..: Českou železnici možná čeká stávka, odbory chtějí protestovat :..

Mezinárodní rychlík Albert Einstein, foto: Filip Štajner Praha — Čeští cestující budou mít možná cestu do zaměstnání či škol opět mnohem komplikovanější. Předseda Asociace nezávislých odborů Bohumír Dufek dnes v Otázkách Václava Moravce na ČT24 uvedl, že v pondělí pravděpodobně vyhlásí celodenní stávku železničářů. K tomuto rozhodnutí ho dovedly plánované reformy a návrh rozpočtu na příští rok. Nelíbí se mu tvrdý postoj ministra financí Kalouska, který uvedl, že pokud se mu nepodaří prosadit ve vládě úsporný rozpočet s deficitem 105 miliard korun, pak z vlády odejde. Ministr podmínil dosažení takového rozpočtu například zvýšením daně z přidané hodnoty (DPH). Tento krok už vláda schválila. Bohumír Dufek proto požaduje, aby došlo k pětiprocentnímu zvýšení platů, a to nejen ve veřejné, ale i soukromé sféře. Odbory dále protestují proti zdanění režijních jízdenek a krácení státního příspěvku. Návrh rozpočtu na příští rok musí být vládě předložen do letošního srpna. Jednou z věcí, kterou lze odborářům vytknout, je fakt, že obětí neshod mezi ministerstvem a odbory je obyčejný cestující, který je povinen se dostavit do zaměstnání nebo škol. Navíc je neseriózní vyhlašovat stávku na poslední chvíli v týdnu, kdy na všech středních školách probíhají písemné maturity a studenti by se měli v klidu, v pohodě a včas dopravit do svých škol namísto toho, aby se obávali, zda tam vůbec přijedou. Ne všichni mají možnost alternativní dopravy.

Podle informací, jak je odpoledne zpřesnil časopis Týden, by se vlaky mohly zastavit v pátek 10. června.

Zdroje: ČT24, Novinky, Týden


Dominik Jaroš | 29.5.2011 (16:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Jízdní řád

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 15 16 17 18 19      Zpráv na stránku:   
29.05.2011 (19:24)  
Člověk zapne po krásné neděli internet a hned se zhrozí. Zítra jedu do Prahy. Je to moje častá cesta přes celou republiku, auto do Prahy na revizi do specializované firmy a konce týdne zase naopak. Protože se k nám nejede přímo, na rozdíl od silnic a autobusových spojů, nevychází železnice nijak zajímavě a se zaměstnavatelem neustále válčím proto, abych mohl jezdit vlakem. Moje argumenty typu pohodlí na práci apd. moc neuznává, ale ze setrvačnosti do běží. Takže co se stane, pokud bude zítra stávka? Nedostanu se domů vlakem, než seženu volný autobus budu čekat půl dne. A výsledek - půlden navíc někdo (zaměstnavatel) zaplatí a když to šlo autobusem teď, půjde to vždy.
Kolik bude takových zákázníků? Jen tak dál ...
29.05.2011 (19:23)  
Narozenej: Přesně tohle jsem řešil s M pod článkem o stávce na Slovensku. Oni si neuvědomují, že v dnešní době existují auta a ta nabídka dopravního spojení vlaky zas tak zázračná není. Pokud mám v práci parkoviště, je pro mě rychlejší jet autem. Neřeším zpoždění, nervózní a neslušnou pokladní, cestu na nádraží a z nádraží, po cestě si nakoupím v hypersuper... Navíc v poměru cena - kvalita to auto víceméně vyhrává a koho znám a přesedl z busu nebo vlaku do auta, tak se již nevrátil. Výjimka může být jen doprava v rámci IDS, kde jezdí něco trošku na úrovni (takže Praha).

Tudíž to ironicky shrnu: "Stávkujte, co to dá. Budete se divit, až budou rušit tu Vaši trať, a že to bude zase křiku, protože jste vyhnali poslední cestující tím, že jste kdysi stávkovali pro blbosti. Ta nulová DPH a byt mého oblíbeného politika zmíněné níže platí nadále."
29.05.2011 (19:20)  
Stačilo mi si poslechnout pana Dufka v Otázkách VM: obecné, heroické, bulvární fráze o všem a o ničem. Odkdy mají odbory právo "kafrat" do odvětví, které s nimi nesouvisí? Jsem rád, že jsem ze žel. odborů vystoupil; za režijku si rád zaplatím. Věřím, že než se pomazané hlavy odborářské zítra setkají, podaří se mi docestovat do práce. A předpokládám, že jejich stávka za vyššími cíli bude nakonec plánovaná, předem zveřejněná, abych si mohl dopravu z/do zaměstnání zařídit jinak, než si pánové ukojí svá libida na cestujícím kaštanstvu... .
29.05.2011 (19:14)  
Za prvé k režijce: Někdo by měl pochopit, že je to v podstatě součást mzdy, tedy nikoliv něco co ze mě dělá nadčlověka, ale něco čím jsem odměňován za svou práci. Toto JE součástí prakticky každé profese, akorát to má jinou formu. A za druhé: Nemám problém zaplatit z něčeho takového daň, ovšem musí to odpovídat realitě-tj. pokud za rok projezdím se vším všudy 5 000 korun, pak je nehorázné že po mě někdo chce daň z 28 000 to platí obecně ne jen u bonusů.

Nic proti režijkám. Ale. Pokud máte služební auto oprávnění používat též pro soukromé účely , musíte státu odvést daň také. Vychází to zhruba tak , že každý měsíc se Vám připočítá k daňovému základu 1% pořizovací ceny tohoto vozu. Takže , pokud auto stálo 600.000 Kč , platíte měsíčně daně , jako kdybyste vydělával o 6.000 Kč více. To jestli ujedete tímto autem měsíčně soukromých 200 nebo 5000 km je jedno.
Navíc každý bonus od zaměstnavatele lze odmítnout.....
Kde je problém , aby mohlo být třeba více typů režijek ??

Jinak , jestli na tuto stávku někdo nejvíc dojede , tak právě ti železničáři. Taky pamatujete ten týden stávky v devadesátých letech po kterém začali železniční zákazníci houfně přecházet ke kamionovým dopravcům ?
Navíc někdo by mohl začít dělat analýzy. Obsazenosti různých spojů atd. A mohl by dojít k závěrům , že většina výkonů železničních dopravců ve vlkm se dá v pohodě nahradit busy. Tím by stát i ušetřil. A 60% železničárů by tak mohlo být propuštěno.
Takže , Vážení páni železničáři , jestli se chcete zlikvidovat , jen do toho. Silniční dopravci již čekají.
29.05.2011 (19:10)  
A je to tady. A s ironií říkám: "Hoši, běžte do toho". Ale zároveň dodám: "Nebuďte troškaři a vystávkujte sblížení DPH na 0% a byt typu Bohouš Sobotka pro všechny zdarma".

Nelíbí se mi, když si mě někdo bere do huby, že bojuje za moje práva. Peníze nejsou, rozkradlo se to (což uznávám i já) a někde se to utáhnout musí. Argument, že to rozkradli ti nahoře neberu, rozkrádáme to postupně sami. Ale pravda bolí a nechceme si to přiznat. Když se podívám na to, kolik invalidních důchodců od vidění znám, a po zahradě běhají jak rychleji než já. Důchodci nosí hůlky, protože dostávají peníze od státu. Když je zapomenou, jsou dvakrát rychlejší. Zázraky se holt dějí. Však se ta DPH může někdy i snížít.

Ještě k tomu, co zaznělo dole (Martin Hochman), režijku beru tak, že buď si ji kup za zdaněnou cenu, nebo nech ležet. Pokud si cestující koupí za plnou cenu In-Gold a onemocní, tak mu taky nikdo nevrátí část toho, co nevyužil (rozuměj projezdí třeba 40.000 místo plánovaných 50.000).

Jak píšu výše, komunismus u nás je hodně zažranej a jen tak se jej zbavit v myšlení lidí půjde hrozně těžko. Někdy jsem se hádal s někým nejmenovaným o možných poplatcích u zubaře. Prostě nemá na plombu, on má špatný zuby, trpí na to. Ale v zápětí dodá, že má nově satelit... To už je fakt něco špatně, ale někdo to prostě nepochopí...
editor nebo admin ŽP Vlad  mail  
29.05.2011 (18:57)  
Martin Hochman: Předesílám, že jsem daňový poplatník a nejsem odborář.
Nesmírně mně vadí, když si nějaká protestující skupina lidí bere jako rukojmí ty, kteří za to nemohou - v tomto případě železniční odboráři si jako rukojmí berou cestující. Proč, když chtějí proti něčemu protestovat, to neudělají cíleně? Proč neoblehnou (na delší dobu, ne jen pár hodin) třeba úřad vlády v době, kdy zasedá vláda a jsou přítomni (skoro) všichni ministři? Proč neobléhají třeba ministerstvo financí, kdy je v něm většina úředníků včetně ministra? Proč "hermeticky neuzavřou" poslaneckou sněmovnu v momentě, kdy probíhá schůze poslanců? Je jednodušší, zastavit vlaky plošně, že? Při plošné stávce nehrozí, že by proti nim byla použita třeba i síla, na rozdíl od situace, kdyby nebyli ochotni pustit po několika dnech třeba ministry z úřadu...
registrovaný uživatel antdo  mail  
29.05.2011 (18:55)  
Ano stávkovali a měl jsem na to ten stejný názor jako mám ted. At si odboráři stávkuji proti zaměstnavateli, za zvýšení platů, za bezpečnost práce a bůhví co ještě, potom sice budu nadávat,ale je to jejich právo,které plně respektuji.
29.05.2011 (18:49)  
Antdo: Učitelé, ale nedávno stávkovali, ne? Akorát nedrželi děti ve škole, ale mimo školu.
registrovaný uživatel antdo  mail  
29.05.2011 (18:47)  
Jenže v tomto případě je stávka protizákonná. Co by jste řekl na situaci, kdybych jako učitel ve škole držel jako rukojmí všechny děti. Nelíbilo by se Vám to asi. Stejně tak se mi nelíbí jednání odborářů.
29.05.2011 (18:44)  
Demonstrace je způsob jak vyjídřit názor, ale bohužel nemám pocit, že by byla účinnou metodou. Mimo jiné jedna velká demonstrace byla a pan Kalousek a vláda se s chutí zasmáli. Za sebe jsem moc rád, že zítra nejdu do práce a nemusím řešit dilema jestli stávkovat nebo ne. Bohužel pokud ta stávka bude, tak poškodí především cestující a podnik a ti za celou situaci víceméně nenesou odpovědnost. Je však pravděpodobné, že škody které při případné stávce vzniknou už bude muset někdo brát vážně.
  1 ... 15 16 17 18 19      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko