Berlín/Brno — Německý koncern Deutsche Bahn potvrdil, že hledá partnera pro provoz vlaků EuroCity mezi Prahou, Berlínem a Hamburkem. V současnosti jím je dopravce České dráhy. Ty také počítají s tím, že na linku nasadí poptávané jednotky Siemens Viaggio Comfort. Spolupráci zatím nemají jistou – Německé dráhy vybírají z více nabídek. Již dřívě pro deník E15 dementovaly, že DB má s ČD podepsané memorandum pro nasazení nových souprav na EC-linku do Hamburku. Dnes jsou ještě konkrétnější: "Kromě Českých drah jednáme také se společností RegioJet a obě nabídky jsou velmi zajímavé," vysvětluje pro magazín ŽelPage aktuální stav Stefan Tontsch z koncernu DB. Ve hře tak jsou nejen "modré railjety", ale i žluté vozy z vagonky Astra Arad či možný pronájem vozové garnitury RegioJetu. DB ale detaily nechává stranou a bude s oběma partnery do konce roku o možnostech jednat.
Zdroj: DB Konzern, E15
| 22.9.2011 (18:00)
Pokud je linka provozována bez dotací z veřejných zdrojů (počínaje obcemi, EU konče) na vlastní riziko - jako třeba (Návsí) - Havíov - Praha, tak není třeba přeci vypisovat výběrová řízení.
A pak je na provozovateli linky, zda ji vykryje zcela sám a výhradně svými stroji a nebo jestli se domluví s nějakým partnerem.
nejdriv mala otazecka: blbost je vrozena, nebo se da nejak zahrat, treba jako divadlo?
Naposledy. Jak je možné, že ÖBB a DB mají SVOJE vlaky na SVÝCH kolejích?
nevim, a nezajima me to. tvrdim, ze infrastruktura v CR by mela byt oddelena. nemecky DB ze svych dani neplatim (no, je to unfair, CD vlastne taky ne...).
Když říkáš, že to je nelogické? Nebudu s tebou diskutovat o letovejch koridorech v Rusku.
ani nemuzes, protiargument ti bohuzel chybi. a jasne jsem to zvyraznil, jednalo se o ANALOGICKY STEJNY PRINCIP. zbyva tedy otazka: VI PAN, CO JE TO PRINCIP???
A kdo by na tu linku vypsal VŘ? Naše ministerstvo, nebo německé ministerstvo, nebo to dostaneme zase befelem z Bruselu, nebo, jak myslíš, že to jde?
jezis kryste! jsem ti to tam snad psal, ze eu legislativu v hlave nenosim. a tak jsem ti navrhl, abys sem nakopnul zdroj a nejaky ty uceny moudra.
no, se asi dneska nedockam...
No už jen třeba proto, že se na to nedá vypsat VŘ. Tím to stačí.
??? A proč by ne? Když se to legislativně ošetří. Třeba tak, že organizátor dopravy vytvoří strategii dopravy a bude soutěžit výhodné časové polohy. Ostatní ať si klidně jezdí.
Pro jistotu dodám, že vítěz by měl právo na časovou polohu v GVD, nikoliv na dotaci.
Rozhodujícími parametry by třeba měla být kvalita vozů a služeb. Pokud však na tuto zakázku nebude stačit dopravce sám, tak se jich může spojit více dohromady. Toto však vyžaduje i jistou úroveň tarifní integrace.
V.
K povinné rezervaci - může jet i kdo ji nemá, pokud je ve vlaku místo, akorát se nesmí jet na stojáka, což zrovna u EC v normálním čase asi nehrozí.
Nechápu, jak to ČD dělají. Proč ve vlaku ČD je kafe za 69, v lepším případě za 39, a RegioJet ho umí udělat zdarma nebo za dvacku? Proč Croissant u ČD stojí desítky korun a u RJ může být za 7? Proč RegioJet taxi je levnější než ČD taxi, když poměr poměr potenciálních cestujících hovoří jasně pro ČD?
Jančura to nijak nemůže krýt z autobusů - zisk měl jen několik málo milionů, což spolkly lokomotivy a vozy, a ještě si určitě musel mnoho mnoho půjčit. A dle mého názoru se mu to vyplatí.
Proč to tak neumějí udělat České dráhy, nesrovnatelně větší podnik, za stejné náklady? Proč prostě nepošlou JLV s jídlem za 330 (WRmz), v lepším případě za 220 do pryč a nevyberou jiného poskytovatele, nebo to neposkytují samy? Vždyť se to musí vyplatit bez prostředníka, jelikož zde musí být provize pro něj přeci, obecně ten tzv. outsourcing nechápu, jak se může vyplatit, vždyť zde musí být navíc zisk pro tu poskytující firmu, zde je akorát problém, že se jim nechce.
Jen se to občas nepovede, firma krachne a zůstanou po ní dluhy a tisíce nespokojených zákazníků. Viz Sky Europe. Ale to sem nepatří.
naopak, patri to sem, je to proste soucast podnikani. proste i tohle muze byt vysledek trzniho prostredi. na druhou stranu, jancuru bych s managementem sky-europe asi nesrovnaval, byt jako priklad to chapu a romumim ti, kam miris:
nespokojeni cestujici. nic mene, nikdo uz nahlas nerekne, s jakou radosti ti sami SPOKOJENI cestujici nakupovali rezervace na lety mesic pred krachem - v dobe, kdy uz se na verejnosti kricelo, ze skyeurope jsou definitivne v koncich...
proste kazda mince ma dve strany. soudnej clovek to dokaze alespon priznat, ti mene soudni pisi brecavy blogy vsude mozne po netu.
A kdo by na tu linku vypsal VŘ? Naše ministerstvo, nebo německé ministerstvo, nebo to dostaneme zase befelem z Bruselu, nebo, jak myslíš, že to jde?
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.










