..: RegioJet chce na železnice – předvede, že provozovat vlaky dokáže :..

Desiro RegioJet (čelo), foto: Josef Petrák Praha/Kralupy nad Vltavou — Jak Radim Jančura a manažeři firmy RegioJet slíbili, tak se i stalo: S využitím operativního leasingu si na 3 měsíce pronajali dvě dieselové jednotky Desiro od Alpha Trains, převezli je z německého depa Delitzsch nedaleko Lipska do České republiky a ve čtvrtek 22. dubna s nimi přijeli do hlavního města. Dvěma páry rychlíků pro novináře a veřejnost zahájili provozování železničních spojů a zároveň mediální kampaň „Žluté jaro na železnici“ s nákladem 10 milionů korun. Budou jezdit po Kozí dráze, na regionální lince Litvínov – Ústí nad Labem, potkáme je i v dalších krajích České republiky, pro které RegioJet vypracoval a odevzdal závazné nabídky na provozování regionální dopravy. Po parlamentních volbách budou také zabezpečovat dopravu na některé festivaly. Pokud jste nestihli čtvrteční prezentaci, dnes jedou dva páry mezi Děčínem a Ústím nad Labem.

Kampaň má bořit mýty. Že vlak RegioJet nikdy nevyjede, se ukázalo jako lichý předpoklad již ve čtvrtek ráno, kdy vlak, jako násled rychlíku 777 vyrazil z Děčína do Prahy. Firma ale jde mnohem dál. Připraveny má informační materiály pro občany krajů, kde se budou konat tyto prezentační jízdy. Obsahují některé informace o tom, kdo je odpovědný za objednání vlakové dopravy (a tedy i její rušení), co všechno musí a co nemusí zaplatit, jaké principy jednotného tarifu musí dopravci dodržovat ze zákona nebo argumentace proti tradiční „rozinkové“ diskusi. Na místě je také politická rovina kampaně. Z úst Radima Jančury opět zaznělo, že desetileté smlouvy s pětiletou opcí, které České dráhy získaly od krajů a Ministerstva dopravy, byly uzavřeny protizákonně. Svou argumentaci chce opřít nejen o zákon o veřejných zakázkách, ale také o Ústavu České republiky nebo principy evropského práva. Každý občan v takovém kraji dostane leták do poštovní schránky. A na jeho zadní straně seznam politických stran, které ve svém volebním programu podporují veřejnou soutěž o zakázky na železnici. Vítězstvím pro Jančuru tedy bude nejen získání zakázky na regionální nebo dálkové spoje pro jeho firmu, ale i samotné vypsání soutěže, které by se mohli zúčastnit i další soukromí dopravci.

Při pohledu na výrobní štítek pronajatých souprav uvidíte rok 2002. Stáří 8 let na nich ale není poznat. „V zahraničí je to naprosto běžný průměrný vlak,“ vysvětluje Jančura s tím, že chce lidem tato vozidla ukázat jako přirozený kvalitativní standard. Kde vezme RegioJet vlaky pro případné vysoutěžené zakázky? Jen minulý rok bylo pro případ úspěchu rezervováno asi 50 vozidel různých typů, která by se pořídila taktéž na operativní leasing. Postupovat se tak bude i v budoucnu. Zajímavá je otázka personálu. Stevardek a stevardů bylo ve čtvrtek na palubě víc než dost. Získat zkušené strojvedoucí je ale složitější. RegioJet chce některé přetáhnout od Českých drah. V současnosti evidují asi 300 zájemců. Nabízí jim vyšší platové ohodnocení než u ČD, možnost pracovat s moderní železniční technikou a také režijní jízdenku – nejedná se o žádný nový produkt, ale obyčejnou a plně zdaněnou síťovou jízdenku 1. třídy In–gold, prodávanou Českými drahami za 22 000 korun.

R 1. nsl. 777 (RegioJet), Praha hl.n., 22. 4. 2010, foto: Josef Petrák R 1. nsl. 774, Kralupy nad Vltavou, 22. 4. 2010, foto: Josef Petrák Radim Jančura a Desiro RegioJet, foto: Josef Petrák 'Vlakušky' RegioJet, foto: Josef Petrák 'Vlakušky' RegioJet, foto: Josef Petrák

Služby cestujícím bude nový dopravce prezentovat již tuto sobotu mezi Děčínem a Krupkou. Na palubě funguje bezplatná wi–fi pro připojení k internetu. Cestující obdrží drobné občerstvení. Pro pravidelné linky se plánuje odbavení cestujících formou on–line terminálů, společných i pro autobusy. Po Ústeckém kraji se kampaň nezastaví. Vlaky za pětikorunové jízdné se objeví také v Olomouckém kraji na lince Olomouc – Uničov, v Jihomoravském kraji a Plzeňském kraji na trati Plzeň – Domažlice. Během léta bude RegioJet zajišťovat dopravu také na některé festivaly – namátkou Votvírák, Okolo Třeboně, Rock for People, Colours of Ostrava nebo Masters of Rock.

Zdroj: RegioJet, Student Agency; foto: Josef Petrák


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 23.4.2010 (12:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Dopravci Reportáže

Weitere aus ČR Praha ČR Středočeský


  1 ... 6 7 8 9 10 ... 19      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer Kakov 
25.04.2010 (9:10)  
rpet: jsem ročník 1980, takže jsem v KSC ani byt nemohl....
Registrierter Benutzer rpet  mail  
25.04.2010 (9:08)  
@KK:...je normální, aby společnost, která si vytváří image nejlevnější společnosti (důkaz zde http://kakov.webpark.cz/SA2.jpg), předražovala studentům jízdné, v rozporu s vyhláškou MFČR??

je normalni, ze vite o poruseni vyhlasky, a nepodal jste na MFCR stiznost? Ja o tom vedet [jako ze nevim], tak uz, soudruhu, pisu stiznost a zadam exemplarni potrestani, nebot UV Zelpage NENI NEJSPIS TOU NEJKOPETENTNEJSI STRANICKOU STRUKTUROU k reseni dane zalezitosti. Jo, a Hyong-Tang, ktery kapitalisticky provozuje zeleninu ve Vitezne na P1, ma spatne serizenou vahu!
Registrierter Benutzer rpet  mail  
25.04.2010 (9:04)  
@KK:...a to se ještě ke všemu musim u Jančury tahat s kufrem do metra a drkotat se metrem, taky nic moc pohodlného...

hnusne aerolinky, ani ony mi nikdy neposlaly tago, abych se nemusel tahat s kufrem pres pul zeme. Jancura a EasyJet, jedna hnusna podnikatelska kapitalisticka pakaz je to, to mi verte, Soudruzi!!!!
Registrierter Benutzer rpet  mail  
25.04.2010 (9:01)  
@M:tusim, ze to ma necospolecnyho s tim DELLem a jeho servisem?
Registrierter Benutzer rpet  mail  
25.04.2010 (8:58)  
@Karel Kovarik slyset vas muj bratr, smichy se pocura -:) jestli neco nejsem, tak komunista, naopak, jsem dost radikalni pravicak, to za prve. za druhe, nerikam, ze to ma byt stejne jako v UK, rikam, ZE BY SE UZ KONECNE MEL ZMENIT SYSTEM RESENI ZELEZNICNI DOPRAVY - protoze jinak je to cele o nicem. a je jedno, jestli tomuto nazoru rikate vychodni, zapadni, jizni, pripadne severni mysleni. ja vas pane kolego ODMITAM URAZET, protoze ctim presumpci nazorove odlisnosti. to je takovej milej komunistickej zvyk. apropos, taky jste byl ve strane, jako moji rodice??
Registrierter Benutzer Kakov 
25.04.2010 (8:53)  
vtrunda:
jezdí za skoro stejnou cenu už 5 let

to máte asi sklerózu, jančura začínal na 130 Kč a dnes jezdí za 200 Kč...

to je za stejnou cenu??

být žlutofilní je stejně nebezpečné a nemístné, jako být modrofilní
Registrierter Benutzer Kakov 
25.04.2010 (8:18)  
Jirka: SA levnější??
jezdim pravidelně Brno-Plzeň

SA: 95+26+200=321 Kč

ČD: 270 Kč

opravdu je SA levnější??? a to se ještě ke všemu musim u Jančury tahat s kufrem do metra a drkotat se metrem, taky nic moc pohodlného...
kreditová jízdenka stojí u SA sice 271 Kč (stále dražší), ale odmítám úvěrovat Jančuru svými penězi v podobě nabitého kreditu......

PS: nejsem a nikdy jsem nebyl zaměstnanec ČD ani jiné dopravní firmy
Registrierter Benutzer Kakov 
25.04.2010 (8:06)  
Cestující:
pořád lepší, než být zadupán žlutogumními lidmi, jako jste vy!

ale přesto by jste mi mohl odpovědět na dvě otázky..
považujete za normální, aby autobus dělal pravidelné zastávky i s cestujícími (kteří ani nemohou vytáhnout paty z busu), v garážích kvůli údržbě, aniž by tyto zastávky byly v jízdním řádu???

je normální, aby společnost, která si vytváří image nejlevnější společnosti (důkaz zde http://kakov.webpark.cz/SA2.jpg), předražovala studentům jízdné, v rozporu s vyhláškou MFČR??

doufám, že najdete odvahu odpovědět...
hlavně si uvědomte, že být žlutofilní je stejně nebezpečné a nemístné, jako být modrofilní
Registrierter Benutzer Kakov 
25.04.2010 (7:48)  
rpet: já netvrdím, že tu není co zlepšovat, ale kategoricky odmítám Váš způsob myšlení, kdy se rozčilujete pokaždé, když je tu něco jinak než v UK, A HLAVNĚ(!!!), když se pořád domáháte, aby to tu bylo stejné jako v UK!!!!
sorry, ale to je silně omezené..... zavání to 40 lety vlády KSČ, kdy soudruzi taky chtěli mít všechno jako v SSSR, je vidět, že jste sice přesídlil na západ, ale myslíte pořád stejně "východně".......

já nechci, aby to tu bylo jako v UK!! já chci, aby mi lístek platil na každý vlak v dané trase, a né jen na několik vybraných spojů, nebo dokonce na jeden (mluvim o jízdném, né o místence), to že je to jiné (dokonce lepší) než v UK není argument, proč to u nás být nesmí

a prosím, hlavně sem vůbec netahejte "Jančurovskou" historku o starych vracích, to je jen jeho marketingová demagogie, JEDNOTNÝ TARIF NEZNEMOŽŇUJE ANI KONKURENCI, ANI POŘÍZENÍ NOVÝCH VOZIDEL!!!
Registrierter Benutzer M 
25.04.2010 (1:22)  
rpet: same/next.... business day
  1 ... 6 7 8 9 10 ... 19      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko