..: Konsorcium TS Opole a Škoda zmodernizuje 21 souprav EN57 :..

EN 57 PKP reko Gdynia — Polský dopravce SKM Trójmiasto vybral vítěze soutěže na modernizaci celkem 21 z 43 jím vlastněných elektrických jednotek EN57. Nejnižší nabídku podalo konsorcium TS Opole a polské pobočky Škody Transportation s nabídkou 128,86 milionu zlotých (36,44 milionů korun za soupravu). Další nabídky podalo konsorcium firem PESA Bydgozcz a ZNTK Mińsk Mazowiecki (141 milionů zlotých) a Newag (175 milionů zlotých.) Vítězné uskupení musí všech 21 souprav zmodernizovat do 14 měsíců od podpisu smlouvy.

Tendr na modernizaci se SKM Trójmiasto povedlo dotáhnout do konce až na druhý pokus. Již dříve uspěl v soutěži Newag s požadavkem na 139 milionů zlotých, dopravci se ale nepodařilo zajistit financování zakázky a k podpisu smlouvy nakonec nedošlo. Nyní by měly být finance zajištěny, například vydáním dluhopisů v objemu 55 milionů zlotých.

Soupravy v rámci modernizace dostanou nová laminátová čela s panoramatickým sklem, bude odstraněna vnější vlnitost skříně, která dostane novou tepelnou a zvukovou izolaci. V interiéru bude provedena kompletní výměna vnitřního obložení za plastové spolu s novými odkládacími policemi a krátkými příčkami pro oddělení nástupních prostor od salonu pro cestující. Samozřejmostí budou také nová ergonomická sedadla bez područek s vysokou odolností proti vandalů a hygienickými koženkovými opěrkami hlavy. Všechny dveře budou ovládány automaticky pomocí tlačítek, včetně dveří v mezivozových přechodech, které dostanou LED osvětlení. Bude odstraněna jedna z toalet, zatímco druhá dostane uzavřený systém. V soupravě budou také nově zřízená místa pro lidi na vozíku. O informování cestujících se postará audiovizuální informační systém s LED panely na čelech a bocích vlaku, v každém voze pak bude LCD s uhlopříčkou minimálně 38", která bude informovat o trase a umístění vlaku spolu s možností zobrazovat reklamy. Celá souprava bude monitorována 20 kamerami.

Další změny, které budou očím cestujících skryty budou zahrnovat například výměnu motorů za asynchronní, které umožní počáteční zrychlení a zpomalení z 0 na 40 km/h v rozsahu 0,8 - 1,1 m/s?. Mikroprocesorové řízení dostane možnost udržování stálé rychlosti a monitoring polohy vlaku pomocí GPS, která bude předávána dálkově do databáze SKM.

Zdroj: Rynek Kolejowy


JiříK. | 22.3.2012 (17:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Polsko


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
22.03.2012 (22:26)  
cena za jednotku je v korunách
registrovaný uživatel 774 
22.03.2012 (22:23)  
To snad ne. :(
22.03.2012 (22:12)  
Není tam překlep? Za 36 milionů PLN by si mohli pořídit novou jednotku, nebo ne?
22.03.2012 (21:12)  
A ještě realizovat reinkarnaci Gomulky a už Polákům nebude nic chybět.
Jen aby se podobné nápady s omlazením řad 451 a 452 nepřenesly k nám.
registrovaný uživatel thingie  mail  
22.03.2012 (20:48)  
Ty už dříve modernizované jednotky PKP PR nejsou až tak hrozné. Ve skutečnosti je ten interiér, pro příměstské cestování, celkem ok. Co není moc ok je rozjezd (cuk-prásk-cuk-prásk-jízda), venkovní dveře jsou praštěné (a vnitřní taky), a už dva záchody na jednotku nejsou kdovíco, s jedním (nepočítám, že se přesune do motorového vozu, takže z druhého řídícího vozu budete muset projít celý vlak) to bude peklo. V motorovém voze je docela hluk.

Ale pokud by se tohle povedlo vyřešit, tak to může být celkem důstojné. Asi víc než originální bymák nebo jednotka ř. 560, které i při „modernizacích“ v poslední době si ponechávají prvky typu běžné dveře mezi oddíly, které se neumí zavřít samy, což v 21. století není už ani pro smích nebo pláč, ale spíš zoufalé mlácení se hlavou do zdi.
registrovaný uživatel mat.mt  mail  
22.03.2012 (19:48)  
Tak konečně znám důvody zvýšené těžby dřeva v poslední době. :D
Truhlárnu předpokládám použijí opolskou, takže pšonská ŠW zajistí jen trakční výzbroj (+ elektroinstalaci)
registrovaný uživatel Zeck 
22.03.2012 (18:32)  
no tak to prajem vela stastia, pri modernizacii toho srotu co vidim na obrazku do takej podoby, aka je opisana v texte ho bude vitaz tendra urcite potrebovat.
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko