..: ČD od prosince zavedou nové přímé vozy do Kodaně :..

CZ-ČD 61 54 72-81 007-9 WLABmz 'Kutná Hora', foto: Josef Petrák Praha — Počínaje prosincovou změnou jízdního řádu budou České dráhy ve spolupráci s německým dopravcem DB AutoZug vypravovat nové přímé vozy, spojující Prahu s Kodaní. Půjde o lůžkový vůz ČD řady WLABmz a klimatizovaný lehátkový vůz německého dopravce. Vozy budou vedeny v kategorii EuroNight/CityNightLine (EN/CNL); mezi Prahou a Berlínem budou řazeny na vlaku EN 456 Phoenix. Do Kodaně dorazí druhý den v 10.07, přičemž samozřejmě obslouží i další města na severu Německa a v Dánsku, například Flensburg, Padborg, Kolding s přípojem do Aarhusu nebo Odense. Pokud se rozhodnete cestovat tímto směrem, budete moci využít zvýhodněné akční jízdenky SparNight v ceně od 49 eur za lehátkový vůz, od 69 eur v lůžkovém voze kategorie economy a v lůžkovém voze 1. třídy (deluxe) od 99 eur. České dráhy pořídily lůžkové vozy Siemens WLABmz v podobném provedení jako DB a zařadily je od prosince 2006 do systému nočních vlaků EN a CNL; u DB byly české vozy nasazovány i na relace mimo ČR (např. CNL Apus v relaci Miláno - Amsterdam) a nejen s českými posádkami.

Zdroj: České dráhy


Dominik Jaroš | 11.10.2011 (7:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Dopravci Jízdní řád

Weitere aus Česká republika (celá) Dánsko


  1 ... 4 5 6 7 8      Zpráv na stránku:   
11.10.2011 (17:07)  
Junkrs: je určitě spousta věcí, co jde lidem vhodnou reklamou vnutit, i když to nepotřebují. Ale souhlasím s kolegou, že vlak do Osla z Prahy nebo dokonce z Ostravy to určitě není, pokud by tedy na něm neměly ČD prodělat gatě. Na druhou stranu si ovšem myslím, že drtivá většina lidí, co tam jede, cestu více či méně plánuje u internetu, průvodců, radí se známými, co už tam byli, a podobně a k informaci o autovlaku (ale znovu, zapomeňte na nej), by se opravdu dostala. Stejně jako bys ty objevil, že z Prahy se dá dostat letadlem přímo nejen do Osla (přes léto dokonce několikrát denně), ale i Bergenu nebo Trondheimu, s přestupem pak samozřejmě kamkoliv.
Registrierter Benutzer rpet  mail  
11.10.2011 (17:05)  
pridam svoji zkusenost, byt neni relevantni a nesmeruje ke kodani a severskym statum...

pokud jedu docr, tak se snazim jet autem - pokud to jde. a to proto, ze mi vlastni auto dava casovou volnost. cesta mi trva 16 hodin a stoji cca 5000Kc. takze, pokud by existoval spoj, ktery by mne dokazal i s autem dovezt trebas do kolina nad rynem, nebo frankfurtu tak, abych se i se zbytkem cesty motal nekde kolem one castky, pak nevaham a jdu do toho, protoze po 16ti hodinach "relativni"nonstop jizdy (vyjma trajektu dover - dunkerque) jsem zralej na penal, tady bych byl v koline/frankfurtu fresh, a to je k nezaplaceni. navic by to casove vychazelo stejne. a to nemluvim o tom, ze i letecky mi cesta do cile trva cca 16 hodin (prvni letecky spoj rano = musim odjizdet na letiste den predem a na letisti nocovat...) a stoji plus minus stejne...

ja bych pendlery zas tak moc nepodcenoval. u cechu a slovaku to markantni neni, ale polaku, kteri pojedou z neznamych duvodu autem skrz evropu do polska znam stovky.

proste je to o produktu, jeho preciznim zacileni a s cenou, ktera klidne muze atakovat letecke ceny. chytilo by se to.

ovsem jak rikam, nevim jak na sever, anglie je preci jen trosku neco jineho...
Registrierter Benutzer Keprt 
11.10.2011 (16:31)  
junkrs: manageři, obchodní cestující, politici, sportovci, umělci - i další služebně/soukromě cestující, cestují z ČR do Skandinávie letadlem. A na místě si vezmou taxíka/auto z půjčovny/MHD/někdo je vyzvedne. Jak už jsem psal, pár až mnoho tisíc km jsem na těchto trasách nacestoval, život na severu poznal a vlaky do střední Evropy tam nikomu nechyběly.

S nutností propagace souhlasím, nejsme ve sporu, že to ČD chybí. Aniž bych chtěl tuhle věcnou diskuzi plevelit nějakým flamem, ale koukněmě na Jančuru - kdyby měly ČD pětinu z jeho marketingové schopnosti, už by to bylo vidět. Ovšem začít by měly u tarifu - to je první odpuzovač cestujících; nikoliv cenou, ale systémem a (ne)přehledností. To jsme ale jinde :o)
Registrierter Benutzer junkrs 
11.10.2011 (16:24)  
Martin Keppert:
To se nemusí týkat přímo jenom autoturistů. Ale třeba i managerů, obchodních cestujících, politiků, sportovců, umělců a dalších. A navíc se taková spojení (i jiná) musejí umět zmedializovat a inzerovat. Vždyť si vemte, kolik nešotoušů ví, že něco jako autovlak vůbec existuje. Obchoďáky nás "zásobujou" letákama, reklamy na nás číhají na každém rohu prakticky každý den a kdy jste někdo viděl nějakou reklamu na výhodné železniční spojení?
Korrespondent oder ŽP Mitglied Kluba 
11.10.2011 (15:48)  
No s těmi auty - když se podíváte do ceníku ÖBB, tak trasa Vídeň - Innsbruck stojí v sezóně 79 EUR, čili zhruba 2000 Kč (do sezóny patří třeba pátky-neděle v létě). Autem je to zhruba 500 km, tj budu-li počítat reálné náklady okolo 5 Kč/km, tak je ten autovlak hodně drahý. Ještě když jede 1 osoba, tak třeba, ale pro plné auto je to naprosto mimo - zvlášť při uvážení poměrně vysokých cen jízdného (a taky toho, že část z těch nákladů na auto zaplatíte i tehdy, když se auto veze vlakem - např. pojištění). Trochu lépe vychází Vídeň - Hamburg, to je okolo 1000 km autem a auto do vlaku stojí 104 EUR.
Registrierter Benutzer Keprt 
11.10.2011 (15:47)  
Finrod Felagund: chápu tvé nadšení, jako oslana, pro zavádění spojů z ČR někam přes Öresund, ale jejich praktická využitelnost by byla naprosto minimální. Čtyři roky jsem pendloval mezi Trondheimem a Prahou. Vlakem jsem si to dal jednou, čistě z šotoušských důvodů, s přestupy v Hamburku, Malmö a Stockholmu. Pro fandu pěkná, i když zdlouhavá cesta, pro nepacienta naprosto nekonkurenceschopné. Pro běžné cesty bez kola, psa nebo nábytku je letadlo plně vyhovující, vlak ani auto mu nemůžou konkurovat ani cenou, ani časem (je otázka, jak dlouho budou letenky stát jako dnes; uvidíme za pár let). Pokud někdo potřebuje převézt něco, co v letadle nelze, volí auto. S "mezipřistáním" nebo přespáním na trajektu se to dá dobře absolvovat i ze severnějších partií Skandinávie. Na běžnou poznávací turistiku je auto taky dobré, kempy jsou všude. Těch pár lidí, co chce někam na sever dojet a pak na kole někam pokračovat, si klidně přestoupí v Kodani (a Malmö) na jiný vlak, jiné potenciální klienty (ani) pro autovozy nevidím. Zdržení bez D8 přes středohoří je marginální, trajekty umé jezdit i Češi/Slováci. Obávám se, že ta Kodaň je v tomto směru jediný jakž takž rozumný cíl vlaku z ČR.

junkrs a být odpočinutý v cíli

Jasně, ale kolik takových cestujícíh je? Autoturisti, kteří pak budou celou dovolenou to auto využívat, už to Německo a jižní Švédsko po dálnicích lehce přefrčej. Dalo by se to zkusit, jednou týdně přes léto, ale moc nadějí v tom nevidím.
Registrierter Benutzer junkrs 
11.10.2011 (15:28)  
Finrod Felagund:
A nebo by mohl jeden autovůz jezdit z Ostravy a druhý by se připojil v Praze.
Obecně si myslím, že v takovémto typu cestování (ráno být odpočinutý v cíli) má železnice velký potenciál. Co cestující může odradit jsou asi hlavně ceny a pak také občas rychlost přepravy (viz třeba Jadran).
11.10.2011 (14:16)  
@Railpic - nesouhlasím. Němci totiž minimálně sem do Oslo jezdí lodí Color Line z Kielu, kam většina dojede bez problémů po dálnici. Češi by mohli sice teoreticky také, ale už to mají dál a přeci jen cesta do Kielu je otravná například kvůli ztrátě času plynoucí z přerušení dálnice D8 v úseku Českého středohoří. Viděl bych to na 2x autovagon, 2x upravený WLABmz, v němž by bylo udělané místo na kola, lyže, atd., nemuselo by to ani jezdit každý den, stačilo by v pátek z ČR, v pondělí ráno zpět v ČR. Podle mě by se to chytilo dost dobře. Podobný zájem by teoreticky mohl být i v Nizozemí, ale lidé v Nizozemí také používají trajekty raději. Pro Českou republiku je to ale dost dobrá věc, a takový vlak by mohl úplně klidně začínat místo v Praze v Ostravě, odkud by odjely lůžkové vozy samotné, v Praze by se mezitím provedla nakládka aut a jelo by se.
11.10.2011 (13:28)  
Finrod Felagund: čili vlastně říkáš minimálně 2 vagony - spací (ovšem nezdá se mi, že by zrovna náš WLABmz pobral i kola) a autovůz, bez něho by to žádný smysl nemělo, ovšem obávám se, že ani s ním (cena, rychlost). Jinak by už asi jezdil aspoň z Německa, těch tam jezdí násobně víc než Čechů.
11.10.2011 (11:11)  
Nevím - noční spoje jsou fajn, ale nesmí se dojíždět tak pozdě. Ideálně mezi 7:30 a 9:00. Takže tímto směrem asi vlakem nadále nepojedu
  1 ... 4 5 6 7 8      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko