Praha — Na stránkách většiny krajských úřadů, které jsou objednateli regionální dopravy v ČR, se již tradičně v uplynulých týdnech objevily první návrhy jízdních řádů pro rok 2012 s výzvou k odeslání připomínek. Ta má v každém kraji jiné termíny (v některých případech již v následujícím týdnu) a jiné podmínky, někde například očekávají připomínky výhradně prostřednictvím obcí, jinde i od občanů. Každopádně ve všech případech je třeba připomínky zaslat příslušnému krajskému úřadu, nikoliv dopravci. S výjimkou Pardubického kraje, kde jsme již informovali o připravovaných rozsáhlých strukturálních změnách v souvislosti se zavedením IDS IREDO, jsou změny v jiných krajích prozatím bez komentáře. Pokud jde o dálkovou dopravu, samo ministerstvo za sebe návrhy nepublikovalo, nicméně mnohé lze vyčíst právě z krajských úřadů. Žádný z dopravců ani správce infrastruktury ani letos návrhy v tomto stádiu příprav nezveřejnil. Nezbývá tedy než ještě jednou varovat — uvedené návrhy jsou podklady k jednání a od konečného jízdního řádu se mohou i výrazně lišit.
- Jihočeský kraj - návrh nezveřejnil ani kraj, ani společnost JIKORD, oznámení o možnosti návrh připomínkovat nebylo nalezeno
- Jihomoravský kraj
- Karlovarský kraj
- Královehradecký kraj
- Liberecký kraj
- Moravskoslezský kraj
- Olomoucký kraj
- Pardubický kraj
- Plzeňský kraj
- Středočeský kraj a Praha - ROPID zveřejnil jen tratě zapojené do PID
- Ústecký kraj
- Kraj Vysočina - pouze formální oznámení (SŽDC návrhy jiným osobám neposkytne), sám kraj návrh nezveřejnil
- Zlínský kraj - návrh prozatím nezveřejnil, poslední aktualitou v oboru je zveřejnění loňského návrhu 19.7.2010
Zdroj: MDČR, kraje ČR
| 10.7.2011 (14:00)
Případně až Senohraby, to bych osobně uvítal ještě více:)))).
ale asi se shodneme na tom, že v úseku Říčany- Praha už je to občas peklo. Tam by pomohlo 1x10-15 minut...
Osobně bych akutně nejraději viděl další zahuštění v ranní špičce směrem do Prahy v úseku ze Strančic nebo ze Říčan, tam bývá v některých vlacích už hodně plno. Nebo alespoň zdvojit některé soupravy.
Nicméně ty přeplněné vlaky., to je realita, takt 20 minut do Benešova by byl fajn....
Nemá přípoj ve Svinově na Opavu, Karvinou, Havířov, Č.Těšín i Třinec.......
Po těch letech, kdy byl využíván na i za hranici kapacity se tak stává plonkovým spojem a většina hlavně do Havířova bude využívat avizované spoje od SA které snad tedy vyjedou....
Souprava Hutníku pravděpodobně točí na EN Sileszia, tak nechtějí riskovat, že by se to zajížďkou do Třince nestihlo otočit/umýt/připravit atd.
ČD tak ale přijdou o pravidelné cestující, kteří přejdou k SA. Mohlo by to končit alespoň v Těšíně a mít přípoj na směr Třinec, Čadca...
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.










