..: Bez tiskárny do e-shopu ČD nelez? :..

eshop_cd_err, foto: MG Praha — dnešek je druhým dnem s tarifními novinkami v elektronickém obchodu Českých drah. Vítaným přínosem je rozšíření destinací meziregionální jízdenky eLiška, či doplnění nabídky o nový produkt SporoTiket. Ne všechny změny však vyvolávají takové nadšení. Od 13. června tak třeba není možné vytisknout obyčejné jízdné, zakoupené v e-shopu, na jízdenkových automatech UNIPAJ, stejně jako v ČD Centrech u obsluhy. Podmínky pro vnitrostátní doklady, zakoupené prostřednictvým internetu, jsou tak stejné, jako pro mezinárodní jízdenky eTiket. O změně pouze informuje červený rámeček na domovské stránce e–shopu. Ani po zevrubném prozkoumání tiskové zprávy se nám nepodařilo zjistit, proč marketing Českých drah nutí cestující k pořízení tiskárny. Ba co víc – o tomto kroku není ve zmiňovaném tiskovém avízu ani zmínka. V automatech UNIPAJ tak nyní vytisknete pouze doklady, které nakoupíte s pomocí elektronické peněženky na In–kartě, přičemž jedinou tisknutelnou jízdenkou z internetu zůstává eLiška. Možnost předložit vnitrostátní doklady ke kontrole na obrazovce svého notebooku či telefonu zůstala zachována.

Zdroj: E–shop ČD


Martin Grill Poslat mail autorovi | 14.6.2010 (12:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Služby

Weitere aus Česká republika (celá)


  1 ... 3 4 5 6 7 ... 9      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer M 
15.06.2010 (15:13)  
Jak je to tedy s tim nositelem informaci, kdo se chce blysknout?:-) Jsou informace o 1.tride na in-karte nebo ma pruvodci v masince seznam vsech doplatkaru (ktery tam dostava se zpozdenim a proto je nutne nejaky cas s sebou nosit i doklad o zaplaceni)?

Jinak jedna takova blbost mi na automatech vadi - ze kdyz chci vytisknout vice listku soucasne, tak se musi vzdy "prihlasit a odhlasit" pro kazdy zvlast a nejde to vytisknout soucasne...
Registrierter Benutzer M 
15.06.2010 (15:08)  
Turbik - OK, pravda.

Oto - ne, takhle to nefungovalo. Nevsiml jsi si totiz miniaturniho rozdilu spocivajiciho v platbe prevodem a platbe kartou. Narazil jsi totiz na paranoika, ktery ma pocit, ze cely internet ciha na jeho platebni kartu:)
Registrierter Benutzer Oto 
15.06.2010 (14:55)  
Kocurek Jiří: tak to přece až doteď fungovalo, ne?
Registrierter Benutzer Oto 
15.06.2010 (14:52)  
astray: máte pravdu, už před časem jsem se zde rozčiloval, že zahraniční eshop ČD je z nepochopitelného důvodu jenom na akční ceny (3 dny dopředu+2.třída). Náročnější zákazníci jako vy, ochotní zaplatit i více, mají na webu smůlu a musí pro jízdenku 1. třídy za 1244 Kč do pokladny ... přitom pro vnitro eshop 1. třídu umí
15.06.2010 (14:06)  
Tisk jízdenek z automatu? Moje představa je asi taková:
Na e-shopu objednám, zalatím z banky bezhotovostně převodem. Přijdu k automatu, strčím do něj zákaznickou kartu.
V automatu vyskočí nabídka: spojení (vyhlednání atd..) jízdenky (koupit, tisk z e-shopu, dokoupit služby = mistenky, kolo, atd...)
potvrdím jízdenky, z dalšího výběru dám tisk jízdenek, automat se podívá na můj účet v eshopu, co tam mám k vyzvednutí, a pak si vyberu tisk jízdenky, kterou zrovna potřebuju (můžu jich tam mít víc), potvrdím. Pokračovat? ano/ne. Mám jízdenku. Netrvalo by to ani 10 vteřin.

Že to není možné? Před rokem jsem podobným způsobem kupoval komponenty do počítače. Objednal přes web, přišel na prodejnu k automatu, opsal do něj kód zakázky z mobilu, zaplatil kartou a šel k výdeji.

PS: Informace o jízdence nenosím na inkartě, ta by automatu sloužila pouze jako identifikátor, ke kterému účtu se má automat připojit.
Registrierter Benutzer Turbik 
15.06.2010 (13:56)  
M: ovšem, pokud by tato možnost existovala, tak na tisku netrvám. :-) Pokud vím, tato možnost ale zatím není. Nebo se mýlím?
Registrierter Benutzer M 
15.06.2010 (13:51)  
astray - na na webu DB si treba Berlin-Sturovo koupis bez problemu?

Turbik - v tvem pripade tisk potreba neni, staci si to v tom automatu nahrat na in-kartu
Registrierter Benutzer Turbik 
15.06.2010 (11:44)  
Popíšu následující hypotetickou situaci.
Jsem student, bydlím na koleji a chci jet dejme tomu z Prahy domů do nějaké vesnice na Zlínsku (prostě tam, kde neplatí eLiška). Na koleji mám notebook (nikoliv tiskárnu), doma mám počítač, takže vozím jen flashdisk s daty. Přes eshop si koupím lístek a jelikož zásadně nestíhám dobíhám na nádraží na poslední chvíli (cca 5 min. před odjezdem vlaku), je čtvrtek odpoledne, takže nával u pokladem. Co udělám, jak se asi tak prokážu průvodčímu, kde si asi tak vytisknu lístek? NO přeci v automatu! Ale ono už to nejde. Smůla, vlak mi ujede, jelikož u pokladen (ČD centru) je fronta.

Tímhle příkladem jsem chtěl jen reagovat na hlášky typu, že když nakupuji přes web, tak si to přeci nemusím tisknout. Jak vidíte, někdy ta nutnost je.Ano, už vidím reakce typu "není nic jednoduššího než přijít dříve na nádraží" . To jistě, ale ne vždy to vyjde a v automatu mám jízdenku vytištěnou asi za dvacet vteřin i s uložením do peněženky. Opravdu nechápu, čeho tím ČD chtějí dosáhnout - že by přenesení nákladů na papír a barvu na zákazníky, čili finanční úspora? To asi ne, ten kousek papíru a trocha barvy je asi nespasí, zvlášť vzhledem k poměrně malému počtu automatů a počtu jejich uživatelů - fronty se u nich totiž rozhodně netvoří.
Registrierter Benutzer astray 
15.06.2010 (11:33)  
Tak jsem ten eshop vyzkoušel. Chtěl jsem jet jako obvykle Brno - Štúrovo a zpět. Tam první třídou, zpět druhou.
- Štúrovo není v seznamu (WTF!), vybral jsem tedy Nové Zámky.
- Nejbližší vlak, na který mohu lístek koupit, je až páteční (WTF!), teď je úterý před polednem. Vybral jsem tedy pátek.
- Nejde koupit 1. třída? WTF!!!
- Dál jsem to nezkoumal a učinil jsem závěr.

Závěr: s takovým omrdem táhněte do hazlu, milé České dráhy.
Registrierter Benutzer M 
15.06.2010 (10:32)  
R-A
Vsak to, co popisujes, klidne muzes udelat a nikdo ti v tom nebrani. Debata je o tom, ze nekdo si chce koupit listky doma, ale nema tiskrnu (nebo se mu to nechce tisknout) a soucasne s sebou nebude mit notebook...
  1 ... 3 4 5 6 7 ... 9      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko