Praha — Ministerstvo dopravy (MD) požádalo Správu železniční dopravní cesty (SŽDC) o okamžité zastavení veškerých staveb na dopravní infrastruktuře, které probíhají. Výjimkou jsou místa, kde nelze po zastavení zaručit bezpečný provoz. Stop stav se týká asi 15 staveb, zejména na III. a IV. koridoru nebo klíčové rekonstrukce stanice Přerov. Informovali jsme i o projektu rekonstrukce nádraží Olomouc nebo elektrifikace trati Otrokovice – Vizovice, kde byly zastaveny již přípravné práce a vypsání výběrového řízení. Účelem tohoto zastavení je zejména prověření veškerých smluv, jestli jsou plněny časové, kvalitativní i finanční závazky. Zastaveno je i proplácení faktur stavebním firmám. Tým, který prověří veškeré stavební projekty, povede Pavel Habarta, který bude na SŽDC zastávat nově vytvořenou pozici náměstka pro audit. Dříve působil jako krizový manažer v ČD–Telematika. Ministr Vít Bárta na tiskové konferenci připustil i vyjednávání s firmami o slevách a dalších úlevách. Ty však mnoho úspor nenabízí — v návrhu je vyškrtání některých dílčích prvků z projektů, např. protihlukové stěny v místech, kde nejsou bezprostředně nutné. Jejich výstavba byla ostatně kritizována dopravními odborníky i veřejností. Stavby mohou být po prověření opět rozběhnuty. Investice do údržby nebudou nijak omezeny.
| 9.8.2010 (15:30)
Dam hodne snadnej priklad - polska auta na ceskych, resp. moravskych, dalnicich. Snadny je z duvodu, ze cenu dalnicni znamky vsichni znaji a kdo nekdy jel na Morave po dalnici, tak ma celkem jasnou predstavu, kolik tam jezdi Polaku.
Ne ze by jich byla pulka (i kdyz nekdy...:-)), ale je taknak (no, vlastne i o tomhle se da pochybovat...) jasny, ze na stavbu te dalnice neprispeli v podstate nic a je to tak, ze Cesko postavilo Polakum peknou dalnici do Vidne (skoro by se dalo rict, ze v Cesku Polaci na dalnicich najezdi vice vozokilometru nez doma). Polaky to stoji 1200 rocne. Ano, Cechy to za znamku stoji stejne, nicmene Cesi jaksi plati i nejake ty dane. Polaci si tady nekoupi ani benzin...
Cizi vlaky plati taky nejake poplatky (ty plati i vlaky ceske), ale tyto poplatky v zadnem pripade nepokryji naklady s infrastrukturou spojene a ty cizi vlaky jsou cistym prijemcem "daru" od ceskeho statu.
Objizdeni Ceska bude problem jedine v pripade, ze provoz vydela na infrastrukturu, ale to se nemuze stat. Stesk na odpadnuti tranzitu je ted sutecne v rovine "ach jo, u nas v obci je jen 50 a spatna silnice - zavedeme 80 a lepsi silnici, jinak nas kamiony budou objizdet po dalnici"...
Zaverem bych chtel podotknout, ze cela tato taskarice je reakci na postesknuti, ze nas bude objizdet tranzitni doprava. Nema to byt "zamysleni" nad tim, jestli ma smysl neco stavet. Slo mi skutecne jen o to, ze nema smysl neco stavet, "aby nas nekdo neobjizdel". Slovinci taky dalnici nestaveli kvuli tomu, aby Cesi do Chorvatska nejezdili pres Madarsko...
Jako zastavit prakticky všechny práce na 3. a 4. koridoru, to je fakt masakr. Už se zase těším, až tu někdo bude psát, že je zbytečný dávat peníze do železnice, když s ní nikdo nejezdí. Nebude to SŽDC provozovat jako největší skanzen světa?
opravdu Bárta hrobník české železnice
Konkretne toto je to posledni, co by mi vadilo. Netusim, proc strkat prachy do neceho, co pak bude pouzit tranzitni doprava... To je jako lopotit se na zahradce a pak tam nechat hrat si cizi decka. Jasne, kdyz je nekdo lidumil, tak proc ne...
M: ty jsi zase projevil svoji standardni omezenost......
pokud bych do zahradky neco nalopotil a ty cizí děcka mi zaplatily vstup na zahrádku, tak je tam klidně nechám....
ty holt si zařídíš firmu a zákazníkům řekneš: "né děkuji, nemám o kšeft zájem, mám svůj podnik jen pro parádu"
nebo si myslíš, že tranzitní vlaky jezděj přes ČR zadarmo???
Tranzit - jasne - miliardu "vydelame", za dve to postavime. CDC je momentalne ztratove. Kdyz se treba nekdy dostane do zisku, tak to bude v desitkach milionu, mozna stovkach. Ale ani v jednom cisle rozhodne nebudou naklady na infrastrukturu, takze o nejakem vydelavani na tranzitnim nakladu nemuze byt ani reci.
Pokud nas trazit bude objizdet z duvodu, ze pro tranzit nepostavime infstrukturu, tak na tom neprodelame ani lei, ani leva a ani zloty. Slovinci myslim taky neprodelavaji na tom, ze je Cesi jedouci do Chorvatska objizdeji pres Madarsko...
To samozrejme plati jako pro zeleznice, tak pro silnice
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.










