..: RegioJet chce na železnice – předvede, že provozovat vlaky dokáže :..

Desiro RegioJet (čelo), foto: Josef Petrák Praha/Kralupy nad Vltavou — Jak Radim Jančura a manažeři firmy RegioJet slíbili, tak se i stalo: S využitím operativního leasingu si na 3 měsíce pronajali dvě dieselové jednotky Desiro od Alpha Trains, převezli je z německého depa Delitzsch nedaleko Lipska do České republiky a ve čtvrtek 22. dubna s nimi přijeli do hlavního města. Dvěma páry rychlíků pro novináře a veřejnost zahájili provozování železničních spojů a zároveň mediální kampaň „Žluté jaro na železnici“ s nákladem 10 milionů korun. Budou jezdit po Kozí dráze, na regionální lince Litvínov – Ústí nad Labem, potkáme je i v dalších krajích České republiky, pro které RegioJet vypracoval a odevzdal závazné nabídky na provozování regionální dopravy. Po parlamentních volbách budou také zabezpečovat dopravu na některé festivaly. Pokud jste nestihli čtvrteční prezentaci, dnes jedou dva páry mezi Děčínem a Ústím nad Labem.

Kampaň má bořit mýty. Že vlak RegioJet nikdy nevyjede, se ukázalo jako lichý předpoklad již ve čtvrtek ráno, kdy vlak, jako násled rychlíku 777 vyrazil z Děčína do Prahy. Firma ale jde mnohem dál. Připraveny má informační materiály pro občany krajů, kde se budou konat tyto prezentační jízdy. Obsahují některé informace o tom, kdo je odpovědný za objednání vlakové dopravy (a tedy i její rušení), co všechno musí a co nemusí zaplatit, jaké principy jednotného tarifu musí dopravci dodržovat ze zákona nebo argumentace proti tradiční „rozinkové“ diskusi. Na místě je také politická rovina kampaně. Z úst Radima Jančury opět zaznělo, že desetileté smlouvy s pětiletou opcí, které České dráhy získaly od krajů a Ministerstva dopravy, byly uzavřeny protizákonně. Svou argumentaci chce opřít nejen o zákon o veřejných zakázkách, ale také o Ústavu České republiky nebo principy evropského práva. Každý občan v takovém kraji dostane leták do poštovní schránky. A na jeho zadní straně seznam politických stran, které ve svém volebním programu podporují veřejnou soutěž o zakázky na železnici. Vítězstvím pro Jančuru tedy bude nejen získání zakázky na regionální nebo dálkové spoje pro jeho firmu, ale i samotné vypsání soutěže, které by se mohli zúčastnit i další soukromí dopravci.

Při pohledu na výrobní štítek pronajatých souprav uvidíte rok 2002. Stáří 8 let na nich ale není poznat. „V zahraničí je to naprosto běžný průměrný vlak,“ vysvětluje Jančura s tím, že chce lidem tato vozidla ukázat jako přirozený kvalitativní standard. Kde vezme RegioJet vlaky pro případné vysoutěžené zakázky? Jen minulý rok bylo pro případ úspěchu rezervováno asi 50 vozidel různých typů, která by se pořídila taktéž na operativní leasing. Postupovat se tak bude i v budoucnu. Zajímavá je otázka personálu. Stevardek a stevardů bylo ve čtvrtek na palubě víc než dost. Získat zkušené strojvedoucí je ale složitější. RegioJet chce některé přetáhnout od Českých drah. V současnosti evidují asi 300 zájemců. Nabízí jim vyšší platové ohodnocení než u ČD, možnost pracovat s moderní železniční technikou a také režijní jízdenku – nejedná se o žádný nový produkt, ale obyčejnou a plně zdaněnou síťovou jízdenku 1. třídy In–gold, prodávanou Českými drahami za 22 000 korun.

R 1. nsl. 777 (RegioJet), Praha hl.n., 22. 4. 2010, foto: Josef Petrák R 1. nsl. 774, Kralupy nad Vltavou, 22. 4. 2010, foto: Josef Petrák Radim Jančura a Desiro RegioJet, foto: Josef Petrák 'Vlakušky' RegioJet, foto: Josef Petrák 'Vlakušky' RegioJet, foto: Josef Petrák

Služby cestujícím bude nový dopravce prezentovat již tuto sobotu mezi Děčínem a Krupkou. Na palubě funguje bezplatná wi–fi pro připojení k internetu. Cestující obdrží drobné občerstvení. Pro pravidelné linky se plánuje odbavení cestujících formou on–line terminálů, společných i pro autobusy. Po Ústeckém kraji se kampaň nezastaví. Vlaky za pětikorunové jízdné se objeví také v Olomouckém kraji na lince Olomouc – Uničov, v Jihomoravském kraji a Plzeňském kraji na trati Plzeň – Domažlice. Během léta bude RegioJet zajišťovat dopravu také na některé festivaly – namátkou Votvírák, Okolo Třeboně, Rock for People, Colours of Ostrava nebo Masters of Rock.

Zdroj: RegioJet, Student Agency; foto: Josef Petrák


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 23.4.2010 (12:00)
Related newsopen/close

More on Dopravci Reportáže

More from ČR Praha ČR Středočeský


  1 ... 15 16 17 18 19      Zpráv na stránku:   
Registered user EC 174  mail  
23.04.2010 (16:58)  
Přece jen konkurence je hnacím motorem trhu, tak proč ne... Zatím ale asi žluté vlaky nenabízí možnost cestovat v 1. třídě, že?
Registered user Danny 
23.04.2010 (16:44)  
Jsem vděčný za každý pohyb v českém smrdutém železničním rybníčku. A budu rád až svoje peníze budu moci utratit za jiné služby než jsou ty s hlavičkou ČD. Hodně štěstí!
Registered user Martin Š.  mail  
23.04.2010 (16:29)  
Ano, konkurence na železnici, jsem určitě pro. Souhlasím s i s tím, že pan Jančura velmi schopný, ale nadruhou stranu železnici absolutně nerozumí a vadí my jeho štvání proti ČD (ano je pravda, že v ČR je potřeba mít v podnikání ostré lokty, ale nemusím byt natolik ubohý, abych házel špínu na ostatní), také tvrdí, že vlak není autobus na kolejích, ale že je to ještě jednodušší než autobus. Plus se divím, že se vůbec Student Agency do tohodle pustila (ano v účetnictví se stratí všechno), ale firma, která má roční čistý zisk pouze asi milion korun no nevím jestli jí těch 10 milionů Kč nebude chybět někde jinde (a vůbec že jí to banka vůbec půjčila, aby vyhodili takhle ty peníze z okna). A myslím si, že pan Jančura s železniční dopravou skončí tam kde začal.
Ale všeobecně si myslím, že ČD konkurenci potřebují. Dokonce si myslím, že nebylo možná i špatné, kdyby ČD byly státním podnikem (a z toho titulu si mohly dovolit obrovskou ztrátu) a jezdili jen ty tratě, které by nikdo jiný nechtěl jezdit popř. dopravce zkrachoval. A všechny ostatní tratě by jezdili soukromí dopravci, kteří by se chovali jako skuteční podnikatelé.
23.04.2010 (16:21)  
obdivujeme nové a moderní vlaky v zahraničí a když se u nás někdo pokusí něcoo vylepšit tak se některým nelíbí a proto zítra vyrážím na Kozí dráhu
Registered user Sim 
23.04.2010 (16:19)  
Frantisek > online terminal - nevim, zda si pod tim predstavit "budku" jako je na autobusaku, nebo automat. Tak jako tak - minimalne v regionalni doprave - je ponekud ulitle kupovat si listek na konkretni spoj jinde, nez ve vlaku. Pokud si ho budu kupovat v terminalu (bez ohledu na jeho podobu), nevidim jediny problem, proc by jizdenka nemohla byt "univerzalni" (treba s omezenim na konkretni den). To jen CD pri nakupu pres eshop maji nesmyslne jizdenku na konkretni spoj, i kdyz je to bez mistenky.

BronislavJ > pokud chcete videt ve vedeni me, tak mate smulu. Ja to delat nebudu, jednak proto ze nechci, zaroven take proto, ze to neumim. Verim tomu, ze Jancura to dela proto, ze to delat chce a umi. A jestli to nekdo (ne)umi/(ne)chce ve vedeni CD je ciste vnitrni zalezitost teto firmy a me do toho nic neni. Pro me je dulezite, jak firma funguje a jak se mnou jednaji. Kdyz si me na oddeleni komunikace se zakazniky prehazuji jako horky brambor, opakovane odesilaji predepsanou odpoved (aniz by se podivali do spodni casti majlu, ze to samy mi uz psali posledne) a dotedka jsem nedostal odpoved na dotaz z pocatku roku ("Kde najdu, jake sluzby na jakem nadrazi mam resit pres CD centrum a jake na pokladne?" - vse jen kvuli tomu, abych sobe usetril cas a zbytecne pobihani a CD usetril praci s odpovidanim "... to musite tam a tam"), mam proste na danou firmu svuj nazor. Vam nic nebrani mit nazor jiny, pripadne v pripade, ze mate pocit vyjimecnosti a dostatek znalosti a energie, nic vam nebrani se snazit pracovat pro vedeni CD. Ja chut ani energii pracovat pro takto fungujici podnik nemam. A proto vitam, ze (snad) bude v dohledne dobe na vyber.

Jak by se vam libilo, kdyby vas pekar delal nedopecene housky a vy byste nemel moznost kupovat jinde. Na remcani by se vam dostalo odpovedi "...kdyz ses tak chytrej, tak si to zkus delat sam" ... coz (zejmena v pripade, ze jste treba strojni zamecnik) je odpoved, ktera je zcela mimo misu.

Laborec425 > vam se divim, ze vubec vystupujete na internetu. Protoze s nazorem "Opravdu mám rád takovýhle podnikatele, co chtěj víc a víc a víc a víc." se preci nemuze vubec ztotoznovat myslenka cokoliv psat na pocitaci... vzdyt preci pocitac, to je dilo certovo, to vymysleli zli kapitaliste, aby pracujici lid pestoval zahalku, misto prace na druzstevnim poli behem pracovnich sobot ... vzdyt kdo to kdy slysel, aby si deti hrali s drahou elektronikou a dospeli po vecerech misto cteni poezie revolucnich basniku prohlizeli mnohdy hambate obrazky, ktere maji jen zobrazeny na jakesi televizi ...

Bohuzel je tu paradox, ze v dobe, ktere se podobne myslenky tykaly, vlaky nefungovaly az tak spatne. Vozovy park byl z cca 80% stejny (nejen co se typu tyka, ale i konkretnich vozidel) a tenkrat byly tyto vozy zanovni. Nekolik desetileti uplynulo a vozy chatraly, odpovidajici pece se jim dostavalo vesmes az pri rekonstrukcich. Kdyby se soucasna humanizace delala pred 10 az 20 lety potichu, prubezne u vsech nasazovanych vozu, sice by to take nebyl zadny zazrak, ale porad by to bylo minimalne o udrzeni latky. Realny stav je ale o tom, ze mame jednotky kusu slusnych vozu, desitky kusu dustojnost neurazejicich vozu a zbytek neceho, za co by si klidne kterakoliv zapadni zeleznicni sprava mohla opravnene uctovat priplatek za historickou jizdu.
Registered user messah 
23.04.2010 (16:01)  
zdenek84: a to vse za stejnou cenu :-)
23.04.2010 (15:50)  
Bronislav,Laborec: Přesně tak, raději si sednu do starého vl(r)aku než do nového, raději na koženkovou lavici než na plyšovou sedačku, raději si poslechnu rozhovor dvou režijkářů než se připojím na net přes wifi a raději si nechám zkontrolovat lístek od staré zamračené průvodčí než mladé usměvavé :-D
23.04.2010 (15:48)  
BronislavJ: Že nesedím ve vedení ČD pro mě není absolutně důvod k tomu, abych s jejich službami nevyjádřil svůj nesouhlas. Oni tam jsou, aby dělali dobře svoji práci, a když ji dělají tak, jak dělají, je naprosto namístě na to upozornit a dovolávat se nápravy.

Laborec425: Není nad klasickou českou závistivost. Když je někdo schopný, tak mu pořádně zatopíme, v ideálním případě ho odstavíme a přerozdělíme si, co tvrdě vydobyl. Ve skutečnosti "eliminací" (slušně řečeno) takovýchto schopných lidí tratí celá společnost, nad tím málokdo přemýšlí - nepřekvapuje mě to, ale je to škoda.
23.04.2010 (15:33)  
Jen zopakuji, že držím panu Jančurovi palce. Již nyní má svůj podíl na tom, že posouvá samotné ČD, a.s. v přístupu jak se chovat.
Registered user strejcekms  mail  
23.04.2010 (15:30)  
Mně by docela zajímalo jak to je vlastně s tím Wi- Fi co tam má být údajně zadarmo- to musí být asi technicky docela náročné ne? Přece jen pokrytí dálnic signálem je o dost větší, než nějaké tratě z Horní dolní do Mokré suché ne? To musí být snad i pomalejší, když se připojí více lidí, ale to asi nehrozí :D
Nepletu se že je to přes technologii CDMA?
  1 ... 15 16 17 18 19      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko