Praha — Přesně dle očekávání skončilo další výběrové řízení Českých drah na pořízení nových vozidel. V tendru na dodávku osmi patrových souprav pro Moravskoslezský a Středočeský kraj uspěla ostravská Škoda Vagonka. Ta do jara 2013 dodá po čtyřech kusech CityElefantů do jednotlivých krajů, kde budou obsluhovat tratě Praha – Benešov u Prahy a Ostrava – Mosty u Jablunkova (– Čadca). Celková cena zakázky činí 1,75 miliardy korun a bude z 40 % spolufinancována Evropskou unií z regionálních operačních programů. Celková cena je tak sice vyšší, než byl původní předpoklad, na druhou stranu je pořizovací cena jedné soupravy nižší, než při posledním kontraktu na patnáct jednotek tohoto typu. Celkem by měly České dráhy nakonec vlastnit 83 souprav CityElefant, postupně objednaných ve čtyřech sériích. Součástí tohoto kontraktu budou i sankce za provozní neschopnost strojů – ta je na místě vzhledem k dlouhodobým problémům dopravce udržet větší množství strojů v provozu, což připustil pro iDnes i samotný generální ředitel ČD Petr Žaluda. Výrobce se ohrazuje; dle generálního ředitele Škody Transportation Josefa Bernarda jsou elefanty bezproblémové. „Vezměte si jako příklad poslední sněhovou kalamitu, to nebyla odstavená jediná jednotka,“ brání Bernard vítkovický výrobek.
Zdroj: České dráhy

ad metro
Pražské vozy metra ,Pětivozová souprava je provozně nedělitelnou jednotkou,
ne všechny vozy mají stejnou výstroj, např.některé nemají kompresor, jiné řídící počítač, a je jedno jestli typ M1 nebo 81-71
"Vždycky za to přece může ta démonická černá krabička. My totiž absolutně netušíme jak funguje a proto je chyba v ní!"
...prostě nejede a může za to TA elektronika, i kdyby to v danou chvíli kola nemělo...
A můžete uvést nějaký konkrétnější příklad? Já nic úžasného nevidím na tom, když ke 200m nástupišti přijede 160m patrák, co má stejnou kapacitu jako 200m žabotlam. Zato má ale na svou kapacitu menší počet dveří, takže se tam pomaleji nastupuje. Kdyby jezdily kapacitnější 100m ešusové čtyřvozovky, tak bych to chápal, ale nic takového se sestavit nedá.
Já WC ve vlaku teda moc nepoužívám, ale u CE jsme použil 3x a 2x z toho netekla voda.
No, nepřehánějte.Myslím, že WC je tam více než dost.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.











