..: Konsorcium TS Opole a Škoda zmodernizuje 21 souprav EN57 :..

EN 57 PKP reko Gdynia — Polský dopravce SKM Trójmiasto vybral vítěze soutěže na modernizaci celkem 21 z 43 jím vlastněných elektrických jednotek EN57. Nejnižší nabídku podalo konsorcium TS Opole a polské pobočky Škody Transportation s nabídkou 128,86 milionu zlotých (36,44 milionů korun za soupravu). Další nabídky podalo konsorcium firem PESA Bydgozcz a ZNTK Mińsk Mazowiecki (141 milionů zlotých) a Newag (175 milionů zlotých.) Vítězné uskupení musí všech 21 souprav zmodernizovat do 14 měsíců od podpisu smlouvy.

Tendr na modernizaci se SKM Trójmiasto povedlo dotáhnout do konce až na druhý pokus. Již dříve uspěl v soutěži Newag s požadavkem na 139 milionů zlotých, dopravci se ale nepodařilo zajistit financování zakázky a k podpisu smlouvy nakonec nedošlo. Nyní by měly být finance zajištěny, například vydáním dluhopisů v objemu 55 milionů zlotých.

Soupravy v rámci modernizace dostanou nová laminátová čela s panoramatickým sklem, bude odstraněna vnější vlnitost skříně, která dostane novou tepelnou a zvukovou izolaci. V interiéru bude provedena kompletní výměna vnitřního obložení za plastové spolu s novými odkládacími policemi a krátkými příčkami pro oddělení nástupních prostor od salonu pro cestující. Samozřejmostí budou také nová ergonomická sedadla bez područek s vysokou odolností proti vandalů a hygienickými koženkovými opěrkami hlavy. Všechny dveře budou ovládány automaticky pomocí tlačítek, včetně dveří v mezivozových přechodech, které dostanou LED osvětlení. Bude odstraněna jedna z toalet, zatímco druhá dostane uzavřený systém. V soupravě budou také nově zřízená místa pro lidi na vozíku. O informování cestujících se postará audiovizuální informační systém s LED panely na čelech a bocích vlaku, v každém voze pak bude LCD s uhlopříčkou minimálně 38", která bude informovat o trase a umístění vlaku spolu s možností zobrazovat reklamy. Celá souprava bude monitorována 20 kamerami.

Další změny, které budou očím cestujících skryty budou zahrnovat například výměnu motorů za asynchronní, které umožní počáteční zrychlení a zpomalení z 0 na 40 km/h v rozsahu 0,8 - 1,1 m/s?. Mikroprocesorové řízení dostane možnost udržování stálé rychlosti a monitoring polohy vlaku pomocí GPS, která bude předávána dálkově do databáze SKM.

Zdroj: Rynek Kolejowy


JiříK. | 22.3.2012 (17:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Vozidla

Weitere aus Polsko


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
23.03.2012 (18:36)  
Tak o kvalitu cestování či smysluplnost modernizace bych strach neměl. Dosti mi to připomíná Škodovkou provedené reko starých Mytiščinů na verzi 81-71M, a tím jsem se něco najezdil do školy. Kromě chybějících opěrek na hlavu vzor M1 ani jedna výtka.
Registrierter Benutzer Werkie  mail  
23.03.2012 (16:46)  
Uz to uplne vidim, jedu si to takhle s Horni do Dolni, kdyz v tom zastavime v lesiku a v tom se ze stanoviste firy ozve: "Tady by to slo!". Hned na to vybehne pruvodci a zacne vypoustet hajzlik mezi koleje. Panove, uz jsem tu cetl ledacos, ale tohle me opravdu pobavilo.

S tema WC je pravda ze 2 je mnohem vic nez jeden a 3 nebo 5 uz je jedno. Pokud to bude jezdit jako primestska tak ten 1 muze bohate stacit.
23.03.2012 (15:32)  
Kristova noho, vyhovneni regionohy nekde v lesiku, to by vas zeleni hnali :) Stejne to snad nejde jen vytazenim nejakeho spuntu, ale musi se vyssat podtlakem.
Registrierter Benutzer kobros 
23.03.2012 (12:42)  
SYN: no, nejsem odbornik na hajzliky, ale to upousteni mimo civilizaci - nevim, nevim, neni ono to WC chemicke?
Registrierter Benutzer SYN 
23.03.2012 (11:47)  
U otázky hajzlíků musím přiznat že mi příjde u (obzvláště příměstských) jednotek až poněkud přehnaná koncentrace jako např. v Ešusu, na druhé straně základní principy redundance praví že dvě je mnooohem lepší než jedna, dál už to tak velkej rozdíl není, čili tři atakdále...

Jinými slovy, v každé jednotce co není pidimalá (Regionoha dvoudílná určitě, asi i třídílná a dvoudílné Desiro bych mezi malé ještě počítal) bych ty dva hajzlíky dost upřednostňoval... Když je jen jeden, stačí troška smůly (porucha, plnost, dlouhé obsazení) a nemáte nic.

Thingie: ale jen samotnou plnost by mohlo pořešit zvýšení kapacity ne? Trocha rezervy by tam ještě být mohla... Pokud se plnost skutečně děje... anebo samozřejmě možnost častějšího vyprazdňování... případně nouzového upouštění v příhodném terénu mimo civilizaci...
Registrierter Benutzer thingie  mail  
23.03.2012 (10:59)  
On ten hajzl hlavně má mít ten „uzavřený systém“, což znamená, že jednotka která se dost včas nedostane k výcucu prostě nemá záchod :) A zkušenost velí, že to se prostě děje…

(Dodejme taky, že ta jednotka má o něco vyšší kapacitu než regionova, i trojdílná.)
23.03.2012 (10:33)  
Rpet: :D:D:D U tvého komentu jsem se pobavil. :)
Registrierter Benutzer rpet  mail  
23.03.2012 (9:58)  
@ Ťululu:
...ja osobne jsem to vzdy rad uvital,pokud sem sedel na druhem konci vlaku,mel jsem duvod si udelat prochazku,nebavi mne dlouho sedet

pri cemz tvuj nazor by mohla zmenit pritomnost vice cestujicich, kteri pozili polskou potravinu z ceskeho lidlu, jezto byla dochucena polskou posypovou soli. pak by ti mohla vadit nejen ona delsi prochazka vlakem, ale i mnozstvi toalet v poctu nizsim, nez malem ;)
Registrierter Benutzer Keprt 
23.03.2012 (8:23)  
Zrovna tahle akce - jednotky určené pro Trojměstí - mi tak opovrženíhodná, jak zaznívá z některých kometářů, nepřijde. Jak píše thingie, některé jednotky už dnes poskytují poměrně slušnou úroveň posezení a jelikož v této konkrétní oblasti se jejich nasazení blíží spíš MHD nebo "příměstské rychlodráze", ani to jedno WC nepovažuju za kritické. V kombinaci s vysokými peróny, které tam jsou, považuju tuhle akci za rozumnou. Navíc v situaci, kdy cena za modernizaci jednoho třívozového vlaku je srovnatelná s regionovou..
23.03.2012 (8:16)  
thingie : jedno wc na vlak maji i rakouske talenty,nebo česká regionova,dale desiro,vlaky od stadleru,podle mne nekdy bohate staci,a ja osobne jsem to vzdy rad uvital,pokud sem sedel na druhem konci vlaku,mel jsem duvod si udelat prochazku,nebavi mne dlouho sedet
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko