..: České dráhy objednaly posledních 8 jednotek CityElefant :..

ČD 971.061 v schématu Najbrt, Lipník nad Bečvou, foto: Dennis Hübsch Praha — Přesně dle očekávání skončilo další výběrové řízení Českých drah na pořízení nových vozidel. V tendru na dodávku osmi patrových souprav pro Moravskoslezský a Středočeský kraj uspěla ostravská Škoda Vagonka. Ta do jara 2013 dodá po čtyřech kusech CityElefantů do jednotlivých krajů, kde budou obsluhovat tratě Praha – Benešov u Prahy a Ostrava – Mosty u Jablunkova (– Čadca). Celková cena zakázky činí 1,75 miliardy korun a bude z 40 % spolufinancována Evropskou unií z regionálních operačních programů. Celková cena je tak sice vyšší, než byl původní předpoklad, na druhou stranu je pořizovací cena jedné soupravy nižší, než při posledním kontraktu na patnáct jednotek tohoto typu. Celkem by měly České dráhy nakonec vlastnit 83 souprav CityElefant, postupně objednaných ve čtyřech sériích. Součástí tohoto kontraktu budou i sankce za provozní neschopnost strojů – ta je na místě vzhledem k dlouhodobým problémům dopravce udržet větší množství strojů v provozu, což připustil pro iDnes i samotný generální ředitel ČD Petr Žaluda. Výrobce se ohrazuje; dle generálního ředitele Škody Transportation Josefa Bernarda jsou elefanty bezproblémové. „Vezměte si jako příklad poslední sněhovou kalamitu, to nebyla odstavená jediná jednotka,“ brání Bernard vítkovický výrobek.

Zdroj: České dráhy


JiříK. | 25.1.2011 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu ČR Moravskoslezský ČR Středočeský


  1 ... 5 6 7 8 9 ... 12      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel mmv 
25.01.2011 (20:35)  
k dělení soupravy
ad metro
Pražské vozy metra ,Pětivozová souprava je provozně nedělitelnou jednotkou,
ne všechny vozy mají stejnou výstroj, např.některé nemají kompresor, jiné řídící počítač, a je jedno jestli typ M1 nebo 81-71
25.01.2011 (20:09)  
Pravda. Měli by to táhnout koně. U těch by se eletronika určitě nepos*.
"Vždycky za to přece může ta démonická černá krabička. My totiž absolutně netušíme jak funguje a proto je chyba v ní!"
...prostě nejede a může za to TA elektronika, i kdyby to v danou chvíli kola nemělo...
registrovaný uživatel Tonda  mail  
25.01.2011 (20:00)  
Ano, jel jsem tím jenom jednou, ale když to porovnám s hnusy jako Bdt nebo Bt, tak je to luxus.
registrovaný uživatel tarten 
25.01.2011 (19:50)  
honzatvs: No výhoda patrových vozů je ta, že je to maximum kapacity co může železniční vozidlo při dané délce a úrovni komfortu nabídnout.

A můžete uvést nějaký konkrétnější příklad? Já nic úžasného nevidím na tom, když ke 200m nástupišti přijede 160m patrák, co má stejnou kapacitu jako 200m žabotlam. Zato má ale na svou kapacitu menší počet dveří, takže se tam pomaleji nastupuje. Kdyby jezdily kapacitnější 100m ešusové čtyřvozovky, tak bych to chápal, ale nic takového se sestavit nedá.
registrovaný uživatel Mr. T 
25.01.2011 (19:46)  
Honza: V poslední době jsem se několikrát setkal s tím, že netekla voda. WC splachovalo normálně. No a na těch, který mají ještě díru na koleje, tak tam jsem neviděl vodu už hodně dlouho. Jestli to není náhodou nedostatkem zbrojení na příměstských linkách. Na hlaváku se zbrojit nedá, tak nevím kam jezdí ešusy přes den zbrojit.
registrovaný uživatel Mr. T 
25.01.2011 (19:43)  
Vlakové čety plně chápu, proto ta klima musí být nastavená akorát. Ale když jsem se minule bavil s vlakvedoucím, který byl úplně mokrej a lilo z něj, tak vzpomínal na žáby a otevírací okna... Termostat na mezipatře ukazoval 34 st. Cesta do Berouna byla zážitek v takovým vedru. Klima by v dnešní době měla být standartem určitě, ale musís se jednat o spolehlivý stroj. Osobně dávám za pravdu jednomu strojvedoucímu, který mi na téma ešus pouze řekl, že je tam moc elektroniky a proto se to často ser...
registrovaný uživatel Honza  mail  
25.01.2011 (19:38)  
Filip J.: To sice je, ale bývají mimo provoz.
Já WC ve vlaku teda moc nepoužívám, ale u CE jsme použil 3x a 2x z toho netekla voda.
registrovaný uživatel Honza  mail  
25.01.2011 (19:34)  
strojvudceprihoda: ta klimatizace je v létě na onemocnění a mnohdy na po....í!
25.01.2011 (19:22)  
Ani wc v elefantu nenajdu.

No, nepřehánějte.Myslím, že WC je tam více než dost.
registrovaný uživatel aron 
25.01.2011 (19:13)  
A přihlásil se do toho tendru taky někdo jinej, nebo to bylo napsáno Škodovce na tělo? Výběrové řízení se snad podle mě dělá proto, aby se dosáhla nejnižší cena, ale asi se pletu....
  1 ... 5 6 7 8 9 ... 12      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko