Plzeň — Škoda Transportation pokračuje s pracemi na nové elektrické jednotce tovarního označení 7Ev. Zatímco redaktoři portálu Technet poskytli fotografie řídícího pultu, části podvozku a elektrovýzbroje, tak redaktorovi magazínu ŽelPage se podařilo zachytit další celek během přepravy mezi závody. V neděli 1. května ve stanici Plzeň hlavní nádraží byl odstaven nákladní vlak, který přepravoval skříň čelního vozu nové jednotky. Škoda Transportation přepravu potvrzuje. Zatímco první kus podstupuje statické pevnostní zkoušky ve Výzkumném ústavu kolejových vozidel (VÚKV) v Cerhenicích, na druhé provádí společnost MOVO povrchovou úpravu. „Poté bude probíhat montáž, na podzim pak začne oživování a zkoušky,“ prozrazuje nabitý program projektu Roman Binder.
Připomeňme, že České dráhy objednaly devatenáct jednopodlažních jednotek Škoda 7Ev ve dvouvozovém a třívozovém provedení. Po dodání mají být nasazeny prvotně v Ústeckém, Pardubickém a Královéhradeckém, Olomouckém a Jihočeském kraji. Dodávány by měly být od druhé poloviny roku 2012 do konce roku 2014. Škoda Transportation společně s Českými dráhami vyhlásily soutěž Pojmenujte nový vlak, ve ktré jste mohli do 30. dubna zasílat vaše nápady.
Zdroj: Škoda Transportation, ŽelPage
10ks 471
5ks 671
4ks 951
Tipuju, že letos vyjede i alespoň jeden kus 675, pokud má podstoupit všechny testy, aby stihli dodat obě soupravy. 675 je šestivozová, takže se dá počítat za 2 soupravy.
Suma sumárum to máme 21 ks třívozových souprav ročně. K tomu by letos ještě měl vyjet prototyp 7Ev.
Na použití Jakobsových podvozků je ta skříň už jenom podle té fotky moc dlouhá. Když se pak podíváte na stránky výrobce (viz odkaz níže), tak veškeré pochybnosti o uspořádání pojezdu "JéPéJéčka" padnou; každý vůz bude mít jeden trakční a jeden běžný podvozek. A k rozpojitelnosti jednotky - lze se celkem oprávněně domnívat, že jednotlivé vozy budou spojeny centrálním semipermanentním spřáhlem; na rozdíl od MěstoSlonů však už asi nejspíš (konečně) nebudou mít mezi vozy pouze pryžové návalky. Ještě ten slíbený odkaz:
http://www.skoda.cz/cs/produkty/elektricke-jednotky/jednopodlazni-elektricka-jednotka/
Super úlovek!! :-)
Pokud by někdo objednal sérii navíc, dostatečně velkou aby se vyplatilo postavit pro ni novou výrobní halu, tak není problém výrobní tempo zdvojnásobit. Ale nikdo zatím platit dvakrát rychleji nechtěl...
Čili rozpojitelnost relativně jednoduchá, asi tak na úrovni Slona.
joki: celkem nepochybuju že Škoda by Slony dokázala dodávat i rychleji (nevím jak moc rychleji ale o trochu jistě jo), ale jde jako vždy o peníze - při ceně čtvrt miliardy za kus, kolik myslíte že jich ČD můžou objednat (a tedy i zaplatit) za jeden rok? Žeby dvacet či třicet??
Tak to byla teda střelba hooodně od boku. :-)
O výrobním tempu máte asi představu dost mlhavou. Je totiž dost podobné. Ešusů je už dnes zprovozněno víc, než kdy bylo 451 a 452 dohromady. Takže co do počtu jednotek by nebyla žádná škoda, kdyby "generační" předěl přišel už po druhé třicetikusové sérii. Nebo aspoň po třetí patnáctikusové. Až bude příští rok (2012, ne 2050) dokončena čtvrtá série, bude jich víc než 451, 452 a 560 dohromady...
451: 51 ks
452: 11 ks
560: 17 ks
471: 30 + 30 + 15 + 8 = 83 ks
(A to nepočítám ještě 10 pro Slovensko, také "slovenské" půlpušky a také ty pro Litvu a pro Ukrajinu.)
Podtrženo sečteno, nějak se nám ti sloni v první generaci přemnožili...
Pokud jsem správně četl, dělitelnost byla jedna z podmínek VŘ. Také byla stejně jako 150 cm dveře kritizována jako účelová...
Společné podvozky to tedy dle všech informací nemá, i když původní zveřejňované varianty tak řešeny byly.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.













