..: RegioJet vybírá barevné řešení elektrických lokomotiv :..

Vagon v nátěru RegioJet, foto: Dennis Hübsch Brno — Společnost RegioJet, patřící do skupiny Student Agency Radima Jančury, má v České republice už šest z devíti lokomotiv Škoda 99E2, odkoupených od italského dopravce Ferrovie Nord Milano (FNM). Stroje jsou aktuálně deponovány v dílnách, kde podstupují úpravy nutné pro opětovné schválení Drážním úřadem pro provoz na síti SŽDC. Současně s technickou přípravou peršingů nyní probíhá i výběr jejich budoucího vizuálního schématu, jež by mělo ladit s 50 vozy, které RegioJetu dodá zatím neoznámený výrobce. V pátek 8. října byla uzavřena soutěž pro veřejnost, v niž mohli zájemci nabídnout své návrhy grafického řešení lokomotiv. O vítězném vzoru pro laky těchto strojů zatím rozhodnuto nebylo. Vyhlášení finálního návrhu a výherce soutěže proběhne sice až 31. října; některé z celkem 30 zaslaných návrhů ale můžeme exkluzivně zhodnotit již nyní.

„Většina návrhů splňuje základní dané podmínky – dobře viditelné logo společnosti, korporátní barvy a ladí se schématem pro vozy,“ komentuje zaslané návrhy ředitel marketingové komunikace Aleš Ondrůj. Vybrat ze zaslaných designů nebude jednoduché, což můžete posoudit sami.

Návrh schématu lokomotivy RegioJet, foto: RegioJet Návrh schématu lokomotivy RegioJet, foto: RegioJet Návrh schématu lokomotivy RegioJet, foto: RegioJet Návrh schématu lokomotivy RegioJet, foto: RegioJet Návrh schématu lokomotivy RegioJet, foto: RegioJet Návrh schématu lokomotivy RegioJet, foto: RegioJet Návrh schématu lokomotivy RegioJet, foto: RegioJet Návrh schématu lokomotivy RegioJet, foto: RegioJet Návrh schématu lokomotivy RegioJet, foto: RegioJet Návrh schématu lokomotivy RegioJet, foto: RegioJet

Lokomotivy budou, společně s dodanými vozy, nasazeny od jara roku 2011 na vlaky InterCity mezi Prahou, Ostravou a Žilinou. Spoje číselné série 1000 – 1019, stejně jako spoje posilové, nebudou odlišeny specifickými názvy, ale všechny budou pojmenované IC RegioJet. Na první pohled by se ovšem mohly odlišovat právě firemní lokomotivy: do úvahy totiž padá také realizace unikátních laků pro každé hnací vozidlo, jako třeba v případě přiloženého schématu s pampeliškami a beruškami. Možností je také pojmenovat jednotlivé stroje podobně, jako je tomu u motorových vozů řady 854 Českých drah. Cestující by mohli lokomotivy snadno identifikovat. Zda bude u laků dána přednost uniformitě, nebo unikátním provedením, zatím není rozhodnuto – dopravce vyhodnocuje zaslané návrhy a sbírá podněty.

FNM E630 02, Saronno, foto: Simone CarcanoPo stránce technické by peršingy měly v maximální míře odpovídat lokomotivám řady 162 Českých drah, pro které byly původně vyrobeny. Zamýšlený zákazník je však v 90. letech odmítl převzít. Stroje Regiojetu by měly být uvedeny do provozu jako řada 162 s původními čísly série 99E pro ČSD (112 – 120), případně jako řada 162.8. Kromě odstranění některých odlišností, jež byly důsledkem nasazení strojů v Itálii, budou lokomotivám upraveny podvozky na rychlost 140 km/h a instalován v Česku podporovaný vlakový zabezpečovač MIREL. V rámci zkušebního provozu by měly být zapůjčovány také některým nákladním dopravcům. Dodávky prvních lokomotiv po provedení úprav se předpokládají začátkem roku 2011.

Zdroj: RegioJet, Student Agency, Řada 163 (Wikipedie), ŽelPage; foto: Simone Carcano, Dennis Hübsch, grafika: RegioJet a (autoři)


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 11.10.2010 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 4 5 6 7 8      Zpráv na stránku:   
11.10.2010 (16:22)  
Možná, že by to bylo nejlepší rozlišit jako DB - nijak - jenom čísilkem

Nevím no... graficky to vypadá pěkně jednotně, ale řekl bych , že to není ideální pro rychlou orientaci cestijících...zvlášť když pak vznikají šílená řazení s jedničkou uprostřed. Což snad u RJ teda nebude...
11.10.2010 (16:17)  
honztatvs: Modrá asi jo, ale červená? Možná, že by to bylo nejlepší rozlišit jako DB - nijak - jenom čísilkem.
11.10.2010 (16:11)  
to Dennis Hübsch

Pěkné, ale řekl bych že budou požadovat "loga" v korporátních barvách, což bych i já preferoval, tohle se mi zdá příliš černobílé (teda černožluté :-) ) A dveře u vagonů bych udělal červené 1.třída a modré 2. (ale o tom soutěž nebyla :-) )
11.10.2010 (16:05)  
Jakožto autor čtverky musím uznat, že první návrh je opravdu povedený. Jen škoda, že není trochu jednodušší a černý pruh by asi nenavazoval na okenní pruh vagonů, ale to jsou jen detaily :)
11.10.2010 (16:00)  
Přidám ještě můj návrh, který jsem poslal do soutěže, ale zde není zobrazen: http://goo.gl/Esux
11.10.2010 (15:29)  
Osobní vagon od Denise: Skoro dokonalý, jenom to chtělo přidat trochu modré nad i pod černou barvou ( horizontálně ).
2/8: Polokruhy tam jsou děs.
3/8: Celkem hezké.
4/8: Kdo dostal tak šílenej nápad??
5/8: No, pokud by světla a nátěr vypadaly takhle, byla by z toho tázem moderní lokomotivy pro laiky.
6/8: Kdyby takhle vypadal lokomotiva, radši bych se na ni ani nedíval...
7/8: připomíná Golden Pass - možná, že bych to vybral...
registrovaný uživatel junkrs 
11.10.2010 (15:21)  
miropiro: Mně se teda líbí druhý a šestý návrh, první a třetí návrh je šílený. Beruška na mašině...

Víš, co jich tam za chvíli bude? :-)))

Já jsem osobně pro č. 4.
11.10.2010 (14:55)  
Cestující: No Bárta zrušení dotací už prý řeší, řekl bych že to udělají.
11.10.2010 (14:22)  
Tak první dva návrhy (berušky a vlny) bych vynechal, jinak je mi to jedno. Najbrt každopádně vypadá proti všem návrhům jako chudý příbuzný.

Mimochodem včera v Otázkách Jančura říkal, že chce po ministerstvu zrušení dotací na EC/IC. Jsem zvědav, jak s tím pochodí.
11.10.2010 (14:15)  
Ten poslední návrh je nějak špatně... na jedné ze stran musí být žlutobílá kombinace naopak...
  1 ... 4 5 6 7 8      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko