Praha — Čeští cestující budou mít možná cestu do zaměstnání či škol opět mnohem komplikovanější. Předseda Asociace nezávislých odborů Bohumír Dufek dnes v Otázkách Václava Moravce na ČT24 uvedl, že v pondělí pravděpodobně vyhlásí celodenní stávku železničářů. K tomuto rozhodnutí ho dovedly plánované reformy a návrh rozpočtu na příští rok. Nelíbí se mu tvrdý postoj ministra financí Kalouska, který uvedl, že pokud se mu nepodaří prosadit ve vládě úsporný rozpočet s deficitem 105 miliard korun, pak z vlády odejde. Ministr podmínil dosažení takového rozpočtu například zvýšením daně z přidané hodnoty (DPH). Tento krok už vláda schválila. Bohumír Dufek proto požaduje, aby došlo k pětiprocentnímu zvýšení platů, a to nejen ve veřejné, ale i soukromé sféře. Odbory dále protestují proti zdanění režijních jízdenek a krácení státního příspěvku. Návrh rozpočtu na příští rok musí být vládě předložen do letošního srpna. Jednou z věcí, kterou lze odborářům vytknout, je fakt, že obětí neshod mezi ministerstvem a odbory je obyčejný cestující, který je povinen se dostavit do zaměstnání nebo škol. Navíc je neseriózní vyhlašovat stávku na poslední chvíli v týdnu, kdy na všech středních školách probíhají písemné maturity a studenti by se měli v klidu, v pohodě a včas dopravit do svých škol namísto toho, aby se obávali, zda tam vůbec přijedou. Ne všichni mají možnost alternativní dopravy.
Podle informací, jak je odpoledne zpřesnil časopis Týden, by se vlaky mohly zastavit v pátek 10. června.

No hádat se nemá cenu, vidíme to jinak. Ale tvrdit, že komunismus zas tak špatný nebyl... Nebyl, no, ale jenom pro ty, co drželi hubu a krok. Zajímalo by mě, jak bys mluvil, kdyby ti zestátnili pole a dobytek, tebe zavřeli a rodinu odstěhovali. Ale i kamarádka co právě dodělala vysokou mi jednou řekla, jak můžu tu dobu tak pomlouvat, když jsem v ní nežil. Že to zas tak špatný nebylo.
vtrunda - no s těmi kurzy jste to dorazil. To byly ty kurzy před Tuzexem? Víte vůbec, že ten šilink byl v tom roce 1989 už dávno pevně sešněrován s německou markou? Tou západní, ale v naší bance byly ty marky navzájem i 1:1. To byl další kurz např. pro náhrady za služební cesty.
A co se týče "socialistického" Béčka, tak v 70. letech to až takový propadák na cestování nebyl. I na západ od nás jezdilo dost starších vozů. A dodávalo se ve velkosériích ne jako dnes.
To není obhajoba doby, ale musím se dost smát, co mladí dnes o té době plácaj za blbosti.
"Socialismus" a "kapitalismus" má možnost porovnat i desetileté dítě. Například až se z Prahy do Chebu místo socialistickým Béčkem poprvé sveze stejně starým kapitalistickým Bmz.
Ale ten názor Komunismus holt udělal svoje byl původně vztažen k české pracovní morálce. A já s ním souhlasím. Za vlády KSČ měl každý právo na práci, tudíž se nemusel bát že o práci přijde, tudíž se nijak nepřetrhl. Navíc tu byla povinnost pracovat, takže na práci zvladatelnou deseti lidmi bylo těch lidí 20, takže každý jel jen na 50% a stačilo to.
rok 1968: 1 Kčs = 2 ATS
rok 1989: 1 Kčs = 0,5 ATS.
Edit: Ale mám tak nějak pocit, že i poprvé to bylo správně. Když si to přepíšu do zlomku a vynásobím...
Státe, dej, státe, postarej se. Ale z čeho? Já nevím, co brání odborářům jít za lepším do zahraničí, když se zde mají tak hrozně špatně?
Lékařům jsem taky fandil, protože ti jediní (se zdravotními sestrami) mají nárok u nás stávkovat. To, že neodejdou mi bylo jasné už od začátku, ono to není jen tak. A i kdyby odešli, tak většinu by z Rakouska rychle po týdnu vypráskali, protože s jejím přístupem a pracovním nasazením by zde neuspěli (čest výjimkám). Komunismus holt udělal svoje.
V soukromem sektoru se muze uplatit i strojvedouci - nebo je jich snad nadbytek?
A i strojvudce se muze sebrat a jit pracovat treba do Portugalska. Stejne SNADNO (?!? - wtf!) jako doktor...
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.










