..: Prodej jízdenek ČD také v prodejnách Kaufland, Globus a Pont :..

Reklama Pont na jízdenky ČD, foto: Josef Petrák Praha — České dráhy pokračují v hledání nových distribučních kanálů pro své tarifní produkty. Prodej síťových jízdenek ČD Net prostřednictvím řetězce supermarketů Lidl zaznamenal veliký úspěch, který minimálně v prvním případě nikdo nečekal. Lidl však již není jediným a exkluzivním partnerem. Dráhy navázaly spolupráci také s řetězci Kaufland, Globus a Pont. Každý z distributorů navíc prodává jiný druh jízdného. Prodejny Pont nabízí poukazy na zlevněné jednosměrné jízdenky mezi vybranými krajskými městy. V Globusu můžete již v těchto dnech zakoupit poukázku na zpáteční jízdenku na jakoukoliv relaci v České republice. Kaufland pak nabídne dárkové balení obsahující jízdenky a drobné pozornosti vhodné jako dar pro děti, které zároveň chcete vzít na výlet.

Poukázka na jízdenku ze supermarketu Globus
Poukázka na jízdenku ze supermarketu Globus

Ukázka poukázky prodané v hypermarketu Globus.

Pont, malé prodejny s občerstvením, které se nalézají obvykle na nádražích, už objevíte i mimo ně. Příkladem může být i kancelářský komplex The Park na pražském Chodově nebo pražské autobusové nádraží Florenc. Zde si můžete zakoupit poukazy na zlevněné jednosměrné jízdenky Českých drah. Kromě Chodova a Florence máte šanci v prodejně umístěné naprosti nádraží Ostrava–Svinov a ve fakultní nemocnici v Hradci Králové. Prodej probíhá od 1. června a v nabídce jsou vyjmenované relace mezi krajskými městy. Kompletní seznam najdete na stránkách Pont (viz zdroje). Ceny přibližně odpovídají SporoTiketům, které budou v prodeji od 13. června 2010. Zakoupené poukazy je nutné na pokladnách ČD nebo u průvodčího vyměnit za jízdenku. Platné jsou do konce roku 2010.

Graficky shodný poukaz získáte také v hypermarketech Globus. Ty od 1. června do 31. července, nebo vyprodání zásob prodávají poukazy na zpáteční jízdné v libovolné trase po České republice. Jeden stojí 250 korun. Jeden až dva poukazy si můžete zakoupit pouze při útratě nad 300 korun. Vyměnit je můžete shodným způsobem, ale až od 13. června tohoto roku. Zajímavostí také je, že mezi cestou směrem tam a zpět může uběhnout až 7 kalendářních dní. Doklady platí až do konce jízdního řádu dne 11. prosince 2010.

Třetím distributorem jsou supermarkety Kaufland. V nich bude možné zakoupit od 17. června do vyprodání zásob speciální tarifní dárkový set pro mladé. Tzv. „Elfíkova krabička“ bude obsahovat dvě jízdenky SoNe+ pro celodenní skupinové cestování o víkendu, plyšovou hračku — slona Elfíka — železniční mapu s tipy na výlety a magnetky. Cena dárkového balení je 890 korun. Jízdenka SoNe+ poskytuje možnost cestovat až pětičlenné skupině, kdy 2 mohou být starší 15 let, po celý den všemi vlaky Českých drah.

Zdroj: ČD pro Vás 6/2010 (PDF), Globus, Pont


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 10.6.2010 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Tarify

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 7 8 9 10 11 12      Zpráv na stránku:   
10.06.2010 (17:20)  
M 471 003 : Co to tady píšeš za hlouposti o 3 korunách za kilometr? To by pak jako lístek do Ostravy stál víc jak tisícovku. Tak se vzpamatuj.
registrovaný uživatel Oto 
10.06.2010 (17:15)  
M 474 003: obyčejné jízdné není 3 Kč/km, ale zhruba 1,45 Kč/km (počítám průměrnou přepravní vzdálenost, to je cca 40 km). Zákaznické je 1,1 Kč/km.

Ale být ČD, klidně bych to obyčejné snížil na úroveň zákaznického, a to zrušil. ČD samy uvádějí, že na obyčejné jízdné jezdí jen 5% cestujících. Řekněme, že dalších 20% (to přesně nevím) jezdí na slevy, které stát dorovnává podle obyčejného (například žákovské jízdné). Takže snížím-li obyčejné jízdné o 25%, klesnou domácí tržby na cestujícího o pouhých 6% (264 mil. Kč). Zahraničních tržeb se to nedotkne. A to by se snad nárůstem cestujících vyrovnalo, protože obyčejné jízdné je velký psychologický blok pro případné nové cestující.

Navíc ČD dostávají víc z dotací než z tržeb (podle ročenky 2008 to bylo 4.4 mld tržby domácí, 1.8 mld tržby zahraniční, 8.2 mld dotace). A jak jinak se "politicky" ubránit hrozícímu seškrtání dotací, než tvrzením, že vozím víc lidí?
10.06.2010 (17:15)  
M 474 003: To je trochu extrémní názor, nemít žádné slevy. Jízda autem vyjde stejně draho pro jednoho člověka jako pro čtyři, proto na železnici existuje skupinová sleva, a proto obvykle síťové jízdenky pro 5 lidí stojí jen zhruba 2x tolik než síťové jízdenky pro jednoho. Jak chcete řešit ten PID, o kterém píšete? Aby každý platil za jízdenku cenu podle tarifů dopravce v použitých úsecích?
registrovaný uživatel Jethro 
10.06.2010 (16:23)  
Toto nepůjde, protože pokud jízda začíná a končí ve stejné obci (dle názvu stanice/zastávky), musí být tato cesta nejkratší možná. Což ale znamená jen jízdenku navíc na jednu zastávku
10.06.2010 (16:10)  
Tohle jsou vymoženosti typu nechci slevu zadarmo. Občas se bavím s průvodčími, většina se přiklání k názoru, že kdyby nebylo 250 různých druhů slev a jejich kombinací, mohly by se prodávat obyčejné jízdenky za cenu která odpovídá dobrým mravům, to znamená ne současné 3 koruny za kilometr, ale asi tak 0,80 korun to už by bylo přijatelné pro většinu cestujících, nevznikaly by zmatky a různé dohady, zda tato jízdenka platí tomuto cestujícímu na tento vlak, případně zda je oprávněn si k této jízdence toto přikoupit. Klasický příklad, důchodci nad 70 let okolo Prahy, mají zadarmo tramvaje tak jezdí zadarmo i ve vlaku, průvodčí než by se s nima hádal, tak je nachá jet zadarmo. Nebo připlácení k jízdence PID na první třídu, než to někomu vysvětlí, že to nelze tak ten dotyčný vystupuje, a přitom navštíví první třídu omylem, protože když jel ve stejném voze (471) po jiné trati tak první třídu neplatil a tady jí má platit. A tak dále a tak dále...
registrovaný uživatel R.U.R.  mail  
10.06.2010 (14:47)  
A ta "libovolná trasa" mi připadá taky podezřelá - to už je to skoro síťová jízdenka! Fakt myslíte, že to znamená, že mi to prodaj, když si nadiktuju, že pojedu trasu Kladno - Kladno-město jako:
Kladno - Praha - Přerov - Brno - Havlíčkův Brod - České Budějovice - Plzeň - Cheb - Ústí nad Labem - Děčín - Liberec - Hradec Králové - Velký Osek - Všetaty - Kralupy nad Vltavou - Kladno-město
? :-) Nemám tam žádnou jízdu úvratí (grafově řečeno je to cesta), to by mi přišlo divné (i když bych se moh hádat že ani to není tou definicí zakázáno), je to prostě taková veselá okružní jízda Českou republikou :-) Navíc ta jízdenka na tyhle jízdy platí dvě, neb je zpáteční :-)
registrovaný uživatel R.U.R.  mail  
10.06.2010 (14:20)  
Přerušení jízdy je přestup (v přestupní stanici) a pokračování v jízdě "jiným než nejbližším vhodným přípojným vlakem". Nevím jak vám, ale mě tu chybí definice slova "vhodný". Třeba když bude venku vedro jako blázen, je pro mě neklimatizovaný vagon nevhodný, aspoň pokud o něco později jede klimatizovaný...
A taky by mě zajímalo, jak to je, když ten přípojný vlak mi ujede pač třeba mam na přestup jen pár minut a třeba zabloudím na nádraží...
A je legální, když někam přijedu v noci a přípojný vlak mi jede až ráno?
...

Nicméně očekával bych, že naprostá většina průvodčích toto nebude vůbec kontrolovat, už proto, že by museli buď nosit v hlavě nebo si hledat v POPu čísla všemožných vlaků a jejich jízdní řády...
10.06.2010 (14:09)  
GC: Pokud myslíte Globusenky, tak:
Graficky shodný poukaz získáte také v hypermarketech Globus. Ty od 1. června do 31. července, nebo vyprodání zásob prodávají poukazy na zpáteční jízdné v libovolné trase po České republice. Jeden stojí 250 korun.
registrovaný uživatel M 
10.06.2010 (14:09)  
Poukaz získáte také v hypermarketech Globus - od 1. června do 31. července

Doklady platí až do konce jízdního řádu dne 11. prosince 2010.

Nechapu, proc se na to nedalo jezdit do skoly...
registrovaný uživatel Sim 
10.06.2010 (14:06)  
M > do skoly moc ne, bo glopony v pulce prazdnin (a esi to lidi zjisti, tak jeste driv) utnou.
  1 ... 7 8 9 10 11 12      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko