..: České dráhy snížily ceny akčních jízdenek na vybraných relacích :..

In–karta s novým designem (od 13. 12. 2009), foto: České dráhy Praha — České dráhy od pondělí mění ceny akčních jízdenek SporoTiket Česko na vybraných relacích z Prahy, např. do Hradce Králové, Ostravy či Zlína. Tah je všeobecně vnímám jako reakce na zahájení provozu konkurenčního projektu IC RegioJet mezi Prahou a Havířovem. Po nedávném rozšíření v nasazování stevardek začaly dráhy v Praze a Ostravě nabízet cestujícím s jakoukoli jízdenkou nad 200 kilometrů nápoj zdarma a tuto službu chystají dále rozšiřovat například do Brna a Olomouce. Ve čtvrtek 29. září pak přišly se snížením cen na hlavních tazích a začíná tak defacto cenová válka mezi Českými drahami a RegioJetem. Dráhy od pondělí 3. října další z akcí ČD Promo. Bude platit na více relacích, samozřejmě z Prahy do Ostravy, ale také například do Brna, Olomouce či Hradce Králové. Zlevněny budou také jízdenky SporoTiket.

Zatímco obyčejné jízdné mezi Prahou a Ostravou vyjde na 438 korun, resp. 329 korun se slevou IN 25, jízdenky ČD Promo pro trasu Praha - Ostrava budou k dostání na dobu neurčitou za základní cenu 295 korun. Držitelé In-karet mají možnost zakoupit zlevněnou variantu za 265 korun; ještě levnější varianta pro cestující do 26 let bude stát 200 korun. RegioJet nabízí na internetu akční jízdné pro držitele tzv. Kreditových jízdenky za 230 korun. Zlevněny budou rovněž některé relace jízdenek SporoTiket mezi Prahou a Moravou. Zklamaní však mohou být držitelé zákaznických karet. S aplikací IN 25 u jízdenky ČD Promo ušetří cestující pouze na cestě z Prahy do Ostravy přibližně 10 procent (30 korun), na trase z hlaního města do Pardubic to pak vychází pouze na 10 korun. Držitelům karty IN 50 se nabídka nevyplatí vůbec, stejně jako naprostá většina jízdenek SporoTiket, naopak se přestává vyplácet i vlastnictví této slevové aplikace.

Pro relaci Praha - Ostrava se SporoTiket bez In-karty snížil z 310 korun na 230 korun pro všechny cenové úrovně, zákaznický pak stojí 220 korun. Při uplatnění tarifu IN 50 koupí cestující jízdenku nejlevněji, za 216 korun, ale aby se mu proti SporoTiketům koupě této poměrně drahé slevy vyplatila, musel by mezi Prahou a Ostravou cestovat minimálně obden/denně (pro cestující nad 26 let). Výhodou naopak je možnost koupě levné jízdenky i v den odjezdu a nejlepší cenu získá na veškeré trasy obsluhované vlaky ČD. SporoTikety lze zakoupit pouze v předprodeji a cena byla snížena jen pro vybrané relace.

Zdroje: České dráhy


Josef Petrák Poslat mail autorovi , Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 3.10.2011 (0:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Dopravci Tarify

Weitere aus Česká republika (celá)


  1 ... 5 6 7 8 9      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer TTtrain  mail  
03.10.2011 (10:14)  
For MG: ČD a stress? :-) Z čeho? Koryto jisté, dotace jisté, platy jisté ....
Korrespondent oder ŽP Mitglied Martin Grill  mail  
03.10.2011 (9:46)  
Nechic: ...což je další důkaz toho, že ČD pod stresem neumí jednat a zavádí nesystémové slevy...
Registrierter Benutzer Nechic  mail  
03.10.2011 (9:38)  
Kvalita se zvyšuje obtížně, když provozujete 4000 vlaků a ne 3. Martin Grill: S tvými požadavky souhlasím, stát by měl okamžitě v této firmě udělat pořádek, audity a vyházet nepotřebné parazity. Ale stejně mi nepřijde, že by snížení o pár desetikorun způsobilo kdovíjaké ztráty. Kde je eLiška za 140 po celé republice, kde je sone+ za 360kč, juniorpas za 600, KMB za 1200? To nepůsobilo nikomu ztráty? Jediná věc, která mě fakt na celém tomhle kolotoči vadí, že z toho konkurenčního boje těží především Pha-Ova, občas Brno a ted i Hradec, ale zbytek republiky utře nos, ač jde o stejného dopravce. Kdyby operátor řekl, že v Praze stojí minuta volání 2kč a jinde 3kč, tak by ho asi nikdo v lásce neměl...
03.10.2011 (9:34)  
ČD rozdávají slevy, jakoby ty peníze, které kvůli nim prodělají, byly jejich.

Na nemonopolním trhu (který právě nastal) mohou nižší ceny znamenat vyšší tržby.

Ne ze bych s tebou vubec nesouhlasil, ale zde reseny problem je, ze je mozna lepsi zaplatit za cestu rovnou plnou cenu u pokladny, nez u pokladny pulku a druhou pulku prostrednictvim dani.

Státy s nejlepší železniční dopravou v Evropě volí druhou možnost.

System dotaci funguje tak, ze dopravce jezdi a na konci roku rekne: "Chceme doplatit ztratu X korun." nebo se na zacatku roku sepise smlouva: "Budeme jezdit a chceme za to predem dohodnutou castku."?

V současné době samozřejmě druhá možnost. ČD nemají (po té, co dostanou dotace za konkrétní objem vlaků, dohodnuté předchozí rok na podzim) na konci roku žádnou ztrátu.
03.10.2011 (9:26)  
Nechic: Ne ze bych s tebou vubec nesouhlasil, ale zde reseny problem je, ze je mozna lepsi zaplatit za cestu rovnou plnou cenu u pokladny, nez u pokladny pulku a druhou pulku prostrednictvim dani.

System dotaci funguje tak, ze dopravce jezdi a na konci roku rekne: "Chceme doplatit ztratu X korun." nebo se na zacatku roku sepise smlouva: "Budeme jezdit a chceme za to predem dohodnutou castku."?
Registrierter Benutzer jauris 
03.10.2011 (9:25)  
mimo téma:
Zdravím tímto všechny bývalé klienty Wasteelsu.Největší dárek byl pro nás vždy dík od klienta,že jsme někomu poradili,a ušetřili stovky korun na jízdném.Omlouvám se těm, komu jsme nevyhověli podle jeho představ.Náš konec byl způsoben vypověděním Mandátní smlouvy ze strany ČD z konkurenčních důvodů.Teď žijeme nové životy .Já v důchodu,kolegové na nových postech.Ještě jednou všem děkuji,a přeji hodně zdraví a spokojenosti. J T
Registrierter Benutzer BigDye 
03.10.2011 (8:33)  
Cena se dá změnit hned. Kvalita se zvyšuje obtížněji.
Korrespondent oder ŽP Mitglied Martin Grill  mail  
03.10.2011 (8:30)  
Nechic: Tvá poslední věta by platila v případě, kdy bych chápal dorovnávání ztráty AKCIOVÉ SPOLEČNOSTI jako normální, běžné, téměř folklorní. Mě to však smysl nedává a to s přihlédnutím k výčtu černých děr, které se v ČD nachází.
Registrierter Benutzer Nechic  mail  
03.10.2011 (8:25)  
Postoj všechno co udělá ČD je špatně jsem vídal všude, ale že už i tady, to mne překvapuje. Všichni co tu nadáváte na zlevňování (což mi přijde trochu jako sebemrskačství, chtít jezdit dráž) si uvědomte, že poslední 3 roky ČD jen soustavně zdražovalo a rušilo slevy. Není to moc dávno, co šlo Pha-Brno/Ova jet s eLiškou za 160/120 nebo nedej bože za 38kč. To nikomu nevadilo, ale najednou je tu Jančura a ČD jsou zlo. Tak, když vám na penězích daňových poplatníků tak záleží (jako by jsme miliardami nesponzorovali různé papaláše s účtem v zámoří), tak si začněte stěžovat na Regiojet, který snižuje ČD tržby a vás připravuje o peníze :-)
Registrierter Benutzer konca 
03.10.2011 (8:24)  
Vlad: naprostý souhlas
  1 ... 5 6 7 8 9      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko