..: ČD od prosince zavedou nové přímé vozy do Kodaně :..

CZ-ČD 61 54 72-81 007-9 WLABmz 'Kutná Hora', foto: Josef Petrák Praha — Počínaje prosincovou změnou jízdního řádu budou České dráhy ve spolupráci s německým dopravcem DB AutoZug vypravovat nové přímé vozy, spojující Prahu s Kodaní. Půjde o lůžkový vůz ČD řady WLABmz a klimatizovaný lehátkový vůz německého dopravce. Vozy budou vedeny v kategorii EuroNight/CityNightLine (EN/CNL); mezi Prahou a Berlínem budou řazeny na vlaku EN 456 Phoenix. Do Kodaně dorazí druhý den v 10.07, přičemž samozřejmě obslouží i další města na severu Německa a v Dánsku, například Flensburg, Padborg, Kolding s přípojem do Aarhusu nebo Odense. Pokud se rozhodnete cestovat tímto směrem, budete moci využít zvýhodněné akční jízdenky SparNight v ceně od 49 eur za lehátkový vůz, od 69 eur v lůžkovém voze kategorie economy a v lůžkovém voze 1. třídy (deluxe) od 99 eur. České dráhy pořídily lůžkové vozy Siemens WLABmz v podobném provedení jako DB a zařadily je od prosince 2006 do systému nočních vlaků EN a CNL; u DB byly české vozy nasazovány i na relace mimo ČR (např. CNL Apus v relaci Miláno - Amsterdam) a nejen s českými posádkami.

Zdroj: České dráhy


Dominik Jaroš | 11.10.2011 (7:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Dopravci Jízdní řád

Weitere aus Česká republika (celá) Dánsko


  1 ... 4 5 6 7 8      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer pepe151  mail  
11.10.2011 (21:12)  
Ono se celkově ty dálkove spoje, a nejen na západ, radikalně omezily a některe asi i nadobro zrušily, třeba spojení Praha- Paříž asi už vlakem nikdy nedocestujem. Na druhou stranu jde vidět snaha Evropských dopravcu, včetně ČD, dálkove spoje obnovovat nebo přímo nově tvořit. V letošním GVD máme v zahraničí 17 metropoli kde dojíždi/vyjíždi vlaky z/do ČR. Toto číslo posledni dobou roste a je pěkné sledovat nové nápady ,, kam až můžeme bez přestupu v Evropě dojet... ,, . Jako například novinky Praha- Kodaň, Praha- Varna nebo Praha- Istambul se kterými bychom se měli od nového GVD setkat.
11.10.2011 (20:18)  
yaakov666: Souhlas, také jsem R352 jel a vlak byl využitý slušně (jak ubytovací vozy, tak vozy k sezení). Teď máme "koridor" do Chebu hotový (mezi Prahou a Plzní se to obvykle obejde bez výluk), tak proč to neobnovit... Problém vidím na německé straně, tam jsou noční vlaky "nežádoucí" a čím dál dražší (tehdy stálo lehátko, sice v obstarožním voze Bc ČD, Frankfurt - Praha 13 EUR, kolik by stálo dnes?), nebude se jim chtít opětovně zavádět singulární spoj, nedej bože s nějakým odpojováním přímých vozů.

turista: Jezdí do Bruselu vůbec nějaké noční vlaky?
11.10.2011 (19:37)  
Jiří Hovorka vystihl problém - dojet před polednem už není atraktivní. V případě Bruselu je nutný přestup v Kolíně nad Rýnem do ICE/Thalysu, aby to vyšlo pro vlak aspoň trochu rozumně.
Ta Kodaň prostě vyšla proto, že se kolem druhé ráno v Hannoveru pripojí na jiný EN.. A dál na sever zase s přestupem na X2000.
Něco jiného je IC, které plní useková frekvence, ale můžete v něm v noci projet půl Německa. Ještě loni jezdilo noční ICE Hamburg-Köln-Basel, teď jsou ty spoje omezeny na víkendové a pondělní noci..
11.10.2011 (19:31)  
Já nevím, kolik lidí bude jezdit do Kodaně. Ale, když jsem předevčírem a včera seděl dvě noci za sebou v autobuse SA na trase Pha - Frankfurt a zpět, nostalgicky jsem vzpomínal na R352 Pha - Dortmund (později Frankfurt)/Mnichov/Stuttgart. Na všech větvích jsem jel a ty vlaky prázdné nebyly, možná, že místo přemýšlení jestli Kodaň nebo Řím by stálo za to obnovit tenhle noční vlak.
Registrierter Benutzer M 
11.10.2011 (18:36)  
Destinaci by bylo mnoho - asi jsou taky na jedne ceste (nebo by to bylo jednou tydne)? A byla by tam pres Alpy dostatecne rychla cesta (Rim je podle mne uz prilis daleko)? Jde tak nejak o to, ze vsude se da letet letadlem a ta klientela si toho je vedoma...

Ono i ty dva autovagaony nekam do Osla mne docela pobavily. Jako urcite tam jezdi strasne moc Cechu (nebo Noru k nam mozna jeste vic), ale fakt tam jezdi tolik Cechu, aby tam byly dva vagony?
Prijde mi to cele lehce jako "hodne Cechu jezdi na dovolenou na Isla Margarita" a proto by bylo dobry, kdyby tam litaly CSA...
Registrierter Benutzer Komín  mail  
11.10.2011 (18:31)  
Kodaň je dobrá, ale myslim, že je škoda, že do Itálie nic přímýho nejezdí. Destinací by bylo mnoho - Řím, Milán, Benátky...
Registrierter Benutzer danys 
11.10.2011 (18:21)  
Já bych to viděl na Milán nebo Řím...myslím že společně s celkem přijatelným italským tarifem by si toto spojení svoji klientelu našlo.
Registrierter Benutzer M 
11.10.2011 (18:14)  
Brusel je dobry napad, to jo. Jenze ten, kdo tam jede, si asi necha proplatit letadlo. A co na tom, ze tam asi nejcasteji jezdi nekdo "statni":(

Kluba - realne naklady na kilometr auta jsou vic, nez 5 korun za kilometr. Pokud to neni Felicie koupena za 30 tisic.
11.10.2011 (17:33)  
Rikam si, to by se nenasla nejaka atraktivnejsi relace kam to posilat?

Určitě. Brusel. Nevím, proč tam jezdí tak málo nočních vlaků.
Registrierter Benutzer strejcekms  mail  
11.10.2011 (17:27)  
Rikam si, to by se nenasla nejaka atraktivnejsi relace kam to posilat?
  1 ... 4 5 6 7 8      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko