..: Další odklad railjetů, Škoda se odvolala proti rozhodnutí ÚOHS :..

Možná podoba netrakčních jednotek ČD, foto: CJOctavianPlzeň — (Aktualizováno) Nekončící odysea kolem nákupu 16 netrakčních jednotek Siemens Viaggio Comfort pro České dráhy dnes dostala další pokračování. Plzeňská Škoda Transportation podala odvolání k antimonopolnímu úřadu, kterým odkládá účinnost prvostupňového rozhodnutí o přibližně další měsíc. Serveru E15.cz to osobně potvrdil generální ředitel společnosti Josef Bernard. Stejně jako v případě původního námitky k ÚOHS podala Škodovka své odvolání v poslední možný den zákonné lhůty. Státem vlastněný dopravce má přesto reálnou šanci smlouvu s dodavateli podepsat, pokud ÚOHS zruší předběžné opatření ze začátku srpna, které dosud pětimiliardový obchod blokuje. Pokud se tak nestane, bude na rakouských drahách a Siemensu, zda nabídku podruhé prodlouží.

Podle informací serveru Ekonom mají ČD pořád šanci na uzavření kontraktu v termínu. Rozkladová komise totiž v pondělí doporučila předsedovi ÚOHS Petru Rafajovi, aby zrušil dříve vydané předběžné opatření. Šéf antimonopolního úřadu má teď 10 dnů na prostudování podkladů, načež by měl rozhodnout, zda podpis smlouvy odblokuje. Pokud se tak nestane, může odvolací řízení trvat až do poloviny října – v takovém případě ale bude porušena jedna z podmínek, která drahám umožňuje zakázku zadat bez otevřené soutěže.

Pokud by Škoda Transportation s odvoláním skutečně uspěla i přes podpis kupní smlouvy, bude moci požadovat náhradu škody, kterou prokáže jako ušlé příjmy z potenciální zakázky. Pro tento případ by však výrobce musel dokázat, že byl schopen dodat adekvátní soupravy v požadovaném termínu a ceně. Právě ke konkretizaci své nabídky odpovídajících vozidel se až dosud Škodovka stavěla s nelibostí. Odvolávala se přitom na vyšší princip ochrany hospodářské soutěže.

Plzeňský výrobce se však otevřených tendrů na vozidla domáhá v době, kdy skupinu Škoda Holding začala vyšetřovat protikorupční policie. Tu zajímá způsob, jakým se koncern dostal do vlastnictví skupiny Appian; zkoumá ale také její vlastnickou strukturu a možný střet zájmů, do kterého se měl v minulosti dostat dlouholetý ředitel Škodovky Martin Roman. Ten nějakou dobu působil jako člen dozorčí rady Českých drah, které zadávaly většinu zakázek právě Škodě Transportation. Později se Roman stal generálním ředitelem polostátního gigantu ČEZ, z jehož dividend vláda v roce 2008 financovala odprodej majetku ČD Správě železniční dopraní cesty. Dvanáct miliard, určených na tento odkup, mělo být určeno právě na pořízení nových vozidel, z nichž ovšem většina pochází právě od plzeňské Škody, často bez otevřeného výběrového řízení.

Zdroj: E15.cz, ČT 24, Ekonom.cz


JiříK. | 20.9.2011 (18:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 4 5 6 7 8      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Kakov 
20.09.2011 (20:50)  
tarten: neexistujou jenom zákony, ale také slušné vychování, které kyperským pánům zcela chybí
registrovaný uživatel tarten 
20.09.2011 (20:43)  
JiříK:
Aktualizace vypadá nadějně. :-)

EDIT "kterou prokáže jako ušlé příjmy z potenciální zakázky"
To je trochu chybka, ne? To je trochu jako když Jančura říká, že má návratnost za několik málo měsíců (no offence). Jde přeci o ušlý zisk, ne celé příjmy.
registrovaný uživatel tarten 
20.09.2011 (20:37)  
KK: upřímě řečeno, po těhle sviňárnách (sory, ale to se fakt jinak nedá nazvat), bych nejradši viděl krach škodovky

Nenechte sebou cloumat. Je to prostě bussiness. Já se moc nedivím, že to Škodovka dělá, a je to víceméně její zákonné právo. Divím se ale, že to dělá takhle okatě. Protože je jasné, že žádný reálný produkt nemá, a odvolává se ne když má odvolání sepsané, ale vysloveně obstrukčně. Divím se, že hodila veřejné mínění přes palubu, protože už ji tolik nepomůže hrát na falešnou strunu šedoekonomicky nevyjasněného kyperského "češství". A to může být při dalších kšeftech opravdu mínus. Ještě tím ČD udělá Siemense osvědčeného partnera ve zbrani.
registrovaný uživatel Kakov 
20.09.2011 (19:55)  
mr.detlef: a jsou k tomu prosím nějaké info? to totiž slyším prvně, takže bych si rád něco přečetl, dík
20.09.2011 (19:27)  
Karel Kovařík: a co vyšetřování vedení Legiosu kvůli daňovým únikům a podvodům??
20.09.2011 (19:05)  
Právě dorazila zpráva, která vás všechny jistě potěší. Počkejte si chvíli na aktualizaci textu. ;-)
20.09.2011 (19:01)  
Coudy- ale České dráhy v čele s panem Žaludou se snaží Railjety koupit. Na něj špínu neházejme.
registrovaný uživatel Kakov 
20.09.2011 (18:55)  
EMD: mě by spíš napadal Legios Louny, ten se rozšiřuje, a za podmínek alá škodivka, by do toho šel určitě každý podnikatel (tj. zaplatíme celý vývoj, počkáme si třeba čtvrt století a pak si to ještě koupíme za předražený ceny), takže pokud by se chtěl pustit i do el. loko.... by se mu Ti šikovní mohli hodit
apropo, dnes jsem vážně přemýšlel, jestli by na řadu výkonů Generál z Legiosu místo 380 nestačil...

nevíte někdo prosím jak to s tou looko vypadá, viděl jsem ji jezdit v UnL, Břeclavy a zajímalo by mě jestli jich už někdo provozuje vícero, nebo je jen jeden
registrovaný uživatel EMD 
20.09.2011 (18:46)  
KK: souhlas, jen jsem chtěl říci, že tam snad pracuje dost schopných lidí, kteří s kroky managementu naprosto nesouhlasí a že ne každý, kdo je ve škodovce, je prevít... on by snad stačil odliv schopných vývojářů, techniků s know-how,... do fungujících firem u nás, třeba CZ LOKO či jen "opraven", které by měly ambice to vytáhnout na výrobce. PESA byly snad jen také opravny, ne?
  1 ... 4 5 6 7 8      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko