..: Ministerstvo dopravy zastavilo všechny drážní stavby :..

logo MDČR, foto: MDČR Praha — Ministerstvo dopravy (MD) požádalo Správu železniční dopravní cesty (SŽDC) o okamžité zastavení veškerých staveb na dopravní infrastruktuře, které probíhají. Výjimkou jsou místa, kde nelze po zastavení zaručit bezpečný provoz. Stop stav se týká asi 15 staveb, zejména na III. a IV. koridoru nebo klíčové rekonstrukce stanice Přerov. Informovali jsme i o projektu rekonstrukce nádraží Olomouc nebo elektrifikace trati Otrokovice – Vizovice, kde byly zastaveny již přípravné práce a vypsání výběrového řízení. Účelem tohoto zastavení je zejména prověření veškerých smluv, jestli jsou plněny časové, kvalitativní i finanční závazky. Zastaveno je i proplácení faktur stavebním firmám. Tým, který prověří veškeré stavební projekty, povede Pavel Habarta, který bude na SŽDC zastávat nově vytvořenou pozici náměstka pro audit. Dříve působil jako krizový manažer v ČD–Telematika. Ministr Vít Bárta na tiskové konferenci připustil i vyjednávání s firmami o slevách a dalších úlevách. Ty však mnoho úspor nenabízí — v návrhu je vyškrtání některých dílčích prvků z projektů, např. protihlukové stěny v místech, kde nejsou bezprostředně nutné. Jejich výstavba byla ostatně kritizována dopravními odborníky i veřejností. Stavby mohou být po prověření opět rozběhnuty. Investice do údržby nebudou nijak omezeny.

Zdroj: Ministerstvo dopravy, Lidové noviny/Lidovky


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 9.8.2010 (15:30)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Legislativa Stavby a projekty

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 5 6 7 8 9 ... 23      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Kakov 
14.08.2010 (10:04)  
Jan Burian (13.08.2010 (21:39)): naprosto trefné, opravdu Bartovi opatření odpovídají IQ šéfa bezpečnostní agentury
registrovaný uživatel Kakov 
14.08.2010 (10:00)  
M: stále se jen koupeš ve své tupé omezenosti....
pleteš si jabka (dálnice) s hruškama (železnice)

o kolik více se prodraží provoz/investice do infrastruktury při provozu tranzitu na železnici?? chci fakta, žádné tvoje omezenecké bácharky!!!!

a teď zkus uvažovat (pokud toho jsi schopen a žádné dálnice sem netahej!) je lépe mít příjem z tuzemské dopravy+tranzitu nebo jen z tuzemské dopravy????
a taky si uvědom, že nejde jen o poplatek za dopravní cestu, ale i o kšeft pro ČD-CARGO (nebo jiného dopravce)

jo a mmch. dnes jsem si vzpoměl na tvůj příklad o zahrádce, byl jsem dnes ve dvou obchodech a představ si, že do obou chodilo hodně lidí nakupovat?!?!?!?! se divim, že je neoplotili a nezakázali do nich vstup..... představ si oni dali peníze do stavby obchodů a teď do nich chodí nakupovat cizí lidi, to je jako by ses lopotil na sve zahrádce a pak si na ní chodili hrát cizí děcka
registrovaný uživatel Kakov 
14.08.2010 (9:48)  
Proč se musí furt cpát x miliard do dálnic?

Protože ODS!!!!!!
teď vládne vláda ODS (ta tam hraje prim a TOP09 je jen její hrubší napodobenina) a ODS se řídí jen osobním prospěchem jejich členů...

takže slovy ODSáka, k čemu je železnice! k ničemu, protože já jezdím autem!
registrovaný uživatel M 
14.08.2010 (7:31)  
Ano, Cina to dela predevsim kvuli te budoucnosti:-))
14.08.2010 (1:48)  
240.025: to si nějak dlouho nejel vlakem, ty panely už jsou tam přes rok. Modré jsou proto, že v daném místě značí přechod trati přes řeku Sázavu.
14.08.2010 (1:16)  
Jan Burian: Opravdu skvělé. Proč se musí furt cpát x miliard do dálnic?

rpet: a proc ne, kdyz si silnicni doprava drzi nejakych 80% prepravniho vykonu v CR?

A proč tomu tak je? Protože minulý i současný režim stavěl dálnice a železnice ne. Podívejte se na relaci Praha-Ostrava. Tady ta dálnice není a hned lidi jezdí vlakem (a to i ti, kteří na nějakou tu korunu nehledí).

Navíc investice se dělají kvůli budoucnosti. Ta bude ve jménu energetických úspor a železnice přepraví totéž 4x až 5x úsporněji. Zajímavé je, že třeba taková Čína to chápe.
14.08.2010 (0:28)  
A co třeba začít hned s PHS. Po delší době jsem sedl do prachobyčejného béčka (mělo jet Bmz/červené Bee na IC vlaky) a zjistil že na trati Praha - Benešov přibyly nové panely, protentokrát modré - budou i červené, fialové či puntíkaté.....?
14.08.2010 (0:23)  
Když se zastaví rekonstrukce typu zvyšování rychlosti o 5 km/h či ze 120 na 130, které stejně nikam nevedou, není o čem diskutovat. Pokud se teď postaví dálnice, v průběhu pár let se připraví kvalitní projekty nových tratí, které BUDOU MÍT SMYSL, tak v tom nevidím nic špatného. Je to také vina SŽDC, holt si za to můžou sami, šetřit na zbytečnostech se snad dá, ne?
registrovaný uživatel rpet  mail  
13.08.2010 (23:54)  
Jan Burian
Když sem ve zprávách slyšel, že témeř veškeré stavby 3. a 4. koridoru budou zastaveny na úkor dálnic, tak mě málem kleplo. Takže nadále budem jezdit na pomalých a starých kolejí za dob socalismu.

no, hlavne ze DOTED vam to nevadilo.

Opravdu skvělé. Proč se musí furt cpát x miliard do dálnic?

a proc ne, kdyz si silnicni doprava drzi nejakych 80% prepravniho vykonu v CR?


Proč by jednou místo dálnic nešli do oprav koridorů a stavění nových úseků?

protoze na mytnem vyberou cca 6mld rocne. coz se jim - pri vsi ucte k vam a vasemu vztahu k zeleznici - v pripade zeleznice rozhodne nemuze stat. bohuzel.


Naše železnice spěje pěkně k záhubě.

nechci vam brat iluzi, ale zeleznicni doprava se kolem te zahuby mota uz delsi dobu. nic mene fanaticti priznivci zeleznice to pres ty hromady slibu [aka CD...] nejak nestihli zaregistrovat.


Většího d***** jako je pan Bárta sem ještě nepotkal.

vy jste se potkal s vitem bartou? a o cem jste plkali??
registrovaný uživatel rpet  mail  
13.08.2010 (23:47)  
Jan Burian
Dobry vecer, je treba jen pochopit to, ze pan Barta a jeho melodiboys poradensti dle pana Johna teprve dopravu studuji. Kroky pana Barty jsou presne odvisle vysi jeho vzdelani a jeho povedomi je v urovni rizeni bezpecnostni agentury. Proto nechte neboheho. Snad se najde dost rozumu a tento pan dlouho na sve zidli nevydrzi.

Barta dokazal behem studia zalozit firmu, a postupem let z ni udelal lidra na trhu BA. sice to nema se zeleznici nic spolecneho, ale jinak dost slusnej vykon. co jste dokazal vy?
  1 ... 5 6 7 8 9 ... 23      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Bejelentkezés
 
 
  
 
   Regisztráció

© 2001 - 2025 ŽelPage - Felelősök


Info
informacni okenko