Praha — Čeští cestující budou mít možná cestu do zaměstnání či škol opět mnohem komplikovanější. Předseda Asociace nezávislých odborů Bohumír Dufek dnes v Otázkách Václava Moravce na ČT24 uvedl, že v pondělí pravděpodobně vyhlásí celodenní stávku železničářů. K tomuto rozhodnutí ho dovedly plánované reformy a návrh rozpočtu na příští rok. Nelíbí se mu tvrdý postoj ministra financí Kalouska, který uvedl, že pokud se mu nepodaří prosadit ve vládě úsporný rozpočet s deficitem 105 miliard korun, pak z vlády odejde. Ministr podmínil dosažení takového rozpočtu například zvýšením daně z přidané hodnoty (DPH). Tento krok už vláda schválila. Bohumír Dufek proto požaduje, aby došlo k pětiprocentnímu zvýšení platů, a to nejen ve veřejné, ale i soukromé sféře. Odbory dále protestují proti zdanění režijních jízdenek a krácení státního příspěvku. Návrh rozpočtu na příští rok musí být vládě předložen do letošního srpna. Jednou z věcí, kterou lze odborářům vytknout, je fakt, že obětí neshod mezi ministerstvem a odbory je obyčejný cestující, který je povinen se dostavit do zaměstnání nebo škol. Navíc je neseriózní vyhlašovat stávku na poslední chvíli v týdnu, kdy na všech středních školách probíhají písemné maturity a studenti by se měli v klidu, v pohodě a včas dopravit do svých škol namísto toho, aby se obávali, zda tam vůbec přijedou. Ne všichni mají možnost alternativní dopravy.
Podle informací, jak je odpoledne zpřesnil časopis Týden, by se vlaky mohly zastavit v pátek 10. června.

Proč se tedy stát nezaměří na to, jak efektivně vybírat daně od těch, kteří na nich nejvíce podvádějí? Nemělo by tohle být prioritou taky vzhledem k faktu, že jde o nezanedbatelné peníze? Proč musí být trestáni obyčejní lidé, kteří mnohdy žijí z ruky do huby?
Odpovím si sám: V zemi, kde je možné položit na lopatky giganta, kterému měsíčně spadne miliarda z nebes, se na drobáky nehledí. Zdravíme Hušáka a jeho zeleného Bentley...
1) Je správné snižovat státní dluh? ano/ne
2) Pokud ano - kdo ho má splácet a z jakých prostředků?
3) Pokud ne - můžeme i přesto skončit jinak než bankrotem?
Děkuji za rozumné odpovědi, k nimž nepočítám odpověď stylu "ať to zaplatí ti zloději nahoře, co to všechno rozkradli".
Aneb:
Průměrný plat němce 2500 euro.Za stravu,nájemné,elektřinu,plym a vodu,kulturu,benzín a ostatní nevyhnutné náklady vydá měsíčně 1200 euro.Co dělá s 1300 euro,o to se vláda nestará.
Průměrný plat američana je 7000 dolarů.Za stravu,nájemné,elektřinu,plyn a vodu,kulturu,benzín a ostatní nevyhnutné náklady vydá měsíčně 4000 dolarů.Co udělá s 3000 dolary,o to se vláda nestará.
Průměrný měsíční plat čecha je 24000 korun.Za stravu,nájemné,elektřinu,plyn a vodu,kulturu,benzín a ostatní nevyhnutné náklady vydá měsíčně 27000 korun.Kde vezme těch 3000 korun,o to se vláda nestará.
Jedná se o vtip, ale postupně to k tomu směřuje.
Pripadne jeste - co se stane, kdyz tady ti nejbohatsi nebudou? Kdo ty dane bude platit potom?
Pak se není čemu divit, že tato pseudovláda vysosává ty, jejichž práce je opravdu vidět, tedy nás.
A teď k věci, bydlím na Kladně a myslím, že místní ČSAD a soukromí autobusoví dopravci (a že jich tu je) se na tuhle stávku upřímně těší, neboť po ní získají i ten poslední zbytek cestujících, kteří do Prahy ještě jezdí vlakem.
Tak vzhůru do toho milí "odboráři".
Doufám že u nás aspoň ví proč.
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.











