Praha — Čeští cestující budou mít možná cestu do zaměstnání či škol opět mnohem komplikovanější. Předseda Asociace nezávislých odborů Bohumír Dufek dnes v Otázkách Václava Moravce na ČT24 uvedl, že v pondělí pravděpodobně vyhlásí celodenní stávku železničářů. K tomuto rozhodnutí ho dovedly plánované reformy a návrh rozpočtu na příští rok. Nelíbí se mu tvrdý postoj ministra financí Kalouska, který uvedl, že pokud se mu nepodaří prosadit ve vládě úsporný rozpočet s deficitem 105 miliard korun, pak z vlády odejde. Ministr podmínil dosažení takového rozpočtu například zvýšením daně z přidané hodnoty (DPH). Tento krok už vláda schválila. Bohumír Dufek proto požaduje, aby došlo k pětiprocentnímu zvýšení platů, a to nejen ve veřejné, ale i soukromé sféře. Odbory dále protestují proti zdanění režijních jízdenek a krácení státního příspěvku. Návrh rozpočtu na příští rok musí být vládě předložen do letošního srpna. Jednou z věcí, kterou lze odborářům vytknout, je fakt, že obětí neshod mezi ministerstvem a odbory je obyčejný cestující, který je povinen se dostavit do zaměstnání nebo škol. Navíc je neseriózní vyhlašovat stávku na poslední chvíli v týdnu, kdy na všech středních školách probíhají písemné maturity a studenti by se měli v klidu, v pohodě a včas dopravit do svých škol namísto toho, aby se obávali, zda tam vůbec přijedou. Ne všichni mají možnost alternativní dopravy.
Podle informací, jak je odpoledne zpřesnil časopis Týden, by se vlaky mohly zastavit v pátek 10. června.

Kolik bude takových zákázníků? Jen tak dál ...
Tudíž to ironicky shrnu: "Stávkujte, co to dá. Budete se divit, až budou rušit tu Vaši trať, a že to bude zase křiku, protože jste vyhnali poslední cestující tím, že jste kdysi stávkovali pro blbosti. Ta nulová DPH a byt mého oblíbeného politika zmíněné níže platí nadále."
Nic proti režijkám. Ale. Pokud máte služební auto oprávnění používat též pro soukromé účely , musíte státu odvést daň také. Vychází to zhruba tak , že každý měsíc se Vám připočítá k daňovému základu 1% pořizovací ceny tohoto vozu. Takže , pokud auto stálo 600.000 Kč , platíte měsíčně daně , jako kdybyste vydělával o 6.000 Kč více. To jestli ujedete tímto autem měsíčně soukromých 200 nebo 5000 km je jedno.
Navíc každý bonus od zaměstnavatele lze odmítnout.....
Kde je problém , aby mohlo být třeba více typů režijek ??
Jinak , jestli na tuto stávku někdo nejvíc dojede , tak právě ti železničáři. Taky pamatujete ten týden stávky v devadesátých letech po kterém začali železniční zákazníci houfně přecházet ke kamionovým dopravcům ?
Navíc někdo by mohl začít dělat analýzy. Obsazenosti různých spojů atd. A mohl by dojít k závěrům , že většina výkonů železničních dopravců ve vlkm se dá v pohodě nahradit busy. Tím by stát i ušetřil. A 60% železničárů by tak mohlo být propuštěno.
Takže , Vážení páni železničáři , jestli se chcete zlikvidovat , jen do toho. Silniční dopravci již čekají.
Nelíbí se mi, když si mě někdo bere do huby, že bojuje za moje práva. Peníze nejsou, rozkradlo se to (což uznávám i já) a někde se to utáhnout musí. Argument, že to rozkradli ti nahoře neberu, rozkrádáme to postupně sami. Ale pravda bolí a nechceme si to přiznat. Když se podívám na to, kolik invalidních důchodců od vidění znám, a po zahradě běhají jak rychleji než já. Důchodci nosí hůlky, protože dostávají peníze od státu. Když je zapomenou, jsou dvakrát rychlejší. Zázraky se holt dějí. Však se ta DPH může někdy i snížít.
Ještě k tomu, co zaznělo dole (Martin Hochman), režijku beru tak, že buď si ji kup za zdaněnou cenu, nebo nech ležet. Pokud si cestující koupí za plnou cenu In-Gold a onemocní, tak mu taky nikdo nevrátí část toho, co nevyužil (rozuměj projezdí třeba 40.000 místo plánovaných 50.000).
Jak píšu výše, komunismus u nás je hodně zažranej a jen tak se jej zbavit v myšlení lidí půjde hrozně těžko. Někdy jsem se hádal s někým nejmenovaným o možných poplatcích u zubaře. Prostě nemá na plombu, on má špatný zuby, trpí na to. Ale v zápětí dodá, že má nově satelit... To už je fakt něco špatně, ale někdo to prostě nepochopí...
Nesmírně mně vadí, když si nějaká protestující skupina lidí bere jako rukojmí ty, kteří za to nemohou - v tomto případě železniční odboráři si jako rukojmí berou cestující. Proč, když chtějí proti něčemu protestovat, to neudělají cíleně? Proč neoblehnou (na delší dobu, ne jen pár hodin) třeba úřad vlády v době, kdy zasedá vláda a jsou přítomni (skoro) všichni ministři? Proč neobléhají třeba ministerstvo financí, kdy je v něm většina úředníků včetně ministra? Proč "hermeticky neuzavřou" poslaneckou sněmovnu v momentě, kdy probíhá schůze poslanců? Je jednodušší, zastavit vlaky plošně, že? Při plošné stávce nehrozí, že by proti nim byla použita třeba i síla, na rozdíl od situace, kdyby nebyli ochotni pustit po několika dnech třeba ministry z úřadu...
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.











