..: Zisk ČD za skončené pololetí činí 21 milionů :..

363.086 s reklamou Poštovní spořitelny, foto: Andrew33 Praha — České dráhy v minulém týdnu uvedly, že hospodářský výsledek společnosti za první pololetí roku 2010 je nezáporný a čistý zisk činí před zdaněním kolem 21 milionů korun, což je o 78 milionů více než loni. Kladného zisku dosáhly dráhy i přes to, že kraje letos na základě desetiletých smluv za zajištění osobní dopravy zaplatily o 212 milionů méně. Dobré výsledky zdůvodňuje společnost nárůstem tržeb, zejména ve vnitrostátní přepravě osob, a vnitřními úsporami. Téměř 110 milionů se podařilo ušetřit také na úhradě elektrické energie, kterou minulý rok ČD nakupovaly velmi nevýhodně od Správy železniční dopravní cesty. Letos už energii odebírají přímo od společnosti ČEZ a zároveň ji zprostředkovávají pro ostatní železniční dopravce.

Generální ředitel Českých drah Petr Žaluda uvedl, že celkové tržby za první pololetí roku 2010 činí 14,1 miliardy korun. Chválil hlavně růst tržeb ve vnitrostátní přepravě, kde dráhy utržily o 90 milionů víc, a to bez zdražování jízdného. Prodejem jízdních dokladů tak České dráhy utržily asi 3,1 miliardy korun. Náklady společnosti se oproti loňsku téměř nezměnily a zůstávají zhruba na úrovni 13,2 miliardy korun.

ONJ, zaměstnanec ČD, foto: Honza Beránek / JTB Ke 30. červnu 2010 zaměstnávaly České dráhy 27 058 zaměstnanců. Jejich počet se však snaží průběžně snižovat a šetřit tím náklady. Nejvíce se to daří v oblasti administrativy a režijních činností. Velkých personálních úspor se daří dosáhnout také v oblasti zavádění nových technologií. Naopak za údržbu železničních vozidel vydaly ČD za první pololetí o 350 milionů více než loni, zaplatily tedy celkem 919 milionů Kč.

V loňském roce podepsala společnost SŽDC s ČEZ smlouvu o nákupu elektrické energie pro ČD a ČD Cargo. Podmínky byly ovšem velmi nevýhodné, protože zatímco ceny za MWh se na trhu pohybovaly okolo 1500 korun, SŽDC za ní platily 1981 korun. Vedení ČD Cargo odmítlo na tuto cenu přistoupit, ale České dráhy ji platily celý minulý rok. Letos již však energii odebírají přímo od dodavatele, nikoliv od SŽDC, a meziročně se tak podařilo ušetřit téměř 110 milionů korun. Za to, že loni platily ČD zbytečně vysokou cenu, čelí teď obžalobě na špatné hospodaření. Předseda jednoho ze železničářských odborových sdružení, Jindřich Berounský, na ně podal trestní oznámení, protože podle něj vedení ČD zbytečně připravilo společnost o 300 milionů korun.

Zdroj: České dráhy, Správa železniční dopravní cesty, ŽelPage


Matouš Vinš Poslat mail autorovi | 30.8.2010 (19:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
31.08.2010 (0:47)  
1981 Kč/MWh - to je docela dost, myslel jsem, že ceny energie jsou při tak vysokých odběrech, jako má železnice, nižší. No, ale můžeme být rádi, že jim to neúčtovali podle tarifu D02d. :)

M 474 003: To jako, že SA měla zapřáhnout Desira za Peršing nebo Plecháč?
30.08.2010 (23:27)  
1981 korun za MWh to by se mi líbilo, já platím asi 5000, pokud to dobře počítám. Jak se počítá spotřeba pro jiného dopravce než je ČD, nevšiml jsem si, že by měli v lokomotivách zaplombované elektroměry, zato jsem si všiml, že jezdí většinou na naftu pod drátama. To za nenáviděného socialismu nebylo, jakmile byly dráty, tak se přepřahalo, s vyjímkou sovětských superlokomotiv, protože obyvatelstvo v okolí elektrifikovaných tratí by nevědělo jaký nám SSSR dodal skvělé lokomotivy, tak ty měly dovoleno jezdit i pod drátama.
registrovaný uživatel Lanhut 
30.08.2010 (23:22)  
Neuvěřitelné! Miliardové dotace a něco v řádu tisícin se z toho ušetří. Takovejch čtyřicet milionů za debilní reklamy se v tom lehce ztratí. :-(((((
30.08.2010 (22:33)  
Tak trochu nechápu to všeobecné nadšení.
Zisk 21 mil za pololetí vzhledem k velikosti obratu není nic moc. Spíše bych to prezentoval jako kladnou nulu.


Zajímalo by mne , jakou měrou se na tomto výsledku podílely jiné příjmy , než platby státní správy a výnosy z prodeje jízdenek. Tím myslím třeba prodej nemovitostí, které spadly ČD do klína vlivem zpackané restruktualizace
registrovaný uživatel Lampik 
30.08.2010 (22:25)  
Přesně tak! Jen ať se snaží! Ať mají všude jen tu nejčistší vizitku!!! Jen tak dál....a doufám že budou pokračovat v rekonstrukcích nádražních budov, nástupišť a prostor pro cestující! Zatím se jim to daří :) Teda alespoň v Moravskoslezském kraji...teda aspoň v mém okolí
Sim -> vtip parádní....:D
30.08.2010 (21:39)  
Tak ať se ČD snaží, konečně začínají makat. Tak ať takhle pokračují dále.
registrovaný uživatel M 
30.08.2010 (21:01)  
Nerika se nahodou "zapornemu zisku" ztrata?
Ale to je fuk - jestli ty uspory byly stejne tezky, jako na MD (hrnicky, zalivani kytek, atd:), tak to musela byt fakt drina...
registrovaný uživatel Sim 
30.08.2010 (20:25)  
Lampik > me se automaticky vybavil ftipek:

V autobuse jede 5 policajtů, 7 jich vystoupí. A kolik jich musí do autobusu nastoupit, aby tam nikdo nebyl?
registrovaný uživatel Lampik 
30.08.2010 (20:00)  
No nekecej :D ČD v zisku? V tak "relativně velkém"? To teda čumím. Nicméně mě to těší a doufám, že se ty peníze "promítnou" např. v nákupu dalších nových vozidel a v údržbě a opravě nádražních budov a nástupišť ;) Nejlepší je ale stejně první věta: České dráhy v minulém týdnu uvedly, že hospodářský výsledek společnosti za první pololetí roku 2010 je nezáporný a čistý zisk činí před zdaněním kolem 21 milionů korun, což je o 78 milionů více než loni.
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko