..: České dráhy ruší bonusy za samostatný nákup jízdenek :..

jízdenka SONE+ R, foto: Staněk Praha — Kdo byl dlouhá léta zvyklý drobně snižovat cenu jízdného u Českých drah nákupem v eshopu nebo v automatu, má nyní smůlu. ČD totiž od září změnily znění svého Tarifu pro vnitrostátní přepravu cestujících a zavazadel (TR 10), kde byl původně tento bonus v hodnotě 3 % zanesen. Nově mohou zákazníci získat zpět tříprocentní část jízdného již pouze platbou prostřednictvím elektronické peněženky dopravce, a to stejně jako doposud bez ohledu na to, kde zákazník jízdenku koupí. Připomeňme však, že právě v eshopu ČD prostřednictvím elektronické peněženky platit nelze.

„Bonus za samoobslužný nákup byl nastaven jako motivační podpora pro zvýšení zájmu zákazníků o nákup přes eShop v době jeho rozjezdu. Nově chceme cestujícím nabízet výraznější akce v trvání několika týdnů, jejichž cílem bude přilákat na eshop nové skupiny zákazníků. Tyto akce ale budeme komunikovat až před jejich zahájením,“ uvedl mluvčí Českých drah Radek Joklík. Toto tvrzení dokládá i zmínka na samotném webu ČD: „V současnosti je připravován nový věrnostní program, u kterého předpokládáme zohlednění nákupů všech druhů jízdenek (vnitrostátních i mezinárodních). Jeho nasazení je plánováno ke dni počátku platnosti nového jízdního řádu, t.j. ke 14. prosinci 2014.“

Navzdory těmto změnám zůstává zachován bonus za nákup v elektronickém obchodě pro firemní klientelu, který se podle objemu plateb pohybuje od tří do deseti procent.

Zdroj: České dráhy


Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 6.9.2014 (8:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Tarify

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 4 5 6 7 8 ... 13      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Martin Š.  mail  
08.09.2014 (10:11)  
A divím se, že na ČD ještě nikoho nenapadlo, aby se jízdenky na e-shopu dali kupovat z EPIKu. U Student Agency to lze (tzv. kreditová jízdenka). Pak Vám ve vlaku/autobuse stačí pouze tato kartička (což u ČD snad jde taky, když máte jízdenku z e-shopu a doklad je in-karta mít pouze tu in-kartu).
08.09.2014 (10:09)  
Kolik je sleva za online nakup v Nemecku: Němci mají příplatek za koupi jízdenky u pokladny (tuším 2 eura).
Zrušení slev je určitě jen první krok. Je přeci nehorázné chtít po dopravci, který má vytrvale ztrátu, aby poskytoval nějaké slevy.. Už chudák krvácí při jízdném mezi Ostravou a Prahou.
Ostatně i banky kdysi prováděly transakce na internetu zdarma, a dnes účtují tyto transakce za poplatek a transakce na pobočkách za výrazně vyšší poplatky.
Takže další krok třeba bude prodej jízdenek za poplatky. A po vzoru jiných za 2 eura. Pokud cestující nebude mít eura, přepočtou to kurzem euro za 50 :)
A třeba další krok bude poplatek za použití WC. Ostatně vyčerpávání taky něco stojí :)
08.09.2014 (10:06)  
janick pokud jsi věrný zákazník, máš slevu, pokud přijdeš občas, plať si plnou taxu, nebo využij občasné akce: Na eshopu jsem protočil za jeho existenci horentní sumu a očekával bych dávno nějaký značný věrnostní bonus. :) Snad od nového GVD.
registrovaný uživatel janick 
08.09.2014 (8:02)  
Michal Jaroš - Roudnice nad Labem - Straškov, většina osob nastupuje na neobsazené zastávce v Roudnici dveřmi u fíry a ten prodává jízdenky jako divý...

Jinak k článku - toto opatření mi přijde férové pro ty kteří už mají elektronickou peněženku, a protože ji mám, tak s tím problém nemám. Ve výsledku je sleva v současné době 5%, protože se ještě zpětně vrací bonus 2% z uskutečněné platby. Takže stejně jako u jiných obchodníků (s hadrama, s jídlem) pokud jsi věrný zákazník, máš slevu, pokud přijdeš občas, plať si plnou taxu, nebo využij občasné akce.
08.09.2014 (7:23)  
Honza: Jakékoliv jízdenky z POP se neoznačují...
Samozřejmě u kontroly strojvedoucím je to možné jen ve stanici a jen v rámci jízdního řádu. Ale třeba namátkou, kde jsem jel v poslední době:

Bor - Svojšín, v Boru dlouhý obratový čas, kontrola 0, zatažená záclonka na stanoviště, nezájem

Dalovice - Merklín, v Merklíně cca 15 minut, kontrola 0,

S 65 Praha Smíchov-Na Knížecí - Rudná, na Smíchově si strojvůdce čte knihu, plná 810, kontrola 0, ve stanici Hostivice delší pobyt několik minut, kontrola 0, zatažená záclonka, nezájem, strojvůdce ani nemá identifikační štítek,

ale naopak Velké Meziříčí - Křižanov, 840, strojvůdce i přes funkční automat aktivně prodává jízdenky..


Prostě je to různé, nicméně převažuje bohužel ten nezájem - nikde to není povinné.
registrovaný uživatel Honza  mail  
07.09.2014 (22:58)  
PavelZ: No jasný no.
Docela jsem zíral, že ve Straškově má osobák čas na obrat 2 minuty, přičemž ještě rozpojuje motory (jeden se vrací do Vraňan, druhý pokračuje do Zlonic).

Koukám, že ČD ještě neaktualizovali ani své stránky:
http://www.cd.cz/vnitrostatni-cestovani/jizdenka/jak-koupit/-3572/
07.09.2014 (22:43)  
Honza: Fíra vybíhal ven z kabiny a přitom jsme jeli.

No a proto je dobré si uvědomit, že fíra je tam především od toho fírování a nějakou kontrolou a prodejem jízdenek by se měl zabývat až opravdu v případě, kdy nemá nic jiného na práci. Tohle totiž zavání průserem. Bohužel na některých tratích jsou jízdní doby a obraty tak našponované, že prostě kontrola většinou není.
registrovaný uživatel Honza  mail  
07.09.2014 (22:03)  
Co jsem se já setkal s "okem" tak třeba na trati Děčín - Ústí Střekov, když jsem tam ještě občas jezdil, narazil jsem na revizora několikrát a na východě během čekání na rychlík z Liberce kontroluje skoro vždycky. Na jiných tratích jsem taky viděl, že to dodržujou.
Problémy jsem zaznamenal třeba při cestě z Loun do Kralup, kdy skupinka turistů potřebovala označit skupinový lístek vydaný POPkou a ani s asistencí strojvedoucího se to nepovedlo. Pak pána ze skupiny napadlo lístek přehnout přes kartičku pojištěnce a strčit do strojku. No dopadlo to zle. Lístek se zmuchlal a roztrhal a karta se zlomila. Ale označilo se to :-)
Potom v dalších zastávkách frekvence turistů břibývala a řešení jízdenek výrazně překračoval dobu pobytu šukafónku v zastávce, takže buď se stálo zbytečně dlouho, nebo se to řešilo za jízdy. Fíra vybíhal ven z kabiny a přitom jsme jeli.
07.09.2014 (21:47)  
Řešením pro tyto případy je samozřejmě automat ve vlaku, prodej u strojvůdce až v nejnutnějších případech (tak to také už na řadě tratí funguje, pokud vím - viz automaty MOPAJ). Je ale nutná častá namátková kontrola revizorem nebo minimálně aktivita strojvůdců (samozřejmě v rámci možností při delších pobytech ve stanicích/na konečné), jinak to je k ničemu.
07.09.2014 (21:45)  
Honza: Problémem u kontroly lístků strojvedoucími je to, že strojvedoucí často lístky vůbec nekontrolují, ač na to mají čas i možnost. Prostě to nemají dané povinně, tak proč to dělat. Za poslední dobu jsem potkal snad u jednoho vlaku z deseti, že by strojvedoucí aktivně třeba dvě minuty před odjezdem vlaku z počáteční stanice vůz prošel a udělal kontrolu.. Většinou spíš sedí zavřený na stanovišti a je mu to takříkajíc šumák. A častost výskytu revizorů je asi taková, že cestující má šanci 49:1 že na ně nenatrefí..
  1 ... 4 5 6 7 8 ... 13      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2025 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko