..: Chrudimsko: obce odsouhlasily změny v dopravě :..

železniční stanice Skuteč 27.11.2010, foto: Matouš Danielka Skuteč — V pondělí 2. května proběhlo jednání na radnici ve Skutči mezi starosty okresu Chrudim a krajem. Hlavní položkou programu byla optimalizace veřejné hromadné dopravy, zejména neobjednání osobních vlaků na trati 261 v pracovní dny v úseku mezi Žďárcem u Skutče a Pustou Kamenicí společně s jejich nahrazením autobusy. Na tom se zástupci kraje s představiteli zasažených obcí shodli. V létě roku 2010 provedená racionalizace trati, do níž Správa železniční dopravní cesty investovala nemalé peníze, tak působí trochu nekoncepčně. Pardubický kraj však ušetří až šest milionů korun za vyrovnávání prokazatelné ztráty dopravci České dráhy. Společnost OREDO, která v Královéhradeckém a Pardubickém krají působí jako organizátor regionální dopravy - tedy veřejné silniční a drážní dopravy na objednávku krajů, již představila rámcový návrh návaznosti nově zavedených autobusových linek na železniční spoje, ze kterého vyplývá celkové zlepšení dopravní obsluhy dotčeného území.

V současné době je v jízdním řádu na úsek Žďárec u Skutče – Pustá Kamenice zavedeno deset párů osobních vlaků ve všední dny a osm páru o víkendu. Pardubický kraj se z důvodu úspor rozhodl nahradit většinu vlaků autobusy. Na trati tak zůstanou pouze spěšné turistické vlaky zavedené výhradně o víkendech. Od příštího roku budou moci cestující využívat tři nové autobusové linky. První z nich spojí Žďárec u Skutče a Pustou Kamenici, druhá pojede v trase mezi Skutčí, Prosečí a Borovou a třetí zajistí spojení Borové, Krouny a Hlinska. Dojde k celkovému zrychlení a zlepšení spojení, autobusy budou v Pusté Kamenici navazovat na vlakové spoje ze Svitav a napojí centra Skutče a Chrástu na rychlé vlaky na trati 238 z Žďárce u Skutče do Pardubic. Od nového grafikonu by zároveň měla poběhnout integrace tarifu v Pardubickém kraji, což umožní cestování s více dopravci na jednu jízdenku. Jediná obec, které změna zhorší dopravní obslužnost je Čachnov. Vlaky ji ovšem nemohou obsloužit z toho důvodu, že by pak nestíhaly přípoje ve Svitavách.

OREDO již návrhy nových jízdních řádů představil zástupcům obcí. Ti s návrhem vesměs souhlasí, ale požadují čas na připomínkování a drobné úpravy. „Jsem velmi rád, že jsme si dnes ve Skutči odsouhlasili koncepci optimalizace veřejné dopravy, což nám otevřelo prostor pro další práci na tomto projektu,“ komentoval při odchodu výsledek jednání spokojený náměstek hejtmana Pardubického kraje.

Zdroj: Pardubický kraj, ŽelPage


Matouš Vinš Poslat mail autorovi | 3.5.2011 (7:00)
Related newsopen/close

More on Jízdní řád

More from ČR Pardubický


  1 2 3 4 5 ... 11      Zpráv na stránku:   
05.05.2011 (14:04)  
doomlukas:
Kdyby trať najednou nebyla, ten region by o ni byl chudší, chyběla by tam a busy by ji plně nenahradily.
Stále jste mi obecně nevysvětlil, proč.
Komu, kromě nádražáků a šotoušů by ta trať ještě chyběla.

Žalostný stav autobusové dopravy v ČR je třeba soustavně zlepšovat, nikoliv se spoléhat na vlak jako na spásu. Republika je rozkradená, a tak je třeba nejprve zajistit dostatečně železniční spojení středních a větších měst v hodinovém taktu (podle místních podmínek třeba i častěji, viz Pce - HK).
05.05.2011 (14:00)  
Ale když se na části tratě zastaví doprava, tak to bude znamenat postupný konec celé tratě
Proč? Dostatečně aktivní muzejní spolek si takovou trať může "vyřvat" a na svou činnost si přivydělávat třeba přepravou dřeva z Čachnova.

obzvlášť když na trati bylo vybudováno nové zabezpečovací zařízení za nemálo peněz...
Tak tady nesmím ani naznačovat, ale kdo se o dění v branži trochu zajímá, tomu je vše jasné...
05.05.2011 (13:57)  
doomlukas:
Jak by při zastavení dopravy na části tratě 261 mělo vlastně vypadat spojení Poličky a třeba Borové s Pardubicemi? Přes Svitavy?
Moje představa je autobus, který vymete vesnice, a pak bez zbytečného zdržení pošupajdí na nějakou zastávku/stanici rychlíkového významu na trati 238 (tedy tam, kde má tak jako tak smysl stavět páteřním vlakem). Tam pokud možno (ve výhledu určitě) přestup hrana-hrana a pak co nejrychleji vlakem do Chrudimi a (ve výhledu po Medlešické spojce) do Pardubic.

Vzhledem k tématu vaší diplomky předpokládám, že jste, anebo brzy budete, dopravní inženýr. Pak byste měl přemoci (nikoliv pohřbít) šotouše v sobě a dívat se na veřejnou dopravu komplexně. Z Poličky do Pardubic by přes Svitavy nejel snad ani důchodce s režijkou, těšící se dobrému zdraví...
05.05.2011 (13:52)  
doomlukas - Jenže ty možností zlepšení vyhodnotilo Oredo/kraj jako neperspektivní a drahé. Potom je lepší opravdu dát ty ušetřené peníze jinam. třeba na zahuštění dopravy Polička-Svitavy, nebo Svitavy-Česká Třebová a lokálku mezi luhy a háji poslat neobsluhovat.
05.05.2011 (13:51)  
18. 5. bude v Letohradě další jednání s OREDEM, kterého bych se rád zúčastnil, ale nevím, jestli jako obyčejný smrtelník tam budu mít přístup...
V našem bordelu platí: Drzé čelo lepší než poplužní dvůr.
Jen bych poprosil, pokud se tam dostanete, o respektování odlišných názorů a věcnou konstruktivní diskusi.
05.05.2011 (12:57)  
Sim: Při takovém uvažování od stolu a bez znalosti místních podmínek by se dala hned zrušit většina regionálních tratí i mnohé celostátní (prakticky všechno, kde jezdí 810, protože se dá nahradit busem...). Podle mě mají i regionální železnice možnost smysluplného využití a třeba právě trať 261 je pro své okolí stále významná. Kdyby trať najednou nebyla, ten region by o ni byl chudší, chyběla by tam a busy by ji plně nenahradily. Nemluvě o nákladní dopravě - udržovat a provozovat trať jen pro ni by se SŽDC moc dlouho asi nechtělo... Ke zvýšení využití veřejné dopravy jako celku by nedošlo, právě spíše naopak. Je třeba hledat možnosti zlepšení, ne krátkozrace rušit.
Registered user Sim 
05.05.2011 (12:31)  
doomlukas > ted to nemyslim jako konkretni rypani, ale jako obecny povzdech ... zeleznicni doprava jako kapacitni pater ano!!! jednoznacne! ... ale ne vsude!

Tam, kde je vlak rychly, primy a je potreba kapacitni prepravy, proti tomu nemam namitek ... ale - od stolu, bez znalosti mistnich podminek - mi to prijde, ze tady neni ani jedna z techto podminek splnena.
05.05.2011 (12:18)  
Michal Drábek:
trať 024: S představiteli Těchonína jsem se o tom bavil poměrně dlouho a podrobně, poznačili si to a říkali, že ty námitky vznesou, nevím, jestli to stačí... 18. 5. bude v Letohradě další jednání s OREDEM, kterého bych se rád zúčastnil, ale nevím, jestli jako obyčejný smrtelník tam budu mít přístup... Jinak v Těchoníně je u nádraží poměrně významný textilní podnik Kümpers, do kterého můžou taky zaměstnanci dojíždět vlakem a prý i dojíždí.

trať 261: Ten závlek do Skutče mi nějak tragický nepřijde, zas taková oklika to není. Pro spojení Skutče a celé přilehlé oblasti s Pardubicemi je nejdůležitější medlešická spojka. Zajíždění do Rosic nad Labem dle mě degraduje toto železniční spojení nejvíce...
Jak by při zastavení dopravy na části tratě 261 mělo vlastně vypadat spojení Poličky a třeba Borové s Pardubicemi? Přes Svitavy? To je dost dlouhé... Nebo nějaká kombinace vlak/bus? To mi přijde zbytečné, když je možné to celé obsloužit vlakem, což si myslím, že je i pro cestující lepší. A stále snad platí zásada, že v integrované dopravě by měla být jako páteřní železniční doprava, což trať 261 v celé své délce splňovat může. Po mírném a nepříliš nákladném zrychlení tratě 261 (a ideálně s novými vozidly, která přinesou zrychlení taky, třeba RS1) a vybudování medlešické spojky by to tak špatné spojení nebylo a bylo by poměrně přímé. Ale když se na části tratě zastaví doprava, tak to bude znamenat postupný konec celé tratě, což by byla velká škoda a promarněná příležitost, obzvlášť když na trati bylo vybudováno nové zabezpečovací zařízení za nemálo peněz...
05.05.2011 (11:24)  
A co GPS? Já mám dojem, že technicky to jde. Pokud v tom busu sedíte, tak je to snadné, asi stejně jako se podívat z okna ;-)
05.05.2011 (10:44)  
Ušatá:
Tam jde o to, že to nemůže být několik párů denně, ale aby tam lidé jezdili, musí těch spojů být minimálně 8 - 10
Nezlobte se na mě, ale kolik lidí vyráží na výlet či na houby odpoledne?

a organizace dopravy je utná úplně jinak, rozhodně ne podle OREDA
A podle koho teda? KDO má k dispozici dostatečně přesné údaje o přepravních proudech?

a ty peníze, co Oredo stojí by bylo lepší dát do posílení spojů a tras
Uvědomte si prosím, že každý rozumný dopravní plánovač v ČR zoufale bojuje o každý vlakokilometr a každou korunu na veřejnou dopravu. Panuje dogma, že vlkm (či výkony u busů) ani peníze se nemají navyšovat a snahou plánovačů je alespoň zachovat stávající objem - a ten co nejefektivněji (měřeno přepravním potenciálem) přerozdělit na svěřené síti.

Problém tedy není v OREDU, ale ve vyšších patrech kraje, případně v nechuti národního dopravce navyšovat vlkm (v zájmu vyváženosti dodávám, že škrtnutí smluvených dotací ze strany státu považuji za do nebe volající sprosťárnu).
  1 2 3 4 5 ... 11      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko