Gdynia — Polský dopravce SKM Trójmiasto vybral vítěze soutěže na modernizaci celkem 21 z 43 jím vlastněných elektrických jednotek EN57. Nejnižší nabídku podalo konsorcium TS Opole a polské pobočky Škody Transportation s nabídkou 128,86 milionu zlotých (36,44 milionů korun za soupravu). Další nabídky podalo konsorcium firem PESA Bydgozcz a ZNTK Mińsk Mazowiecki (141 milionů zlotých) a Newag (175 milionů zlotých.) Vítězné uskupení musí všech 21 souprav zmodernizovat do 14 měsíců od podpisu smlouvy.
Tendr na modernizaci se SKM Trójmiasto povedlo dotáhnout do konce až na druhý pokus. Již dříve uspěl v soutěži Newag s požadavkem na 139 milionů zlotých, dopravci se ale nepodařilo zajistit financování zakázky a k podpisu smlouvy nakonec nedošlo. Nyní by měly být finance zajištěny, například vydáním dluhopisů v objemu 55 milionů zlotých.
Soupravy v rámci modernizace dostanou nová laminátová čela s panoramatickým sklem, bude odstraněna vnější vlnitost skříně, která dostane novou tepelnou a zvukovou izolaci. V interiéru bude provedena kompletní výměna vnitřního obložení za plastové spolu s novými odkládacími policemi a krátkými příčkami pro oddělení nástupních prostor od salonu pro cestující. Samozřejmostí budou také nová ergonomická sedadla bez područek s vysokou odolností proti vandalů a hygienickými koženkovými opěrkami hlavy. Všechny dveře budou ovládány automaticky pomocí tlačítek, včetně dveří v mezivozových přechodech, které dostanou LED osvětlení. Bude odstraněna jedna z toalet, zatímco druhá dostane uzavřený systém. V soupravě budou také nově zřízená místa pro lidi na vozíku. O informování cestujících se postará audiovizuální informační systém s LED panely na čelech a bocích vlaku, v každém voze pak bude LCD s uhlopříčkou minimálně 38", která bude informovat o trase a umístění vlaku spolu s možností zobrazovat reklamy. Celá souprava bude monitorována 20 kamerami.
Další změny, které budou očím cestujících skryty budou zahrnovat například výměnu motorů za asynchronní, které umožní počáteční zrychlení a zpomalení z 0 na 40 km/h v rozsahu 0,8 - 1,1 m/s?. Mikroprocesorové řízení dostane možnost udržování stálé rychlosti a monitoring polohy vlaku pomocí GPS, která bude předávána dálkově do databáze SKM.
Zdroj: Rynek Kolejowy

Jen aby se podobné nápady s omlazením řad 451 a 452 nepřenesly k nám.
Ale pokud by se tohle povedlo vyřešit, tak to může být celkem důstojné. Asi víc než originální bymák nebo jednotka ř. 560, které i při „modernizacích“ v poslední době si ponechávají prvky typu běžné dveře mezi oddíly, které se neumí zavřít samy, což v 21. století není už ani pro smích nebo pláč, ale spíš zoufalé mlácení se hlavou do zdi.
Truhlárnu předpokládám použijí opolskou, takže pšonská ŠW zajistí jen trakční výzbroj (+ elektroinstalaci)
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.











