..: Českou železnici možná čeká stávka, odbory chtějí protestovat :..

Mezinárodní rychlík Albert Einstein, foto: Filip Štajner Praha — Čeští cestující budou mít možná cestu do zaměstnání či škol opět mnohem komplikovanější. Předseda Asociace nezávislých odborů Bohumír Dufek dnes v Otázkách Václava Moravce na ČT24 uvedl, že v pondělí pravděpodobně vyhlásí celodenní stávku železničářů. K tomuto rozhodnutí ho dovedly plánované reformy a návrh rozpočtu na příští rok. Nelíbí se mu tvrdý postoj ministra financí Kalouska, který uvedl, že pokud se mu nepodaří prosadit ve vládě úsporný rozpočet s deficitem 105 miliard korun, pak z vlády odejde. Ministr podmínil dosažení takového rozpočtu například zvýšením daně z přidané hodnoty (DPH). Tento krok už vláda schválila. Bohumír Dufek proto požaduje, aby došlo k pětiprocentnímu zvýšení platů, a to nejen ve veřejné, ale i soukromé sféře. Odbory dále protestují proti zdanění režijních jízdenek a krácení státního příspěvku. Návrh rozpočtu na příští rok musí být vládě předložen do letošního srpna. Jednou z věcí, kterou lze odborářům vytknout, je fakt, že obětí neshod mezi ministerstvem a odbory je obyčejný cestující, který je povinen se dostavit do zaměstnání nebo škol. Navíc je neseriózní vyhlašovat stávku na poslední chvíli v týdnu, kdy na všech středních školách probíhají písemné maturity a studenti by se měli v klidu, v pohodě a včas dopravit do svých škol namísto toho, aby se obávali, zda tam vůbec přijedou. Ne všichni mají možnost alternativní dopravy.

Podle informací, jak je odpoledne zpřesnil časopis Týden, by se vlaky mohly zastavit v pátek 10. června.

Zdroje: ČT24, Novinky, Týden


Dominik Jaroš | 29.5.2011 (16:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Dopravci Jízdní řád

Weitere aus Česká republika (celá)


  1 ... 6 7 8 9 10 ... 19      Zpráv na stránku:   
31.05.2011 (18:45)  
Pane Švestko, promiňte, ale Vaše tvrzení mi připadají poněkud zavádějící. Chápu, že se mluvíte za svou profesi, na niž jste hrdý, ale netvrďte mi, že
1) fíra musí v Německu, Rakousku apod. mluvit líp německy než lékař;
2) že reálná mzda strojvedoucích klesá (tedy že růst mezd je nižší než inflace - a nepočítejte do toho prosím poslední rok, kdy prostě kvůli "krizi" klesly mzdy všude a zaměstnanci ČD ptřili k těm nejméně postiženým)
3) že strojvedoucí je chudák, který dře bídu s nouzí s 20 litry hrubého (a nechoďte na mě prosím s tarifním platem, průměrná mzda se počítá tak, že se sečtou veškeré hrubé příjmy za rok a vydělí se 12, opravdu to není tabulkový plat, co máte ve smlouvě).
Děkuji za informace a případné vyvrácení mých pochyb. A pokud jsem se tímto odchýlil od tématu článku, tak se omlouvám všem diskutujícím.
31.05.2011 (18:45)  
Jestli jsem to správně pochopil, je to tak, že železničáří nejsou pro společnost tak nepostradatelní jako lékaři. Při hromadné výpovědi by mnohým z nich hrozilo, že už nebudou přijati zpět a jinde by se těžko chytli. A tak v zájmu udržení svého jistého, než by zkomplikovali život sobě, raději komplikují život cestujícím.
31.05.2011 (18:22)  
Joska Holibajda: Lékařům jsem do jisté chvíle fandil...i když ,mezi námi,oni na tom až tak špatně nejsou...snad jen ti služebně nejmladší,nastupující.
S tím,že železničáři jsou ochotni risknout maximálně 1 mzdu,nesouhlasím.Ty podmínky se například s uvedenými lékaři nedají srovnat.Lékař najde snadno uplatnění v soukromém sektoru,příp.v zahraničí.Budete se divit,ale kupodivu nemusí ani příliš dobře znát jazyk.Sám jsem se tomu divil,ale je to tak,četl jsem v době rozruchu kolem lékařů velmi zajímavý rozhovor s jedním předním českým primářem,kardiochirurgem.Já pokud bych chtěl svoji práci vykonávat v jiné zemi(už jsem o tom i uvažoval),musel bych podstoupit velmi přísné jazykové zkoušky,které zvládne málokdo.V některých zemích je dokonce pro výkon tohoto povolání nutné mít občanství.
31.05.2011 (17:09)  
Drahoš Švestka: každý kdo je v zaměstaneckém poměru a nemá možnost se bránit proti tomu co se tady děje,jinak než stávkou.

Nesouhlas se dá vyjádřit i jinak. Lékaři nedávno začali hromadně podávat výpovědi. Na tom jsem ocenil, že byli ochotni riskovat. Taky už se do práce nemuseli vrátit. Železničáři jsou ochotni risknout maximálně mzdu za jednu šichtu.
31.05.2011 (16:42)  
Drahoš Švestka:
Každá mince má dvě strany.
Management tu opravdu obhajovat nechci - ostatně viz moje příspěvky. Jen bych pro pořádek připomněl, že i na nábřeží (na středních a zejména nižších pozicích) sedí také lidé, které není vidět, za to ale udržují organizaci v chodu.

Co se zaměstnanců týče, máte jistě pravdu, že pracují ve zbytečně velkém stresu, chaosu a mnohdy s naprosto nedostatečným (či nefungujícím) hmotným a technickým vybavením.

Na druhé straně - existuje spousta zaměstnanců, kteří se "nepřetrhnou". I v řadách strojvůdců se občas najdou takoví (např. "sérioví jezdci"), tam ale není téměř prostor na nějaké flákání. Horší je to ovšem v jiných pozicích. Existují obrovské rozdíly v pracovním vytížení v rámci téže platové třídy. Nejsem přesvědčen o tom, že jsou prémie rozdělovány podle toho, jak se kdo v rámci svých možností (ne)snaží.

Jako první krok bych tedy viděl zajištění odpovídajících podmínek pro výkon práce, rovnoměrnějšího pracovního vytížení a spravedlivějšího odměňování. Poté se zbavit flákačů (nahoře i dole) a pak teprve v rámci možností usilovat o zvýšení platů. Za stávajícího stavu by se podstatná část přidaných peněz vyhodila oknem.
Registrierter Benutzer Pazzy 
31.05.2011 (16:05)  
Drahos Svestka: Jediná opravdová cesta, jak zabránit "rozežranosti" vedení železničních společností je privatizace, ve státních firmách se vždycky kradlo (jen je to dnes víc vidět) a vždycky krást bude! To je realita, ale proti privatizaci by se zase protestovalo, protože by hrozilo, že by přišlo spoustu "zbytečných" lidí o práci (a to nejen ve vedení).
Jinak odbory považuju za naprosto legitimní profesní skupiny, ale bohužel jen do té chvíle, kdy se zajímají o práva zaměstnanců (pracovní podmínky, vyjednávání o mzdě, dokonce bych chápal protest proti vládě ve chvíli, kdy by třeba strojvůdce musel mít 3 vysoký), ale protesty proti vládě je jen zneužití svých členů k vytváření mylného povědomí o státní politice (ve prospěch některých politických stran).
José: Taky jsem spíš slyšel o "obecních blbcích" než silných schopných osobnostech (ty utečou do soukromého sektoru, nejpozději, když se dozví jak to doopravdy funguje)....
31.05.2011 (15:55)  
Vít Špinka:Souhlasím.Průběh takových akcí by měl být promyšlený a důstojný...jinak je to fraška a postavení té které profesní skupiny to ještě navíc zesměšní.
Jinak já jsem členem Federace strojvůdců...ta za zase tak často nestávkuje....dost mi vadí projevy některých zde vystupujících "odborníků",kteří háží slova jako "soudruzi odboráři" apod. Federace strojvůdců tu byla už za 1.republiky,tenkrát ovšem toto povolání patřilo k elitě.Takže bych byl optarný s těmi výrazy.Nikdo nemá právo někoho beztrestně urážet.Toť vše.
31.05.2011 (15:34)  
Drahoš Švestka: Stávka je krajním řešením,s tím souhlasím.Na druhou stranu je třeba říct,že se v této zemi stávkuje minimálně...což je velká chyba.Ti,co to dovedli tam,kde jsme,možná sází na to,že lidi si nechají líbit úplně všechno.
To, že se v ČR obecně stávkuje málo, je naopak výhoda - protože se stávky berou vážně, každá je v televizi, řeší se dlouho před i po.
(Možná tedy až na ty železniční, protože těmi se vyhrožuje asi tak dvakrát ročně, a většinou planně - takže je spousta lidí už nebere vážně.)

Jen ať se ale odbory dohodnou, jestli stávkují proti marasmu v této zemi (korupci apod.), nebo kvůli tomu 5% růstu platů (ve státním i soukromém sektoru), který padl v nedělních OVM (které se staly základem tohoto článku). Protože jestli to bude vypadat jako na té poslední demonstraci, kde hysterická ženská afektovaně vykřikovala úderná hesla a pouštěli k tomu Káju Gotta, tak sorry, ale já se nepřidám.
Registrierter Benutzer José 
31.05.2011 (15:12)  
Drahoš Švestka Jenže pořád nechápu, jak odbory změní situaci tím, že přestanou dopravovat lidi?? Lidi se maximálně naštvou, přestanou jezdit vlakem. Ale netuším jak to ovlivní vládu. Kdyby stávkoval spolek řidičů vládních limuzín - OK. Kdyby stávkovali kuchaři na nábřeží - OK. To by bylo logické. Ale proč proboha nádražáci musí otravovat ještě další lidi?? Vždyť jsou placení z mojich peněz?! Vláda (doufám) není tak blbá aby podlehla takovýmto primitivním tlakům. To by příště mohli začít stávkovat popeláři, že chtějí zlaté popelnice.

Odbory by daleko více prospěly situaci, kdyby udělaly základní ekonomické školení pro své členy, a poslaly je k příštím volbám. Tak se rozhoduje o budoucnosti v normálních zemích. Ne pokřikováním na náměstích.
Registrierter Benutzer José 
31.05.2011 (15:00)  
Jozka Hm, a mohl bys sem pls hodit pohled z druhé strany? Celkem by mě zajímal (bez ironie) opačný pohled na věc..

Osobně se s odbory se setkávám jen "díky" jejich protestním akcím "proti všem" - což je dost mizerné PR.

Dále pak znám člověka co zakládal odbory ve fabrice v mém rodném městě a je to místní blbec..

(a to jsem vůbec nezmínil soudruha Duška, IMHO škůdce rozvoje železnice v letech 90.)

Prostě odbory mají pro mojí generaci celkem špatný zvuk..
  1 ... 6 7 8 9 10 ... 19      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko