..: V uzlu Břeclav rychleji :..

Břeclav, foto: Richard Weber Břeclav — Z dostupných údajů o změnách tabulek poměrů na tratích 250, 330 a 901 (Břeclav – Vídeň) SŽDC vyplývá, že se od 1. dubna 2010 mění traťové rychlosti v modernizované části železničního uzlu Břeclav. Především mizí omezení na 40 km/h (resp. 30 km/h při jízdě do odbočky) v osobním nádraží a na jižním zhlaví stanice. Ve směru do Rakouska a na Slovensko se bude přímým směrem odjíždět od nástupišť a naopak u nich zastavovat rychlostí shodnou jako v navazujících traťových úsecích. Tedy 100 km/h z/do Hohenau, 85 km/h do Lanžhotu. Pouze ve směru od Bratislavy bude rychlost 80 km/h, neboť se jedná o oblouk menšího poloměru než u sousedící první traťové koleje. V přednádraží včetně severního zhlaví stanice se rychlost směrem do Brna i Přerova zvyšuje na 120 km/h. Mizí také omezení rychlosti na 100 km/h do výhybny Hrušky stejně jako nedávno dočasně zavedených 120 km/h směrem k Ladné. V obou navazujících tratích bude již od konce zhlaví povolena traťová rychlost 160 km/h. Ve směru do Znojma bychom se teoreticky mohli svézt osmdesátkou, tabulka ovšem uvádí odjezd rychlostí 50 km/h – patrně v důsledku uspořádání zhlaví.

schema uzlu Břeclav, foto: ZHM O to smutněji se jeví skutečnost, že tyto dobré zprávy hatí 1 km dlouhý úsek, kde zůstává rychlost 40 km/h, resp. 30 km/h při jízdě do odbočky. Modernizace výhybek pod ústředním stavědlem byla ještě loni plánována v rozpočtu SFDI pro letošní rok (za částku 500 mil. Kč). Bohužel v rámci šetření byla tato 2. stavba z plánu vyškrtnuta, praktický přínos celé modernizace tak bude stále velmi omezený. Nezbývá než doufat, že se modernizaci zbývající části uzlu podaří dokončit co nejdříve, pokud možno ještě před osazením ETCS, abychom na brzdění k břeclavským nástupištím ze 120 km/h nemuseli čekat mnoho dalších let.

Zdroj: ŽelPage


Tomáš Záruba | 2.4.2010 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Jihomoravský


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
02.04.2010 (11:46)  
chápu to správně tak, že stanicí mohou vlaky projíždět vyšší rychlostí zatímco na přednádraží furt 30/40 a vzhledem k tomu, že v břeclavi staví všechny vlaky, se nic nemění (snad kromě rychlejších rozjezdů na blavu a wien)?
registrovaný uživatel Jozka 
02.04.2010 (11:27)  
Polopatisticky:
Přednádraží a osobní nádraží jsou dvě na sebe navazující části, nic mezi nima. Takže napsat "osobní nádraží je zrekonstruované" a o odstavec níž toto popřít mi přijde nelogické. Břeclav znám dobře, ale aktuální situaci plánovaného rozsahu modernizace nikoliv, proto se ptám. Uváděné výhybky pod stavědlem jsou severním zhlavím os. nádraží, popř. jižním zhlavím přednádraží.

Ad Lanžhot - raději "do Lanžhota" než "do Lanžhotu". První varianta je užívanější ;-)
registrovaný uživatel PPP 
02.04.2010 (11:03)  
Jozka: Za sebe mohu říct, že mi na textu nic nesrozumitelného (ani dvojznačného) nepřišlo. Ohledně popisku: asi jste myslel Lanžhot (překlep nebo mám větší mezery v gramatice než jsem myslel?) já osobně (jakožto obyvatel opačného konce republiky) preferuji označení této tratě Bratislavou, protože kvůli té tam asi jezdí většina vlaků (a kvůli ní bych tam případně jel i já). Ale uznávám, že to může být u každého jinak.
registrovaný uživatel Jozka 
02.04.2010 (10:49)  
Nešlo by napsat článek srozumitelněji? Co zmodernizováno bylo, co ne a kde se bude jezdit stále 30/40 km/h?

"mizí omezení na 40 km/h (resp. 30 km/h při jízdě do odbočky) v osobním nádraží a na jižním zhlaví stanice."

"V přednádraží včetně severního zhlaví stanice se rychlost směrem do Brna i Přerova zvyšuje na 120 km/h."

"dobré zprávy hatí 1 km dlouhý úsek, kde zůstává rychlost 40 km/h, resp. 30 km/h při jízdě do odbočky. Modernizace výhybek pod ústředním stavědlem byla ještě loni plánována"

Ze začátku jsem pochopil, že celým přednádražím mohu jet od Brna/Přerova 120 km/h, na přednádraží navazuje os. nádraží a to je zrekonstruované - viz první a druhá citace. A na závěr to popřete? Nebo jsou snad výhybky pod ústředním stavědlem zvláštní částí stanice? Přednádraží, výhybky pod ústředním, os. nádraží? :-)

A dvě poznámky - ústřední stavědlo je v plánku na špatné straně kolejí a psal bych raděj "do Lanžota" ;)
02.04.2010 (10:42)  
nejde ani tak o čas navíc, jako spíš o hospodárnost a plynulost; proběhla velmi dlouhá, nákladná přestavba a přitom nebylo odstraněno takto závažné omezení; to je jak zrekonstruovat barák a na potřebu i potom chodit do kadibudky....
02.04.2010 (10:39)  
Škoda, že ve schémátku stanice nejsou uvedeny aktuální rychlosti. Velice lituji, že český absurdistán zapracoval a modernizace těch vyhýbek nedopadla :(
02.04.2010 (10:33)  
Je to skoro přesně kilometr, takže oproti 120 km/h minuta. Ale následuje ještě úsek dál k perónům, který je tak blbě dlouhý, že už to fakt nemá cenu rozjíždět. Takže ještě půl minuty. Při odjezdu je zase otázka, jestli se rozjedeš před stahovačkou (dokud bylo 80 tak no problem, ale teď vážně nevím)... Navíc rovně se skoro nikdy nejede, a tak nesrovnáváš 120 a 40 ale aspoň zčásti 120 a 30. Já bych tedy řekl tak 2 minuty.
02.04.2010 (10:21)  
Jaký je dopad oné "nadbytečné" 40 do jízdních dob? Hádám správně, že cca 1 minuta?
02.04.2010 (10:04)  
Není to apríl, a těch půl miliardy šlo do Brna na projekt stavby (v situaci, kdy nemají ÚR)!
registrovaný uživatel PPP 
02.04.2010 (8:51)  
Sheriff: A to je ten problém s českými železnicemi. Nedá se poznat, co je myšleno vážně a co je apríl. Někdy je totiž i podařený apríl méně absurdní (např. spojka Bechyně - Týn n. Vltavou) než realita...
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko