..: IC RegioJet začíná 26. září - jaký byl poslední týden příprav :..

Stevard IC RegioJet, foto: Josef Petrák Praha/Havířov — RegioJet ze skupiny Student Agency spouští 26. září ryze komerční provoz vlaků InterCity mezi Prahou a Havířovem. Technické detaily i nabízené služby společnost představila už začátkem měsíce. I po této tiskové konferenci ale panovaly určité nezodpovězené otázky – jak moc budou upraveny interiéry vozů pořízených z Rakouska nebo jaký bude přesný ceník cateringových služeb? Na čtvrtek 22. září byla pro novináře a partnery uspořádána VIP jízda na Stodolní, po které je jasné, že žlutý vlak je skutečností, a ne (slovy Petra Žaludy) demagogickým kecem Radima Jančury. Jaké jsou poslední dny před startem, jak vrcholí napětí na YTNP (smíchovském společném nádraží) i v diskusích, jak redaktorům na palubě (moc) chutnalo a co se bude vychytávat hned poté, co v pondělí vyjede první IC 1002 z Havířova?

Trénujeme, nenastupujte!

Stevardi v bistru IC RegioJet, foto: Josef Petrák Celý týden se u RegioJetu pracovalo nejen na dokončení prvních dvou garnitur vozů, ale také probíhaly praktické zkoušky. Každý ze strojvedoucích si několikrát zajel podle jízdního řádu trasu Praha-Smíchov společné nádraží - Havířov a zpět, stevardi, baristé a vlakvedoucí pak začali cvičit výpravu vlaku, hlášení vlakovým rozhlasem nebo roznášení občerstvení v jedoucí soupravě. Do té doby si své dovednosti cvičili na pevné zemi, ale to je úplně něco jiného, než mít několik skleniček na táce a projíždět zhlavím stanice Prosenice. První neveřejná jízda byla spoje IC 1013 hned v pondělí odpoledne. Zatímco jedna část se učila v baru obsluhovat kávovar, z palubního rozhlasu se ozývalo hlášení. Z počátku nesmělé, někdy s "razovitou" artikulací, ale uvidíte v pondělí, jestli se během týdne rozmluvili. Opakování matka moudrosti - v úterý se souprava otočila na spojích 1004, 1007 a 1016.

Jednou to přijít muselo…

V předvečer velké neveřejné premiéry, zatímco cvičná souprava projížděla údolím Orlice, strojvedoucí RegioJetu způsobil první mimořádnost tohoto dopravce - ve stanici Lipník nad Bečvou s lokomotivním vlakem projel návěsť stůj a narušil vlakovou cestu vlaku EC 102. Jediná škoda nastala na výměně a k ohrožení cestujících nedošlo. Tento měsíc se jednalo minimálně o pátý incident tohoto typu, přesto se fandové i deník Mladá fronta postarali o řádnou publicitu. Stejně jako u jiných podobných mimořádností byl strojvedoucí postaven mimo službu a čeká ho přezkoušení. Mimořádnou událost šetří Drážní inspekce.

„Máme žluté vlaky“

Čekárna RegioJet, foto: RegioJet Čtvrteční jízda spojů IC 1005 a 1018 byla určena pro média a pozvané VIP hosty z řad partnerů projektu IC RegioJet. Uvítáni jsme byli v nedávno otevřené lounge na pražském hlavním nádraží. Slova se ujal přímo majitel Student Agency Radim Jančura, který potěšil všechny informací, že "vlak je až po strop naložený jídlem a musíme vše sníst." Degustace jídelního menu ve vlacích RegioJet byla velmi příjemná. Jízda byla plánována z Prahy na Ostravu-Stodolní s hodinovými zastávkami v Pardubicích a Olomouci. Tam v rámci prezentace došlo i k pochodům mažoretek, kapely, nebo stevardů s "bojovnými" transparenty.

Radim Jančura - interview před IC RegioJet, foto: Josef Petrák RegioJet žlutá demonstrace Pardubice, foto: Matouš Danielka Radim Jančura a Aleš Ondrůj, foto: Josef Petrák Stevardi RegioJetu s transparenty, Olomouc, foto: Josef Petrák Souprava RegioJet VIP, foto: Matouš Danielka

Fotografie nabízeného občerstvení nebudou - vzali jsme si k srdci slova pana ředitele a vše snědli. Co nás velmi příjemně oslovilo, byly ceny. Minimálně nealkoholické nápoje se nevyplatí kupovat na nádraží. I jídla jsou v porovnání se současností JLV a Wagon Slovakia o poznání levnější. Samotný RegioJet se netají téměř nebo zcela nákladovými cenami a nechává slyšet, že jedním z cílu společnosti je naučit lidi stravování ve vlacích. V současnosti jsou přesto možnosti omezené - pokud čekáte pořádný steak či řízek, musíte si počkat na dodávku plnohodnotných jídelních vozů z rumunské vagonky. V menu najdete spíše lehké občerstvení - sushi, saláty a deserty ke kávě nebo snídaňové menu s croissanty a jiným pečivem. Nic z ochutnaných jídel nebylo špatné. Na sushi boxy jsme měli dobré reference už od zaměstnanců RegioJetu a měli pravdu - je výborné. Káva zdarma je samozřejmostí stejně jako v autobusech Student Agency express. Z aktuálně nabízených piv je v nabídce Svijanský kníže 13° a Bernard nealko.

Vozy

Vozy odkoupené od Rakouských spolkových drah prošly vyvazovacími opravami v METRANS DYKO Rail Repair Shop a lak získaly v OLPAS Moravia. Kromě toho došlo k položení koberců ve všech prostorech interiérů vyjma toalet. Zcela nově byly schody na představku vybaveny světly a vinětou s logem dopravce. Tu najdete na prahu přechodových dveří. Na záchodě hraje decentní podkresová hudba. Ve vozech ABmz došlo k zástavbě lednic a polic k uskladnění materiálu i jídla. Navíc byl dosazen kávovar, dřez a kuchyňský server pro vzdálenou správu objednávek občerstvení. Stevardi používají jak k odbavení, tak objednávkám tablety značky HTC napojené na vlakový intranet přes wifi. Ve vozech běží také otevřená wifi síť žlutý. Signál zatím není nejlepší - podle dopravce zařízení umí sčítat signál od více operátorů, ale během testovacích jízd nebyly použity všechny SIM-karty. Až nyní dojde také k montáží GSM-repeaterů pro zesílení signálu pro telefonování. Od 26. září pak můžete testovat, jak dobře spojení funguje. Dopravce přijímá připomínky.

Ampz

Interier vozu Apmz RegioJet, foto: Matouš Danielka Vuz Apmz RegioJet, foto: Matouš Danielka Interier vozu Apmz RegioJet WC, foto: Matouš Danielka Interier vozu Apmz RegioJet, foto: Matouš Danielka Interier vozu Apmz RegioJet, foto: Matouš Danielka Interier vozu Apmz RegioJet, foto: Matouš Danielka Interier vozu Apmz RegioJet, foto: Matouš Danielka

ABmz

Interier vozu ABmz RegioJet, foto: Matouš DanielkaInterier vozu RegioJet schody, foto: Matouš DanielkaZnačení vozu RegioJet, foto: Matouš DanielkaVuz ABmz RegioJet, foto: Matouš DanielkaInterier vozu ABmz RegioJet kuchyň, foto: Matouš DanielkaInterier vozu ABmz RegioJet kuchyň, foto: Matouš DanielkaInterier vozu ABmz RegioJet kuchyň, foto: Matouš DanielkaInterier vozu ABmz RegioJet kuchyň, foto: Matouš DanielkaInterier vozu ABmz RegioJet, foto: Matouš DanielkaInterier vozu ABmz RegioJet, foto: Matouš DanielkaInterier vozu ABmz RegioJet, foto: Matouš DanielkaInterier vozu ABmz RegioJet, foto: Matouš Danielka

Menší sílu signálu ostatně mohla poznat i stovka fanoušků, kteří v pátek využili akčních jízdenek za 50 korun do cvičného páru vlaků IC 1003 / 1016. Spolu s nimi na palubě cestovaly také 3 ze 4 pozvaných školních tříd. Podle referencí má posádka žlutého expresu ještě co cvičit, i když skupina doprovázející IC 1016 byla o poznání lepší. Reputaci si můžou napravit hned toto pondělí v již vyprodaném spoji IC 1002, který jako první vyjíždí po páté hodině ráno z Havířova.

RegioJet na Facebooku sice vyzývá, "ať z konkurence na ostravské větvi neděláme kovbojku", ale srovnávání s Českými drahami teď budou asi velmi častá. Oba dopravci by měli nadále hledat způsob, jak dojít k dohodě o společném odbavení. Ačkoliv na většině nádraží po trase jsou k dispozici pokladny obou barev, už v pátek se našli zbloudilí cestující ČD. RegioJet pak bude muset zapracovat na veřejném mínění u některých minorit – největší rozhořčení se zvedlo v komunitě majitelů velkých psů, kteří byli přepravními podmínkami dopravce prozatím z paluby vyloučeni. Tedy pokud svého psa nezvládnou uzavřít do přepravní schránky. Utěšit je může fakt, že pitbul Radima Jančury se žlutým vlakem na výlet také nesveze. Ukazuje se, že brzy bude nutné navyšovat kapacitu - ve špičkové časy jsou již nyní některé spoje vyprodány. Už samotný průvodce palubním servisem navíc prozrazuje, že zatímco současné vlaky IC RegioJet nabízí jedinou vozovou třídu, s příchodem nových vozů se objevů první i business třída, dětský a kancelářský oddíl, přeprava kol nebo jídelní vůz. Jestli přibudou i další služby, to snad brzy zjistíme.

Zdroj: RegioJet, ŽelPage; foto: Josef Petrák, Matouš Danielka


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 25.9.2011 (23:59)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Služby

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 32 33 34 35 36 ... 46      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel pacey  mail  
26.09.2011 (20:07)  
Petr budvar: Nevím, jestli jsem Vás pochopil dobře, proto mám dotaz.
Když budu chtít postavit Penzion třeba v Moravském krasu. Mám spočítanou návratnost cca 7let. Ale stavební úřad mi dá do podmínek, že musím postavit ještě jeden penzion kdesi na venkově, protože tam sem tam někdo potřebuje přespat.

Tak bohužel...do toho jít nemůžu. Škoda, myslel jsem to dobře. Ten penzion by byl krásnej, útulnej a za dobrou cenu...

Hold až pojedete do Moravskýho krasu, budete bydlet v komunistickým hotelu :)

To je to Vaše vyzobávání rozinek :)
registrovaný uživatel tenzor 
26.09.2011 (20:03)  
Petr Budvar: ja nevim, kdy si uvedomite, ze "nerentabilni" trate jsou nejvetsi terno - dopravce dostane dotace od statu/kraje a muze mu byt jedno, cim ty lidi vozi a jestli vubec nekoho vezou (minule jsem se kodrcal na trati HK - Jicin vic jak hodinu na tvrde drevene lavici potazene kozenkou pro 3 lidi vedle sebe ve voze 010, vazne zazitek). To jsou ty vase rozinky, ktere si zobou CD, zatimco jezdit na trase bez dotaci a soutezit s konkurenci a jeste vydelat, je tvrda prace. I kdyz proti CD to tak tezke neni, jenze az vyjede jeste Leo Express..
26.09.2011 (20:01)  
pro: Lukáš Adolt

Pokud to byly vozy dopravce ČD tak je to určitě ostuda " jako trám ". Zkuste někdy vlak IC Helfštýn (Bohumín-Břeclav-Bohumín ) nebo EC Košičan (Košice-Púchov-Praha a zpět). Domnívám se, že byste byl spokojen. ( a to nehovořím o pendolínech).
26.09.2011 (19:52)  
jmenome: mám čerstvou zkušenost z vlaku Ex 126 Fatra (nedávno to ještě bylo EC) z Horní Lidče do Valašského Meziříčí, vím není to IC a už vůbec ne trasa Praha-Ostrava, ale něco tak úděsného jsem v životě neviděl a to jezdím vlakem pravidelně... Špinavá koženka v kupé, hnijící podlaha na chodbě, špinavé madla a obložení (radši jsem nezjišťoval čím jsou zaspiněné), o záchodu ani nemluvě... V takhle odpudivém vlaku jsem snad ještě nejel... Je mi jedno, že na vlaku IC do Prahy jsou nové vozy od Siemensu, když musím jezdit vlakem kategorie Ex a cítím se přitom jako prase jedoucí na porážku...
registrovaný uživatel tenzor 
26.09.2011 (19:49)  
jmenome: mluvim o bezne kulture cestovani ve vlacich CD. Jinak zrovna trasa Praha Ostrava byla dost nechvalne znama tim, ze tam na EC/IC nasazovali po zruseni priplatku i Bcka, pokud se to uz zlepsilo natolik, ze tam jezdi i slusne vlaky, jake clovek obcas vidi na mezinarodnich EC z Nemecka do Vidne, tak je to super, ale nic nemeni na tom, ze maji CD co dohanet..
Karel Kovarik: ve vsech bodech naprosto mimo :)
26.09.2011 (19:49)  
Karel Kovářík
Napsal jsem tady asi 4 tyto věty :
Píšete o trati Ostrava-Praha-Ostrava a vlacích kategorie IC ? nebo snad jiné trati a jiné kategorii vlaků ?A nyní dotaz: Nemohl byste nám prozradit, kolik činí dotace na vlaky ČD kategorie IC v relaci Ostrava - Praha -Ostrava. Dík.
Které věci ( nebo kecy ) máte na mysli ? -nechci zbytečně zdržovat.
26.09.2011 (19:45)  
Musím říct, klobouk dolů. Zoufalost (a neschopnost) ČD se již projevila v rozdávání pepsi nebo vody k jízdence nad 200 km (zdroj idnes.cz), ale jak znám ČD, tak to bude mít určitě háček (očekával bych třeba cenu jízdenky nad 300 Kč).

Předělávka již podle mě super ex-vagonů ÖBB se opravdu povedla (takovým vlakem bych jel i bez žlutého servisu). I nyní jedu mnohem raději trasu Innsbruck - Vídeň rakouským ÖBB EC než jejich RailJetem, ten je ve srovnání k rekonstrukci ala Jančura něco jako rakouský nízkopodlažní S-Bahn. Ti co si zde honí triko nad tím, že se jich 16 možná koupí, bych posadil do 2. třídy a nechal je jet otočku Vídeň - Innsbruck - Vídeň a už by do něj nesedli (ještě dodám, že bistra v rakouských Railjetech jsou ostuda).
registrovaný uživatel Petr budvar  mail  
26.09.2011 (19:42)  
Jiří Kocourek:
Vydírání je současný stav - kdy "většinový" dopravce provozuje navíc ještě relace z pohledu vyzobávače naprosto nezajímavé. V případě vyzobávání dalších a dalších tras zůstane 5-7 "rentabilních" směrů zbytek pánové v kravatách zlikvidůjí, ehm. rozkradou. Pozemky realitkám, šrot sběrnám, provize z obého zástupcům "správce". Jo, pokud strana a vláda řekne že chce oživlou dopravní cestu a zároveň bude likvidovat "nerentabilní" tratě, relace, tak je to dle mého protimluv. Korunku tomu nasazují ti, co přirovnávají oživlou dc k silnicím - nevšiml jsem si, že by třeba silnici č 105 chtěl někdo v části zrušit kvůli "nerentabilitě". Jsou to jsou záležitosti neustále omílané.
registrovaný uživatel Kakov 
26.09.2011 (19:39)  
jmenome: mě všechny takovéhle kecy připomínají jeden druh lidí, věk 45 let a více, vlak mají v hlavě jako ztělesnění pekla, a když se jich člověk zeptá, kdy je-li naposled vlakem, odpoví "joo, to už je dávno, to bylo ještě na základce"
26.09.2011 (19:32)  
tenzor
26.09.2011 (15:47) Chikatetsujin napsal:


Odpůrců a nespokojených jistě bude kopec, ale dám ruku do ohne za to, že je to zlomek těch co změnu uvítají.

Ja myslim, ze cim vic lidi s touto uchylkou, tj, tech co chteji jezdit srotem s kozenkami, nefunkcnim topenim, smradlavymi zachody v havarijnim stavu a bez jakychkoli sluzeb, pokud v to nepocitame kysely ksicht pruvodciho, ktery je znechucen tim, ze s nimi jede substrat a to vse za prekvapive vysokou castku *, tak tim lepe pro nas vsechny, kteri chceme jezdit jako lidi v civilizovane zemi :)
Takze, drzim jim palce, at sve rozhodnuti nemeni.

* samozrejme, neplati pro rezijkare


Píšete o trati Ostrava-Praha-Ostrava a vlacích kategorie IC ? nebo snad jiné trati a jiné kategorii vlaků ?
  1 ... 32 33 34 35 36 ... 46      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko