..: České dráhy objednaly posledních 8 jednotek CityElefant :..

ČD 971.061 v schématu Najbrt, Lipník nad Bečvou, foto: Dennis Hübsch Praha — Přesně dle očekávání skončilo další výběrové řízení Českých drah na pořízení nových vozidel. V tendru na dodávku osmi patrových souprav pro Moravskoslezský a Středočeský kraj uspěla ostravská Škoda Vagonka. Ta do jara 2013 dodá po čtyřech kusech CityElefantů do jednotlivých krajů, kde budou obsluhovat tratě Praha – Benešov u Prahy a Ostrava – Mosty u Jablunkova (– Čadca). Celková cena zakázky činí 1,75 miliardy korun a bude z 40 % spolufinancována Evropskou unií z regionálních operačních programů. Celková cena je tak sice vyšší, než byl původní předpoklad, na druhou stranu je pořizovací cena jedné soupravy nižší, než při posledním kontraktu na patnáct jednotek tohoto typu. Celkem by měly České dráhy nakonec vlastnit 83 souprav CityElefant, postupně objednaných ve čtyřech sériích. Součástí tohoto kontraktu budou i sankce za provozní neschopnost strojů – ta je na místě vzhledem k dlouhodobým problémům dopravce udržet větší množství strojů v provozu, což připustil pro iDnes i samotný generální ředitel ČD Petr Žaluda. Výrobce se ohrazuje; dle generálního ředitele Škody Transportation Josefa Bernarda jsou elefanty bezproblémové. „Vezměte si jako příklad poslední sněhovou kalamitu, to nebyla odstavená jediná jednotka,“ brání Bernard vítkovický výrobek.

Zdroj: České dráhy


JiříK. | 25.1.2011 (7:00)
Related newsopen/close

More on Vozidla

More from ČR Moravskoslezský ČR Středočeský


  1 ... 6 7 8 9 10 ... 12      Zpráv na stránku:   
25.01.2011 (18:50)  
Ta klimatizace má svoje pro i proti.V létě je to zabiják pro vlakové čety,jsou z nich jsou adepti na astma.
Registered user Honza  mail  
25.01.2011 (18:33)  
Mr. T: když vás má vystupovat víc, musíte se zvednout a jit ke dveřím tak, abyste tam byl první, tak to dělám už dlouho a funguje to :-)
Ta poslední série, už jsme měl mockrát možnost vyzkoušet. Ale nejraději mám, když jede nějaký starší kousek, to je ještě pohodlnější sezení a zářivky už vysvícené, takže ne tak intenzivní, ale zase špatné podvozky, tak to pěkně rachtá a hází.
Registered user Mr. T 
25.01.2011 (18:32)  
Tonda: Každý má svůj názor na věc, ale pokud s tím jezdíte neustále, tak vás přejde humor. Mé zkušenosti jsou negativní hlavně v létě. Když jedu do Berouna, tak většinou jsem nucen projít celou soupravu, abych zjistil který vůz chladí. Často se stává, že je ve voze přes 30 st. protože klimatizace nefunguje. No a v zimě zase nefunguje WC.
Registered user khunas  mail  
25.01.2011 (18:27)  
Proc jsou podle mnohych vas elefanty tak spatny
Registered user Mr. T 
25.01.2011 (18:26)  
Honza: No jasně, pokud zrovna nejsem někde kde nastupuju sám :-))))

Nejvíc mě štvou ty sedačky, když jsem poprvé sednul do 016, když byla nová tak jsem si říkal, že je tam něco divnýho a hned mě napadlo co. No a třetí serie ještě jsem neměl tu čest, tak jsem zvědavej. První cenu co se týká příšernosti sezení má u mě Ariva x Alex, to je něco děsnýho...
Registered user Honza  mail  
25.01.2011 (18:20)  
Tonda: tak pokud jste s tím jel jednou, tak to asi každý kdo vidí něco nového neznámého, tak ho to okouzlí, ale kdybyste s tím musel jezdit denodenně a většinou po tmě, tak byste asi rychle změnil názor.
Registered user Tonda  mail  
25.01.2011 (18:13)  
Já si zase myslím, že z hlediska cestujících jsou Elefanti super vozy. Měl jsem možnost jím jet a nemůžu si je vynachválit.
Registered user Honza  mail  
25.01.2011 (18:04)  
Mr. T : na to je dobrá rada: ještě než to zmáčknete, nebo někdo to zmáčkne, tu pískací blbost zakryjte dlaní ruky. Pomáhá to velice. Musíte ale počkat až to dopíská a pak teprve sundat ruku. Při nastupování zase počkejte venku, než to dopíská a pak teprve nastupte :-)
Registered user Mr. T 
25.01.2011 (17:57)  
Honza: Abych pravdu řekl, tak to taky nechápu, každopádně mě to rve uši taky... Pokaždý když to zmáčknu, tak mě to štve je to asi "Škoda patent..."
Registered user Honza  mail  
25.01.2011 (17:52)  
Mr. T : no jo, ale právě nevidomí zase slyší dobře, tak to nemusí pískat tak, že by to probodlo uši i v tom horním patře, tatož u dveří. A u vloženého vozu to není. Jak potom ten nevidomý pozná, že nastupuje do terminálního a ne vloženého?
  1 ... 6 7 8 9 10 ... 12      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko