..: Nátěry vlaků podpoří historii a kulturu Pardubického kraje :..

840.001 ČD, Czech Raildays 2011, foto: Josef Petrák Pardubice — Pardubický kraj, inspirovaný zahraničními turistickými regiony, připravuje návrhy možných polepů vlaků, které by měly představit místní památky, slavné osobnosti a tradice Pardubicka, např. tradiční výrobu pardubického perníku, či chov kladrubských koní. Nové grafické návrhy mohu být realizovány na celkem patnácti jednotkách zahrnujících pět jednopodlažních elektrických jednotek Škoda 7Ev, jednu Regionovu a devět motorových vozů Stadler RS1 RegioShuttle, s kterými se rovněž počítá. V tomto případě ale zatím nebyl u příslušného tendru vyhlášen vítěz. Firma Stadler je však jediný přihlášený účastník. Pardubický kraj spolu s Českými drahami prozatím připravil devět motivů pro motorové jednotky. O posledním motivu motorové jednotky rozhodnou cestující v soutěži formou hlasování z několika návrhů v průběhu prázdnin. Po skončení ankety navíc proběhne losování ze zúčastněných cestujících, jehož výherci následně obdrží hodnotné ceny od obou organizátorů.

Vizualizace jednopodlažní elektrické jednotky Škoda, Ostrava–Svinov, foto: Pardubický kraj/Škoda Vagonka První vlaky v atraktivním barevném kabátu budou lákat cestující již v průběhu příštího roku. Poslední z nich by se na kolejích měly objevit koncem roku 2013. Návrh a zřejmě i realizaci polepů bude hradit Pardubický kraj. Jako první se nejpravděpodobněji cestujícím představí jednotka s motivem hudebního skladatele Bedřicha Smetany pocházejícího z Litomyšle a cestovatele Emila Holuba, který má své rodiště v Holicích. Elektrické jednopodlažní jednotky Škoda 7Ev budou provozované na trati 031 Pardubice – Jaroměř. Motorové jednotky pak na tratích 262 Česká Třebová – Moravská Třebová (1x Regionova), 272 Česká Třebová – Lanškroun (1x RS1 RegioShuttle). Zbývajících osm motorových vozů RS1 bude nasazeno na trati 238 Pardubice – Havlíčkův Brod a lince Pardubice – Holice.

Některé z motivů jsou prezentovány na vizualizacích motorové jednotky PESA LINK II, kterou sice České dráhy do svého stavu zařadí, ale nepočítá se s jejich provozem v Pardubickém kraji.

Motivy prezentované Pardubickým krajem a Českým drahami

Motiv Smetanova Litomyšl, foto: Pardubický krajMotiv rotunda Sv. Kateřiny, foto: Pardubický krajMotiv renesance, foto: Pardubický krajMotiv princezna Hereret, foto: Pardubický krajMotiv pardubický perník, foto: Pardubický krajMotiv Jan Perner, foto: Pardubický krajMotiv tradic chrudimského loutkařství, foto: Pardubický krajMotiv Kladruby nad Labem, foto: Pardubický krajMotiv cestovalel Emil Holub, foto: Pardubický krajMotiv Hlinsko, foto: Pardubický kraj

Zdroj: Pardubický kraj, ŽelPage


Matouš Danielka Poslat mail autorovi | 24.6.2011 (14:00)
Related newsopen/close

More on Vozidla

More from ČR Pardubický


  1 2 3 4 5 ... 7      Zpráv na stránku:   
Registered user R 
27.06.2011 (9:22)  
Kazan 8:23 - Jenomže do roku 1960 k němu nepatřily Svitavsko a bývalý okres Moravská Třebová, které patří historicky na Moravu. Je zajímavé, že Pardubický kraj sice nyní opět vznikl, ovšem nikoliv v původních hranicích, protože nyní vede v hranicích okresů soudruhů z roku 1960, takže pokud to není patvar, pak slepenec určitě - viz jeho logo. (Podobně jsou na tom moravské Slavonice a okolí v okrese JH a tedy Jihočeském kraji.)
27.06.2011 (8:38)  
Zkratka se to cely da rozlozit na nekolik podproblemu:

1) Polepeny okna - pohled cestujiciho: "Za moje penize budu mit zaflakany okna". Zadnou vyhodu pro cestujiciho v tom nevidim.

2) Celkovy dojem grafickych navrhu a jednotek - Proc investovat dalsi penize do vzhledu novych jednotek? Kdyz uz, nebylo by lepsi tu folii placnout na nakej osklivej zelenej vagon (nehlede na to, ze rychlikovou kozenku uvidi vic lidi nez lokalku)? Jinak tady plati asi to, ze navrh tech polepu se nekomu bude zdat dobrej, jinymu zas ne (mne pride prisernej).

3) Jsou to rozumne investovane penize urcene na rozvoj cestovniho ruchu? Ma smysl rikat nekomu, kdo sedi ve vlaku do Moravske Trebove, ze ma jet do Moravske Trebove? Podle me je u nas potreba nejdrive vybudovat poradne zazemi pro turisty (cyklostezky, kempy, restaurace, infocentra...) a pak teprve propagovat a propagovat samozrejme mimo oblast, kterou propaguji.
Registered user Kazan  mail  
27.06.2011 (8:23)  
ad trupman - inu, nevědomost hříchu nečiní (pardubický kraj je krajem již potřetí, pro rozšíření Vašeho obzoru vznikl v roce 1850(!), dále pak se stal krajem v roce 1949, aby byl v roce 1960 nomenklaturou zrušen kvůli soudruhům z Hradce. Stručně - když má něco tradici a minulost, nemusí to ještě být novodobý patvar) Tedy z Vaší strany OT, má odpověď také.
K polepům - nevím, zda opravdu může způsobovat problémy epileptikům, ale pokud se podívám obyčejnýma očima cestujícího, tak nějakou lepší grafickou formu vítám. Jezdím do práce vlakem více jak 20 let a je docela příjemná změna, když místo zelené mašiny (ř. 163) soupravu táhne třeba loko v nátěru ČEZ. Perforovanými polepy skrz okna (v autobusech) vidět je (pravda, jen ven a nikoli dovnitř), navíc fungují jako protisluneční ochrana, pokud paprsky nepronikají kolmo na sklo. Konec konců u vozů s vyklápěcími okénky (kde se v letním parnu nehne vzduch skoro ani za jízdy a teplota je podobna skleníku by to kromě estetického vnějšího vzhledu mohlo mít i význam pro příjemnější cestování. Citlivější grafika s opravdu kvalitními motivy - jednoznačně ano. Když se na záměr podívám očima cestujícího, musím si nutně položit otázku na závěr - je učelem nápadu zpříjemnit obyčejnému cestujícímu jízdu a nebo dát příčinu rádoby fandům ke zdrcující kritice, aniž by na nápadu hledali něco pozitivního? Ostatně první celoreklamní loko (Duhovka) také vyvolala rozporuplné pocity a přitom to byl jeden z nejzdařilejších reklamních nátěrů.
26.06.2011 (20:15)  
Koukám, že na tabletu jsem tam naflákal překlepů až běda. Tak se omlouvám.

to Railpic: Neříkám, že se nemá propagovat v rámci kraje, ale vlak na trati Moravská Třebová - Česká Třebová těch návštěvníků moc nepřitáhne, respektive letáky v něm s aktuální výpisem akcí na zámku bude daleko účinnější a levnější. No a těm z větší dálky nápis renesance nic neřekne. Kdyby za stejné prachy udělali TV spot, tak budou mít větší zásah než za rok tím vlakem (protože na té lokálce jezdí většinou pořád dokola ti samí lidé).
Registered user Sandik 
26.06.2011 (19:40)  
Deadeye: víceméně souhlas
26.06.2011 (18:03)  
Líbí se mi ta formulace "podpoří historii Pardubického kraje". Copak tento novodobý územní patvar má nějakou historii? Doufám, že stejně tak nemá ani budoucnost.
26.06.2011 (17:20)  
Je mi to celkem jedno, ale nesouhlasím s názorem, že propagace v rámci kraje je zbytečná. Slyšeli jste někdy o svícnu a tmě? Nehledě na to, že to samozřejmě uvidí spousta lidí i mimo kraj. Želpage, ať zůstaneme doma, nic? Youtube, nic? Na netu to určitě uvidí daleko víc lidí, než kolik jich to uvidí naživo, ať už by to jezdilo kdekoliv.
26.06.2011 (15:47)  
Proti reklamním nátěrům bych vcelku nic neměl, ale lepit to přes okna je hnus. Stačí mi nepříjemný pocit při jízdě busem s polepenými skly. Doufám, že se to nestane u vlaků realitou.
26.06.2011 (11:06)  
to Sandik: Za prvé jsem neříkal, že se nemá Moravská Třebová propagovat, ale že tím, že za drahé peníze udělají hnusný a hlavně nicneříkající polep na vlak, který bude jezdit v místě, kde MT všichni yanjí je nesmzsl, který ničemu nepomůže, tedy vyhozené peníze. Psal sem, že kdyby ty peníze daly do smysluplné vysvětlovací či cílené propagační kampaně, nebo do zlepšenízázemí a služeb pro turisty, tak tím získají více než touto šaškárnou. Kdyby alespoň na tom vlaku bylo třeba Moravská Třebová - nejvýznamější renesační památka u nás, ale nicneříkající obrázek (pro toho, kdo MT nezná) a nápis renesance ničemu nepomůže, nic nezpropaguje. Za druhé, v MT nijak moc výrazně neprotlačují její renesační význam, alespoň když jsem tam byl, tak tomu tak nebylo. A ty mučírny a alchymisté nalákají rodiny s dětmi. Nicméně kvalitní webovky, propagce jinde v okolních turisticky více zajímavých destinacích by byla přinosnější než malování na vlak. Nejhorší v turistice u nás je čecháčkoství, kdy si atrakce konkurují místo aby spolupracovali (v propagaci, konkurovat si můžou kvalitou služeb), stejně tak gastronomie a ubytování.
Registered user hasitobur  mail  
26.06.2011 (9:49)  
Vlad > Ty vlaky by přišly takto upravené již přímo od výrobce a tak tam žádné omezení nehrozí.
  1 2 3 4 5 ... 7      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko