Praha/Mnichov — Elektrické lokomotivy od Siemensu už nejsou v Česku nikterak ojedinělým zjevem; teprve koncem roku 2011 ale dostaly skutečně zelenou pro možnou další expanzi. V prosinci totiž nabylo právní moci rozhodnutí Drážního úřadu schvalující provoz vícesystémových lokomotiv ES64F4 EuroSprinter, které na zdejších tratích dosud působily pouze v režimu zkušebního provozu, např. pod PKP Cargo Logistics, nebo dříve u Railtransportu (dnes METRANS Rail), který uvažoval o jejich pořízení také pro komerční vlaky RT Express mezi Prahou a Ostravou. Schválení znamená, že stroje nyní mohou být provozovány na všech elektrifikovaných tratích v republice, i když s drobnými omezeními: stejně jako ostatní moderní vozidla nemohou být trakčně činné na úsecích zabezpečených kolejovými obvody s pracovní frekvencí 25 Hz. Konkrétní problematická místa určí pokyn provozovatele dráhy – Správy železniční dopravní cesty – jenž má být vydán v následujících dnech. Dodejme, že u konkurenční lokomotivy Škoda 109E jsou za kritické body považovány obvod železniční stanice Plzeň hl.n., Kutná Hora nebo úsek Veselí nad Lužnicí - Nemanice. Příbuzný Taurus typu ES64U4, který si České dráhy najímají od Rakouských spolkových drah (ÖBB) pro své vlaky vyšší kvality, naopak plné schválení v ČR nemá a může být provozován pouze na některých tratích.
Zdroj: Siemens, ŽelPage
| 10.1.2012 (18:00)
:-) Rád bych s Vámi souhlasil, ale opoměl jste, že pak to moudro z Bruselu v Praze někdo blbě přloží a eště hůř si vyloži. Diety čerpající jsou uspokojeni a následule - viz níže: ... ať si ti cizáci trhnou ... (zbývá zapět husitský chorál)
EU zmůže prd. to je fakt, ale polišašci nejen v Bruselu, ale i na národní úrovni by mohli konečně začít jednat o sjednocení jak ZabZař, tak i trakčních systémů.
Ze začátku by se to týkalo jen hlavních koridorů, pak hlavních tratí...
jenže ono né, ono se to bude handrkovat o velikost okurek, zakroucení banánů a čert ví čeho ještě...
A nebo tento kork musí udělat národní správy dopravní cesty. Ale to zas politici musí zafinancovat (rozuměj vydat z rozpočtu a vzdát se možných hlasů v dalších volbách).
Vezmu-li v potaz (i) kolik máme km tratí oproti citovanému okolí a (ii) jaké je obchodní postavení onoho okolí vůči nám, pak bych Vaši větu formuloval pouze zcela naopak, s akcentem na naši (Českou) zabejčenost (objektivní-subjektivní) prosazovat vlastní řešení i tam, kde bychom mohli profitovat y kompatibiliy.
Pro bartík09:
EU zmůže prd. Zásuvky nejsou v EU sjednocey dodnes. :-)
Ale CZ energetika je co do řízení, rezerv atd. kompatibilní vlastní silou s Evropou od 1993/4. (Krom komunikace, řízení atd. bylo v souhrnu miliard CZK předěláno m.j. řízení většiny bloků (TG) v tehdy státním i soukromém sektoru). Politici zleva-zprava ani nevěděli, "vo co go".
Edit: Vim ze je to asi prilis naivni predstava, ale blba myslenka by to nebyla, ne?
Ad mapa 380-unfriendly....myslím, že ty "fleky" nejen v Libni, ale i v Malešicích prostě při včas postavené vlakové cestě projede 380 bez výkonu (samozřejmě, pokud má stejné/podobné omezení jako "Taurus", tedy zákaz vyvíjení tažné síly v určených úsecích - přiznávám, že detaily neznám...)
Japan - nemá Taurus na úseku Linz - ČB náhodou vyjímku a jezdí v režimu zkušebního provozu?? Koneckonců jako na jiných úsecích???
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.










