Praha — Počínaje prosincovou změnou jízdního řádu budou České dráhy ve spolupráci s německým dopravcem DB AutoZug vypravovat nové přímé vozy, spojující Prahu s Kodaní. Půjde o lůžkový vůz ČD řady WLABmz a klimatizovaný lehátkový vůz německého dopravce. Vozy budou vedeny v kategorii EuroNight/CityNightLine (EN/CNL); mezi Prahou a Berlínem budou řazeny na vlaku EN 456 Phoenix. Do Kodaně dorazí druhý den v 10.07, přičemž samozřejmě obslouží i další města na severu Německa a v Dánsku, například Flensburg, Padborg, Kolding s přípojem do Aarhusu nebo Odense. Pokud se rozhodnete cestovat tímto směrem, budete moci využít zvýhodněné akční jízdenky SparNight v ceně od 49 eur za lehátkový vůz, od 69 eur v lůžkovém voze kategorie economy a v lůžkovém voze 1. třídy (deluxe) od 99 eur. České dráhy pořídily lůžkové vozy Siemens WLABmz v podobném provedení jako DB a zařadily je od prosince 2006 do systému nočních vlaků EN a CNL; u DB byly české vozy nasazovány i na relace mimo ČR (např. CNL Apus v relaci Miláno - Amsterdam) a nejen s českými posádkami.
Zdroj: České dráhy

pokud jedu docr, tak se snazim jet autem - pokud to jde. a to proto, ze mi vlastni auto dava casovou volnost. cesta mi trva 16 hodin a stoji cca 5000Kc. takze, pokud by existoval spoj, ktery by mne dokazal i s autem dovezt trebas do kolina nad rynem, nebo frankfurtu tak, abych se i se zbytkem cesty motal nekde kolem one castky, pak nevaham a jdu do toho, protoze po 16ti hodinach "relativni"nonstop jizdy (vyjma trajektu dover - dunkerque) jsem zralej na penal, tady bych byl v koline/frankfurtu fresh, a to je k nezaplaceni. navic by to casove vychazelo stejne. a to nemluvim o tom, ze i letecky mi cesta do cile trva cca 16 hodin (prvni letecky spoj rano = musim odjizdet na letiste den predem a na letisti nocovat...) a stoji plus minus stejne...
ja bych pendlery zas tak moc nepodcenoval. u cechu a slovaku to markantni neni, ale polaku, kteri pojedou z neznamych duvodu autem skrz evropu do polska znam stovky.
proste je to o produktu, jeho preciznim zacileni a s cenou, ktera klidne muze atakovat letecke ceny. chytilo by se to.
ovsem jak rikam, nevim jak na sever, anglie je preci jen trosku neco jineho...
S nutností propagace souhlasím, nejsme ve sporu, že to ČD chybí. Aniž bych chtěl tuhle věcnou diskuzi plevelit nějakým flamem, ale koukněmě na Jančuru - kdyby měly ČD pětinu z jeho marketingové schopnosti, už by to bylo vidět. Ovšem začít by měly u tarifu - to je první odpuzovač cestujících; nikoliv cenou, ale systémem a (ne)přehledností. To jsme ale jinde :o)
To se nemusí týkat přímo jenom autoturistů. Ale třeba i managerů, obchodních cestujících, politiků, sportovců, umělců a dalších. A navíc se taková spojení (i jiná) musejí umět zmedializovat a inzerovat. Vždyť si vemte, kolik nešotoušů ví, že něco jako autovlak vůbec existuje. Obchoďáky nás "zásobujou" letákama, reklamy na nás číhají na každém rohu prakticky každý den a kdy jste někdo viděl nějakou reklamu na výhodné železniční spojení?
junkrs a být odpočinutý v cíli
Jasně, ale kolik takových cestujícíh je? Autoturisti, kteří pak budou celou dovolenou to auto využívat, už to Německo a jižní Švédsko po dálnicích lehce přefrčej. Dalo by se to zkusit, jednou týdně přes léto, ale moc nadějí v tom nevidím.
A nebo by mohl jeden autovůz jezdit z Ostravy a druhý by se připojil v Praze.
Obecně si myslím, že v takovémto typu cestování (ráno být odpočinutý v cíli) má železnice velký potenciál. Co cestující může odradit jsou asi hlavně ceny a pak také občas rychlost přepravy (viz třeba Jadran).
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.











