..: Lokomotiva Siemens ES64F4 EuroSprinter získala schválení v ČR :..

ES 64 F4.150 MRCE dispolok, Dolany, foto: Josef Petrák Praha/Mnichov — Elektrické lokomotivy od Siemensu už nejsou v Česku nikterak ojedinělým zjevem; teprve koncem roku 2011 ale dostaly skutečně zelenou pro možnou další expanzi. V prosinci totiž nabylo právní moci rozhodnutí Drážního úřadu schvalující provoz vícesystémových lokomotiv ES64F4 EuroSprinter, které na zdejších tratích dosud působily pouze v režimu zkušebního provozu, např. pod PKP Cargo Logistics, nebo dříve u Railtransportu (dnes METRANS Rail), který uvažoval o jejich pořízení také pro komerční vlaky RT Express mezi Prahou a Ostravou. Schválení znamená, že stroje nyní mohou být provozovány na všech elektrifikovaných tratích v republice, i když s drobnými omezeními: stejně jako ostatní moderní vozidla nemohou být trakčně činné na úsecích zabezpečených kolejovými obvody s pracovní frekvencí 25 Hz. Konkrétní problematická místa určí pokyn provozovatele dráhy – Správy železniční dopravní cesty – jenž má být vydán v následujících dnech. Dodejme, že u konkurenční lokomotivy Škoda 109E jsou za kritické body považovány obvod železniční stanice Plzeň hl.n., Kutná Hora nebo úsek Veselí nad Lužnicí - Nemanice. Příbuzný Taurus typu ES64U4, který si České dráhy najímají od Rakouských spolkových drah (ÖBB) pro své vlaky vyšší kvality, naopak plné schválení v ČR nemá a může být provozován pouze na některých tratích.

Zdroj: Siemens, ŽelPage


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 10.1.2012 (18:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Vozidla

Weitere aus Česká republika (celá)


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer stoupa  mail  
10.01.2012 (22:32)  
Pro A. J. Crowley:

:-) Rád bych s Vámi souhlasil, ale opoměl jste, že pak to moudro z Bruselu v Praze někdo blbě přloží a eště hůř si vyloži. Diety čerpající jsou uspokojeni a následule - viz níže: ... ať si ti cizáci trhnou ... (zbývá zapět husitský chorál)
10.01.2012 (22:18)  
Stoupa:
EU zmůže prd. to je fakt, ale polišašci nejen v Bruselu, ale i na národní úrovni by mohli konečně začít jednat o sjednocení jak ZabZař, tak i trakčních systémů.

Ze začátku by se to týkalo jen hlavních koridorů, pak hlavních tratí...

jenže ono né, ono se to bude handrkovat o velikost okurek, zakroucení banánů a čert ví čeho ještě...

A nebo tento kork musí udělat národní správy dopravní cesty. Ale to zas politici musí zafinancovat (rozuměj vydat z rozpočtu a vzdát se možných hlasů v dalších volbách).
Registrierter Benutzer stoupa  mail  
10.01.2012 (21:58)  
Pro Koudík:

Vezmu-li v potaz (i) kolik máme km tratí oproti citovanému okolí a (ii) jaké je obchodní postavení onoho okolí vůči nám, pak bych Vaši větu formuloval pouze zcela naopak, s akcentem na naši (Českou) zabejčenost (objektivní-subjektivní) prosazovat vlastní řešení i tam, kde bychom mohli profitovat y kompatibiliy.

Pro bartík09:

EU zmůže prd. Zásuvky nejsou v EU sjednocey dodnes. :-)
Ale CZ energetika je co do řízení, rezerv atd. kompatibilní vlastní silou s Evropou od 1993/4. (Krom komunikace, řízení atd. bylo v souhrnu miliard CZK předěláno m.j. řízení většiny bloků (TG) v tehdy státním i soukromém sektoru). Politici zleva-zprava ani nevěděli, "vo co go".
Registrierter Benutzer Koudy 
10.01.2012 (21:48)  
Jiří Kocurek: Ten kousek před Libní je nejspíš původní omezení na PZN-1 přímo v Libni na tom kříži vzadu za 1.nástupištěm.
10.01.2012 (21:39)  
stoupa: Podobne jako treba trakcni napajeni a vsechny dalsi predpisy. Pak by misto trojiho schvalovani vseho stacilo jedno. (Chceme-li byt jizlivi, muzeme prave v tom videt jeden z problemu.) Takovejch prikladu by se ovsem mimo zeleznici dalo najit vic (silnice, prumyslovy normy atp.) a podle me by cesta ke sjednoceni tehle veci mela bejt hlavni naplni prace EU, coz jak vime neni...

Edit: Vim ze je to asi prilis naivni predstava, ale blba myslenka by to nebyla, ne?
10.01.2012 (21:27)  
Koudy: Ten kousek před Libní by se dal projet se staženým sběračem, takže v tom problém nevidím.
10.01.2012 (21:10)  
j-din ...až na to, že na Vašem odkazu je ES64F4 153, kdežto na fotce u článku je ES64F4 150. A mám sice brýle a jen 15,4" monitor od noťasu, ale jasně je na 150tce vidět logo ČD-C

Ad mapa 380-unfriendly....myslím, že ty "fleky" nejen v Libni, ale i v Malešicích prostě při včas postavené vlakové cestě projede 380 bez výkonu (samozřejmě, pokud má stejné/podobné omezení jako "Taurus", tedy zákaz vyvíjení tažné síly v určených úsecích - přiznávám, že detaily neznám...)

Japan - nemá Taurus na úseku Linz - ČB náhodou vyjímku a jezdí v režimu zkušebního provozu?? Koneckonců jako na jiných úsecích???
Registrierter Benutzer j-din 
10.01.2012 (20:49)  
Tady na 330 už jezdí poměrně dlouho. Jen ta samolepka patří PKP-Cargo. Viz také: http://www.k-report.net/ukazobrazek.php?soubor=555300.jpg&nmale=3&razeni=Vlozeno&poradi=sestupne&stranka=1
Registrierter Benutzer Koudy 
10.01.2012 (20:45)  
intelpetr: Má, je to jedna z měřících jízd, kdy byl zapůjčen u Carga.
10.01.2012 (20:43)  
Zdá se mi to, nebo ten stroj má nálepku ČDC?
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko