..: Prezentace motorové jednotky Regio-Shuttle :..

Stadler RS1 v provedení pro Liberecký kraj, foto: Stadler Jihlava/Praha/Liberec — Jak jsme nedávno informovali, Českých dráhy uzavřely kontrakt s firmou Stadler Pankow na dodávku motorových vozů Regio–Shuttle RS1 pro Liberecký kraj. V rámci zakázky v hodnotě 1,776 miliardy korun má být dodáno 16 vozů pro Liberecký kraj a 17 pro kraj Vysočina. České dráhy spolu se švýcarskou skupinou Stadler Rail připravily pro veřejnost prezentace jednotky Regio–Shuttle RS1, které proběhnou již tento týden. Budou probíhat v krajských městech obou zadávajících samosprávních celků – Liberci a Jihlavě. Vozidlo se dále se představí také v Praze. Svou pouť po českých nádražích zahájí Regio–Shuttle v Jihlavě v úterý 4. května. Hlavním programem této akce bude opakovaná prezentační jízda mezi stanicemi Jihlava a Jihlava město. O den později bude následovat prezentace na prvním nástupišti hlavního nádraží v Praze. Zde se organizátoři omezí pouze na umožnění prohlídky jednotky. Turné zakončí Regio–Shuttle ve čtvrtek 6. května na libereckém nádraží. Ani zde nebudou uspořádány prezentační jízdy pro veřejnost.

Vozidla Regio–Shuttle RS1 mají přispět razantním způsobem k modernizaci vozového parku Českých drah v regionální dopravě. Dodávky prvních vozů započnou dle plánu v závěru roku 2011 s plánovaným zakončením v následujícím roce 2012. Nahradí především zastaralé dvounápravové vozy řady 810 s přípojnými vozy 010, které již kvalitativně nevyhovují. Některé z nich se také rekonstruovaly na dvoučlánkové motorové vozy Regionova, které poskytují částečně zvýšený komfort cestování, ale o novostavby se nejedná.

Dráhy po zrevidování svých finančních možností, vylepšených ziskem desetiletých smluv na základní dopravní obslužnost krajů, vyhlásily plán intenzivnější modernizace parku regionálních vozidel. Kromě těchto motorových vozů chystají nakoupit nové dvouvozové motorové jednotky i elektrické jednotky v počtu desítek kusů pro regionální dopravu s využitím příspěvků z fondů Evropské unie. Investice ale nebudou mířeny jen do regionální dopravy – v přípravě jsou také projekty pro modernizaci či nákup vozidel pro dálkové spoje.

Další odkazy: program v Jihlavě, v Praze a v Liberci

Zdroj: České dráhy


Matouš Danielka Poslat mail autorovi | 3.5.2010 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Pozvánky

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 7      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel happy 
04.05.2010 (23:26)  
POkud někoho zajímají mé fotky z dnešní prezentace, tak zde: http://transverzala.ic.cz/fotogalerie/RS1_prezentace%2004_05_10/index.html
registrovaný uživatel SYN 
04.05.2010 (21:32)  
Vousáč: Pokud by to bylo výhradně tak jak píšete (co se v kraji zaplatí to tam jezdí) pak by tedy měla být vozidla majetkem kraje když už, ne? Ale ona nejsou, žeáno. Taktéž by bylo vcelku zbytečné volit 10letý interval smluv na ZDO, klidně by stačil kratší. Vždyť právě u desetiletých smluv byl hlavní argument umožnění rozumného nákupu vozidel dopravcem...
Nepříjde mi vcelku nic divného na tom že vozidla na které jsou použité evropské dotace mají omezený režim převeditelnosti po rozumnou dobu 5ti let, copak je snad ta koncepce nasazení která se dělala jako podklad pro dotaci jen cár papíru a mění se to z roku na rok??
Však po 5ti letech je vozidlo na naše podmínky stále ještě "jako nové" a lze je pak nasazovat vcelku libovolně ne?
04.05.2010 (21:28)  
To Miroslav Zikmund:něco málo ke klasickému spojování šroubovkou. Za více než 10 let aktivní služby na 810 jsem si se svěšováním a odvěšováním vozidel užil své. A tvrdím,že než automatické spřáhlo,normálně nespojitelné s jiným vozidlem než sesterským je zbytečný luxus. Dnes,kdy u ČD veškeré manipulace provádějí strojvedoucí,je to také vyhazování peněz.Jestli si někdo myslí,že Scharfenberg je zázrak,tak se moc plete. Nakonec vychází,že ,,motorová"šroubovka(pro vozidla lehné stavby)+hadice a kabel+šikovný strojvedoucí je to nejlepší,co za relativně laciný peníz lze pro regionální dopravu zařídit.Takže 100% souhlas s Vaším příspěvkem.
04.05.2010 (21:19)  
To 03.05.2010 (11:11):Ale ono je to přece stejné,jestli krajem financovaný dopravce(byť národní) za krajem přidělené peníze jezdí s 810 nebo s Pendolinem. Prostě co se v kraji zaplatí,to tam bude jezdit. Od toho jsou kraje samosprávné. Neříkám,že je to dobré,ale je to skutečnost. Vzpomínám si když se o financování železniční dopravy krajskými samosprávami začalo uvažovat,tak lidé,kteří na železnici dělali dost dlouho,aby tomu rozumněli,byli v šoku. No a dnes vidíme,že právem.
registrovaný uživatel SYN 
04.05.2010 (21:13)  
FRK: Koncepce stejna, ale zastarala? To je podle mne protimluv, pokud se podle te koncepce vyrabeji funglnove kary tak asi neni zastarala/prekonana. Pokud vim tak na koncepci Fabie (bavime se o koncepci, ne o detailech vybaveni ci motorizace, ano?) se da inovovat tak maximalne viceprvkova zadni naprava, ale to zatim u teto kategorie vozu neni zdaleka samozrejmost ani u ostatnich vyrobcu...

Jinak na RS1 nevidim nic spatneho, POKUD tedy se ma timto nahrazovat uboha 810 (jako rekneme ze na svou dobu a velikost to nebylo spatne ale dnes je to uz definitivne ubohe, toto je koncepcne Š1000MB) tak mi moc nedochazi co by asi tak melo byt jinak. Nemuzu pochopitelne vedet jestli se pocatecni dobry umysl nezmeni v nejakou frasku stylu RS1 + 2x 010 nebo tak neco, to uz by asi bylo na miste volit rovnou ze startu neco vetsiho, ale znovu opakuju ze pro nahradu solo 810 me neco vhodnejsiho nenapada...
04.05.2010 (20:54)  
A co bys koupil ty?
04.05.2010 (20:40)  
České dráhy si místo Fabie kupují Favorita. Koncepce stejná, ale poněkud zastaralá. FRK
registrovaný uživatel j p 
04.05.2010 (18:12)  
Miroslav Zikmund:
Ne tak uplne. Pokud by si objednatel dusledne objednaval vzdy kompatibilni automaticka sprahla, tak by jimi bylo mozne kuplovat celou radu vozidel od ruznych vyrobcu.
Bohuzel v pripade CD se mozna objednatel domnival, ze automaticke sprahlo je jenom jedno a tak ma tri nebo ctyri ruzne typy automatickeho sprahla, ktere nejsou kompatibilni.

Napriklad DSB se podarilo spravnym zadanim ziskat dva typy plne kompatibilnich jednotek (IC3 a ER4) , z nichz jedna je motorova a druha elektricka, kde automaticke sprahlo funguje uplne, vcetne vzduchu a rizeni.
U novejsich dvousystemovych jednotek DSB a SJ se to uz nepodarilo a jejich sprahlo ma odlisne resene kabely. Ovsem v pripade potreby lze tyto jednotky spojit s temi starymi automatickym sprahlem. Vzduch funguje, rizeni ne.
Totez plati i pro jednotky LINT spolecnosti Arriva. I ty maji obdobne automaticke sprahlo a lisi se jen kabely. Takze muze byt napr. na konci vlaku DSB tvoreneho jednotkami IC3 pripojena jednotka LINT spolecnosti Arriva - bud necinna nebo s vlastnim firou.
Obcas se to v provozu vyuziva.
Sprahla novych italskych IC4 budou fungovat podobne - mechanicke spojeni, vzduch ano, rizeni ne.
04.05.2010 (16:18)  
doomlukas : automatické spřáhlo nemají ani RailJety. Bohužel neexistuje nějaké "universální" automatické spřáhlo, které by umožnilo spojovat různá vozidla vybavená automatickým spřáhlem.
V podstatě každá řada vozidel má individuální spřáhlo, které umožňuje spojování vlastní nebo sesterské řady vozidel.
"Dokonalé" AS není ani v železničním "SSSR", protože se musí ručně spojovat a rozpojovat hadice průběžného brzdového potrubí, resp. napájecí potrubí ....

Ta kuple včetně dvou hadic a případně jeden nebo dva UIC kabely představují "universální" spřáhlo ...
04.05.2010 (15:39)  
Teď jsem odtud vrátil a musím říct že to měli krásně udělaný. Líbilo se mi to, super
  1 2 3 4 5 ... 7      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko