Praha — Konec příštího roka by měl být také koncem režijních jízdenek v jejich dnešní podobě. Vyplývá to z návrhu ministerstva financí, které chce od ledna 2013 výrazně zjednodušit výběr přímých daní, kromě jiného také odstraněním části stávajících výjimek. Plán daňové reformy, již se má vláda zabývat v létě, upouští od konceptu superhrubé mzdy a místo ní zavádí systém jediného sloučeného odvodu ve výši 32 % hrubého měsíčního platu, zahrnujícího daň z příjmu, sociální a zdravotní pojištění. Ministr financí Miroslav Kalousek si od tohoto kroku slibuje snížení celkového odvodového zatížení zaměstnanců, má ale přinést také zjednodušení výběru daní pomocí eliminace některých zvýhodnění. „Parciální benefity jsou diskriminační pro ty, kteří je nemají. Jakákoli výjimka pro jednu skupinu znamená nevýhodu pro ostatní,“ cituje deník iDNES ministra financí. Místo nedaněných režijních výhod, stravenek a přibližně dvacítky dalších benefitů naopak zaměstnanci budou mít nárok na uplatnění slevy na dani ve formě paušálu. Zjednodušeně řečeno jim tedy o hodnotu výhod bude navýšena čistá mzda. V případě schválení bude tato změna zejména pro České dráhy znamenat nutnost přesného vyčíslení reálné hodnoty „režijky“, z niž následně zaměstnanec zaplatí 17,5% DPH.
Zdroj: iDNES

Ovšem oněch 9000 zaměstnanců živé dopravní cesty přecházejících v létě pod SŽDC (výpravčí, popř. signalisté hradláři atd.) má o režijky údajně přijít úplně + nárok zanikne i stávajícím zaměstnancům SŽDC.
Nicmene jednu podstatnou k autorovi - tech 32% podle myho ma byt jenom dan+socialni, ne? Nebo zdravotni je v tom taky? EDIT - asi jo, asi mas pravdu
TTrain - no, hlavne to neni nic jineho, nez danovy unik. Jakkoliv teda legalni. Zajimave, ze svarcsystem se povazuje za spatnej, ale stravenkosystem je vlastne krasnej. Pritom v obou pripadech je efekt naprosto stejny...
A odpočty hypoték, řekněte mi jak se má pak mladý člověk odstěhovat od rodičů a žít sám? Úroky od bank na hypotéku už sou tak dost vysoké, teď seberou možnost odpočtu, dále benefity, na čemž zaměstnanec prodělá takže další peníze do mínusu i když budou nějaké "kompenzace" ve výší 250 kč měsíčně, to je spíše výsměch. 250 kč nenahradí člověku ani měsíční vyhody ze stravenek.
Tedy zaměstnanec může přijít reálně až o 30000Kč čistého příjmu ročně (nepočítám faktické zrušení režijek).
Zrušení daňového odpočtu na úroky z hypoték, za to je na frontě kulka, za to je kulka pane Kalousku!
TOTO JE OPRAVDU JIŽ NA VÍC NEŽ JEN GENERÁLNÍ STÁVKU!
Z hlediska zaměstnavatele, je přeci benefit marketingový tah na zaměstnance (současné i budoucí), které se snaží přilákat, udržet nebo motivovat, tím pádem se nějaký ten benefit v závislosti na druhu a stavu firmy rozhodně vyplatí.
Co se týče režijních a dalších výhod na železnici, tak jsem to doposud bral jako přilepšení k té almužně, kterou někdy zaměstnanci dostávají a jako kompenzaci za léta nočních, přesčasů a buzerace v pracovním prostředí, které zrovna čistotou, komfortem a náplní práce neodpovídá běžnému zaměstnání. Mezi tyto benefity nepatří jen výhodné jízdné, ale také kondiční pobyty v lázních po 25 letech u podniku.
Je tedy na ČD (obecně na firmách okolo železnice), zda se jim v jejich personální politice vyplatí poskytovat benefity, protože je spousta lidí, pro které by jejich ztráta byla poslední kapkou v číši jejich trpělivosti. Ale jsou i lidé, kteří budou rádi i za takovéto zaměstnání bez benefitů.
V.
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.











