Praha — Ministerstvo dopravy (MD) požádalo Správu železniční dopravní cesty (SŽDC) o okamžité zastavení veškerých staveb na dopravní infrastruktuře, které probíhají. Výjimkou jsou místa, kde nelze po zastavení zaručit bezpečný provoz. Stop stav se týká asi 15 staveb, zejména na III. a IV. koridoru nebo klíčové rekonstrukce stanice Přerov. Informovali jsme i o projektu rekonstrukce nádraží Olomouc nebo elektrifikace trati Otrokovice – Vizovice, kde byly zastaveny již přípravné práce a vypsání výběrového řízení. Účelem tohoto zastavení je zejména prověření veškerých smluv, jestli jsou plněny časové, kvalitativní i finanční závazky. Zastaveno je i proplácení faktur stavebním firmám. Tým, který prověří veškeré stavební projekty, povede Pavel Habarta, který bude na SŽDC zastávat nově vytvořenou pozici náměstka pro audit. Dříve působil jako krizový manažer v ČD–Telematika. Ministr Vít Bárta na tiskové konferenci připustil i vyjednávání s firmami o slevách a dalších úlevách. Ty však mnoho úspor nenabízí — v návrhu je vyškrtání některých dílčích prvků z projektů, např. protihlukové stěny v místech, kde nejsou bezprostředně nutné. Jejich výstavba byla ostatně kritizována dopravními odborníky i veřejností. Stavby mohou být po prověření opět rozběhnuty. Investice do údržby nebudou nijak omezeny.
| 9.8.2010 (15:30)
pleteš si jabka (dálnice) s hruškama (železnice)
o kolik více se prodraží provoz/investice do infrastruktury při provozu tranzitu na železnici?? chci fakta, žádné tvoje omezenecké bácharky!!!!
a teď zkus uvažovat (pokud toho jsi schopen a žádné dálnice sem netahej!) je lépe mít příjem z tuzemské dopravy+tranzitu nebo jen z tuzemské dopravy????
a taky si uvědom, že nejde jen o poplatek za dopravní cestu, ale i o kšeft pro ČD-CARGO (nebo jiného dopravce)
jo a mmch. dnes jsem si vzpoměl na tvůj příklad o zahrádce, byl jsem dnes ve dvou obchodech a představ si, že do obou chodilo hodně lidí nakupovat?!?!?!?! se divim, že je neoplotili a nezakázali do nich vstup..... představ si oni dali peníze do stavby obchodů a teď do nich chodí nakupovat cizí lidi, to je jako by ses lopotil na sve zahrádce a pak si na ní chodili hrát cizí děcka
Protože ODS!!!!!!
teď vládne vláda ODS (ta tam hraje prim a TOP09 je jen její hrubší napodobenina) a ODS se řídí jen osobním prospěchem jejich členů...
takže slovy ODSáka, k čemu je železnice! k ničemu, protože já jezdím autem!
rpet: a proc ne, kdyz si silnicni doprava drzi nejakych 80% prepravniho vykonu v CR?
A proč tomu tak je? Protože minulý i současný režim stavěl dálnice a železnice ne. Podívejte se na relaci Praha-Ostrava. Tady ta dálnice není a hned lidi jezdí vlakem (a to i ti, kteří na nějakou tu korunu nehledí).
Navíc investice se dělají kvůli budoucnosti. Ta bude ve jménu energetických úspor a železnice přepraví totéž 4x až 5x úsporněji. Zajímavé je, že třeba taková Čína to chápe.
Když sem ve zprávách slyšel, že témeř veškeré stavby 3. a 4. koridoru budou zastaveny na úkor dálnic, tak mě málem kleplo. Takže nadále budem jezdit na pomalých a starých kolejí za dob socalismu.
no, hlavne ze DOTED vam to nevadilo.
Opravdu skvělé. Proč se musí furt cpát x miliard do dálnic?
a proc ne, kdyz si silnicni doprava drzi nejakych 80% prepravniho vykonu v CR?
Proč by jednou místo dálnic nešli do oprav koridorů a stavění nových úseků?
protoze na mytnem vyberou cca 6mld rocne. coz se jim - pri vsi ucte k vam a vasemu vztahu k zeleznici - v pripade zeleznice rozhodne nemuze stat. bohuzel.
Naše železnice spěje pěkně k záhubě.
nechci vam brat iluzi, ale zeleznicni doprava se kolem te zahuby mota uz delsi dobu. nic mene fanaticti priznivci zeleznice to pres ty hromady slibu [aka CD...] nejak nestihli zaregistrovat.
Většího d***** jako je pan Bárta sem ještě nepotkal.
vy jste se potkal s vitem bartou? a o cem jste plkali??
Dobry vecer, je treba jen pochopit to, ze pan Barta a jeho melodiboys poradensti dle pana Johna teprve dopravu studuji. Kroky pana Barty jsou presne odvisle vysi jeho vzdelani a jeho povedomi je v urovni rizeni bezpecnostni agentury. Proto nechte neboheho. Snad se najde dost rozumu a tento pan dlouho na sve zidli nevydrzi.
Barta dokazal behem studia zalozit firmu, a postupem let z ni udelal lidra na trhu BA. sice to nema se zeleznici nic spolecneho, ale jinak dost slusnej vykon. co jste dokazal vy?
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.










