..: České dráhy začínají nasazovat vozy pořízené v Rakousku :..

ČD Bmz od ÖBB, České Velenice, foto: Michal Šimek Praha — České dráhy, obdobně jako dopravce RegioJet, pořídily na jaře sérii starších vozů od Rakouských spolkových drah. V případě ČD se jedná o 32 vozů řady Bmz, z nichž většina neprošla tzv. Upgrading Programem a nemají proto ve výbavě klimatizaci, zásuvky 230 V, vakuovou toaletu a magnetickou kolejnicovou brzdu na podvozku. I přesto jejich příchod znamená v porovnání s vozy východoněmeckého původu zvýšení kvality. Od pátku 14. října jsou nasazovány na vlaky R 700/521 Buchlov, R 1221 či jako posilové vozy vlaku Ex 522 Zlínský expres. První ze second-handových vozů se podařilo uvést do provozu čtyři měsíce po dodání do ČR; obdobně jako u RegioJetu, budou nové řady Bmee234 a Bmee235 prozatím provozovány s rakouskou registrací: A-ČD.

Vozy můžeme potkat nejen s rakouskou registrací, ale i v dnes již historickém barevném schématu pro vozy ÖBB. Kromě náhrady za „koženky“ na expresních vlacích linky Ex 2 Praha - Olomouc - Luhačovice/Zlín/Vsetín posloužily v soupravě EC 274/275 Slovan (Praha - Bratislava) také jako náhrada za nejmodernější vagony, které byly z této soupravy převedeny na ostravské expresy. Do provozu je nasazována přibližně polovina z pořízeného počtu. Zbytek projde standardní „revitalizací“. Stejně jako východoněmecké vozy ČD budou natřeny podle aktuální verze korporátního schématu, sedačky budou přečalouněny a zrepasují se také další interiérové prvky. S revitalizovanými vozy se v roce 2012 počítá také na nové expresy Praha - Vsetín nebo rychlíky Praha - Cheb. Na západ Čech se přitom měly podívat již 3. října tohoto roku, kdy se plánovalo nasazení na dvou párech spojů.

Zcela mimo diskusi se pak dostává původně avizované nasazení několika kusů na trase Praha - České Budějovice. To bude aktuální až v případě větších změn v nasazování souprav, které České dráhy slibují po dodání netrakčních jednotek Siemens Viaggio Comfort v příštích letech.

Zdroj: České dráhy, ŽelPage


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 18.10.2011 (15:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 18      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel PPP 
20.10.2011 (23:24)  
Tak ono to bude taky tím, že v 80 letech u nás auto bylo mnohem obtížněji dosažitelné než na západě a náběh na západní model života se dvěma auty v rodině byl (a stále je) postupný. Jinými slovy: na začátku 90 let jsme měli oproti západní Evropě slušný náskok a dokonale jsme ho promarnili.
20.10.2011 (23:17)  
Bartík09: No neumím teď rychle najít na internetu novější data, možná bude aktuální statistika někde na stránkách ATOC. Někde doma mám papírově tuší čísla za 2009.... V každém případě, považuji jako důležitý ten trend...
A byť článek ukazuje data jen do 2005. Myslíte si, že se trend od té doby obrátil? Máte pocit, že od roku 2005 začlo u nás zase jezdit víc lidí vlakem a ubylo aut na cestách?
20.10.2011 (23:15)  
ČD úspěšně motivuje lidi jezdit auty.

My se pořád motáme v kruhu. Auty lidi motivují jezdit především pomalé tratě. Jak jinak vysvětlíte, že Praha-Ostrava lidi jezdí i s ČD v počtech nikoliv malých? A že do Vídně a Berlína jezdí s ČD i lidi na služebky (kde o peníze nejde)?

Naopak ČD můžeme v tomto ještě považovat za poměrné úspěšné, když má u nás železnice modal ratio zhruba stejné jako Německo, kde ta infrastruktura dobrá je.

Pokud jde o pověst ČD, ta je do značné míry daná tím, že je tu mnoho lidí, kteří vlakem dlouho nejeli (protože v jejich směru je trať pomalá, což je v ČR dost pravděpodobné). Mají zafixované nějaké dávné zažitky a žádnou změnu k lepšímu ani postřehnout nemohou, když je ta jízdní doba pořád dlouhá a oni to proto vlak nezkusí.

Samozřejmě si za mnoho problému mohou ČD samy. Především jde o tarif. Obyčejné jízdné nese sice minimální tržby (jezdí na něj údajně 5% cestujících), za to je spolehlivým odpuzovačem případných nových zákazníků, kteří prostě nevědí, že se dá jezdit i velmi levně.
20.10.2011 (22:57)  
Martin99: Nechci se s Vami hadat, narust cestujicich je jiste zajimavy, ale z grafu "Počet cest za rok a na obyvatele" vyplyva, ze v roce 2004 na tom byla GB skoro stejne jako my... Jedna vec je narust, druha vec jsou absolutni cisla.
20.10.2011 (22:35)  
Jedna statistika zde: http://edice.cd.cz/edice/Statistika/stat2006/stat1_06.pdf

je to vcelku stručný a doporučuji se podívat, protože tam jsou pěkné grafy - porovnání zemí .... je tam vidět ten "nárust" cestujících v ČR. Prostě to, co jsem psal, ČD úspěšně motivuje lidi jezdit auty. Toto v Obzoru fakt nenajdete.....
registrovaný uživatel M 
20.10.2011 (22:22)  
Jouda je sice urazka (jsem hulvat, vim, ale nekterym lidem to jinak nedojde:-((, ale zase dala vzniknout krasnymu nabozenstvi.
Paranoidni je popis tvyho chovani, tak nejak subjektivne objektivni. Tak s tim neco delej a nebres, ze te nekdo diskriminuje...
20.10.2011 (22:19)  
Petr Budvar: No v plátcích vydávaných odborářskými lemply ČD určitě o nárůstu počtu cestujících v Anglii nic nebude. To je třeba číst seriózní železniční tisk, popřípadě si sehnat statistiky přímo z Anglie - nejlépe od těch dopravců....
registrovaný uživatel rpet  mail  
20.10.2011 (22:18)  
@ Petr Budvar:
...Odkud jsou vycucány ony úúúžasné nárůsty cestujících v GB?...

ATOC

...Pokud se domníváte, že "záchrana" železnice v ČR spočívá v blbém opsání Britského modelu, pak nemá cenu diskutovat,...

nedomnivam.

...někdo tu psal o Švajcu, ale jejich systém (na rozdíl od zřejmě bezezbytku perfektní Británie) neznám.

opravdu neznate.

p.s.: miluju diskutery, ktery dokazu sundat jednim slovem, to je dokonaly -:)
registrovaný uživatel Keprt 
20.10.2011 (21:15)  
Petr budvar: odkud se berou nárůsty počtu britských cestujících? Nevím. Ale pozoroval jsem to během svých návštěv v GB a cestování. A mimochodem, transformace britských železnic začala za vlády konzervativců, nicméně od roku 1997 byl premiérem Tony Blair a celá akce úspěšně pokračovala. Zkuste čerpat informace a ideologickou nálož někde jinde, než v Obzoru. Vaše bláboly o trhu bez přívlastku jsou úplně mimo; na britských železnicích nic takového není; tento model je třeba hledat na amerických kontinentech.

kooperaci a spravedlivém (co to znamená??) rozdělení oblastí, přepravních proudů, pokud je více seriozních provozovatelů

Přesně takto je to v té GB, ale to vám Dušek zatajil.
registrovaný uživatel dohlib 
20.10.2011 (20:38)  
Pokud považujete za urážlivou nadávku, pokud někdo s vámi nesouhlasí nebo vám radí, jak získat neoprávněně zaplacené peníze zpět, tak to se vám musí žít hodně těžko.

To ne, to jste na omylu, na urážky M jsem hned reagoval.
Viz jeho příspěvky M 20.10.2011 v 13:40 a 13:48. Asi jste je nečetl...Za svůj názor jsem sklidil přívlastky "jouda", "paranoidní"...Vám by takové nevadily ?
Já si to tak neberu, ale místo názoru a argumentace začínat a psát toto, je asi na zelpage fér.
  1 2 3 4 5 ... 18      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2025 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko