úsek, kde zůstává rychlost 40 km/h, resp. 30 km/h při jízdě do odbočky. Modernizace výhybek pod ústředním stavědlem byla ještě loni plánována v rozpočtu SFDI pro letošní rok (za částku 500 mil. Kč). Bohužel v rámci šetření byla tato 2. stavba z plánu vyškrtnuta, praktický přínos celé modernizace tak bude stále velmi omezený. Nezbývá než doufat, že se modernizaci zbývající části uzlu podaří dokončit co nejdříve, pokud možno ještě před osazením ETCS, abychom na brzdění k břeclavským nástupištím ze 120 km/h nemuseli čekat mnoho dalších let.

Zdroj: ŽelPage


Tomáš Záruba | 2.4.2010 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Jihomoravský


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
03.04.2010 (15:18)  
Ad TZ: Když se dívám na současné schéma, tak spoustu toho jde vyházet, takže spojky na 100 by se mohly vejít, aby to bylo správně. Jenže v souboru je jakýsi list výhled, který postrádá myšLenku zjednodušení a hlavně je tam úplně zbytečná kolej č. 4/4a/204a. Ta kolej žere 4 výhybky a podle typu min 170m délky zhlaví, což bys použil na 3 spojky místo 60km/h 100km/h. Chtělo by vidět projekt, ale žádná sláva to nebude. Podle schématu je vylepšení jen někde a otázka zda je to na 60, nebo 80, nebo 100. Obecně nějak nevidím, že Brno - Wien má nějakou cestu víc jak 50km/h - pokud nejde do protisměru.
03.04.2010 (12:19)  
To co jsem kdysi viděl bylo na 100 km/h prakticky všude. Asi proto taky předpokládám 1.stavba od severu neskončila těsně u výhybek, ale o kus dřív.
Samozřejmě co z toho zbylo po různých redukcích, toť otázka.

Jinak Rakousko bude za pár let přepínat doprava a já jsem přesvědčen, že i u nás by to bylo více než záhodno.
03.04.2010 (10:11)  
Nazdar, tady je jakýsi pláč nad něčím nerealizovaným. Ovšem kdo ví jak to bude vypadat po realizaci té střední části? V Břeclavi toho nejede moc rovně (levostranný/pravostranný) provoz, jízdy Brno-Blava, OVa - Wien a jejich kombinace. Předpokládám, že se cesty křížem odehrají buď na jižním, nebo středním zhlaví a asi dost nepravidelně. Takže jestliže dnes jedu 40/30 a po rekonstrukci pojedu 60/50, tak ušetřím půlminutu kvůli níž klidně ještě 5 let počkat.

Abych na tomto místě plakal pro ty dvě minuty, kterými konečně dostanu Brno - Břeclav na úžasných 30 minut, pak by muselo být střední zhlaví prospojkováno všemi směry na 100km/h, o čemž tedy pochybuju, že je naprojektováno. Ví toto někdo?
registrovaný uživatel Suchar 
02.04.2010 (18:52)  
Co se má stihnout do grafikonu?
02.04.2010 (18:40)  
No, v zásadě asi tak. Akorát že spíš na SŽDC.

Každopádně já furt doufám, že ta Břeclav je "první pod čarou" a že se něco jiného nepodaří realizovat, ať už z jakéhokoli důvodu. Ale i tak, to by se muselo zjistit zhruba teď někdy, aby se to do GVD stihlo.
02.04.2010 (16:13)  
Takže ještě jednou pro mě: Nějaká parta úředníků ze SFDI se rozhodla, že místo toho, aby se udělala jedna stavba pořádně, tak se začal dělat projekt stavby, kde se ani neví, co se má vlastně dělat. Jestli jen odsunuté nádraží, nebo odsunuté nádraží s podzemním tunelem pro diametr nebo 2 nádraží. Rozumím tomu správně?
02.04.2010 (14:30)  
nejde ani tak o čas navíc, jako spíš o hospodárnost a plynulost;

Ono může jít i o ten čas. Pokud jsou to dvě minuty, tak to od Brna do Hodonína dělá už 4 minuty a to už stojí za řeč. :-)

A stejné "proklaté" 2 minuty mohou rozhodovat o (ne)přípoji od Olomouce na Znojmo.
02.04.2010 (13:26)  
Například z TTP 323. Obecně se někdy používá označení zhlaví místním názvem, odlišným od přilehlých obvodů (ze kterých je zhlaví jakoby vyňato). Radbuza v Plzni kupříkladu. Pravda, je otázka do jaké míry kde jde jen o zažitou hantýrku, to nehodlám soudit.

Každopádně soudím, že je to jen takové slovíčkaření. Pro případné pozůstatky nejasností jsem našel čerstvé fotky:
http://www.k-report.net/presmerovani/?prispevek=1744755
registrovaný uživatel Jozka 
02.04.2010 (12:39)  
Možná existuje víc výkladů...

Neexistuje. Nechápu, nad čím tady diskutujete. Břeclav má opravdu jen 2 části - osobní nádraží a přednádraží. Jak jste došel k jinému závěru? Tím, že jste projížděl Břeclaví?
02.04.2010 (11:57)  
Jozka: Já vždy v BV chápal, že to střední zhlaví se jmenuje "Břeclav ÚS" a os.n. či předn. jsou jen ty staniční koleje + jižní či severní zhlaví. Možná existuje víc výkladů...

Zhruba tak nějak, plus rychlejší odjezd z přednádraží. Super výsledek za ty peníze, a to celé se jmenuje "šetření na nesprávném místě."
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko