..: Prodej jízdenek ČD také v prodejnách Kaufland, Globus a Pont :..

Reklama Pont na jízdenky ČD, foto: Josef Petrák Praha — České dráhy pokračují v hledání nových distribučních kanálů pro své tarifní produkty. Prodej síťových jízdenek ČD Net prostřednictvím řetězce supermarketů Lidl zaznamenal veliký úspěch, který minimálně v prvním případě nikdo nečekal. Lidl však již není jediným a exkluzivním partnerem. Dráhy navázaly spolupráci také s řetězci Kaufland, Globus a Pont. Každý z distributorů navíc prodává jiný druh jízdného. Prodejny Pont nabízí poukazy na zlevněné jednosměrné jízdenky mezi vybranými krajskými městy. V Globusu můžete již v těchto dnech zakoupit poukázku na zpáteční jízdenku na jakoukoliv relaci v České republice. Kaufland pak nabídne dárkové balení obsahující jízdenky a drobné pozornosti vhodné jako dar pro děti, které zároveň chcete vzít na výlet.

Poukázka na jízdenku ze supermarketu Globus
Poukázka na jízdenku ze supermarketu Globus

Ukázka poukázky prodané v hypermarketu Globus.

Pont, malé prodejny s občerstvením, které se nalézají obvykle na nádražích, už objevíte i mimo ně. Příkladem může být i kancelářský komplex The Park na pražském Chodově nebo pražské autobusové nádraží Florenc. Zde si můžete zakoupit poukazy na zlevněné jednosměrné jízdenky Českých drah. Kromě Chodova a Florence máte šanci v prodejně umístěné naprosti nádraží Ostrava–Svinov a ve fakultní nemocnici v Hradci Králové. Prodej probíhá od 1. června a v nabídce jsou vyjmenované relace mezi krajskými městy. Kompletní seznam najdete na stránkách Pont (viz zdroje). Ceny přibližně odpovídají SporoTiketům, které budou v prodeji od 13. června 2010. Zakoupené poukazy je nutné na pokladnách ČD nebo u průvodčího vyměnit za jízdenku. Platné jsou do konce roku 2010.

Graficky shodný poukaz získáte také v hypermarketech Globus. Ty od 1. června do 31. července, nebo vyprodání zásob prodávají poukazy na zpáteční jízdné v libovolné trase po České republice. Jeden stojí 250 korun. Jeden až dva poukazy si můžete zakoupit pouze při útratě nad 300 korun. Vyměnit je můžete shodným způsobem, ale až od 13. června tohoto roku. Zajímavostí také je, že mezi cestou směrem tam a zpět může uběhnout až 7 kalendářních dní. Doklady platí až do konce jízdního řádu dne 11. prosince 2010.

Třetím distributorem jsou supermarkety Kaufland. V nich bude možné zakoupit od 17. června do vyprodání zásob speciální tarifní dárkový set pro mladé. Tzv. „Elfíkova krabička“ bude obsahovat dvě jízdenky SoNe+ pro celodenní skupinové cestování o víkendu, plyšovou hračku — slona Elfíka — železniční mapu s tipy na výlety a magnetky. Cena dárkového balení je 890 korun. Jízdenka SoNe+ poskytuje možnost cestovat až pětičlenné skupině, kdy 2 mohou být starší 15 let, po celý den všemi vlaky Českých drah.

Zdroj: ČD pro Vás 6/2010 (PDF), Globus, Pont


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 10.6.2010 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Tarify

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 6 7 8 9 10 ... 12      Zpráv na stránku:   
10.06.2010 (19:18)  
Jenze k tomu aby si mohl clovek tu jizdneku koupit,musi udelat nakup za 300 kc,takze jizdenka stoji ve skutecnosti 550 kc.To je stejny jako kdybych si sel do obchodu koupit treba chleba a dozvedel jsem se,ze si musim nejprve koupit dom.pekarnu a ze chleba si muzu koupit jako bonus
registrovaný uživatel Lampik 
10.06.2010 (19:14)  
Tady jsem četl, že jízdenka výjde skutečně na 550,-. Ta jízdneka výjde na 250,-, protože snad jídlo (popř. textil, obuv, dom.potřeby, hygienic.potřeby) kupujeme snad běžně ne, zajdu na nákup a jako DÁREK mám jízdenku za 250,-....Nákup není navíc, jízdneku dostanu navíc, jako bonus!
10.06.2010 (18:53)  
Tak jsem se právě vrátil z Globusu. Byla to sice neskutečně dlouhá pakárna udělat to kolečko několikrát (všude fronty a hlavně hledání zboží v cizím obrovském hypermarketu), ale těch ušetřených minimálně 3kKč za tu hodinu a půl asi stálo za to.

Jinak souhlasím s názorem, že tato akce bude možná jednorázově výdělečná (i když kdo ví jestli), ale dlouhodobě lidi do vlaku nepřitáhne. V hospodě s teplým pivem si jedno zdarma možná dáte, ale druhé za peníze si asi sotva koupíte.
A kolik musí stát celá ta administrace a provize. Kdyby se např. ČD staraly o cestující, kterým ujede poslední přípoj (hotely, taxíky), vyšlo by to možná levněji než různé tyto hurá akce a prestiž by určitě šla nahoru.
registrovaný uživatel Sim 
10.06.2010 (18:29)  
tomino151 > me to bylo jasne :-) ale proste sem si rypnul.

Co se tyka toho kopani do CD ... ja i kdyz jim moc naklonen nejsem, musim uznat, ze se veci pomalu ale jiste meni ... a nektere i k lepsimu :-) A je taky jasne, ze kazdy dela chyby. Ovsem kdyz jsem si nedavno precetl neco ve smyslu "... CD meni cenovou politiku a nebudou tentokrat na pokles cestujici reagovat dalsim zdrazenim...", ponekud jsem polknul naprazdno. A i kdyz zrovna tahle hlaska znamenala zmenu k lepsimu, pusobilo to na me zcela naopak. A v dane nalade mi proste vsechny dobre smerovane kroky prisly jako malichernost, pokud se to vse dotedka ridilo touhle logikou. A ja se jako cestujici divim, ze misto aby se o me provozovatele dopravy pral s potencialni konkurenci, pristupuje ke me jako k nutnemu zlu.
10.06.2010 (18:17)  
Sim : Myslel jsem samozřejmě cestu z Prahy do Ostravy jakýmkoliv vlakem mimo Pendolina. Moje blbost, že jsem to tam nenapsal :-) Jen jsem reagoval na tu naprostou hloupost, která tam byla napsána. Štve mi totiž, když někdo používá takovouto demagogii. Když ono je teď tak populární si kopnout do ČD.
10.06.2010 (18:08)  
R.U.R. : s okružní jízdenkou máte smůlu > viz SPPO čl. 35 :

A. JÍZDENKA
35. Jízdenka opravňuje cestujícího k přepravě v rozsahu na ní uvedeném a ke vstupu do prostor stanic označených jako prostory veřejnosti přístupné s platným jízdním dokladem. Jízdenku znějící z / do konkrétní stanice nelze vystavit:
· tak, aby byla nástupní a cílová stanice totožná,
· pokud nástupní a výstupní stanice leží v téže obci a požadovaná přepravní cesta není nejkratší,
· pokud se protíná nebo dotýká trasa pojížděné přepravní cesty ve stanici na přepravní cestě.
registrovaný uživatel R.U.R.  mail  
10.06.2010 (18:00)  
Jethro: Toto nepůjde, protože pokud jízda začíná a končí ve stejné obci (dle názvu stanice/zastávky), musí být tato cesta nejkratší možná.
OK, tak třeba Unhošť - Kladno po stejné trase, to klidně dojdu i pěšky :-)) Jde mi spíš o to, jestli si myslíte, že mi takovej lístek fakt vydaj, anebo ne...
10.06.2010 (17:41)  
M 474 003: Tak s tím bych souhlasil. Jenže to by přišla o práci spousta lidí, kteří jsou živi tím, že to buď vymýšlejí, nebo pomáhají lidem se v tom orientovat (na čistě základní úrovni by i jeden pokladní obsloužil za směnu víc lidí), nebo mají za úkol to propagovat. A to jsou přece nežádoucí úspory, že... Možná bych ponechal skupinové a zpáteční slevy. A samozřejmě integrované systémy, ale tam už jde spíše o výhody pro uživatele těchto systémů jako takových než o možnost kombinovat jízdné pro blázny, kteří se v tom vyžívají. A zákonné slevy pro žáky a důchodce a časové jízdenky. Možná mírnou slevu za koupi v automatu jako motivaci. To podle mě bohatě stačí. Pokud jde o výhodnost auta, pak podobná výhodnost z obsazení by měla být i u vlaku, přičemž hlavní problémy jsou a) v silnicích zdarma, b) ve špatné kvalitě drážní infrastruktury oproti silniční, c) neefektivním fungování monopolního dopravce, d) neexistenci jednotného dopravního systému jako celku vůči cestujícímu, s výjimkou dílčích a logicky nejednotných místních IDS. Možná by se našly další. V zásadě by ale mělo platit, že rodina zaplatí v součtu jízdné nejvýše do hodnoty cesty autem. Řešením není komplikovat tarif, nýbrž zatížit náklady dopravy vždy pokud možno uživatele, ne celou společnost.
registrovaný uživatel Sim 
10.06.2010 (17:33)  
tomino151 > ono zase zalezi, jak to covek pocita. Pokud si napriklad predstavim, ze jedina varianta "garantovaneho" klimatizovaneho vozu druhe tridy na ostravske vetvi je pinda, vychazi Praha-Ostrava na verejnych 438+200 za 356 km jizdy, takze jiz atakujeme hranici 2kc/km. Pokud bych uvazoval spojeni Ostrava-Pardubice, pujde kilometrova cena jeste vys.

To ale nic nemeni na faktu, ze opirat se o takoveto vystrcene extremy pri trvzeni, jak je to "vsude" drahy, je nesmysl. Ale zrovna tak argumentovat "listek do Ostravy nestoji tisicovku" je podobne neseriozni, i kdyz vim, jak je to mysleno - treba z Chebu to (pri pouziti Pendolina z Prahy) je pres devet stovek :-)
registrovaný uživatel Sim 
10.06.2010 (17:24)  
Oto > ono to ma dve mince. Nezminenou vyhodou zakladniho jizdneho na urovni soucasneho IN a zaroven zruseni IN jizdneho by mimo jine znamenalo, ze by vlakem jeli i ti, co se po prvnim dotazu na cenu otoci a jdou na bus/auto/kolo/lod/letadlo/pesky. Samosebou se tu projevi i ochota pruvodcich poradit v te dzungli slev, ale ja sam jsem kdysi presne tohle udelal. Prisel jsem na pokladnu, zeptal se.... zalapal po dechu. Zeptal se jeste jednou, jestli se nespletla, ze nechci zpatecni ale jen na cestu tam. Pry nespletla, tak jsem podekoval za informaci a odesel do garaze, kde jsem vytahl auto a cestu uskutecnil svym vozem. Teprv asi rok pote jsem se dozvedel, ze z dane sumy je mozne nekolika variantami slev odecist nemalou castku... jenze to by tenkrat baba u okynka musela chtit mi dane slevy nabidnout.

Zaroven by se ale objevilo spousta kritiku, kterym "vernostni program" vyhovuje. A je uplne jedno, z jakeho duvodu - klidne to muze byt i takova volovina, jako ze ho hreje vnitni pocit, ze jezdi do prace levneji nez jeho kolegyne, kterou nesnasi... ovsem malokdo z tehle skupiny vlakem kvuli zlevneni jezdit prestane.
  1 ... 6 7 8 9 10 ... 12      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko