..: RegioJet vybírá barevné řešení elektrických lokomotiv :..

Vagon v nátěru RegioJet, foto: Dennis Hübsch Brno — Společnost RegioJet, patřící do skupiny Student Agency Radima Jančury, má v České republice už šest z devíti lokomotiv Škoda 99E2, odkoupených od italského dopravce Ferrovie Nord Milano (FNM). Stroje jsou aktuálně deponovány v dílnách, kde podstupují úpravy nutné pro opětovné schválení Drážním úřadem pro provoz na síti SŽDC. Současně s technickou přípravou peršingů nyní probíhá i výběr jejich budoucího vizuálního schématu, jež by mělo ladit s 50 vozy, které RegioJetu dodá zatím neoznámený výrobce. V pátek 8. října byla uzavřena soutěž pro veřejnost, v niž mohli zájemci nabídnout své návrhy grafického řešení lokomotiv. O vítězném vzoru pro laky těchto strojů zatím rozhodnuto nebylo. Vyhlášení finálního návrhu a výherce soutěže proběhne sice až 31. října; některé z celkem 30 zaslaných návrhů ale můžeme exkluzivně zhodnotit již nyní.

„Většina návrhů splňuje základní dané podmínky – dobře viditelné logo společnosti, korporátní barvy a ladí se schématem pro vozy,“ komentuje zaslané návrhy ředitel marketingové komunikace Aleš Ondrůj. Vybrat ze zaslaných designů nebude jednoduché, což můžete posoudit sami.

Návrh schématu lokomotivy RegioJet, foto: RegioJet Návrh schématu lokomotivy RegioJet, foto: RegioJet Návrh schématu lokomotivy RegioJet, foto: RegioJet Návrh schématu lokomotivy RegioJet, foto: RegioJet Návrh schématu lokomotivy RegioJet, foto: RegioJet Návrh schématu lokomotivy RegioJet, foto: RegioJet Návrh schématu lokomotivy RegioJet, foto: RegioJet Návrh schématu lokomotivy RegioJet, foto: RegioJet Návrh schématu lokomotivy RegioJet, foto: RegioJet Návrh schématu lokomotivy RegioJet, foto: RegioJet

Lokomotivy budou, společně s dodanými vozy, nasazeny od jara roku 2011 na vlaky InterCity mezi Prahou, Ostravou a Žilinou. Spoje číselné série 1000 – 1019, stejně jako spoje posilové, nebudou odlišeny specifickými názvy, ale všechny budou pojmenované IC RegioJet. Na první pohled by se ovšem mohly odlišovat právě firemní lokomotivy: do úvahy totiž padá také realizace unikátních laků pro každé hnací vozidlo, jako třeba v případě přiloženého schématu s pampeliškami a beruškami. Možností je také pojmenovat jednotlivé stroje podobně, jako je tomu u motorových vozů řady 854 Českých drah. Cestující by mohli lokomotivy snadno identifikovat. Zda bude u laků dána přednost uniformitě, nebo unikátním provedením, zatím není rozhodnuto – dopravce vyhodnocuje zaslané návrhy a sbírá podněty.

FNM E630 02, Saronno, foto: Simone CarcanoPo stránce technické by peršingy měly v maximální míře odpovídat lokomotivám řady 162 Českých drah, pro které byly původně vyrobeny. Zamýšlený zákazník je však v 90. letech odmítl převzít. Stroje Regiojetu by měly být uvedeny do provozu jako řada 162 s původními čísly série 99E pro ČSD (112 – 120), případně jako řada 162.8. Kromě odstranění některých odlišností, jež byly důsledkem nasazení strojů v Itálii, budou lokomotivám upraveny podvozky na rychlost 140 km/h a instalován v Česku podporovaný vlakový zabezpečovač MIREL. V rámci zkušebního provozu by měly být zapůjčovány také některým nákladním dopravcům. Dodávky prvních lokomotiv po provedení úprav se předpokládají začátkem roku 2011.

Zdroj: RegioJet, Student Agency, Řada 163 (Wikipedie), ŽelPage; foto: Simone Carcano, Dennis Hübsch, grafika: RegioJet a (autoři)


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 11.10.2010 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 3 4 5 6 7 8      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel f!f!  mail  
11.10.2010 (19:18)  
ten první návrh vypadá moc zajímavě a o něco míň zajímavejší je ten čtvrtý a poslední, jeden z těch tří by to měl vyhrát :)
11.10.2010 (19:07)  
tenzor) V článku jsou ty návrhy, které lidé z SA/RJ poskytli ke zveřejnění. Výběr bude (asi) vesměs náhodný, vyjma faktu, že někteří soutěžící snad požádali jejich výtvory nezveřejňovat.
registrovaný uživatel bugear 
11.10.2010 (18:41)  
@honzatvs: Na druhou stranu buďme upřímní, kombinaci červená-modrá-žlutá(-černá) musel vymyslet naprostý grafický analfabet. Rozjezd vlakové divize by podle mě mohl být vhodným impulzem k předělání CI.

Jinak v případě označování různých vozů se mi líbí přístup PKPIC, kromě klasického žlutého pro jedničku mají pro dvojku zelený, pro jídelňák tmavě červený atd.
registrovaný uživatel tenzor 
11.10.2010 (18:18)  
Dennis Hübsch: Vůbec není špatný, možná i lepší než ten 7/8.

Dotaz pro autora článku: Těch 6 návrhů bylo vybráno náhodně nebo podle vašeho vkusu nebo se zdají nejlepší těm, kteří je posuzují?
11.10.2010 (18:14)  
honzatvs

jasně, já zastávám minimalismus
11.10.2010 (18:08)  
Dennis Hübsch: Tohle vypadá asi nejlépe.
11.10.2010 (17:26)  
pepas87: Tak dělat návrh tohohle v Malování, to chce slušnou dávku odvahy a trpělivosti. Tohle je nutný ideálně ve vektorovým editoru, no a nebo Photoshopu rovnou.
11.10.2010 (16:47)  
velmi podobný návrh jako je 5/8 jsem zkoušel vytvořit taky, ale ani v malování jsem ho nedotáhl do konce, jediný rozdíl oproti zde uváděnému byl, že černou barvu jsem měl "hranatou" a ne zaoblenou...

možná i z tohoto důvodu se mě libí nejvice právě 5/8...
registrovaný uživatel tenzor 
11.10.2010 (16:33)  
2/8: hm, navrh po dobrem modelu? :)
3/8: hruza, des.. evokuje max. nakladni dopravu a neschopnost najmout si na graficky navrh nekoho jineho nez chudeho studenta
4/8: Tu 2/8 beru zpet.. TOHLE je jak po zhuleni :) 2/8 spis po tripu
5/8: zajimavy napad s cernymi pruhy zabil obrovsky napis uprostred.. vypada jak nepovedena reklama.. moment, vlastne to je nepovedna reklama. Nemyslim si ze je nutne psat REGIOJET uprostred lokomotivy dvoumetrovym napisem.
6/8: takovy seriozni navrh.. ale nudny, take mi nejak evokuje nakladni dopravu
7/8: po pocatecnim udivu prekvapive dobry.. muj favorit (ale lepsi by byla mozna predelavka 5/8)
11.10.2010 (16:24)  
Jo a chtěl bych dodat, že Jančura rozhodně nevyjede! Jak zde mnozí tvrdili a měli pravdu!

(v textu výše hledejte ironii)
  1 ... 3 4 5 6 7 8      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko