..: RegioJet představil nabídku pro osobní vlaky Bratislava - Komárno :..

VT643.09 RegioJet, Dunajská Streda, 31. 1. 2012, foto: Juraj Kováč Bratislava/Dunajská Streda — Železniční dopravce RegioJet v úterý 31. ledna 2012 představil novinářům a pozvaným hostům jak motorové jednotky Bombardier Talent, tak tarifní nabídku, které nabídne cestujícím od 4. března v osobních vlacích mezi Bratislavou, Dunajskou Stredou a Komárnem. Provoz na této lince zajistí na základě devítileté smlouvy o závazku veřejné služby, kterou uzavřeli začátkem roku 2011. Novinkou bude taktový jízdní řád se základním intervalem 1 hodina mezi Bratislavou a Dunajskou Stredou, resp. 2 hodiny mezi Bratislavou a Komárnem. Ve špičkových časech budou navíc vedeny posilové zrychlené spoje mezi Bratislavou-Novým Mestom a Dunajskou Stredou.

VT643 Talent, RegioJet, interiér 1. třídy, foto: Juraj Kováč Po roce příprav není dokončený koncept návazných autobusových spojů objednávaných Trnavskou župou, ale RegioJet deklaroval, že věc intenzivně vyjednává. Hotová není ani optimalizace jízdních řádů v Bratislavě, aby na sebe navazovaly osobní vlaky RJ s tramvajemi a autobusy Dopravného podniku Bratislava (DPB). Dalším krokem by mělo být i zapojení do Bratislavské integrované dopravy (BID), které by umožnilo cestování na společný jízdní doklad jak v samotném hlavním městě, tak při cestě do něj. Uzavřená zatím není ani další z podmínek smlouvy s MDVRR - uznávání dokladů RegioJet a ZSSK navzájem. RegioJet odhaduje, že společné doklady se zavedou na přelomu léta a podzimu. Zdržení vysvětlují nutnými úpravami systémů. Prozatím byl tarif slovenského RegioJetu přizpůsobem tarifu ZSSK včetně nejnovější slevy Regional. Přesto zde panují odlišnosti — RJ bude levnější na nejkratších úsecích a za hranicí 60 km, kde končí sleva ZSSK Regional. O použití kreditové jízdenky Student Agency se RegioJet během tiskové konference ani v materiálech nezmínil, přesto nastínil existenci zákaznického jízdného. Prodej jízdních dokladů zajistí v Bratislavě hlavné stanici, Bratislavě-Novom Mestě a Dunajské Stredě nově otevřená zákaznická centra RegioJet, v Komárně bude smluvním prodejcem ZSSK, v ostatních stanicích a zastávkách pak budou jízdenky prodávat zaměstnanci ŽSR. Prodej jízdenek bude zahájen 20. února.

761.001 METRANS, VT643.09 RegioJet, Dunajská Streda, 31. 1. 2012, foto: Martin Grill Trať 131 Bratislava - Komárno bude malým demonstrátorem, který má prokázat smysl investice do veřejné dopravy na Slovensku. Zástupci Ministerstva dopravy, výstavby a regionálního rozvoja potvrdili, že pokud se podaří přivést nové cestující z individuální dopravy do vlaků, bude to argument pro Ministerstvo financí SR, aby přidalo finance na dopravu. V roce 2011 na trati proběhla modernizace 35km úseku Podunajské Biskupice - Dunajská Streda. Opravovaly se nejen nástupiště, přístřešky a mobiliář, ale také svršek, modernizovalo se zabezpečovací zařízení na trati a některých přejezdech. Účelem bylo mj. navýšit dopravní kapacitu. V Dunajské Stredě sídlí kontejnerový terminál společnosti METRANS, kdy její dopravci v posledních letech zvýšili počet vlaků vedených po trati 132 a počítá se s dalším nárůstem v následujících letech. Pro RegioJet tato oprava znamená jen nepatrné zkrácení jízdních dob - v původním návrhu zastávkový spoj urazil cestu z Dunajské Stredy do Bratislavy-Nového Mesta za 56 minut, resp. zrychlený za 36. Nyní jsou cestovní časy na 54, resp. 38 minutách. Samotný RegioJet investoval do mobiliáře některých zastávek a na přelomu ledna a února zahájil vystavbu P+R parkovišť v Dunajské Stredě a Kvetoslavově. V roce 2012 plánuje ŽSR podobnou komplexní rekonstrukci v úseku Dunajská Streda - Komárno.

RegioJet slibuje na první prezentační jízdy pro veřejnost v druhé polovině února s tím, že i po startu 4. března bude v prvních týdnech nabídnuta zvláštní relační sleva. Vyzkoušet bude možné i palubní služby - palubní wifi síť, v ranních spojích denní tisk a občerstvení z nápojového automatu.

Zdroj: RegioJet, MDVRR SR, ŽSR, ŽelPage


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 6.2.2012 (1:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Dopravci Tarify

Weitere aus Slovensko (celé)


  1 2 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer rpet  mail  
08.02.2012 (13:35)  
@ Joska Holibajda:
Prosím o jediný příklad evropského státu, kde je na železnici poměr kvalita/cena lepší než v ČR.

Velka Britanie. A prosim, hlavne ne argument, ze VB je "za vodou" a tudiz to neni ta "spravna" Evropa.
Registrierter Benutzer happy 
08.02.2012 (13:28)  
Ten má v ČR kvalitu vyšší, protože jezdí jen na té nejvytíženější trati. A na Slovensku má kvalitu vyšší, protože od státu dostává víc peněz než berou ČD.

Tak ještě zahustit a je z toho guláš... A co ROZDÍLNÉ poplatky za DC na sítích SŽDC a ŽSR? A co takhle normální srovnání, že RJ nabízí na Slovensku vyšší kvalitu než ZSSK při nižších dotacích než ZSSK? Srovnávejte srovnatelné. Je stejnou kravinou tvrdit, že v Německu jsou vlaky lepší, protože společnosti dostávají vyšší úhrady od samospráv než v ČR....
08.02.2012 (13:10)  
Martin Grill: Mimochodem - byly to hlavně České Dráhy, které vyhnaly cestující z vlaků. 20 let nám tvrdí, že to lépe nejde, ačkoli všude jinde vidíme opak.

Prosím o jediný příklad evropského státu, kde je na železnici poměr kvalita/cena lepší než v ČR.
Já vím, že lépe to jde, technicky to možné je. Ale kdo to zaplatí?
U nás si opravdu nemůžeme dovolit švýcarskou kvalitu, protože ani stát ani cestující nejsou ochotni platit třeba jen polovinu švýcarské ceny.
A neohánějte se prosím Regiojetem. Ten má v ČR kvalitu vyšší, protože jezdí jen na té nejvytíženější trati. A na Slovensku má kvalitu vyšší, protože od státu dostává víc peněz než berou ČD.
Korrespondent oder ŽP Mitglied Martin Grill  mail  
08.02.2012 (12:33)  
Neaerthon: Kde přesně o ně škemrá? Na jaké trati a se kterými vlaky?

A kdyby měl prázdné vlaky, nevydělá si na jejich provoz. To znamená, že nejjednodušším ukazatelem úspěšnosti RegioJetu je to, že jeho vlaky stále jezdí. Až přestanou, znamená to, že jezdily poloprázdné. To je jednoduchá matematika. RegioJet nejsou ČD, které můžou křížově financovat cokoli, co mají ve spárech.

Mimochodem - byly to hlavně České Dráhy, které vyhnaly cestující z vlaků. 20 let nám tvrdí, že to lépe nejde, ačkoli všude jinde vidíme opak. Na pořádné zákaznické jízdné jsme čekali pěkně dlouho a když přišlo a uchytilo se, bezhlavé a nekoncepční slevy dokázaly, že si ČD svých zákazníků s velkým Z vůbec neváží.

Možná si někdy dám tu práci a sepíšu na toto téma článek, protože komplexní shrnutí jaksi chybí.
Registrierter Benutzer Neaerthon  mail  
08.02.2012 (12:23)  
Ty vozy jsem sy nevymyslel, jezdím každý den a na trati potkávám minimálně 3 RJ a z toho 2 jsou poloprázdný a za druhý když se tedy bez dotací dá jezdit tak proč o ně škemrá?
Korrespondent oder ŽP Mitglied Martin Grill  mail  
08.02.2012 (12:21)  
Neaerthon: Vážený pane. Abyste se naplno projevil jako generický oponent žlutých, chybí vám ještě ono vyzobávání rozinek. Že se dá jezdit bez dotací tvrdil o ramenu Praha - Ostrava, což je pravda, kterou dokazuje. Poloprázdné jeho vlaky nejezdí ani omylem a docela by mě zajímalo, kde tu nesmyslnou statistiku berete.

Regionálka se bez dotací jezdit nedá, pokud mají být zachovány lidské ceny, což je jasné úplně všem. Hlavně jde o to, aby všichni dopravci měli stejné podmínky, což se u nás stále jaksi neděje, narozdíl od Slovenska, které - ač na východ od nás - vstoupilo do dějin jako ta vyspělejší polovina bývalého Československa.
Registrierter Benutzer Neaerthon  mail  
08.02.2012 (12:14)  
Martin Grill: Vážený pane, pan Jančura z počátku tvrdil, že jde jezdit úplně bez dotací a teď je chce stejně a to jezdí na hlavní trase. On si to totiž představoval jak Hurvínek válku: čekal že příjde udělá pár jízd a ČD skončí, a teď má kolikrát poloprázdný vlak a to si vemte že někdy má jen 3 vozy.
Korrespondent oder ŽP Mitglied Martin Grill  mail  
08.02.2012 (11:54)  
Neaerthon: Co je to za blbost? RegioJet, jak plyne z názvu, původně vznikl právě k tomuto účelu, ale pak byly podepsány smlouvy s ČD na X let dopředu. A osobní vlaky bez dotace by vozili jen šotouši, protože si myslí, že se to musí ;o)
Registrierter Benutzer Neaerthon  mail  
08.02.2012 (11:44)  
A to je zajímavé u nás by na osobní vlaky nešel a u "Bratrů" slováků už je rozjíždí.
07.02.2012 (14:38)  
nechic: 1 dopravce - 1 trať - společný tarif se zbytkem země. Tak je to nejlepší.

Mohl bys nam osvetlit, jakym myslenkovym ci jinym postupem jsi dospel k postulatu "1 dopravce na 1 trati"?
  1 2 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko