..: Dráhy chtějí snížit hlučnost Regionov :..

Regionova na Bechyňce, foto: Roman Mayer Šumperk — Strojvedoucí i cestující již delší dobu poukazují na vysokou hlučnost v interiéru modernizovaných jednotek řady 814 Regionova, která dosahuje až osmdesáti decibelů. České dráhy se proto po 180 dodaných soupravách rozhodly tento problém řešit a slibují zlepšení v rámci pravidelných oprav. V průběhu technických revizí mají být podlahy nad pohonným agregátem vyměněny a doplněny o celkovou protihlukovou izolaci. Náklady na jedno vozidlo by se měly pohybovat v řádech tisíců korun. Jako komplexnější řešení přichází v úvahu i dosazení nových převodovek, jež by měly odstranit časté problémy s řazením především na kopcovitých tratích. Plánované úpravy by měly hlučnost prvních 88 jednotek dostat přibližně na úroveň právě realizované poslední série regionov, objednané v létě 2010. Po skončení dodávek řady 814 chtějí dráhy ještě dodatečně opravit i zbylé motorové vozy řady 810 dosazením stahovacích oken, nových toalet a pohodlnějších sedaček.

Zdroj: iDnes


Matouš Vinš Poslat mail autorovi | 22.3.2011 (17:00)
Related newsopen/close

More on Vozidla

More from Česká republika (celá)


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
22.03.2011 (21:56)  
To Honza - Když vyjela první 810.001 tak lokálky ještě zarostlé nebyly.
Registered user karel.f  mail  
22.03.2011 (21:40)  
Nějak brzo na to přišli že je to hlučné.
Registered user Honza  mail  
22.03.2011 (21:06)  
240.025: co je s ní?
Registered user Honza  mail  
22.03.2011 (20:34)  
Jaroslav Koller: to je divné, vždyť je to na původním vysokém podvozku. Takový elefant ten je dost odhlučněn od venkovního hluku, ale hluky z kolejnic a podvozku se výrazně přenášejí do vnitř vozu, což třeba u takové 843 je to přesně naopak.
22.03.2011 (20:24)  
Regionovami jezdím 1-2x denně. Ale častokrát se mi stává, že daleko větší hluk je v nízkopodlažní části. Nepomohla ani hudba do uší. A o tom bohužel v tom článku není ani čárka, ale snad někoho napadne odhlučnit i nízkopodlažní část.
Registered user Honza  mail  
22.03.2011 (20:17)  
Jestli do těch šukafónů budou dávat sedačky jako do RN, nebo elefantu, tak to jsou už asi pohodlnější ty původní.

A dávat tam stahovací okna je nesmysl z jediného důvodu a to, že lokálky jsou tak zarostlé, že jízda s takovým otevřeným oknem by byla zdraví nebezpečná. Myslím si, že to byl taky ten důvod proč se o proti prototypu rozhodlo dávat vyklápěcí okna.
Registered user Honza  mail  
22.03.2011 (20:14)  
EC 102 Polonia: na co byste chtěl rychlejší motoráky, když na tratích na které jsou určené ta osmdesátka je jen s těží?
Registered user PepaN 
22.03.2011 (20:12)  
Mě se líbí, jak je tady hned každej inženýr v oboru kolejových vozidel a zároveň ekonomiky provozu, atd. Každý ví, jak by to mělo být správně, každý ví, jak a kde by to mělo jezdit a každý ví, co ČD dělají zle... Ale kdo tu má patřičné vzdělání a informovanost a kdo je jen snílek nebo chytrák? To se tu už bohužel nezjistí :-D
22.03.2011 (20:03)  
TTtrain: nj, enze to by se ta zehlicka zase musela obracet a ono by to pak nestihalo obraty...
22.03.2011 (20:02)  
Kvůli hluku měla být na všech RN od začátku dvojitá podlaha. Ale ČD řekli ne... Opět šetříme na správných místech...

...o tom, že v takovém rozsahu a počtu neměly ty rekonstrukce smysl se nemusíme přít...
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko