Praha — Kdo byl dlouhá léta zvyklý drobně snižovat cenu jízdného u Českých drah nákupem v eshopu nebo v automatu, má nyní smůlu. ČD totiž od září změnily znění svého Tarifu pro vnitrostátní přepravu cestujících a zavazadel (TR 10), kde byl původně tento bonus v hodnotě 3 % zanesen. Nově mohou zákazníci získat zpět tříprocentní část jízdného již pouze platbou prostřednictvím elektronické peněženky dopravce, a to stejně jako doposud bez ohledu na to, kde zákazník jízdenku koupí. Připomeňme však, že právě v eshopu ČD prostřednictvím elektronické peněženky platit nelze.
„Bonus za samoobslužný nákup byl nastaven jako motivační podpora pro zvýšení zájmu zákazníků o nákup přes eShop v době jeho rozjezdu. Nově chceme cestujícím nabízet výraznější akce v trvání několika týdnů, jejichž cílem bude přilákat na eshop nové skupiny zákazníků. Tyto akce ale budeme komunikovat až před jejich zahájením,“ uvedl mluvčí Českých drah Radek Joklík. Toto tvrzení dokládá i zmínka na samotném webu ČD: „V současnosti je připravován nový věrnostní program, u kterého předpokládáme zohlednění nákupů všech druhů jízdenek (vnitrostátních i mezinárodních). Jeho nasazení je plánováno ke dni počátku platnosti nového jízdního řádu, t.j. ke 14. prosinci 2014.“
Navzdory těmto změnám zůstává zachován bonus za nákup v elektronickém obchodě pro firemní klientelu, který se podle objemu plateb pohybuje od tří do deseti procent.
Zdroj: České dráhy
| 6.9.2014 (8:00)
Načíst to samozřejmě jde a zobrazí se přesně to co je na jízdence. Pokud vím, tak se povinně načítají jen jízdenky na EN 459 a na Ex mezi Prahou a Ostravou, u státem dotovaných jízdenek, kvůli proplácení dotací.
Honza: Automat ve vlaku? :)
Na rozdíl od Lídlenky, která bývala jen o víkend či svátek, takže na panťáky zase špatně použitelná. Co bych ale za tu cenu chtěl, že?
Edit:
Michal Jaroš: Je to logické ale rovněž nepraktické. Strovedoucí musí prodávat jízdenky, což se často nestíhá a zdržuje se tak odjezd ze zastávky. Problémy s označením jízdenky - lístek z POPky tam nejde a různě se roztrhá a pomačká, nebo vůbec neoznačí, nebo se dá jet snáze na černo, když někdo vypozoruje, kdy strojvedoucí nechodí kontrolovat lístky.
MilanM:
Ty SoNeplusky byly už tenkrát pro mě celkem na houby, protože 460 a 451 už tenkrát nejezdily o víkend na linkách, které jsem potřeboval a rok od roku je to složitější.
Teď je aspoň ta jízdenka na léto, jenže zase o prázdniny nejezdí všechny vlaky vedené řadou 460 např. Sp Kosíř a Plumlov.
Já prakticky na SONE+ pro Os a Sp objezdil celou republiku.
Jinak někde na zapadlých lokálkách bych vůbec neinvestoval do automatů (staničních ani vozových) - tam by to odpípnul lidem průvodčí na POPce - nevidím v tom problém.
Další možnost je podpořit víc časové předplatné (jako to dělají městské DP) - tam taky nepotřebujete pokladní, ani kvantum automatů.
Nejlepší bylo v roce 2009, když osobáková platila o prázdniny a v září i ve všední dny.
Bonus 3 % z UNIPAje hned, bylo celkem nepraktické, při zaokrouhlení na celé koruny se pak často žádná sleva nekoná. Ale když jsem kupoval pravidelně lístek za 109,- to už se projevilo.
U elektronické peněženky je nepraktické to, že bonus po měsíci se přičítá jen u pokladny, takže se někdy stane, že je na EP málo kreditu k zaplacení jízdenky u průvodčího, ale po přičtení bonusu by to stačilo. Ale smůla, musím zaplatit hotově a žádný bonus se nekoná.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.










