Praha/Kralupy nad Vltavou — Jak Radim Jančura a manažeři firmy RegioJet slíbili, tak se i stalo: S využitím operativního leasingu si na 3 měsíce pronajali dvě dieselové jednotky Desiro od Alpha Trains, převezli je z německého depa Delitzsch nedaleko Lipska do České republiky a ve čtvrtek 22. dubna s nimi přijeli do hlavního města. Dvěma páry rychlíků pro novináře a veřejnost zahájili provozování železničních spojů a zároveň mediální kampaň „Žluté jaro na železnici“ s nákladem 10 milionů korun. Budou jezdit po Kozí dráze, na regionální lince Litvínov – Ústí nad Labem, potkáme je i v dalších krajích České republiky, pro které RegioJet vypracoval a odevzdal závazné nabídky na provozování regionální dopravy. Po parlamentních volbách budou také zabezpečovat dopravu na některé festivaly. Pokud jste nestihli čtvrteční prezentaci, dnes jedou dva páry mezi Děčínem a Ústím nad Labem.
Kampaň má bořit mýty. Že vlak RegioJet nikdy nevyjede, se ukázalo jako lichý předpoklad již ve čtvrtek ráno, kdy vlak, jako násled rychlíku 777 vyrazil z Děčína do Prahy. Firma ale jde mnohem dál. Připraveny má informační materiály pro občany krajů, kde se budou konat tyto prezentační jízdy. Obsahují některé informace o tom, kdo je odpovědný za objednání vlakové dopravy (a tedy i její rušení), co všechno musí a co nemusí zaplatit, jaké principy jednotného tarifu musí dopravci dodržovat ze zákona nebo argumentace proti tradiční „rozinkové“ diskusi. Na místě je také politická rovina kampaně. Z úst Radima Jančury opět zaznělo, že desetileté smlouvy s pětiletou opcí, které České dráhy získaly od krajů a Ministerstva dopravy, byly uzavřeny protizákonně. Svou argumentaci chce opřít nejen o zákon o veřejných zakázkách, ale také o Ústavu České republiky nebo principy evropského práva. Každý občan v takovém kraji dostane leták do poštovní schránky. A na jeho zadní straně seznam politických stran, které ve svém volebním programu podporují veřejnou soutěž o zakázky na železnici. Vítězstvím pro Jančuru tedy bude nejen získání zakázky na regionální nebo dálkové spoje pro jeho firmu, ale i samotné vypsání soutěže, které by se mohli zúčastnit i další soukromí dopravci.
Při pohledu na výrobní štítek pronajatých souprav uvidíte rok 2002. Stáří 8 let na nich ale není poznat. „V zahraničí je to naprosto běžný průměrný vlak,“ vysvětluje Jančura s tím, že chce lidem tato vozidla ukázat jako přirozený kvalitativní standard. Kde vezme RegioJet vlaky pro případné vysoutěžené zakázky? Jen minulý rok bylo pro případ úspěchu rezervováno asi 50 vozidel různých typů, která by se pořídila taktéž na operativní leasing. Postupovat se tak bude i v budoucnu. Zajímavá je otázka personálu. Stevardek a stevardů bylo ve čtvrtek na palubě víc než dost. Získat zkušené strojvedoucí je ale složitější. RegioJet chce některé přetáhnout od Českých drah. V současnosti evidují asi 300 zájemců. Nabízí jim vyšší platové ohodnocení než u ČD, možnost pracovat s moderní železniční technikou a také režijní jízdenku – nejedná se o žádný nový produkt, ale obyčejnou a plně zdaněnou síťovou jízdenku 1. třídy In–gold, prodávanou Českými drahami za 22 000 korun.
Služby cestujícím bude nový dopravce prezentovat již tuto sobotu mezi Děčínem a Krupkou. Na palubě funguje bezplatná wi–fi pro připojení k internetu. Cestující obdrží drobné občerstvení. Pro pravidelné linky se plánuje odbavení cestujících formou on–line terminálů, společných i pro autobusy. Po Ústeckém kraji se kampaň nezastaví. Vlaky za pětikorunové jízdné se objeví také v Olomouckém kraji na lince Olomouc – Uničov, v Jihomoravském kraji a Plzeňském kraji na trati Plzeň – Domažlice. Během léta bude RegioJet zajišťovat dopravu také na některé festivaly – namátkou Votvírák, Okolo Třeboně, Rock for People, Colours of Ostrava nebo Masters of Rock.
Zdroj: RegioJet, Student Agency; foto: Josef Petrák
| 23.4.2010 (12:00)
A najednou to jde - moderní vlaky, strojvedoucí a dokonce i internet, který je podle ČD nepřekonatelný technický oříšek.
"Kdo chce, hledá způsoby, kdo ne, hledá důvody."
Martin Š.: Proč by měl existovat nějaký státní podnik, který by provozoval tratě, které nikdo nechce, když to můžou udělat soukromí dopravci, když jim dá stát dotace. Opravdu potřebujeme další státní moloch? Nestačil Český Telecom nebo ČEZ, Česká pošta?
Za prvé - online terminály neznamenají automaticky rezervaci lístku na konkrétní spoj. Prostě to berte jako vznešený název pro automaty na lístky.
Za druhé - prakticky všichni dopravci, s nimiž jsem se setkal, nabízí lístky jak na konkrétní spoj, tak flexi lístky nezávislé na spoji. Pravda, dražší. Ale přímou úměru mezi množstvím peněz a muziky jistě znáte :)
první třídu tyto vozy mají, takže se s ní můžete setkat i na kozí dráze..;)
Souhlasím s p. Josefem Petrákem. Stačí, aby někdo napadl smlouvu po volbách a bude se pokračovat ve vypisování tendru. Však proč by nemohl na jedné relaci jezdit více provozovatelu. Lide si mužou vybrat šukafon od ČD nebo o 15 pozdejší spoj od SA nebo jiných dopravců.
No s tou konkurenci to né vždy musí být pravda. Třeba v Británii nemáte zbytečné bankovní poplatky. Tady s tím přišly zatím dvě banky ale ostatní se nějak nemají co k čemu. Je to o nás o zákaznícich. Diskuse je na nic pokud se všichni nesebereme a nepujdeme stát frontu místo na žluté vlaky místo na rezavé koženky od ČD. Nebo pokud nepřevedeme bankovní účty. Řekl bych, ale že je to pohodlnost otupelost našeho národa. I na Slovensku v Polsku nebo na západě koupíme stejný produkt (auto, peněženku nebo PC) levnějí. Přitom tu ta konkurence je. Jen lidem se nechce hledat tak berou co je.
Co se mi ale fakt nelíbí je jejich tarif, který totálně zazdili. Nakupují pro své zaměstnance In-gold, ale sami takovou nabídku nemají. Ano, to by se ještě dalo, než přijde omezení na prodej pouze jednosměrných a zpátečních jízdenek a hodně lidí bude vzpomínat na sone(plus),ČD-NET, e-lišku, traťové jízdenky a na levné jízdenky s in-kartou u Českých drah. Žádný IDS, nic.
Ad zdenek84: Regionova je taktéž nový vlak s plyšovými sedačkami, třeba bude tamto stejnej paskvil. Zaměstnanci zůstanou stejně starý a usměvaví a za peníze, které bych ušetřil u ČD si koupim mobilní internet (ze kterého ostatně píšu tuto zprávu). Zároveň budu mít svých 3.1Mbps a nebudu se muset dělit s nikým a využiju ho nejen při cestách vlakem.
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.















