Berlín/Brno — Německý koncern Deutsche Bahn potvrdil, že hledá partnera pro provoz vlaků EuroCity mezi Prahou, Berlínem a Hamburkem. V současnosti jím je dopravce České dráhy. Ty také počítají s tím, že na linku nasadí poptávané jednotky Siemens Viaggio Comfort. Spolupráci zatím nemají jistou – Německé dráhy vybírají z více nabídek. Již dřívě pro deník E15 dementovaly, že DB má s ČD podepsané memorandum pro nasazení nových souprav na EC-linku do Hamburku. Dnes jsou ještě konkrétnější: "Kromě Českých drah jednáme také se společností RegioJet a obě nabídky jsou velmi zajímavé," vysvětluje pro magazín ŽelPage aktuální stav Stefan Tontsch z koncernu DB. Ve hře tak jsou nejen "modré railjety", ale i žluté vozy z vagonky Astra Arad či možný pronájem vozové garnitury RegioJetu. DB ale detaily nechává stranou a bude s oběma partnery do konce roku o možnostech jednat.
Zdroj: DB Konzern, E15
| 22.9.2011 (18:00)
A jak dlouhá je ta výpovědní lhůta?
EDIT - na webu těch 160 místo 120 nemají, ale Haškem jsem asi před týdnem jel, jídelák byl ne na kartonu, ale na kusu normálního papíru A4, zjevně nový, a zdražený.
Bassi, takoveto blaboly o vytlaceni konkurence muze psat jen uplny mimon - doloz, ze Jancura zdrazil na te trase vice nez autobusova doprava (nebo vnitrostatni doprava) v celostatnim prumeru. To, ze nekoho vytlacil cenovou konkurenci a ted tam zdime, je placnuti jako z mizernych ucebnic ekonomie, ktere ve 30. letech psali statem najati "ekonomove" na objednavku fasisty Rossevelta (to, ze to preziva dodnes, je vec druha, ale souvisi to s tim, ze se to ruznym etatistum hodi do kramu i dnes). Zkus to taky, kdyz je to tak jednoduche!
Janzura zvitezil nejen nizsi cenou, ale i zvladnutou operativou (vytizenost spoju) a predevsim mnohem vyssi kvalitou servisu. Jak bys pochopil mozna i ty, kdybys tim autobusem aspon nekdy jel... Inovace, ktere Janzura prinesl byly (a jsou) na tomto zaprdenem, dotovanem a nekvalitnim trhu opravdu revolucni a jeste vic revolucni je, ze ten standard umi poskytovat za jeho ceny a jeste na tom vydelat.
A je to priklad tvorby hodnoty, ktera nas posouva dopredu a jaka se tu jen tak nevidi. Narozdil od ruznych pochybnych privatizaci nebo solichani se statnimi prachy v polostatnich firmach... Preju Ti, abys to nekdy pochopil...
A čím by se pro Vás zlepšila situace, kdyby Railjety na této trati provozoval Jančura? Dostanete sushi? Co se týče cen tak nemyslím že by RJ byli lacinější než ČD, viz současné jízdné Pha-Ova... A to nepočítám povinné místenky ve žlutých vlacích.
Ale vůbec ne. V 18:33 jsem zůstal nepochopen. Žádné suši bych do huby nedal. Měl jsem na mysli mnohem masivnější obnovu vozového parku. RJ koupí RJ s DB a ČD zbyde 5 miliard na ICelef, když na nic lepšího. 2 mouchy jednou ranou.
ČD už JLV do někam poslaly. Jen jim jede výpovědní lhůta...
Jenom pro pobavení - ČD v připravovaném výběru na nové provozovatele JV chtějí, aby průměrná cena za hlavní chod nebyla vyšší než 120 Kč. Tak jen pro obrázek, jaká je průměrná cena hlavních jídel u JLV:
EC PRaha - 213 Kč
EC Německo/Rakousko - 300 Kč
Bistrovozy - 125 Kč
Bistro do Mnichova - 137 Kč
Pendolino - 125 Kč
Nic proti Ostravě, ale tohle mi nepřijde jako dobrý nápad. Myslím, že přímé spojení po našem I. tranzitním koridoru je důležitější.
Napadla mě jiná otázka:
Kdysi byl problém, že 680 nemají dostatečnou kapacitu pro nasazení v Německu. Neměl by podobný problém se svými "prostornými" vozy i RegioJet?
V.
PS: Neví náhodu jen tak někdo, kolik vozů z Aradu je usmlouváno? Díky za odpověď.
tak ani ja do toho nevidim. ja se spis divim tomu, ze to vubec je takhle postaveny - i kdyz nevidime do smluv. ale ja bych to neriskoval, ze svy profese mam nazor, ze cesti ridici jsou prasata k pohledani - co se rizeni cehokoliv tyce...
post edit: samozrejme rizeni motorovych silnicnich vozidel...
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.










