..: První lokomotiva RegioJetu je otestována a čeká na schválení :..

162.119 RegioJet, Nedakonice, 29. 1. 2011, foto: RegioJet Přerov — První z devíti lokomotiv řady 162 dopravce RegioJet má za sebou úspěšnou technicko–bezpečnostní zkoušku, kterou podstoupila v úterý 1. února 2011 na trati 330. Při zkušební jízdě mezi Přerovem a Nedakonicemi byly ověřeny technické parametry stroje až do rychlosti 150 km/h, čímž peršing 162.119 završil proces své rekonstrukce. Při technických úpravách pro české podmínky byla lokomotiva zbavena úprav, které Škodovka provedla před jejím nástupem do služeb italského dopravce Ferrovie Nord Milano; oproti obdobným strojům ČD však dostala i několik nových prvků. Úternímu testu předcházela ověřovací jízda v sobotu 29. ledna, kterou představitelé Regiojetu hodnotí jako bezproblémovou: „Lokomotiva je v pořádku, všechny základní funkce jsou bez problémů,“ uvedl provozní ředitel dopravce Jan Paroubek.

Samotná technicko-bezpečnostní zkouška ovšem k definitivnímu schválení nestačí. Lokomotiva 162.119 musí podstoupit ještě další testy na Železničním zkušebním okruhu v Cerhenicích, na jejichž základě vydá Drážní úřad stanovisko ke schválení typu pro provoz na veřejné železniční síti v ČR. V těsném závěsu podstoupí stejnou sérii jízd ještě stroj 162.120. Další pak budou následovat v horizontu několika týdnů.

Ještě před letní premiérou žlutých vlaků InterCity mají peršingy Regiojetu najít uplatnění v nákladní dopravě – o využití stejnosměrných elektrických lokomotiv podle společnosti projevilo zájem několik nákladních dopravců. První dvě lokomotivy by tak do pronájmu mohly nastoupit do konce března. Nejmenovaný dodavatel prací bude zatím pokračovat ve zprovozňování zbylých strojů Škoda 99E2, odkoupených od FNM. Průběžně mají být rozpracovány 3 až 4 kusy italské řady E630 s tím, že každý měsíc budou dodány dva hotové stroje řady 162.

162.119 RegioJet, Nedakonice, 29. 1. 2011, foto: RegioJetProbíhající úpravy mají za cíl uvést lokomotivy do stavu schváleného Drážním úřadem. Stanoviště strojvedoucího je tak přesunuto zpět na pravou stranu, odstraněny jsou dílčí úpravy ve strojovně, instalována je v Česku schválená radiostanice i vlakový zabezpečovač MIREL VZ1 a elektronický rychloměr. Zásadní úpravou je zrychlení ze 120 na 140 km/h. Na rozdíl od strojů Českých drah budou žluté peršingy navíc disponovat přemostěním záchranné brzdy a centrálním ovládáním dveří ve vozech. Pro tyto, i některé další zamýšlené úpravy jsou tedy lokomotivy Regiojetu vybaveny UIC zásuvkami. Cena kontraktu na úpravu strojů nebyla zveřejněna; částku 400 milionů korun za pořízení lokomotiv z Itálie, kterou uvedla ČTK, nicméně RegioJet rezolutně odmítl jako nesprávnou.

Schválení lokomotiv pro české tratě je ovšem jenom prvním krokem na cestě k vlastním dálkovým vlakům. Žlutý dopravce zatím nezveřejnil detaily o výrobci objednaných 50 rychlíkových vagonů, ani podrobnosti o pronájmu vozidel, které nasadí v průběhu úvodního přechodného období, než budou nové vozy dodány. Tyto informace si dopravce nechává na pozdější komplexní představení celého produktu spojů Praha – Ostrava – Žilina, v rámci něhož kromě konkrétní podoby vlaků představí také technické zázemí, tarifní podmínky a služby cestujícím.

Zdroj: RegioJet, ŽelPage


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 3.2.2011 (0:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Dopravci Vozidla

Weitere aus Česká republika (celá)


  1 ... 5 6 7 8 9 ... 13      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer tarten 
04.02.2011 (12:04)  
Honza P.:
No, hlavně ať vám to vyjde i s papírama a aspoň některými vozy do toho plánovaného vyjetí. :-)
04.02.2011 (11:59)  
tarten: Tady na zelpage je to v článku dobře - tzn. že slovo "okamžitě" v jiném článku je špatně :-)
strejcekms: Drobný problém... Ty z Třebová nejsou na prodej, ty z Itálie (odpověď na otázku...) na prodej jsou :-)
Registrierter Benutzer strejcekms  mail  
04.02.2011 (11:55)  
Až budu chtít Brejlovce, tak si zajedu do Třebové a mám je i s ND :)

To jsou ty z Itálie? http://www.traconatrading.com/14-prodej.html

Údajně už nejsou k mání..
Registrierter Benutzer tarten 
04.02.2011 (11:52)  
Honza P.: Teď ještě pojede 119 na okruh a pak bude čekat na "papíry".

Zvláštní. Chápu tedy dobře, že "Společnost RegioJet má první schválenou lokomotivu a může být okamžitě využita pro běžný provoz" je chybná inforace?
http://www.financninoviny.cz/zpravodajstvi/doprava/zpravy/regiojet-ma-prvni-schvalenou-lokomotivu-zatim-ji-pronajme/590684
04.02.2011 (11:47)  
Třeba... Chcete koupit Brejlovce? Klikněte zde :-) http://www.railconsult.it/website/eng/usato-categoria-locomotori.html
Přidejde do košíku a zaplaťte :-)
Registrierter Benutzer strejcekms  mail  
04.02.2011 (11:43)  
Jj, já znám jenom Euro-Expres Sonderzuge (nebo tak nějak) ti také mimo jiné pronajímají vozy, ale většinou to nemá klimatizaci, takže spíše na mimořádné vlaky.

Jinak v dnešní době lze pronajmout vlastně vše, od lokomotivy po strojvedoucího : )
04.02.2011 (11:38)  
strejcekms: Jednoduchá odpověď - ano. Vše je možné. Prodej, pronájem. Kromě dopravců jsou i společnossti, které různě vyhledávají a buď samy nakupují nebo zprostředkovávají prodej nebo pronájem. Tady dám jeden příklad, ale to vůbec neznamená, že zrovna s nimi jednáme. http://www.rail-assets.de
Ale třeba zrovna tady jsem jen tak pro zajímavost zkoušel poptat podúrovňový soustruh :-) Dá se sehnat leccos :-)
Registrierter Benutzer strejcekms  mail  
04.02.2011 (11:27)  
Honza P. - tak já se vás tedy zeptám. Je v evropě vůbec nějaký dopravce, co by vám byl ochoten a schopný pronajmout přechodně pár vozů?

Co se dole řešilo, že buď neni nic volného, nebo to netopí na 3000 V. A když už něco je, tak je to nějaká kopřiva bez klimatizace. To se zdá, že pronájem lokomotiv nebo jednotek je snadnější.
04.02.2011 (11:14)  
Tak jsem sem nahlédl po dvou dnech, kdy jsem se tak trochu potuloval po Evropě kvůli vozům a taky byla komisionální prohlídka na další mašinu a k tomu "předpřejímka" téhle 162.119. Můžu jen potvrdit, že drobné nedostatky, na které jsem přišli při zkušebce jsou pryč a mašina je hotová. Na vedle stojící 162.120 se dělají už vcelku kosmetické závěrečné úpravy. Teď ještě pojede 119 na okruh a pak bude čekat na "papíry". Co se týká diskuse k vozům, tak platí to, co jsem napsal v diskusi ve fotogalerii. Budou, vydržte :-)
Po přečtení komentářů jsem zaznamenal vlastně jen jednu konkrétní otázku.
Sim: Dálkové ovládání - Italky ho měly, museli jsme ho sundat, aby mašina šla do souladu se schváleným typem. Jestli budeme dělat do budoucna.... Zatím není potřeba, ale v úvahách se to objevuje. Bylo by to ale asi jen v souvislosti s nějakou další změnou elektroniky na mašině. Ono se už delší dobu uvažuje v ČR i na Slovensku o rekonstrukci celé řídící elektroniky, proběhlo už i několik pokusů o nějakou změnu. Měla by to vždycky být jen otázka toho, jestli a jaký je konkrétní problém a co tou rekonstrukcí získám.
V současné době patří peršingy k tomu nejspolehlivějšímu, co tady po kolejích jezdí, tak je možná lepší do toho moc "nevrtat". Pokud ale např.... přestane výroba některých náhradních dílů, začnou nějaké systematické poruchy dané životností něčeho, vznikne potřeba např. z důvodu nákupu řídících vozů nebo prostě něco, co vás donutí to řešit, tak pak se to bude řešit. A podobně to asi bude řešit u nás. Teď ta potřeba není a není žádný provozní ani ekonomický důvod to tam dávat, takže zatím dálkové ovládání ani jiná reko elektroniky nebude.
V zásadě jsme teď udělali jen to, co bylo nutné pro provoz tady v ČR a SR a co vyžadují současné TSI. Dokud nejsou na naší straně nějaké příjmy a do projektu se peníze jen sypou, tak si nemůžeme moc vyskakovat. Jestli to bude všechno dobře fungovat, tak v příštím Hčku uděláme na těch mašinách asi i něco dalšího. Ale zase - bude to o zvýšení provozní spolehlivosti a zlepšení nějakých vlastností. Ta investice, kterou do toho vložíte, se musí někde projevit a vrátit....
04.02.2011 (10:24)  
Oba obrázky jsou hezké a těším se, až můj foaparát bude mít možnost lokomotivu vyfotit na širé trati.
  1 ... 5 6 7 8 9 ... 13      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko