Praha — České dráhy od pondělí mění ceny akčních jízdenek SporoTiket Česko na vybraných relacích z Prahy, např. do Hradce Králové, Ostravy či Zlína. Tah je všeobecně vnímám jako reakce na zahájení provozu konkurenčního projektu IC RegioJet mezi Prahou a Havířovem. Po nedávném rozšíření v nasazování stevardek začaly dráhy v Praze a Ostravě nabízet cestujícím s jakoukoli jízdenkou nad 200 kilometrů nápoj zdarma a tuto službu chystají dále rozšiřovat například do Brna a Olomouce. Ve čtvrtek 29. září pak přišly se snížením cen na hlavních tazích a začíná tak defacto cenová válka mezi Českými drahami a RegioJetem. Dráhy od pondělí 3. října další z akcí ČD Promo. Bude platit na více relacích, samozřejmě z Prahy do Ostravy, ale také například do Brna, Olomouce či Hradce Králové. Zlevněny budou také jízdenky SporoTiket.
Zatímco obyčejné jízdné mezi Prahou a Ostravou vyjde na 438 korun, resp. 329 korun se slevou IN 25, jízdenky ČD Promo pro trasu Praha - Ostrava budou k dostání na dobu neurčitou za základní cenu 295 korun. Držitelé In-karet mají možnost zakoupit zlevněnou variantu za 265 korun; ještě levnější varianta pro cestující do 26 let bude stát 200 korun. RegioJet nabízí na internetu akční jízdné pro držitele tzv. Kreditových jízdenky za 230 korun. Zlevněny budou rovněž některé relace jízdenek SporoTiket mezi Prahou a Moravou. Zklamaní však mohou být držitelé zákaznických karet. S aplikací IN 25 u jízdenky ČD Promo ušetří cestující pouze na cestě z Prahy do Ostravy přibližně 10 procent (30 korun), na trase z hlaního města do Pardubic to pak vychází pouze na 10 korun. Držitelům karty IN 50 se nabídka nevyplatí vůbec, stejně jako naprostá většina jízdenek SporoTiket, naopak se přestává vyplácet i vlastnictví této slevové aplikace.
Pro relaci Praha - Ostrava se SporoTiket bez In-karty snížil z 310 korun na 230 korun pro všechny cenové úrovně, zákaznický pak stojí 220 korun. Při uplatnění tarifu IN 50 koupí cestující jízdenku nejlevněji, za 216 korun, ale aby se mu proti SporoTiketům koupě této poměrně drahé slevy vyplatila, musel by mezi Prahou a Ostravou cestovat minimálně obden/denně (pro cestující nad 26 let). Výhodou naopak je možnost koupě levné jízdenky i v den odjezdu a nejlepší cenu získá na veškeré trasy obsluhované vlaky ČD. SporoTikety lze zakoupit pouze v předprodeji a cena byla snížena jen pro vybrané relace.
Zdroje: České dráhy

1) Přemrštěné platy a výhody minimálně 3. vrstev manažerů od Žaludy (včetně) dolů.
2) Přemrštěné ceny za nákup nových vozidel české provenience, na základě na míru ušitých VŘ samotnými drahami.
3) Sponzorování megalomanských akcí jen proto, aby bylo někde vidět jejich logo, které však neosloví potenciální klieny železniční dopravy, ale uvidí je pouze ti, kteří se vozí v autech nad milion.
4) Placení enormních částek dceřiné společnosti JLV za jejich ani ne průměrné služby.
...a určitě by se toho našlo nemálo. Pak se není čemu divit, že nebylo na nákup toho a tamtoho, stejně jako že teď si "mohou" dovolit jezdit za cenu pod hranicí rentability, když jim to stát = my dorovná!
Pokud RJ přispěje k tomu, že si tohohle konečně někdo všimne a začne to řešit, je to jedině dobře.
Nějak tomu nerozumím.
Vlakušky jsou blbě, pití zdarma je blbě, nižší cena je taky blbě, tak co tedy čekáte, že se má změnit?
Pokud by se o cenu "praly" soukromé firmy, tak bych jako uživatel železnice jásal. Takto, coby daňový poplatník, prskám. A být ministrem dopravy, který má ve své gesci státní podnik České dráhy, obratem bych udělal hloubkovou kontrolu za několik let zpátky, jak je to vlastně s tou "prokazatelnou ztrátou". Pokud dříve vykazovaly ČD ztrátu, jak to, že najednou, v momentě kdy začne jezdit konkurence, mohou snížit cenu, aniž by to vedlo k prokazatelné ztrátě?
Jako daňový poplatník nechci ze svých daní doplácet na "podnikání" Českých drah tam, kde to umí jiní a bez dotací. Nechť se ty dotace státu raději přesunou na lokálky a tam, kde je možno jezdit komerčně, bez doplatků z našich daní, tak tam ať jezdí ti, kdo to umí.
A co by měly udělat ČD? Chytit se za nos a říci: "Milé Ministerstvo doparavy, RJ chce jezdit na trati Praha - Brno - Břeclav bez dotací. To my umíme taky. Zavedeme to obratem od 1. října 2011. A vy si vyberte, koho necháte jezdit - podle kvality nabízených služeb. A současně nepožadujeme od Vás žádné dotace na trase Praha - Ostrava, protože budeme jezdit na své podnikatelské riziko a přitom budeme respektovat Váš požadavek na zastávky vlaků, protože jsme "národní" dopravce." A další tratě by mohly následně přibývat. Peníze takto ušetřené by MD mohlo přesunout třeba na ZDO (dotace krajům).
1. - nedělat nic a čekat,až RJ začne provozovat víc vlaků s větší kapacitou a téměř všichni cestující utečou k nim a vozit prázdné vlaky?
2. - vyklidit vozbu na dané trati pro jistotu hned a "bez boje" - protože vozba prázdných vlaků = rovná se ztráta (což by vám asi nevadilo)
3. - snažit se s tím něco udělat,dokud je relativně čas (zatzím jezdí jen třetina vlaků s polovičním počtem vozů),dokud ještě všichni neutekli ke konkurenci,neboť dostávat je potom zpět do vlaků ČD by bylo mnohem těžší...
4. - čím jiným,než cenou by měly konkurovat? - kvalitou - to je sice krásná věc,ale přeci jen ani deset vlakušek ve voze nezajistí,aby cestující použili vlak,který cestujícího vyjde třaba jen o 10 korun dráž - jak známo,český člověk slyší hlavně na tu cenu!
P.S. ČD řekli rovnou,že se jedná o reakci na konkurenci,takže žádné "náhodou",jak tu někteří prezentují....
Stejně v těch jízdenkách aby se pes vyznal.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.











