..: IC RegioJet začíná 26. září - jaký byl poslední týden příprav :..

Stevard IC RegioJet, foto: Josef Petrák Praha/Havířov — RegioJet ze skupiny Student Agency spouští 26. září ryze komerční provoz vlaků InterCity mezi Prahou a Havířovem. Technické detaily i nabízené služby společnost představila už začátkem měsíce. I po této tiskové konferenci ale panovaly určité nezodpovězené otázky – jak moc budou upraveny interiéry vozů pořízených z Rakouska nebo jaký bude přesný ceník cateringových služeb? Na čtvrtek 22. září byla pro novináře a partnery uspořádána VIP jízda na Stodolní, po které je jasné, že žlutý vlak je skutečností, a ne (slovy Petra Žaludy) demagogickým kecem Radima Jančury. Jaké jsou poslední dny před startem, jak vrcholí napětí na YTNP (smíchovském společném nádraží) i v diskusích, jak redaktorům na palubě (moc) chutnalo a co se bude vychytávat hned poté, co v pondělí vyjede první IC 1002 z Havířova?

Trénujeme, nenastupujte!

Stevardi v bistru IC RegioJet, foto: Josef Petrák Celý týden se u RegioJetu pracovalo nejen na dokončení prvních dvou garnitur vozů, ale také probíhaly praktické zkoušky. Každý ze strojvedoucích si několikrát zajel podle jízdního řádu trasu Praha-Smíchov společné nádraží - Havířov a zpět, stevardi, baristé a vlakvedoucí pak začali cvičit výpravu vlaku, hlášení vlakovým rozhlasem nebo roznášení občerstvení v jedoucí soupravě. Do té doby si své dovednosti cvičili na pevné zemi, ale to je úplně něco jiného, než mít několik skleniček na táce a projíždět zhlavím stanice Prosenice. První neveřejná jízda byla spoje IC 1013 hned v pondělí odpoledne. Zatímco jedna část se učila v baru obsluhovat kávovar, z palubního rozhlasu se ozývalo hlášení. Z počátku nesmělé, někdy s "razovitou" artikulací, ale uvidíte v pondělí, jestli se během týdne rozmluvili. Opakování matka moudrosti - v úterý se souprava otočila na spojích 1004, 1007 a 1016.

Jednou to přijít muselo…

V předvečer velké neveřejné premiéry, zatímco cvičná souprava projížděla údolím Orlice, strojvedoucí RegioJetu způsobil první mimořádnost tohoto dopravce - ve stanici Lipník nad Bečvou s lokomotivním vlakem projel návěsť stůj a narušil vlakovou cestu vlaku EC 102. Jediná škoda nastala na výměně a k ohrožení cestujících nedošlo. Tento měsíc se jednalo minimálně o pátý incident tohoto typu, přesto se fandové i deník Mladá fronta postarali o řádnou publicitu. Stejně jako u jiných podobných mimořádností byl strojvedoucí postaven mimo službu a čeká ho přezkoušení. Mimořádnou událost šetří Drážní inspekce.

„Máme žluté vlaky“

Čekárna RegioJet, foto: RegioJet Čtvrteční jízda spojů IC 1005 a 1018 byla určena pro média a pozvané VIP hosty z řad partnerů projektu IC RegioJet. Uvítáni jsme byli v nedávno otevřené lounge na pražském hlavním nádraží. Slova se ujal přímo majitel Student Agency Radim Jančura, který potěšil všechny informací, že "vlak je až po strop naložený jídlem a musíme vše sníst." Degustace jídelního menu ve vlacích RegioJet byla velmi příjemná. Jízda byla plánována z Prahy na Ostravu-Stodolní s hodinovými zastávkami v Pardubicích a Olomouci. Tam v rámci prezentace došlo i k pochodům mažoretek, kapely, nebo stevardů s "bojovnými" transparenty.

Radim Jančura - interview před IC RegioJet, foto: Josef Petrák RegioJet žlutá demonstrace Pardubice, foto: Matouš Danielka Radim Jančura a Aleš Ondrůj, foto: Josef Petrák Stevardi RegioJetu s transparenty, Olomouc, foto: Josef Petrák Souprava RegioJet VIP, foto: Matouš Danielka

Fotografie nabízeného občerstvení nebudou - vzali jsme si k srdci slova pana ředitele a vše snědli. Co nás velmi příjemně oslovilo, byly ceny. Minimálně nealkoholické nápoje se nevyplatí kupovat na nádraží. I jídla jsou v porovnání se současností JLV a Wagon Slovakia o poznání levnější. Samotný RegioJet se netají téměř nebo zcela nákladovými cenami a nechává slyšet, že jedním z cílu společnosti je naučit lidi stravování ve vlacích. V současnosti jsou přesto možnosti omezené - pokud čekáte pořádný steak či řízek, musíte si počkat na dodávku plnohodnotných jídelních vozů z rumunské vagonky. V menu najdete spíše lehké občerstvení - sushi, saláty a deserty ke kávě nebo snídaňové menu s croissanty a jiným pečivem. Nic z ochutnaných jídel nebylo špatné. Na sushi boxy jsme měli dobré reference už od zaměstnanců RegioJetu a měli pravdu - je výborné. Káva zdarma je samozřejmostí stejně jako v autobusech Student Agency express. Z aktuálně nabízených piv je v nabídce Svijanský kníže 13° a Bernard nealko.

Vozy

Vozy odkoupené od Rakouských spolkových drah prošly vyvazovacími opravami v METRANS DYKO Rail Repair Shop a lak získaly v OLPAS Moravia. Kromě toho došlo k položení koberců ve všech prostorech interiérů vyjma toalet. Zcela nově byly schody na představku vybaveny světly a vinětou s logem dopravce. Tu najdete na prahu přechodových dveří. Na záchodě hraje decentní podkresová hudba. Ve vozech ABmz došlo k zástavbě lednic a polic k uskladnění materiálu i jídla. Navíc byl dosazen kávovar, dřez a kuchyňský server pro vzdálenou správu objednávek občerstvení. Stevardi používají jak k odbavení, tak objednávkám tablety značky HTC napojené na vlakový intranet přes wifi. Ve vozech běží také otevřená wifi síť žlutý. Signál zatím není nejlepší - podle dopravce zařízení umí sčítat signál od více operátorů, ale během testovacích jízd nebyly použity všechny SIM-karty. Až nyní dojde také k montáží GSM-repeaterů pro zesílení signálu pro telefonování. Od 26. září pak můžete testovat, jak dobře spojení funguje. Dopravce přijímá připomínky.

Ampz

Interier vozu Apmz RegioJet, foto: Matouš Danielka Vuz Apmz RegioJet, foto: Matouš Danielka Interier vozu Apmz RegioJet WC, foto: Matouš Danielka Interier vozu Apmz RegioJet, foto: Matouš Danielka Interier vozu Apmz RegioJet, foto: Matouš Danielka Interier vozu Apmz RegioJet, foto: Matouš Danielka Interier vozu Apmz RegioJet, foto: Matouš Danielka

ABmz

Interier vozu ABmz RegioJet, foto: Matouš DanielkaInterier vozu RegioJet schody, foto: Matouš DanielkaZnačení vozu RegioJet, foto: Matouš DanielkaVuz ABmz RegioJet, foto: Matouš DanielkaInterier vozu ABmz RegioJet kuchyň, foto: Matouš DanielkaInterier vozu ABmz RegioJet kuchyň, foto: Matouš DanielkaInterier vozu ABmz RegioJet kuchyň, foto: Matouš DanielkaInterier vozu ABmz RegioJet kuchyň, foto: Matouš DanielkaInterier vozu ABmz RegioJet, foto: Matouš DanielkaInterier vozu ABmz RegioJet, foto: Matouš DanielkaInterier vozu ABmz RegioJet, foto: Matouš DanielkaInterier vozu ABmz RegioJet, foto: Matouš Danielka

Menší sílu signálu ostatně mohla poznat i stovka fanoušků, kteří v pátek využili akčních jízdenek za 50 korun do cvičného páru vlaků IC 1003 / 1016. Spolu s nimi na palubě cestovaly také 3 ze 4 pozvaných školních tříd. Podle referencí má posádka žlutého expresu ještě co cvičit, i když skupina doprovázející IC 1016 byla o poznání lepší. Reputaci si můžou napravit hned toto pondělí v již vyprodaném spoji IC 1002, který jako první vyjíždí po páté hodině ráno z Havířova.

RegioJet na Facebooku sice vyzývá, "ať z konkurence na ostravské větvi neděláme kovbojku", ale srovnávání s Českými drahami teď budou asi velmi častá. Oba dopravci by měli nadále hledat způsob, jak dojít k dohodě o společném odbavení. Ačkoliv na většině nádraží po trase jsou k dispozici pokladny obou barev, už v pátek se našli zbloudilí cestující ČD. RegioJet pak bude muset zapracovat na veřejném mínění u některých minorit – největší rozhořčení se zvedlo v komunitě majitelů velkých psů, kteří byli přepravními podmínkami dopravce prozatím z paluby vyloučeni. Tedy pokud svého psa nezvládnou uzavřít do přepravní schránky. Utěšit je může fakt, že pitbul Radima Jančury se žlutým vlakem na výlet také nesveze. Ukazuje se, že brzy bude nutné navyšovat kapacitu - ve špičkové časy jsou již nyní některé spoje vyprodány. Už samotný průvodce palubním servisem navíc prozrazuje, že zatímco současné vlaky IC RegioJet nabízí jedinou vozovou třídu, s příchodem nových vozů se objevů první i business třída, dětský a kancelářský oddíl, přeprava kol nebo jídelní vůz. Jestli přibudou i další služby, to snad brzy zjistíme.

Zdroj: RegioJet, ŽelPage; foto: Josef Petrák, Matouš Danielka


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 25.9.2011 (23:59)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Dopravci Služby

Weitere aus Česká republika (celá)


  1 ... 33 34 35 36 37 ... 46      Zpráv na stránku:   
Korrespondent oder ŽP Mitglied Martin Grill  mail  
26.09.2011 (19:29)  
Karel Kovářík: Věřím, že stejně ochotně, jako vám prodají suši, sdělí vám i podrobnosti o jízdě - chce to jen mét hobo a zeptat se, neboť na otrávený ksicht vám nedají rohlíky ani v Brněnce.
26.09.2011 (19:26)  
Nula Kč, jak rozhodlo MD. A když tak rozhodlo, tak rychle ČD řadu IC převedla do kategorie Ex, aby dosáhlo na dotace. Skoro by se dalo říci, že to nebylo zcela čisté. Když to ale MD skouslo budiž, je to jeho věc. To s RJ nijak nesouvisí!
FRK
26.09.2011 (19:20)  
Farkač Karel 26.09.2011 (17:37) píše:
Všem pochybovačům a rýpalům:
Společnost RJ je ryze samofinancovanou společností bez jakýchkoliv dotací. To znamená, že pokud má přidělenou kapacitu od SŽDC na určité trase, může tam jezdit podle smlouvy třeba za 1 (jednu) korunu. Je to jen a jen jeho věc. S dotovanými EX a R, provozovanými ČD, to nemá nic společného. Jen to, a to je důležité, je to pro ČD konkurence, která dodnes chyběla.
Je třeba si zvyknout, že i železniční dopravní cesta v rámci osobní přepravy tu není jen pro ČD. Stejně tak, jako silnice a dálnice.
FRK

A nyní dotaz: Nemohl byste nám prozradit, kolik činí dotace na vlaky ČD kategorie IC v relaci Ostrava - Praha -Ostrava. Dík.
26.09.2011 (19:20)  
Petr Budvar: Férový přístup by byl asi následující: Chceš jezdit Pha_Ova? Ano,ale vezmeš relaci: Pardubice_Znojmo, nebo podobnou, na níž teď strana a vláda v "zájmu nás všech" končí s kategorií Sp..... Takhle jak mu to dali nyní je to diskriminácija!
Tomu se říká vydírání. To Vám příjde fér?
26.09.2011 (19:17)  
zirecek: Jenze v tech Herspicich o nahlou/predcasnou zmenu navestniho znaku neslo :) ...tyto udalosti byvaji zaznamenane jinak (a doslo k ni ten samy den jinde take)
Korrespondent oder ŽP Mitglied Martin Grill  mail  
26.09.2011 (19:17)  
Stavím se za zirecka, protože v nejednom případě je návěst STŮJ projeta bez viny strojvůdce. Často se jedná o změnu návěstního znaku, tedy že tam ta "červená" naskočí až ve chvíli, kdy je návěstidlo mimo zorné pole strojvůdce. Toto se nejednou stalo např. při výjezdu ze žst. Staré Město u Uherského Hradiště. Dlužno podotknout, že se vina pokaždé svalila na strojvůdce místo toho, aby se řešila nesprávně nastavená zabezpečovačka... Inu, počítači za pár mega se asi věří lépe, než člověku, který sice stojí několik desítek tisíc měsíčně, ale jde mu i o jeho život, že... Zdravíme DI a dogmastické esofily.
Korrespondent oder ŽP Mitglied Martin Grill  mail  
26.09.2011 (19:12)  
Osobně se těm odpůrcům žluté konkurence docela divím - vždyť právě díky tomu, že se tohle děje, začne vámi protěžovaný dopravce řešit ubohost svého vozového parku a naprosto mizivou úroveň služeb, poskytovaných zákazníkovi.

Chápal bych to jen v případě, že je mezi vámi většinové zastoupení milovníků omyté koženky a shnilého papundeklu... ;o)
26.09.2011 (19:12)  
danysek: Ne každé projetí návěstidla stůj je vinou strojvedoucího. Častější případ je tzv. náhlá změna návěstního znaku, aneb vlak se blíží k návěstidlu povolující jízdu a dojde ke změně na stůj v době, kdy vlak nelze bezpečně zastavit dle změny návěsti.
26.09.2011 (19:08)  
Jaka to ironie osudu... :)

Dne 21. 9. 2011 v 7:33 hod v žst Brno Horní Heršpice projel Sp 1661 návěstidlo Lc 603 v poloze zakazující jízdu, Sp 1661 odřeknut do Brna hl. n.
Registrierter Benutzer Petr budvar  mail  
26.09.2011 (19:05)  
S měněním ČSN máte pravdu, bylo to svinské, pokud si vzpomínám byli vyhozeni vynikající odborníci, protože se tomu dokázali postavit. Nebyli dostatečně Faranoidní:)No především ke ztrátě ČD, VUZ, jak dnes s odstupem vidno. Ale taur je s rušením mnohem horší kategorie, než pendo. Když je dobře poladěné DSŠ, tak taur je slyšet pěkně daleko před KO.
  1 ... 33 34 35 36 37 ... 46      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko