Břeclav — Z dostupných údajů o změnách tabulek poměrů na tratích 250, 330 a 901 (Břeclav – Vídeň) SŽDC vyplývá, že se od 1. dubna 2010 mění traťové rychlosti v modernizované části železničního uzlu Břeclav. Především mizí omezení na 40 km/h (resp. 30 km/h při jízdě do odbočky) v osobním nádraží a na jižním zhlaví stanice. Ve směru do Rakouska a na Slovensko se bude přímým směrem odjíždět od nástupišť a naopak u nich zastavovat rychlostí shodnou jako v navazujících traťových úsecích. Tedy 100 km/h z/do Hohenau, 85 km/h do Lanžhotu. Pouze ve směru od Bratislavy bude rychlost 80 km/h, neboť se jedná o oblouk menšího poloměru než u sousedící první traťové koleje. V přednádraží včetně severního zhlaví stanice se rychlost směrem do Brna i Přerova zvyšuje na 120 km/h. Mizí také omezení rychlosti na 100 km/h do výhybny Hrušky stejně jako nedávno dočasně zavedených 120 km/h směrem k Ladné. V obou navazujících tratích bude již od konce zhlaví povolena traťová rychlost 160 km/h. Ve směru do Znojma bychom se teoreticky mohli svézt osmdesátkou, tabulka ovšem uvádí odjezd rychlostí 50 km/h – patrně v důsledku uspořádání zhlaví.
O to smutněji se jeví skutečnost, že tyto dobré zprávy hatí 1 km dlouhý úsek, kde zůstává rychlost 40 km/h, resp. 30 km/h při jízdě do odbočky. Modernizace výhybek pod ústředním stavědlem byla ještě loni plánována v rozpočtu SFDI pro letošní rok (za částku 500 mil. Kč). Bohužel v rámci šetření byla tato 2. stavba z plánu vyškrtnuta, praktický přínos celé modernizace tak bude stále velmi omezený. Nezbývá než doufat, že se modernizaci zbývající části uzlu podaří dokončit co nejdříve, pokud možno ještě před osazením ETCS, abychom na brzdění k břeclavským nástupištím ze 120 km/h nemuseli čekat mnoho dalších let.
Zdroj: ŽelPage

Samozřejmě co z toho zbylo po různých redukcích, toť otázka.
Jinak Rakousko bude za pár let přepínat doprava a já jsem přesvědčen, že i u nás by to bylo více než záhodno.
Abych na tomto místě plakal pro ty dvě minuty, kterými konečně dostanu Brno - Břeclav na úžasných 30 minut, pak by muselo být střední zhlaví prospojkováno všemi směry na 100km/h, o čemž tedy pochybuju, že je naprojektováno. Ví toto někdo?
Každopádně já furt doufám, že ta Břeclav je "první pod čarou" a že se něco jiného nepodaří realizovat, ať už z jakéhokoli důvodu. Ale i tak, to by se muselo zjistit zhruba teď někdy, aby se to do GVD stihlo.
Ono může jít i o ten čas. Pokud jsou to dvě minuty, tak to od Brna do Hodonína dělá už 4 minuty a to už stojí za řeč. :-)
A stejné "proklaté" 2 minuty mohou rozhodovat o (ne)přípoji od Olomouce na Znojmo.
Každopádně soudím, že je to jen takové slovíčkaření. Pro případné pozůstatky nejasností jsem našel čerstvé fotky:
http://www.k-report.net/presmerovani/?prispevek=1744755
Neexistuje. Nechápu, nad čím tady diskutujete. Břeclav má opravdu jen 2 části - osobní nádraží a přednádraží. Jak jste došel k jinému závěru? Tím, že jste projížděl Břeclaví?
Zhruba tak nějak, plus rychlejší odjezd z přednádraží. Super výsledek za ty peníze, a to celé se jmenuje "šetření na nesprávném místě."
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.











