..: PKP Intercity: smlouva na pendolina bude v druhé polovině května :..

ETR610 Cisalpin / SBB, InnoTrans 2010, foto: Dennis Hübsch Varšava — Polský osobní železniční dopravce PKP Intercity (PKP IC) hodlá mezi 15. a 31. květnem tohoto roku podepsat smlouvu se společností Alstom na dodávku 20 vysokorychlostních jednotek ETR 610 New Pendolino, o jejichž nákup usiluje už delší dobu. Jak deníku Dziennik Gazeta Prawna řekl nový prezident společnosti, PKP IC v současnosti dokončuje vyjednávání s Evropskou Investiční Bankou (EIB), pomocí které by měl být nákup financován. EIB si však kladla za podmínku poskytnutí úvěru dlouhodobou smlouvu na provozování spojů, na kterých mají být tyto soupravy nasazovány. Prvních 8 souprav by měly PKP IC uvést do provozu již v únoru 2014.

PKP Intercity také zveřejnilo konečnou sumu, kterou budou muset na koupi nových jednotek vynaložit. Pořízení 20 souprav od Alstonu vyjde polského dopravce na 2,48 miliardy zlotých. To podle současného kurzu odpovídá částce 15,3 miliardy korun. Tato cena však obsahuje nejen cenu samotných vlaků (400 milionů eur, resp. 9,77 miliardy korun), ale také 30 milionů eur (733 milionů korun) na vybudování základny s patřičnou infrastrukturou pro jejich údržbu, stejně jako samotnou údržbu na 12 let, v ceně 1,95 euro za kilometr. Jedna souprava tak i s 12letou údržbou a potřebnou investicí do zázemí vyjde na 766 milionů korun.

Zdroj: Rynek Kolejowy


JiříK. | 8.4.2011 (22:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Polsko


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Iwan 
09.04.2011 (17:52)  
Tyhle jednotky jsou urceny pro spojeni Gdynia - Gdańsk - Warszawa - CMK - Kraków / Katowice.
Koridor Gdynia - Warszawa se uz modernizuje. Po modernizaci bude na tomto koridoru na vetsine useku rychlost 200 km/hod. Doba jizdy z Gdańska do Warszawy bude trvat neco malo pres 2 hodiny.

Film z useku Pruszcz Gdański - Tczew: http://www.youtube.com/watch?v=0T-cMKuFvkQ
a z useku Tczew - Szymankowo: http://www.youtube.com/watch?v=Vzq_slPIwJw
fotky:
http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?p=74604323#post74604323


V useku Warszawa - Grodzisk Mazowiecki (~30km) letos bude zahajena modernizace, ktera zvysi rychlost na 160km/h (nyni 120km/h).


Ve stanici Grodzisk Mazowiecki zacina CMK. Koridor ma delku 225 km, na kterem uz vic nez 20 let jezdime rychlosti 160km/h. Doba jizdy Warszawa - Zawiercie (~250km) cini necele 2h.

Film na koridoru CMK v useku Grodzisk Mazowiecki - Psary (odbocka na Kraków):
http://www.youtube.com/watch?v=kxNFoQRlEUM

Tenhle koridor se v soucasnosti modernizuje na rychlosti 200(230)km/h. Cast zarizeni a infrastruktury je uz ted prizpusobena k rychlosti 250km/h. Probiha taky instalace systemu ETCS.
V soucasnosti probihaji cinnosti v useku Olszamowice - Włoszczowa (ve vyse uvedenem filmu od 9:37 do 12:30) - letos bude vymeneno trakcni vedeni, odstraneny urovňove prejezdy(6) a prestaveny inzenyrske stavby.

Zkousky na CMK (rychlost 200, 220km/h):
http://www.youtube.com/watch?v=Xg0H6aWWNYw#t=1m55s
http://www.youtube.com/watch?v=JOUkn7T3Xxg
http://www.youtube.com/watch?v=2L4vVyBOWqA


Usek Psary - Kozłów se bude modernizovat na rychlost 150km/h (ted 120km/h).
Usek Kozłów - Kraków je uz po prestavbe (tezke podminky - jen 110km/h).


CMK konci stanici Zawiercie. Usek od Zawiercia do Katowic umoznuje jizdu Vmax=120km/h (od Będzina do Katowic 90km/h).

Pozdrawiam!
09.04.2011 (17:26)  
Error404: Moje slova. Co se týče jedničky, tak je určitě lepší Ampeer než Pendolína, a Bmpeery II.série by podle všeho měly být taky lepší (ale ještě jsem je nezkoušel).
09.04.2011 (16:46)  
No tak ze by nase IC vlaky boli nedostatocne kvalitne, to teda rozhodne nesuhlasim. Dovolim si povedat ze su dokonca lepsie ako CD Pendolina.
09.04.2011 (11:56)  
namiesto PKP IC by som tam radšej videl napísané ZSSK ale no čo sa dá robiť! :( :( (však naše IC spoje sú fakt ,,špička,,) !!!!!!!!!!! :D
09.04.2011 (11:43)  
karel.f: Bude-li pro Vás následující video dostatečně polské. http://www.youtube.com/watch?v=E7uAWN34pdw
09.04.2011 (9:31)  
R 1463 ÚPA: To ne, ale počkejme si, až uvidíme první jednotku. Třeba bude pro cestující vybavenější, než si umíme představit.
09.04.2011 (9:19)  
http://www.zelpage.cz/zpravy/7965

ta cena není tedy tak úchvatná, když to neklopí..
registrovaný uživatel karel.f  mail  
09.04.2011 (8:32)  
Pěkné od PKP IC jen ještě mít tratě. Sice se hodně v posledí době i na tratích něco dělá ale z Petrovic do Krakova a Katovic by plnou rychlost nevyužila dnes ani Regionova.
registrovaný uživatel Iwan 
09.04.2011 (2:08)  
@Sim: Italská ETR500 nependolinuje taky...
registrovaný uživatel Sim 
08.04.2011 (23:10)  
To je to Pendolino, co nependolinuje?
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko