..: Vývoj jednotky Škoda 7Ev běží – zachytili jsme přepravu skříně :..

Skříň čelního vozu nové jednotky od Škody, foto: Aleš Petrovský Plzeň — Škoda Transportation pokračuje s pracemi na nové elektrické jednotce tovarního označení 7Ev. Zatímco redaktoři portálu Technet poskytli fotografie řídícího pultu, části podvozku a elektrovýzbroje, tak redaktorovi magazínu ŽelPage se podařilo zachytit další celek během přepravy mezi závody. V neděli 1. května ve stanici Plzeň hlavní nádraží byl odstaven nákladní vlak, který přepravoval skříň čelního vozu nové jednotky. Škoda Transportation přepravu potvrzuje. Zatímco první kus podstupuje statické pevnostní zkoušky ve Výzkumném ústavu kolejových vozidel (VÚKV) v Cerhenicích, na druhé provádí společnost MOVO povrchovou úpravu. „Poté bude probíhat montáž, na podzim pak začne oživování a zkoušky,“ prozrazuje nabitý program projektu Roman Binder.

Skříň čelního vozu nové jednotky od Škody, foto: Aleš PetrovskýSkříň čelního vozu nové jednotky od Škody, foto: Aleš Petrovský

Připomeňme, že České dráhy objednaly devatenáct jednopodlažních jednotek Škoda 7Ev ve dvouvozovém a třívozovém provedení. Po dodání mají být nasazeny prvotně v Ústeckém, Pardubickém a Královéhradeckém, Olomouckém a Jihočeském kraji. Dodávány by měly být od druhé poloviny roku 2012 do konce roku 2014. Škoda Transportation společně s Českými dráhami vyhlásily soutěž Pojmenujte nový vlak, ve ktré jste mohli do 30. dubna zasílat vaše nápady.

Zdroj: Škoda Transportation, ŽelPage

Aleš Petrovský | 13.5.2011 (11:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
14.05.2011 (18:24)  
JiříK: 675 se nakonec bude dělat? Jsem byl přesvědčen, že ten projekt už je mrtvý. Kdy byl oživen?
14.05.2011 (16:47)  
SYN - Vagonka by měla pokud si dobře pamatuju dodat tyto počty vozidel:

10ks 471
5ks 671
4ks 951
Tipuju, že letos vyjede i alespoň jeden kus 675, pokud má podstoupit všechny testy, aby stihli dodat obě soupravy. 675 je šestivozová, takže se dá počítat za 2 soupravy.

Suma sumárum to máme 21 ks třívozových souprav ročně. K tomu by letos ještě měl vyjet prototyp 7Ev.
14.05.2011 (12:23)  
Ad Joska Holibajda: Ty sdílené podvozky jsem tipoval podle fotek.
Na použití Jakobsových podvozků je ta skříň už jenom podle té fotky moc dlouhá. Když se pak podíváte na stránky výrobce (viz odkaz níže), tak veškeré pochybnosti o uspořádání pojezdu "JéPéJéčka" padnou; každý vůz bude mít jeden trakční a jeden běžný podvozek. A k rozpojitelnosti jednotky - lze se celkem oprávněně domnívat, že jednotlivé vozy budou spojeny centrálním semipermanentním spřáhlem; na rozdíl od MěstoSlonů však už asi nejspíš (konečně) nebudou mít mezi vozy pouze pryžové návalky. Ještě ten slíbený odkaz:
http://www.skoda.cz/cs/produkty/elektricke-jednotky/jednopodlazni-elektricka-jednotka/
dopisovatel nebo člen ŽP Martin Grill  mail  
14.05.2011 (11:24)  
Joska: V pravé části totiž chybí čelo, které už drahnou dobu není vyráběno ze stejného materiálu, jako zbytek skříně. Jakmile bude laminát nalepen, uvidíte, že se tam ten podvozek krásně vejde...
14.05.2011 (7:48)  
Ty sdílené podvozky jsem tipoval podle fotek. Prostě se mi zdálo, že v pravé části skříně je vysokopodlažní část tak krátká, že se pod ní celý podvozek nevejde.
registrovaný uživatel tarten 
14.05.2011 (1:32)  
AUTOR:
Super úlovek!! :-)
registrovaný uživatel tarten 
14.05.2011 (1:30)  
SYN: nevím jak moc rychleji ale o trochu jistě jo

Pokud by někdo objednal sérii navíc, dostatečně velkou aby se vyplatilo postavit pro ni novou výrobní halu, tak není problém výrobní tempo zdvojnásobit. Ale nikdo zatím platit dvakrát rychleji nechtěl...
registrovaný uživatel SYN 
14.05.2011 (0:41)  
honzatvs: Jojo, jak pravím, ty předchozí malůvky ukazovaly dvou- či třídílnou jednotku na Jacobsech, ale ty současné ukazují každý vůz jednotky na dvou samostatných (otočných dvounápravových) podvozcích...
Čili rozpojitelnost relativně jednoduchá, asi tak na úrovni Slona.

joki: celkem nepochybuju že Škoda by Slony dokázala dodávat i rychleji (nevím jak moc rychleji ale o trochu jistě jo), ale jde jako vždy o peníze - při ceně čtvrt miliardy za kus, kolik myslíte že jich ČD můžou objednat (a tedy i zaplatit) za jeden rok? Žeby dvacet či třicet??
registrovaný uživatel tarten 
13.05.2011 (23:39)  
joki: aby to vydalo na počet žabáků a tornád by se to muselo vyrábět do roku 2050

Tak to byla teda střelba hooodně od boku. :-)
O výrobním tempu máte asi představu dost mlhavou. Je totiž dost podobné. Ešusů je už dnes zprovozněno víc, než kdy bylo 451 a 452 dohromady. Takže co do počtu jednotek by nebyla žádná škoda, kdyby "generační" předěl přišel už po druhé třicetikusové sérii. Nebo aspoň po třetí patnáctikusové. Až bude příští rok (2012, ne 2050) dokončena čtvrtá série, bude jich víc než 451, 452 a 560 dohromady...
451: 51 ks
452: 11 ks
560: 17 ks
471: 30 + 30 + 15 + 8 = 83 ks
(A to nepočítám ještě 10 pro Slovensko, také "slovenské" půlpušky a také ty pro Litvu a pro Ukrajinu.)

Podtrženo sečteno, nějak se nám ti sloni v první generaci přemnožili...
13.05.2011 (23:12)  
Jen by mě ještě zajímalo, budou tyhle jednotky rozdělitelné

Pokud jsem správně četl, dělitelnost byla jedna z podmínek VŘ. Také byla stejně jako 150 cm dveře kritizována jako účelová...
Společné podvozky to tedy dle všech informací nemá, i když původní zveřejňované varianty tak řešeny byly.
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko