Praha/Kralupy nad Vltavou — Jak Radim Jančura a manažeři firmy RegioJet slíbili, tak se i stalo: S využitím operativního leasingu si na 3 měsíce pronajali dvě dieselové jednotky Desiro od Alpha Trains, převezli je z německého depa Delitzsch nedaleko Lipska do České republiky a ve čtvrtek 22. dubna s nimi přijeli do hlavního města. Dvěma páry rychlíků pro novináře a veřejnost zahájili provozování železničních spojů a zároveň mediální kampaň „Žluté jaro na železnici“ s nákladem 10 milionů korun. Budou jezdit po Kozí dráze, na regionální lince Litvínov – Ústí nad Labem, potkáme je i v dalších krajích České republiky, pro které RegioJet vypracoval a odevzdal závazné nabídky na provozování regionální dopravy. Po parlamentních volbách budou také zabezpečovat dopravu na některé festivaly. Pokud jste nestihli čtvrteční prezentaci, dnes jedou dva páry mezi Děčínem a Ústím nad Labem.
Kampaň má bořit mýty. Že vlak RegioJet nikdy nevyjede, se ukázalo jako lichý předpoklad již ve čtvrtek ráno, kdy vlak, jako násled rychlíku 777 vyrazil z Děčína do Prahy. Firma ale jde mnohem dál. Připraveny má informační materiály pro občany krajů, kde se budou konat tyto prezentační jízdy. Obsahují některé informace o tom, kdo je odpovědný za objednání vlakové dopravy (a tedy i její rušení), co všechno musí a co nemusí zaplatit, jaké principy jednotného tarifu musí dopravci dodržovat ze zákona nebo argumentace proti tradiční „rozinkové“ diskusi. Na místě je také politická rovina kampaně. Z úst Radima Jančury opět zaznělo, že desetileté smlouvy s pětiletou opcí, které České dráhy získaly od krajů a Ministerstva dopravy, byly uzavřeny protizákonně. Svou argumentaci chce opřít nejen o zákon o veřejných zakázkách, ale také o Ústavu České republiky nebo principy evropského práva. Každý občan v takovém kraji dostane leták do poštovní schránky. A na jeho zadní straně seznam politických stran, které ve svém volebním programu podporují veřejnou soutěž o zakázky na železnici. Vítězstvím pro Jančuru tedy bude nejen získání zakázky na regionální nebo dálkové spoje pro jeho firmu, ale i samotné vypsání soutěže, které by se mohli zúčastnit i další soukromí dopravci.
Při pohledu na výrobní štítek pronajatých souprav uvidíte rok 2002. Stáří 8 let na nich ale není poznat. „V zahraničí je to naprosto běžný průměrný vlak,“ vysvětluje Jančura s tím, že chce lidem tato vozidla ukázat jako přirozený kvalitativní standard. Kde vezme RegioJet vlaky pro případné vysoutěžené zakázky? Jen minulý rok bylo pro případ úspěchu rezervováno asi 50 vozidel různých typů, která by se pořídila taktéž na operativní leasing. Postupovat se tak bude i v budoucnu. Zajímavá je otázka personálu. Stevardek a stevardů bylo ve čtvrtek na palubě víc než dost. Získat zkušené strojvedoucí je ale složitější. RegioJet chce některé přetáhnout od Českých drah. V současnosti evidují asi 300 zájemců. Nabízí jim vyšší platové ohodnocení než u ČD, možnost pracovat s moderní železniční technikou a také režijní jízdenku – nejedná se o žádný nový produkt, ale obyčejnou a plně zdaněnou síťovou jízdenku 1. třídy In–gold, prodávanou Českými drahami za 22 000 korun.
Služby cestujícím bude nový dopravce prezentovat již tuto sobotu mezi Děčínem a Krupkou. Na palubě funguje bezplatná wi–fi pro připojení k internetu. Cestující obdrží drobné občerstvení. Pro pravidelné linky se plánuje odbavení cestujících formou on–line terminálů, společných i pro autobusy. Po Ústeckém kraji se kampaň nezastaví. Vlaky za pětikorunové jízdné se objeví také v Olomouckém kraji na lince Olomouc – Uničov, v Jihomoravském kraji a Plzeňském kraji na trati Plzeň – Domažlice. Během léta bude RegioJet zajišťovat dopravu také na některé festivaly – namátkou Votvírák, Okolo Třeboně, Rock for People, Colours of Ostrava nebo Masters of Rock.
Zdroj: RegioJet, Student Agency; foto: Josef Petrák
| 23.4.2010 (12:00)
v tom pripade se obavam, ze situace je jeste horsi, nez jsem predpokladal - vase clenstvi v KSC[M] by leccos vysvetlilo, ale takto... nemam slov.
Nabizi se dodat, ze je zahadou, ze mu to doslo az v momente, kdy s tim uz nemuze nic udelat. Asi zapomnel:-)
drahy kolego, toto nejsou urazky, to je jen velmi zzirava ironie, mixovana s rannim nadsenim z vyvoje diskuze u tohoto clanku, umocnena vyhledem na dnesne-zitrejsich 1200 km v aute, ktere mne cekaji. proste mate smulu, ze jste nedobrovolne spadl do kosiku mnou oblibenych diskuteru...
Podivejte se, jen jsem napsal svoje nazory. Ale nenecham se strhnout do boje CD x SA. Ani jedna strana me neplati a celkem jsou mi oboje firmy volny (jooo, pokud by me nektera strana zaplatila, budu tady za ni bojovat 24 hodin denně, ... vyzva pro Jancuru nebo Zaludu, cislo uctu zaslu na pozadani :-P). Dokud funguji obe, tak volim tu pro me vyhodnejsi (cena, jizdni doba, kultura cestovani, servis). Pokud nektera skonci (a CD bych to fakt nepral, dela tam polovina meho pribuzenstva vcetne meho otce), tak me to bude mrzet. Ale i konec SA by me mrzel (nikdo mi tam nepracuje), protoze az nebude moznost volby, tak to zakonite povede ke zhorseni kvality cestovani.
V dobe kdy SA zacinala s busy, jsem zrovna studoval a jezdil jsem trasu Brno - Praha celkem casto, a moc dobre vzpominam, jak vyrazne zvyseni kvality autobusu to prineslo. Predtim nekdy jezdivaly i rozbite karosy, obcas v nich smrdely vyfukove zplodiny, v lete strasny vedra, v zime obcas netopily. Pak najednou nasadili vsichni dopravci mnohem lepsi autobusy. Ale vzpominam si i na negativni jevy. Tehdy jste prisli na florenc a vzdycky jste odjeli. Vzdycky jste se nekam nejak zmackli. Sice jste jeli jako v dobytcaku, ale pokud jste cestovali neplanovane narychlo, tak to bylo svym zpusobem jednodussi. Do cile jste se dostali. SA to meli natolik zmakly, ze se jim casem podarilo konkurenci prevalcovat ve velkym stylu, coz je skoda. Nastesti par silnejsich spolecnosti se na lince udrzelo, uz jsem parkrat vyuzil i linku Eurolines. Sice nenabizela obsluhu v autobusu, ale nebyl problem si koupit listek na "ted" bez planovani predem. No ale s tou kartou od SA nemam problem si stejne na dalku koupit jizdenku ten samy den na cas +- 1 hodina kdy chci a pak prijit rovnou na cas odjezdu s jistotou ze mam jiste sedadlo.
howg :-)
no, to jiste, je dobre, ze jste to pochopil. pak jiste take pochopite, ze bych byl rad, kdyby existovala konkurence v zeleznicni doprave. a pocojavimkolikate opakuji, ze je mi sumak, jestli to bude jancura, nebo franta dobrota.
Moc jsem zvědav, zda se poté raději nevrátí k investování do něčeho jiného. Pokud vydrží, tak mu osobně daruji soudek Gambáče. Nebo se můžou "žlutofilové" přidat a společně koupíme sud(y) a v létě si s ním půjdeme zachlastat.
to je prostě svobodný výběr v konkurenčním prostředí.....
Jančura má spoje bez společného přestupního bodu, kdežto ČD společný přestupní bod na obou linkách mají, z mého pohledu je to plus proč pro cestu volit vlak, a každý rozumně uvažující člověk toto započítá jako plus pro vlak, že po započítání dalších podmínek, vyjde někomu jako lepší bus je druhá věc,
ale oproti vlaku (všimněte si, že nepoužívám výraz ČD, ale jen obecný "vlak") je nutnost jet metrem nevýhoda
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.















