Šumperk — Strojvedoucí i cestující již delší dobu poukazují na vysokou hlučnost v interiéru modernizovaných jednotek řady 814 Regionova, která dosahuje až osmdesáti decibelů. České dráhy se proto po 180 dodaných soupravách rozhodly tento problém řešit a slibují zlepšení v rámci pravidelných oprav. V průběhu technických revizí mají být podlahy nad pohonným agregátem vyměněny a doplněny o celkovou protihlukovou izolaci. Náklady na jedno vozidlo by se měly pohybovat v řádech tisíců korun. Jako komplexnější řešení přichází v úvahu i dosazení nových převodovek, jež by měly odstranit časté problémy s řazením především na kopcovitých tratích. Plánované úpravy by měly hlučnost prvních 88 jednotek dostat přibližně na úroveň právě realizované poslední série regionov, objednané v létě 2010. Po skončení dodávek řady 814 chtějí dráhy ještě dodatečně opravit i zbylé motorové vozy řady 810 dosazením stahovacích oken, nových toalet a pohodlnějších sedaček.
Zdroj: iDnes


Že je to trochu přeřvané je jiný problém.
Ale dočkáte se, nový infosys, zkoušený na Olomoucko-Ostravsku, už chodí poměrně uspokojivě, a tam se hlásí centrálně z jednotky řídící celý infosys.
Po schválení bude nasazen do 843-ek i na Plzeňsku a Liberecku.
Já bych chtěl také osobně na něco upozornit. Jedná se o dveře nejen v oddíle 014, ale někdy i v oddíle 814, které se sami otevírají. Ale především v oddíle 014. Jestli je to nedoléhání dveří či zámkem ve dveřích už netuším.
Také mě osobně připadá - jako cestujícímu, že nerovnosti na trati se přenášejí na cestujícího v řadě 814 více, než o proti řadě 810.
I když je zde zřejmě původní podvozek i vypružení. Připadám si jak ve sportovním autě, který zrovna jede po dlážděné silnici, kde je občas propadlina.
Co mě ale osobně překvapilo a to z pohledu konfortu, je klidná jízda po úsecích trati Nová ves Jablonecké Paseky, Jablonec n N hlavní nádraží - Jablonec zastávka, Smržovka - Smržovka luční. Zde byla provedena výměna traťové koleje, oprava žel spodku a svařování kelejnic a místy použity Y pražce. Jízda po těchto úsecích je hned ,,o něčem jiném´´.
Jinak v 814 sedačky hodnotím dobře, okna stahovací jsou lepší než jen větračk,vniřní a venkovní vzhled i barva dobrý.
Hlášení zastávka na znamení v 814 je o proti řadě 843 znatelně lepší. Především mám na mysli hlasový projev zvukového signálu, který je po profesionální stránce u 843 šílený. Pokud jedete večer vlaken, kde většina zastávek je právě na znamení je to v 843 i 943 utrpení a ne požitek z jízdy.
Nové toalety se do revitalizovaných 810 nedosazují.
Na co by jim byly dva retardéry? :-)
Reagoval jsem na toto:
"ty zarostlé tratě jsou především tam, kde nefunguje pravidelný provoz" a tratě 034 a 035 uvádím z důvodu, že to tam na mnoha místech vypadá jako zelený tunel..
Svatá pravda. Opravdu znatelný rozdíl pociťuji u nás na 325ce pokud například sedím v 810.002/810.040 nebo v "nové" 810-6??, kterou zde od nového roku přidělili z Prahy. Tou jsme byl opravdu velice mile překvapen, když jsem s ní jel poprvé. Žádné tvrdé nárazy ani pískání, motor byl slyšet jen minimálně, nic nerezonovalo a navíc hluk při brždění nebyl takové intenzity, že jsem nemusel přerušit konverzaci. To samé je to s Btax/BDtax. Je to kus od kusu. Pokud by se za drobný peníz rekonstruovaly 810ky, kde jsou regionovy příliš kapacitní, tak jsem pro.
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
