Jihlava/Praha/Liberec — Jak jsme nedávno informovali, Českých dráhy uzavřely kontrakt s firmou Stadler Pankow na dodávku motorových vozů Regio–Shuttle RS1 pro Liberecký kraj. V rámci zakázky v hodnotě 1,776 miliardy korun má být dodáno 16 vozů pro Liberecký kraj a 17 pro kraj Vysočina. České dráhy spolu se švýcarskou skupinou Stadler Rail připravily pro veřejnost prezentace jednotky Regio–Shuttle RS1, které proběhnou již tento týden. Budou probíhat v krajských městech obou zadávajících samosprávních celků – Liberci a Jihlavě. Vozidlo se dále se představí také v Praze. Svou pouť po českých nádražích zahájí Regio–Shuttle v Jihlavě v úterý 4. května. Hlavním programem této akce bude opakovaná prezentační jízda mezi stanicemi Jihlava a Jihlava město. O den později bude následovat prezentace na prvním nástupišti hlavního nádraží v Praze. Zde se organizátoři omezí pouze na umožnění prohlídky jednotky. Turné zakončí Regio–Shuttle ve čtvrtek 6. května na libereckém nádraží. Ani zde nebudou uspořádány prezentační jízdy pro veřejnost.
Vozidla Regio–Shuttle RS1 mají přispět razantním způsobem k modernizaci vozového parku Českých drah v regionální dopravě. Dodávky prvních vozů započnou dle plánu v závěru roku 2011 s plánovaným zakončením v následujícím roce 2012. Nahradí především zastaralé dvounápravové vozy řady 810 s přípojnými vozy 010, které již kvalitativně nevyhovují. Některé z nich se také rekonstruovaly na dvoučlánkové motorové vozy Regionova, které poskytují částečně zvýšený komfort cestování, ale o novostavby se nejedná.
Dráhy po zrevidování svých finančních možností, vylepšených ziskem desetiletých smluv na základní dopravní obslužnost krajů, vyhlásily plán intenzivnější modernizace parku regionálních vozidel. Kromě těchto motorových vozů chystají nakoupit nové dvouvozové motorové jednotky i elektrické jednotky v počtu desítek kusů pro regionální dopravu s využitím příspěvků z fondů Evropské unie. Investice ale nebudou mířeny jen do regionální dopravy – v přípravě jsou také projekty pro modernizaci či nákup vozidel pro dálkové spoje.
Další odkazy: program v Jihlavě, v Praze a v Liberci
Zdroj: České dráhy
| 3.5.2010 (7:00)
Mám stejný problém. Chci po 20 letech vyrazit na povážský koridor a bratia Slováci na relaci Blava-Žilina nemají v pondělí odpoledne dle údajů o řazení žádný vagon s otevíracími okny. Jen na rychlíku do Prievidze je možná na konci vagon pro cyklisty, který je asi jediný v zemi pod Tatrami ze starého šrotu. Samozřejmě jsem si všiml, že v pátek vytáhnou z kopřiv stará Béčka, jenže to je mi nanic.
Ale qěci: Ukázka/neukázka. To je pro politiky. Občanům by měli ukázat, že to taky jezdí a vzít to na trasu HB-Žďár a vypustit ho o 5 min později s úkolem, že to zpoždění stáhne na nulu. Tomu bych říkal prezentace stroje.
"Prezentační jízda motorového vozu RS1 na zvláštním vlaku se uskuteční pouze v Jihlavě. V Liberci je v rámci prezentace plánováno nasazení vozu RS1 na některý z pravidelných vlaků. Podrobnosti se dozvíte přímo při prezentaci v Liberci. V Praze je plánována pouze prezentace vozidla na hlavním nádraží."
- nižší cena vozu, prý absence automatického spřáhla má za důsledek o 1 vůz víc
- spřahování s RN, kde třeba RN pojede do Brodu na ošetření
- možnost mimořádně posilovat spoje o jeden Balm, tudíž netřeba držet posilový vůz (mimořádné posily= asi školní výlety, hudební akce atp.)
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.










