..: Reforma daní pro rok 2013: režijky nahradí paušál :..

ONJ, zaměstnanec ČD, foto: Honza Beránek / JTBPraha — Konec příštího roka by měl být také koncem režijních jízdenek v jejich dnešní podobě. Vyplývá to z návrhu ministerstva financí, které chce od ledna 2013 výrazně zjednodušit výběr přímých daní, kromě jiného také odstraněním části stávajících výjimek. Plán daňové reformy, již se má vláda zabývat v létě, upouští od konceptu superhrubé mzdy a místo ní zavádí systém jediného sloučeného odvodu ve výši 32 % hrubého měsíčního platu, zahrnujícího daň z příjmu, sociální a zdravotní pojištění. Ministr financí Miroslav Kalousek si od tohoto kroku slibuje snížení celkového odvodového zatížení zaměstnanců, má ale přinést také zjednodušení výběru daní pomocí eliminace některých zvýhodnění. „Parciální benefity jsou diskriminační pro ty, kteří je nemají. Jakákoli výjimka pro jednu skupinu znamená nevýhodu pro ostatní,“ cituje deník iDNES ministra financí. Místo nedaněných režijních výhod, stravenek a přibližně dvacítky dalších benefitů naopak zaměstnanci budou mít nárok na uplatnění slevy na dani ve formě paušálu. Zjednodušeně řečeno jim tedy o hodnotu výhod bude navýšena čistá mzda. V případě schválení bude tato změna zejména pro České dráhy znamenat nutnost přesného vyčíslení reálné hodnoty „režijky“, z niž následně zaměstnanec zaplatí 17,5% DPH.

Zdroj: iDNES


Juraj Kováč Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru | 21.3.2011 (7:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Legislativa

Weitere aus Česká republika (celá)


  1 ... 6 7 8 9 10      Zpráv na stránku:   
21.03.2011 (11:16)  
ythomas_ct: O danění se jedná pouze u zaměstnanců ČD, kteří zůstanou u ČD (strojvedoucí, pokladní, průvodčí). Těm zůstane zdaněná režijka.
Ovšem oněch 9000 zaměstnanců živé dopravní cesty přecházejících v létě pod SŽDC (výpravčí, popř. signalisté hradláři atd.) má o režijky údajně přijít úplně + nárok zanikne i stávajícím zaměstnancům SŽDC.
21.03.2011 (11:15)  
M: podle Kalouskovy tiskovky je v tom i zdravotní
21.03.2011 (11:05)  
Dejte zaměstnancům místo stravenek ekvivalent ve výplatě a bude to - rok co rok nadávám na to, proč musím řešit jestli mi v téhle hospodě vezmou stravenku a v tý vedle ne.
Registrierter Benutzer M 
21.03.2011 (11:01)  
Mikes a spol - usetri se tim mozna spousta penez, ale mozna tak setina/tisicina toho, o cem je rec v clanku. Takze je to zhruba tak, ze misto vypousteni prehrady klasickym zpusobem, ji budes chtit vysusit namacenim houbicky a vymacknutim vody na brehu (ktera stejne stece zpatky). Nicmene je mi jasny, jednoducha populisticka reseni jsou k kurzu a tupy clovek nejlepe reaguje na hlavni "myslenku", aniz by musel resit, co se za ni vlastne skryva...

Nicmene jednu podstatnou k autorovi - tech 32% podle myho ma byt jenom dan+socialni, ne? Nebo zdravotni je v tom taky? EDIT - asi jo, asi mas pravdu

TTrain - no, hlavne to neni nic jineho, nez danovy unik. Jakkoliv teda legalni. Zajimave, ze svarcsystem se povazuje za spatnej, ale stravenkosystem je vlastne krasnej. Pritom v obou pripadech je efekt naprosto stejny...
Registrierter Benutzer TTtrain  mail  
21.03.2011 (10:53)  
Zaměstnavatel rád poskytne "benefit", když si jej pak může odečíst z daní. To je jako by benefit poskytl stát. A proč by to stát dělal? Že se to opět nebude zamlouvat soudruhům odborářům, to je pouze známka toho, že se jedná o krok správným směrem. Podle mého je normální podepsat se zaměstnavatelem takovou smlouvu, která mi zajistí, že si budu moci koupit, co potřebuji. Nějaké žebračenky ve formě stravenek, jízdenek a bůhvíjakých náhražek za mzdu bych považoval za urážku.
Registrierter Benutzer Mikeš  mail  
21.03.2011 (10:30)  
A proč si nevezmou výhody páni poslanci? Ať taky škrtaj u sebe. Pořád jenom berou normálním lidem kteří jsou celé dny v práci aby se uživili. A proč ardumentujou tím že jsou zaměstnanecké výhody diskriminační? Myslím že v mnoha podnících má zaměstnanec výhody v tom čím se podnik zabývá. A o stravenkách radši nebudu mluvit. Kyby si prostě každej poslanec škrtl jízdné zadarmo, služební auta s řidičem, diety a další výhody ušetřilo by se taky dost peněz.

A odpočty hypoték, řekněte mi jak se má pak mladý člověk odstěhovat od rodičů a žít sám? Úroky od bank na hypotéku už sou tak dost vysoké, teď seberou možnost odpočtu, dále benefity, na čemž zaměstnanec prodělá takže další peníze do mínusu i když budou nějaké "kompenzace" ve výší 250 kč měsíčně, to je spíše výsměch. 250 kč nenahradí člověku ani měsíční vyhody ze stravenek.
Registrierter Benutzer Rail-2005  mail  
21.03.2011 (9:56)  
Jenže výdajový paušál ve výši 3000 Kč na rok, jak je Kalousek prezentoval včera v otázkách Václava Moravce je úplná tragédie. Režijky jsou jedna věc, navíc něco takového má pouze úzká skupina obyvatelstva. Co je horší, že se zruší stravenky. Díky nim zaměstnanec dostává každý rok až 45 (maximální daňově odpočitatelný náklad zaměstnavatele) *20 (průměrný počet pracovních dní) *11 (praovních měsíců) = 9900 Kč čistého navíc. To samé s příspěvky na penzijní připojištění až 1000*12 = 12000Kč za rok. Pro životní kapitálové pojištění to samé, tedy dalších až 12000Kč za rok.

Tedy zaměstnanec může přijít reálně až o 30000Kč čistého příjmu ročně (nepočítám faktické zrušení režijek).

Zrušení daňového odpočtu na úroky z hypoték, za to je na frontě kulka, za to je kulka pane Kalousku!

TOTO JE OPRAVDU JIŽ NA VÍC NEŽ JEN GENERÁLNÍ STÁVKU!
Registrierter Benutzer Rota  mail  
21.03.2011 (9:50)  
Hm, pěkné, ale už si málokdo uvědomuje, že tady jsou i lidé, kteří používají služební traťové jízdenky, a díky těmhle, co jsou nahoře bude opět pozastavené jejich používání, čímž se těmto lidem absolutně nevyplatí dojíždění, protože cesta je vyjde prakticky na víc, než si mnohdy vydělají.
Registrierter Benutzer VencaM 
21.03.2011 (9:04)  
Někdy jsem z toho celkem jelen, ale pokud jsem tohle pochopil správně, tak se pan K. nesnaží zrušit a zadupat do země benefity přímo. Pouze zruší výhody pro zaměstnavatele. Takže zaměstnavatel může dále poskytovat stejné benefity, akorát tím nic nevydělá. Pouze to, že bude své zaměstnance motivovat (je jedno k čemu). Což je vlastně základní úloha benefitu pro zaměstnance.

Z hlediska zaměstnavatele, je přeci benefit marketingový tah na zaměstnance (současné i budoucí), které se snaží přilákat, udržet nebo motivovat, tím pádem se nějaký ten benefit v závislosti na druhu a stavu firmy rozhodně vyplatí.
Co se týče režijních a dalších výhod na železnici, tak jsem to doposud bral jako přilepšení k té almužně, kterou někdy zaměstnanci dostávají a jako kompenzaci za léta nočních, přesčasů a buzerace v pracovním prostředí, které zrovna čistotou, komfortem a náplní práce neodpovídá běžnému zaměstnání. Mezi tyto benefity nepatří jen výhodné jízdné, ale také kondiční pobyty v lázních po 25 letech u podniku.
Je tedy na ČD (obecně na firmách okolo železnice), zda se jim v jejich personální politice vyplatí poskytovat benefity, protože je spousta lidí, pro které by jejich ztráta byla poslední kapkou v číši jejich trpělivosti. Ale jsou i lidé, kteří budou rádi i za takovéto zaměstnání bez benefitů.
V.
21.03.2011 (8:52)  
No, pokud to chápu dobře, tak nejde o rušení "režijek", nýbrž o jejich zdanění. (Podobný "problém" tu byl ostatně nedávno a byl kolem toho obrovský humbuk ze strany odborů.) Takže bych to zase tak tragicky neviděl - pokud by ČD vyčíslily hodnotu režijky 22.000,- Kč za rok (což je - pokud se nepletu cena IN100), dělá nám 17,5 % částku 3.850,- Kč. A mít roční síťovou jízdenku za necelé 4.000,- považuji za velmi slušný zaměstnanecký benefit. A pokud někdo ze zaměstnanců ČD tuto sumu do cestování investovat nechce a v rámci plnění pracovních povinností se vlakem přepravovat musí, určitě může existovat praxe rozšířená ve všech ostatních firmách, a to cestovní příkazy...
  1 ... 6 7 8 9 10      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko