..: Další odklad railjetů, Škoda se odvolala proti rozhodnutí ÚOHS :..

Možná podoba netrakčních jednotek ČD, foto: CJOctavianPlzeň — (Aktualizováno) Nekončící odysea kolem nákupu 16 netrakčních jednotek Siemens Viaggio Comfort pro České dráhy dnes dostala další pokračování. Plzeňská Škoda Transportation podala odvolání k antimonopolnímu úřadu, kterým odkládá účinnost prvostupňového rozhodnutí o přibližně další měsíc. Serveru E15.cz to osobně potvrdil generální ředitel společnosti Josef Bernard. Stejně jako v případě původního námitky k ÚOHS podala Škodovka své odvolání v poslední možný den zákonné lhůty. Státem vlastněný dopravce má přesto reálnou šanci smlouvu s dodavateli podepsat, pokud ÚOHS zruší předběžné opatření ze začátku srpna, které dosud pětimiliardový obchod blokuje. Pokud se tak nestane, bude na rakouských drahách a Siemensu, zda nabídku podruhé prodlouží.

Podle informací serveru Ekonom mají ČD pořád šanci na uzavření kontraktu v termínu. Rozkladová komise totiž v pondělí doporučila předsedovi ÚOHS Petru Rafajovi, aby zrušil dříve vydané předběžné opatření. Šéf antimonopolního úřadu má teď 10 dnů na prostudování podkladů, načež by měl rozhodnout, zda podpis smlouvy odblokuje. Pokud se tak nestane, může odvolací řízení trvat až do poloviny října – v takovém případě ale bude porušena jedna z podmínek, která drahám umožňuje zakázku zadat bez otevřené soutěže.

Pokud by Škoda Transportation s odvoláním skutečně uspěla i přes podpis kupní smlouvy, bude moci požadovat náhradu škody, kterou prokáže jako ušlé příjmy z potenciální zakázky. Pro tento případ by však výrobce musel dokázat, že byl schopen dodat adekvátní soupravy v požadovaném termínu a ceně. Právě ke konkretizaci své nabídky odpovídajících vozidel se až dosud Škodovka stavěla s nelibostí. Odvolávala se přitom na vyšší princip ochrany hospodářské soutěže.

Plzeňský výrobce se však otevřených tendrů na vozidla domáhá v době, kdy skupinu Škoda Holding začala vyšetřovat protikorupční policie. Tu zajímá způsob, jakým se koncern dostal do vlastnictví skupiny Appian; zkoumá ale také její vlastnickou strukturu a možný střet zájmů, do kterého se měl v minulosti dostat dlouholetý ředitel Škodovky Martin Roman. Ten nějakou dobu působil jako člen dozorčí rady Českých drah, které zadávaly většinu zakázek právě Škodě Transportation. Později se Roman stal generálním ředitelem polostátního gigantu ČEZ, z jehož dividend vláda v roce 2008 financovala odprodej majetku ČD Správě železniční dopraní cesty. Dvanáct miliard, určených na tento odkup, mělo být určeno právě na pořízení nových vozidel, z nichž ovšem většina pochází právě od plzeňské Škody, často bez otevřeného výběrového řízení.

Zdroj: E15.cz, ČT 24, Ekonom.cz


JiříK. | 20.9.2011 (18:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 4 5 6 7 8      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Coudy  mail  
20.09.2011 (18:44)  
Divadelní představení s podtitulem "Nekonečný příběh" a jeho 354.pokračování. V hlavních rolích excelují: neuvěřitelná komedie ze strany ČD v čele s panem generálním ředitelem a vysmívající se vždy transparentní společnost v čele s ředitelem zeměkoule. Vstup: zdarma!!!
registrovaný uživatel Kakov 
20.09.2011 (18:42)  
EMD: upřímě řečeno, po těhle sviňárnách (sory, ale to se fakt jinak nedá nazvat), bych nejradši viděl krach škodovky a už ani poklop na kanál s okřídleným šípem
registrovaný uživatel EMD 
20.09.2011 (18:37)  
KK: asi jsem se špatně vyjádřil, chtěl jsem říct spíše různě po Evropě vedle Stadleru, Bombardieru, Pes.... nebyl by to "monopolní dodavatel EU", ale srovnatelný konkurent S, B,...
registrovaný uživatel Kakov 
20.09.2011 (18:34)  
EMD: jasně a i v Al-Kaide je řada poctivých, kteří by rádi viděli jak arabové vládnou světu.....

že jsou ve škodivce, je sice možný, ale jaksi výsledek je stejně špatný!!
20.09.2011 (18:31)  
Vedení škodovky je odpad. Čekal jsem to, ale tajně jsem věřil, že se to tak nestane. Musíme doufat, že to Siemens ještě prodlouží, a my pak budeme moci jezdit v těchto luxusních vlacích.
registrovaný uživatel EMD 
20.09.2011 (18:28)  
Holt jim poprvé nepřilétl pečený holub přímo do huby... předpokládejme, že i v této firmě je mnoho schopných zaměstnanců, kteří si myslí své a podílejí se na fukčním chodu firmy a rádi by viděli kvalitní vozidla, která vymysleli, v celé Evropě, vyhraných ve férových VŘ...
registrovaný uživatel TTtrain  mail  
20.09.2011 (18:28)  
No nikdo asi nečekal, že to bude mít jiný průběh. Teď je na řadě stát, aby Škodě dal jasně najevo co si o takové "trucakci" myslí. Jako první varování by měl odmítnout 380, případně důsledně uplatnit sankce za jejich pozdní dodání. Jen čekám, až se ozvou soudruzi odboráři, že se bere práce českým rukám a podobné nesmysly, to bude opravdu vtipné.
20.09.2011 (18:25)  
Přesně dle očekávání...:-/
20.09.2011 (18:17)  
Svoláme demonstraci?
registrovaný uživatel Lkprak 
20.09.2011 (18:11)  
Ruku na srdce, kdo z Vás přesně tohle neočekával?
Ale to s tím fakt museli jako obvykle čekat do posledního možného dne?
  1 ... 4 5 6 7 8      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko