..: Prezentace motorové jednotky Regio-Shuttle :..

Stadler RS1 v provedení pro Liberecký kraj, foto: Stadler Jihlava/Praha/Liberec — Jak jsme nedávno informovali, Českých dráhy uzavřely kontrakt s firmou Stadler Pankow na dodávku motorových vozů Regio–Shuttle RS1 pro Liberecký kraj. V rámci zakázky v hodnotě 1,776 miliardy korun má být dodáno 16 vozů pro Liberecký kraj a 17 pro kraj Vysočina. České dráhy spolu se švýcarskou skupinou Stadler Rail připravily pro veřejnost prezentace jednotky Regio–Shuttle RS1, které proběhnou již tento týden. Budou probíhat v krajských městech obou zadávajících samosprávních celků – Liberci a Jihlavě. Vozidlo se dále se představí také v Praze. Svou pouť po českých nádražích zahájí Regio–Shuttle v Jihlavě v úterý 4. května. Hlavním programem této akce bude opakovaná prezentační jízda mezi stanicemi Jihlava a Jihlava město. O den později bude následovat prezentace na prvním nástupišti hlavního nádraží v Praze. Zde se organizátoři omezí pouze na umožnění prohlídky jednotky. Turné zakončí Regio–Shuttle ve čtvrtek 6. května na libereckém nádraží. Ani zde nebudou uspořádány prezentační jízdy pro veřejnost.

Vozidla Regio–Shuttle RS1 mají přispět razantním způsobem k modernizaci vozového parku Českých drah v regionální dopravě. Dodávky prvních vozů započnou dle plánu v závěru roku 2011 s plánovaným zakončením v následujícím roce 2012. Nahradí především zastaralé dvounápravové vozy řady 810 s přípojnými vozy 010, které již kvalitativně nevyhovují. Některé z nich se také rekonstruovaly na dvoučlánkové motorové vozy Regionova, které poskytují částečně zvýšený komfort cestování, ale o novostavby se nejedná.

Dráhy po zrevidování svých finančních možností, vylepšených ziskem desetiletých smluv na základní dopravní obslužnost krajů, vyhlásily plán intenzivnější modernizace parku regionálních vozidel. Kromě těchto motorových vozů chystají nakoupit nové dvouvozové motorové jednotky i elektrické jednotky v počtu desítek kusů pro regionální dopravu s využitím příspěvků z fondů Evropské unie. Investice ale nebudou mířeny jen do regionální dopravy – v přípravě jsou také projekty pro modernizaci či nákup vozidel pro dálkové spoje.

Další odkazy: program v Jihlavě, v Praze a v Liberci

Zdroj: České dráhy


Matouš Danielka Poslat mail autorovi | 3.5.2010 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Pozvánky

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   
04.05.2010 (10:48)  
RS1 považuju za velmi zdařilý motorák, moc rád se v něm svezu. (ať už z Furth im Waldu, nebo z Bay.Eisensteinu), pokud se tímhle nahradí 810 tak jednoznačně palec nahoru.
04.05.2010 (10:21)  
Jirka Panther ak chces vediet viacmenej aktulane radenie vlakov na Povazi tak sa pozri sem http://spreadsheets.google.com/ccc?key=0AkCZeJBEDQeVcmdYdkxSZjZlWlJfX1hsWnpLVmRpLVE&hl=sk ver tomu, ze malo ktora suprava jazdi cisto klimatizovana,ale uz sa to zlepsuje. Ak by aj boli vsetky vozne klimatizovane tak BDshmee(r) nie su.
04.05.2010 (9:26)  
Ad Honza a TKraus: když jsem zamlada jezdil ve Švýcarsku, tak byl u všech novějších vlaků na konci řazen starý ošuntělý vůz s otevíracími okny. To byl ten náš. V něm jelo pár fotografů. Místní a Japonci dali přednost lepším sedadlům a klimošce.

Mám stejný problém. Chci po 20 letech vyrazit na povážský koridor a bratia Slováci na relaci Blava-Žilina nemají v pondělí odpoledne dle údajů o řazení žádný vagon s otevíracími okny. Jen na rychlíku do Prievidze je možná na konci vagon pro cyklisty, který je asi jediný v zemi pod Tatrami ze starého šrotu. Samozřejmě jsem si všiml, že v pátek vytáhnou z kopřiv stará Béčka, jenže to je mi nanic.

Ale qěci: Ukázka/neukázka. To je pro politiky. Občanům by měli ukázat, že to taky jezdí a vzít to na trasu HB-Žďár a vypustit ho o 5 min později s úkolem, že to zpoždění stáhne na nulu. Tomu bych říkal prezentace stroje.
registrovaný uživatel R.U.R.  mail  
03.05.2010 (23:22)  
Z dotazu na ČD:
"Prezentační jízda motorového vozu RS1 na zvláštním vlaku se uskuteční pouze v Jihlavě. V Liberci je v rámci prezentace plánováno nasazení vozu RS1 na některý z pravidelných vlaků. Podrobnosti se dozvíte přímo při prezentaci v Liberci. V Praze je plánována pouze prezentace vozidla na hlavním nádraží."
registrovaný uživatel R 646  mail  
03.05.2010 (20:07)  
Nejsme tak bystrý prosim vysvětlí mi tady někdo tu šroubovku? :).A jinak pro Honzu rozumím ti koukat z okýnka jedoucího vlaku má své velmi silné kouzlo rád s ekoukám,ale klimatizace je potřeba i když mě to někdy mrzí,ale je to tak
03.05.2010 (18:12)  
Honza: Ano, a pro někoho není vlak něco bez koženky, zlamovacích dveří, skřípajících brzd, lokomotivy výhradně na předním konci, přechodových můstků s návalky a nesmí to jet zbytečně rychle. Pro šotouše na zvláštní vlaky super, ale objednatel regionální dopravy by už mohl chtít pro své platící cestující něco jiného.
registrovaný uživatel happy 
03.05.2010 (18:03)  
důvody, proč jsou vozy se šroubovkou, tedy tak mně to bylo argumentováno
- nižší cena vozu, prý absence automatického spřáhla má za důsledek o 1 vůz víc
- spřahování s RN, kde třeba RN pojede do Brodu na ošetření
- možnost mimořádně posilovat spoje o jeden Balm, tudíž netřeba držet posilový vůz (mimořádné posily= asi školní výlety, hudební akce atp.)
03.05.2010 (18:00)  
U DB se také používají RS1 (BR 650) s klasickými spřáhly. Automatické spřáhlo je u tohoto typu spíše vzácností.
registrovaný uživatel aron 
03.05.2010 (17:54)  
Honza: A co to tedy je, autobus, letadlo, auto nebo kolo? Když bude dobrá klimoška, tak by otevřená okna jenom škodili.
  1 2 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko